Strona 1 z 1
Projekt Jeep cz 3
: ndz lis 27, 2005 6:32 pm
autor: kejtar
W srode po pracy troche mialem czasu wiec wyciagnalem spawarke i zabralem sie do roboty.
1. Polozylem 3 krotkie spawy na kazdej tubie do srodka mostu zeby usztywnic i wspomoc lekko wytrzymalosc D35 (tymczasowe rozwiazanie, ale poniewaz od razu mial 4.11 prosto ze zlomowca, trudno mi sie bylo oprzec). Tu jest jedno ze zdjec pokazujace
spaw
2. To samo zrobilem z "dlugiej" strony na
D30.
3. Na 30, rownierz wzmocnilem umocowanie
gumy gornej i rownierz dodalem wzmocnienie do trackbar mount (jak to sie zowie po Polsku?). Rownierz dodalem spaw do wewnetrznej czesci umocowan dla dolnych ramion.
4. Dodatkowo wzmocnilem haki do wyciagania. Dodalem lekko wygieta
plytke zeby dodac piaty "wymiar" w celu usztywnienia. Zastanawiam sie jednak czy nie powinienem jednak zamknac tego pozostalego
otworu zeby nie mialo checi sie wszystko lekko wywinac na jednym rogu.
W czwartek rano rownierz musialem naprawic gorny zawias drzwi pasazera. Poprzedni wlasciciel zpaskudzil naprawe wpol zerwanego zawiasu kladac duzo spawow na zawias a nic do blachy

. W miare latwe by to bylo gdyby nie to ze dwie sruby na drzwiach tak mocno byly zapieczone ze zerwalem sobie klucz gwiazdkowy. No coz... musialem sie bawic szlifierka w szparze pomiedzy drzwiami a blacha (przednia blache: <fender> zdjalem dla ulatwienia dojscia). Potem mialem zabawe jak spawalem elektroda do cienkiej blachy ale jakos tako wyszlo: tylko jedna dziure wypalilem, ale szybko ja zalatalem. Nastepnie wzialem dlug pasek 3/16" stali i przykrecilem go do blachy zeby druga warstwe spawu polozyc w celach rozlazenia nacisku i wzmocnienia zawiasa.
: ndz lis 27, 2005 7:45 pm
autor: XJeep
powiedz mi kolego czy te mocowanic haka to wystepowaly tez na prawa strone
mam 2 kpl mocowania ale wszystkie na lewa strone i kombinuje jak hak zamontowac rowniezz z prawej ... tak dla wyrownania
Patenty OK
mam pytanko
mozesz mi wytlumaczyc co to takiego to cale ...
Front "Trac-Rod" Centering Bracket For 1984-01 Jeep Cherokee XJ
[WAR80017]
kompletuje zamowienie na lifcik i warrior to poleca...ale co to

: ndz lis 27, 2005 7:50 pm
autor: kejtar
XJeep pisze:powiedz mi kolego czy te mocowanic haka to wystepowaly tez na prawa strone

Tak jest i prawe i lewe... zdjecie robilem tylko jednego bo drugi to jest odbiciem lustrzanym
mam 2 kpl mocowania ale wszystkie na lewa strone i kombinuje jak hak zamontowac rowniezz z prawej ... tak dla wyrownania
hmmmm jesli masz palnik i szlifierke z mala tarczka i spawarke to mozesz wziac rozciac co trzeba i przegiac na druga strone i zespawac spowrotem.
mozesz mi wytlumaczyc co to takiego to cale ...
Front "Trac-Rod" Centering Bracket For 1984-01 Jeep Cherokee XJ
[WAR80017]
kompletuje zamowienie na lifcik i warrior to poleca...ale co to

To jakas ramka co jest to co pozwala ustawic most rowno po srodku wzgledem nadwozia po lifcie. Jeden z powodow z ktoryh przyspawalem ta plytke na moscie na dole to po to zeby moc wywiercic nowa dziurke na trackbar zeby most siedzial na srodku. Bede troche sie tylko musial pobawic z katami przednieku ukladu sterowniczego bo moze sie troche wszystko pokrecic.
: ndz lis 27, 2005 8:04 pm
autor: XJeep
kejtar pisze:
hmmmm jesli masz palnik i szlifierke z mala tarczka i spawarke to mozesz wziac rozciac co trzeba i przegiac na druga strone i zespawac spowrotem.
u mnie łapa zderzaka jest tak przyspawana do calego tego ustrojstwa ze chyba skonczy sie na dorobieniu odbicia lustrzanego od nowa...
kejtar pisze:
To jakas ramka co jest to co pozwala ustawic most rowno po srodku wzgledem nadwozia po lifcie. Jeden z powodow z ktoryh przyspawalem ta plytke na moscie na dole to po to zeby moc wywiercic nowa dziurke na trackbar zeby most siedzial na srodku. Bede troche sie tylko musial pobawic z katami przednieku ukladu sterowniczego bo moze sie troche wszystko pokrecic.
czyli kawalek "ajzola" ktory musze przyspawac do oryginalnego mocowanie drazka Pnatharda coby go podniesc troche..
dobrze kumam baze...

: ndz lis 27, 2005 8:07 pm
autor: kejtar
XJeep pisze:
czyli kawalek "ajzola" ktory musze przyspawac do oryginalnego mocowanie drazka Pnatharda coby go podniesc troche..
dobrze kumam baze...

Ja przesuwam w bok nie w gore: tzn w strone strony kierowcy na moscie.
: ndz lis 27, 2005 8:14 pm
autor: XJeep
kejtar pisze:
Ja przesuwam w bok nie w gore: tzn w strone strony kierowcy na moscie.
hmmm... no ale jak zanabede droga kupna ta "ramke" to po lifcie 3" wycentruje dzieki niej most...

no i panharda dluzszego nie bede musial zakladac...
czy sie myle...
jaki TY lift kolego planujesz w tym XJ

: ndz lis 27, 2005 8:20 pm
autor: kejtar
XJeep pisze:
hmmm... no ale jak zanabede droga kupna ta "ramke" to po lifcie 3" wycentruje dzieki niej most...

no i panharda dluzszego nie bede musial zakladac...
Z opisu na to wyglada. Jak to zda egzamin to nie wiem bo nie widzialem i nie testowalem
jaki TY lift kolego planujesz w tym XJ

Taki z czesci zmotany

Mam tylne resory 3.5" RE ze starego mojego jeepa
Mam podkladki poliuretanowe pod przednie sprezyny i od kumpla dostane sprezyny co dadza mi z 2"
Szukam dolnych i gornych ramion po znajomych zeby od razu wrzucic (wymieniam caly most przedni wiec i przy okazji ramiona wymienie).
Teleskopow to mam duzo (co moj jeep rosl to mu nowe teleskopy kupowalem) takze z tym nie bedzie problemu no i mam tylny wezyk do hamulcow z YJ.
: ndz lis 27, 2005 8:30 pm
autor: XJeep
kejtar pisze:
Szukam dolnych i gornych ramion po znajomych zeby od razu wrzucic (wymieniam caly most przedni wiec i przy okazji ramiona wymienie).
hehe ....
tez bym poszukal u znajomych ramion (wahaczy) do 3" ale jedyne co by pewnie znalezli to od Poloneza..., albo stary resor ok "kaszlaka"
Fajnie CI ...

zazdroszcze... mekka jeepowa ta amerikaaaa ...

: ndz lis 27, 2005 8:32 pm
autor: XJeep
a ze sie jeszcze zapytam bo temat ostatnio goracy...
jak walczysz z wibracjami po lifcie :
-> SYE

-> kliny pod resory

-> dluzsze tylne wieszaki resoru
meczy mnie ten temat strasznie a wibracje jeszcze bardziej ...

powyzej 120 to juz nie pojade bo plomby wypluje...

do 120 cisza...

a to dopiero 2" u mnie ...

: ndz lis 27, 2005 8:44 pm
autor: kejtar
XJeep pisze:a ze sie jeszcze zapytam bo temat ostatnio goracy...
jak walczysz z wibracjami po lifcie :
-> SYE

-> kliny pod resory

-> dluzsze tylne wieszaki resoru
meczy mnie ten temat strasznie a wibracje jeszcze bardziej ...

powyzej 120 to juz nie pojade bo plomby wypluje...

do 120 cisza...

a to dopiero 2" u mnie ...

W tym jeepie jeszcze nie walcze bo jeszcze liftu nie zainstalowalem ale przypuszczam ze wyladuje z SYE przedzej czy pozniej ale na poczatek wsadze kliny pod resory: mam zestaw 2* 4* i 6*. Bez SYE to bedzie trzeba instalowac kliny gruba czescia do przodu zeby obnizyc kat wyjcsia z mostu zeby byl rowny katowi wyjscia z reduktora. Jak masz wiecej pytan to proponuje osobny watek zeby tego nie rozmydlic za bardzo

: ndz lis 27, 2005 8:49 pm
autor: XJeep