86->98->97 czyli historia pewnego jeepnietego

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

86->98->97 czyli historia pewnego jeepnietego

Post autor: kejtar » ndz lis 27, 2005 8:38 pm

W 1995 kupilem pierwszy perpetum mobile :D Byl to 1986 Jeep Cherokee (najprostsza wersja) z command trac nalepka. Mial 2.8 V6 pod maska, ktory spowodowal ze mialem dosc czsty bol glowy (wiecej niz sie powinno miec przy pierwszym samochodzie).

Sluzyl dosc dobrze i tylko musialem w nim wymienic silnik, sprzeglo i kupe innych drobiazgow. Niestety po pewnym czasie ten wymieniony silnik tez zaczal szwankowac wiec stwierdzilem ze nastapil czas na kupno czegos noweg. W styczniu 1998 kupilme nowiutkiego 1998 Jeep Cherokee Sport. Smieszna troche z tego historia wynikla, bo okolo miesiaca przedtem poszedlem do lokalnego dealera i zapytalem sie ile by kosztowalo zamowic z fabryki (zamawia sie z fabryki zeby miec te opcje co sie chce a nie te co stoja na placu) XJ normalna skrzynia, 4x4, 4.0 silnik, elektryczne okna i drzwi i lusterka i AC. Sprzedawca byl troche chamski i ciagle pod nosem mamrotal ze moze ma cos takiego na stanie a jak nie to co ludzie mu zawracaja glowe tym czego nie mozna dostac. Skonczylo sie na tym ze wyszedlem. No ale miesiac pozniej dostalem oferte przez prace zakupienia Jeepa za $500 ponad koszt co dealer placi (czyli duzo nizej niz wszyscy inni place). Wiec pojechalem do tego co ta oferte mi zlozyl i zapytalem sie ile by mnie kosztowalo zeby zamowic z fabryki to co chce. Ku mojemu zdziwieniu facet powiedzial ze ma na stanie wlasnie to co chce i nawet bialego (wtedy jakos bialego chcialem). Plus byl taki ze mial nawet dodatek up-country co znaczy ze bylo mocniejsze zawieszenie, lepsze teleskopy, punkty do cholowania przod i tyl no i LSD w tylnym moscie (nie zapominajac o pancerzach pod spodem). Poniewaz cena byla przystepna i targowac sie nie bylo o co, wzialem i do domu go przywiozlem. Z dwa lata nic mu nie robilem ale po 2 latach troche podrosl :D To zdjecie jest z wycieczki w lokalne gory:Big Bear a to zprzed domu.
Pozostal w tym stanie dosc dlugo. Nastepowaly male zmiany tu i uwdzie, ale dopiero w czerwcu 2004 dorusl do 33 calowcyh opon. To zdjecie bylo niestety zrobione tylko miesiac przed wypadkiem co spowodowal ze jeepa musialem skasowac i oskubac.

No ale nie moglem zyc bez jeepa. Po wywrotce bialego, w tydzien mialem juz jeepa na wymiane (ubezpieczenie sie bardzo szybko zajelo moja sprawa i wyplacilo mi forse w ciagu tygodnia :clap:). Jak tylko stanal u mnie w garazu to od razu zabralem sie do roboty (tak szybko ze nawet zdjec nie zrobilem mu). Po 3 miesiacach pracy w weekedy wymienilem mu aw4 na ax15, podnioslem zawieszenie, wymienilem elektryke w srodku (chcialem elektryczne okna i zamki, wiec przerzucilem kable i czesci z bialego do czerwonego), przerzucilem mosty no i na poczatku pazdziernika pojechalem do Moab. W pewnym sensie mozna powiedziec ze to byla podroz dziewicza :D Bylo troche problemow i musialem pare rzeczy dopracowac w czasie wypadu ale nie bylo tak zle. Niestety dlugo nie zostal piekny i swiecacy. W ciagu ostatniego roku naprawde go poobijalem i w dniu dzisiejszym wyglada tak (to czarne to taka farba poliuretanowa).

Znalazlem to zdjecie starego jeepa przez przypadek i troche to spowodowalo ze zaczalem myslec jak to moje jeepy sie zmienialy i jak bedac w kazdej "Fazie" myslalem ze to juz wszystko i nic wiecej mu nie potrzeba. Majac 86 nigdy nie myslalem ze go podniose. Majac 98 nie myslalem ze bedzie mial wiecej niz 31" opony lub ze klatke w srodku zainstaluje. Majac 97 wiem ze chce 35" opony i troche go obciac z tylu :D
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » ndz lis 27, 2005 8:49 pm

piękne peepki :)2
a ile zrobiłeś km tym z 86 roku i czemu wymieniałeś silnik ??

i jak na 35' kółkach silnik daje radę, myśle że daje nadal dobrze :D :)2
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz lis 27, 2005 8:57 pm

Bartas pisze:i jak na 35' kółkach silnik daje radę, myśle że daje nadal dobrze :D :)2
przeciez to JEEP !! nie zapominaj !! :)21

@KEJTAR - R E W E L A C Y J N Y zyciorys prawdziwego JeepMana z wyboru... !! :)2
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Muchozol
Posty: 694
Rejestracja: sob paź 25, 2003 5:10 am

Post autor: Muchozol » ndz lis 27, 2005 8:58 pm

Fajne opowiadanko :D :)2

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » ndz lis 27, 2005 8:59 pm

Bartas pisze:piękne peepki :)2
a ile zrobiłeś km tym z 86 roku i czemu wymieniałeś silnik ??

i jak na 35' kółkach silnik daje radę, myśle że daje nadal dobrze :D :)2
czemu wymienialem silnik w 86? bo 2.8v6 jest do D! :D
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » ndz lis 27, 2005 9:03 pm

XJeep pisze:
Bartas pisze:i jak na 35' kółkach silnik daje radę, myśle że daje nadal dobrze :D :)2
przeciez to JEEP !! nie zapominaj !! :)21
ależ nie zapominam :)21 nawet ostatnio oglądałem jednego dla Moniki z silnikiem renault 2,1 z holandii ale full timów nie ma dla tej jednostki :cry:
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » ndz lis 27, 2005 9:05 pm

kejtar pisze:
Bartas pisze:piękne peepki :)2
a ile zrobiłeś km tym z 86 roku i czemu wymieniałeś silnik ??

i jak na 35' kółkach silnik daje radę, myśle że daje nadal dobrze :D :)2
czemu wymienialem silnik w 86? bo 2.8v6 jest do D! :D
rozumiem, że na 4,0 :)2
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » ndz lis 27, 2005 9:10 pm

znalazlem fotke z ogloszenia jak facet sprzedawal tego czerwonego. Siedzial na okolo 3.5" z 31" oponkami: wszystko to szybko sprzedalem wraz z mostami i zainstalowalem swoje czesci :D
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » ndz lis 27, 2005 9:11 pm

Bartas pisze:
kejtar pisze:
Bartas pisze:piękne peepki :)2
a ile zrobiłeś km tym z 86 roku i czemu wymieniałeś silnik ??

i jak na 35' kółkach silnik daje radę, myśle że daje nadal dobrze :D :)2
czemu wymienialem silnik w 86? bo 2.8v6 jest do D! :D
rozumiem, że na 4,0 :)2
Nie da sie wymienic na 4.0 ze wzgledu na to ze komora silnika jest inna. Mozna wsadzic inne silniki GM az do chyba 3.4 bo pasuja, ale ja wsadzilem nastepny 2.8 bo trafil mi sie nowy za dobra cene.... wielki blad.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
PIECH
 
 
Posty: 167
Rejestracja: czw lut 10, 2005 12:09 am
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: PIECH » ndz lis 27, 2005 9:34 pm

Miło się czyta Twoją historyjkę.
Jesteś przewielkim miłośnikiem jeep-a. :)2

Pozdr.
XJ

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz lis 27, 2005 9:57 pm

khm khm, chcialbym niesmialo zapytac co robia te plamy pod "nowym" samochodem na podjezdzie? :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » ndz lis 27, 2005 10:02 pm

Discotheque pisze:khm khm, chcialbym niesmialo zapytac co robia te plamy pod "nowym" samochodem na podjezdzie? :)21
Pewnie cos sie kiedys gdzies przy pracy rozlalo... bo moje jeepy jak tylko zaczynaja ciec od razu dostaja nowe uszczelki :D
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » ndz lis 27, 2005 10:04 pm

wymienilem mu aw4 na ax15
Czemu taki krok? Myslalem ze w terenie ciezko jest deptac po 3 pedalach prawie rownoczesnie?
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lis 27, 2005 10:06 pm

Discotheque pisze:khm khm, chcialbym niesmialo zapytac co robia te plamy pod "nowym" samochodem na podjezdzie? :)21
a to chyba klima :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » ndz lis 27, 2005 10:21 pm

danielpoz pisze:
Discotheque pisze:khm khm, chcialbym niesmialo zapytac co robia te plamy pod "nowym" samochodem na podjezdzie? :)21
a to chyba klima :)
A klima to zawsze kapie jak sie skropli ;) U mnie to chodzi prawie ze caly rok :D
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
Nex...
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 4:33 pm
Lokalizacja: Poznań-Jelenia Góra

Post autor: Nex... » ndz lis 27, 2005 11:15 pm

Kejtar ten teges, a ile Ci gazu pali? :)21 no i po ile traz LPG u Was? :)21
Jeep Grand Cherokee Limited ZJ V8; 4,5' RE, BFG MT 31'

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » ndz lis 27, 2005 11:30 pm

Nex... pisze:Kejtar ten teges, a ile Ci gazu pali? :)21 no i po ile traz LPG u Was? :)21
LPG jest prawie ze tak samo drogi jak normalne paliwo.
Jesli chodzi o spalanie.... srednio okolo 16 mil z galona co wychodzi na 25.75km z 3.78 litra, co wychodzi 14.67l na 100km.
Powinien spalac niestety okolo 18mil z galona co jest okolo 13l na 100km. Moze kiedys dojde co mi jest "pod wiatr" :D
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz lis 27, 2005 11:57 pm

to po co sa tam auta z instalacja LPG? jakies korzysci podatkowe/ekologiczne?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » ndz lis 27, 2005 11:59 pm

danielpoz pisze:to po co sa tam auta z instalacja LPG? jakies korzysci podatkowe/ekologiczne?
Ulgi podatkowe i prawo jazdy pasami szybkiego ruchu jednej osobie (mamy pasy gdzie mozna jechac tylko jak sie ma 2 lub wiecej osob w samochodzie)
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn lis 28, 2005 12:01 am

wytlumacz o co chodzi dokladnie z tymi pasami? w jakim celu jest to stworzone?

jaki procent jest aut na lpg? tak na oko
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » pn lis 28, 2005 12:04 am

danielpoz pisze:wytlumacz o co chodzi dokladnie z tymi pasami? w jakim celu jest to stworzone?
Zeby wiecej niz jedna osoba jezdzila samochodem np do pracy (podwiez sasiada lub kumpla itd).
jaki procent jest aut na lpg? tak na oko
Trudno powiedziec: duzo sluzb miejskich i taksowek i dostawczywch wiekszych firm i niektore autobusy jezdza na lpg.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn lis 28, 2005 12:11 am

kejtar pisze:
danielpoz pisze:wytlumacz o co chodzi dokladnie z tymi pasami? w jakim celu jest to stworzone?
Zeby wiecej niz jedna osoba jezdzila samochodem np do pracy (podwiez sasiada lub kumpla itd).
jaki procent jest aut na lpg? tak na oko
Trudno powiedziec: duzo sluzb miejskich i taksowek i dostawczywch wiekszych firm i niektore autobusy jezdza na lpg.
czyli zeby nie powodowac wiekszych korkow itp.
rozumiem ze jazda bez pasazerow na takiej trasie moze konczyc sie mandatem :D

a prywane auta spotyka sie na lpg?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » pn lis 28, 2005 12:16 am

danielpoz pisze: czyli zeby nie powodowac wiekszych korkow itp.
rozumiem ze jazda bez pasazerow na takiej trasie moze konczyc sie mandatem :D
Tak... Ja mam honda civic hybrid (gowniany wymysl co skrzyzowal silnik od miksera z silnikiem od kosiarki i wpakowal do samochodu) co mi daje te same uprawnienia w stosunku do pasow carpool (tak sie one nazywaja: car samochod pool: zbior w tym znaczeniu, czyli zbior osob<w domysle> w samochodzie :D) i zeby nie dostac mandatu mam 4 naklejki i papierek pozwalajacy mi sie na poruszanie tym pasem.
a prywane auta spotyka sie na lpg?
tak... ale baaaaaaardzo rzadko.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pn lis 28, 2005 12:19 am

kejtar pisze: Ulgi podatkowe i prawo jazdy pasami szybkiego ruchu jednej osobie (mamy pasy gdzie mozna jechac tylko jak sie ma 2 lub wiecej osob w samochodzie)
:o

Co za dziki kraj... :o :o
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

cherokez
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 8:24 am
Lokalizacja: stolica Dolnego Powiśla

Post autor: cherokez » pn lis 28, 2005 7:15 am

Ładne opowiadanie.....nie ma co.
Moim pierwszym samochodem terenowym był Jeep Cherokee z 86 roku.........i mam do nich wielki sentyment.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości