Strona 1 z 2

Dużo zabawy i konkurs

: wt lis 29, 2005 9:32 pm
autor: WJ Jeep
Polecam wszystkim lekturę artykułu o XJ-cie w najnowszym Offroad.pl. Myślę, że forumowicze będą mieli dużo zabawy z tego jakim można być lajkonikiem :D na ten temat.
Kto znajdzie przynajmniej trzy błędy merytoryczne ten zuch XJ-towiec! :D
Błedy gramatyczne i ortograficzne (też jest kilka) pozostawmy w spokoju, przecież chodzi o dziennikarzy :)21 A mógł poczytać choćby to forum, albo inne strony, na które zresztą się lekko powołuje.
A mieli pod ręką w Krakowie naszego Stiopę, mogli poprosić, mogli zapytać... :D

: wt lis 29, 2005 9:45 pm
autor: Bartek 4.7
Wiesz ja z zaciekawieniem zabrałem się do lektury artykułu dot. PRINSA w WJ. I cholernie się zawiodłem. Żadnych konkretów, żadnych cyfr. Pali "trochę więcej", czy "prawie nie ma różnicy mocy" na LPG to ja sam wiem. Chyba więcej info na ten temat można wyczytać na tym forum. Szkoda że autorom nie chciało sie wstawić auta na hamownie i pokazac wykresów mocy na Pb i na LPG. :o
Dla mnie kiepa :)3

: wt lis 29, 2005 9:48 pm
autor: rafalK5555
Ja jeszcze nie kupiłem, ale kurna czkałem na ten artykuł bo widziałem zapowiedzi. A tu widzę, że lipa i brak kompetencji. Szkoda. :evil:

Re: Dużo zabawy i konkurs

: wt lis 29, 2005 9:55 pm
autor: XJeep
WJ Jeep pisze:Polecam wszystkim lekturę artykułu o XJ-cie w najnowszym Offroad.pl. Myślę, że forumowicze będą mieli dużo zabawy z tego jakim można być lajkonikiem :D na ten temat.
Kto znajdzie przynajmniej trzy błędy merytoryczne ten zuch XJ-towiec! :D
Błedy gramatyczne i ortograficzne (też jest kilka) pozostawmy w spokoju, przecież chodzi o dziennikarzy :)21 A mógł poczytać choćby to forum, albo inne strony, na które zresztą się lekko powołuje.
A mieli pod ręką w Krakowie naszego Stiopę, mogli po prosić, mogli zapytać... :D
no z tego co ja na pierwsze czytanie wychwycilem to to ze:
- nie bylo ukladu wydechowego z nierdzewki w standardzie ...
- wspomaganie bylo zawsze w standardzie a nie od 89 roku
- cos mi smierdzi ta wspolpraca z renaultem w tworzeniu XJ
- tak samo mi smierdzi obecnosc VM w stanach ... !! moze sie myle ...!!

: wt lis 29, 2005 9:58 pm
autor: WJ Jeep
Bartek 4.7 pisze:Wiesz ja z zaciekawieniem zabrałem się do lektury artykułu dot. PRINSA w WJ. I cholernie się zawiodłem. Żadnych konkretów, żadnych cyfr. Pali "trochę więcej", czy "prawie nie ma różnicy mocy" na LPG to ja sam wiem. Chyba więcej info na ten temat można wyczytać na tym forum. Szkoda że autorom nie chciało sie wstawić auta na hamownie i pokazac wykresów mocy na Pb i na LPG. :o
Dla mnie kiepa :)3
Tak, tu też się rozczarowałem, bo sam zmiękczam już gazownika dłuższy czas na taką właśnie instalację i myślałem że dowiem się czegoś, czego nie wiem. Oprócz braku konkretów zawiodłem się także na tym, że i tu pojawił co najmniej jeden błąd, i to nie ortograficzny. Ale o ile pamiętam autor obu artykułów jest ten sam...

: wt lis 29, 2005 10:00 pm
autor: WJ Jeep
Co do Renault to Jeep należał do Renaulta przez jakiś czas, czego pokłosiem był silnik 2.1TD, a także m.in. instalacja zapłonowa w czterolitrówce. Ale dobrze! Proszę dalej!

: wt lis 29, 2005 11:07 pm
autor: Discotheque
Jutro sobie kupie i sprawdzimy co tam popisano :)21

A poklosem wspolpracy z Renault jest chociazby uklad wtrysku Renixa. Do ktorego pare elementow pasuje z Renault 21,25. W sieciach Renault do teraz Irokezy sa w tabelach zamiennikow filtrow i niektorych czesci.

: wt lis 29, 2005 11:22 pm
autor: Voytass
Discotheque pisze:Jutro sobie kupie i sprawdzimy co tam popisano :)21
Wlasnie niestety Michaj sie nie popisal :( A szkoda, bo tez sobie obiecywalem troche po zapowiedziach, zwlaszcza, ze w pamieci mam poprzedni, obszerny artykul o XJ, "pare" numerow temu...

: wt lis 29, 2005 11:51 pm
autor: dj_wojtecki
generalnie kolejny numer miesiecznika, co to lepiej byloby gdyby sie nie ukazal :-(

: śr lis 30, 2005 7:15 am
autor: danielpoz
Bartek 4.7 pisze:Wiesz ja z zaciekawieniem zabrałem się do lektury artykułu dot. PRINSA w WJ. I cholernie się zawiodłem. Żadnych konkretów, żadnych cyfr. Pali "trochę więcej", czy "prawie nie ma różnicy mocy" na LPG to ja sam wiem. Chyba więcej info na ten temat można wyczytać na tym forum. Szkoda że autorom nie chciało sie wstawić auta na hamownie i pokazac wykresów mocy na Pb i na LPG. :o
Dla mnie kiepa :)3
z ta hamownia to moze byc problem bo co prawda mozna w polsce zhamowac auto 4x4 ale bedzie problem z automatem no chyba ze da sie wprowadzic skrzynie w stan awaryjny i zablokowac 3 bieg

w wielu auta tak sie robi ale sa i takie w ktorych silnik tez przechodzi w tryb awaryjny i wtedy dupa

pozostaje nowy g-tech i jakies tam porownanie mozna zrbic do pb kontra lpg

: śr lis 30, 2005 8:25 am
autor: SławekXJ
danielpoz pisze: z ta hamownia to moze byc problem bo co prawda mozna w polsce zhamowac auto 4x4 ale bedzie problem z automatem no chyba ze da sie wprowadzic skrzynie w stan awaryjny i zablokowac 3 bieg

w wielu auta tak sie robi ale sa i takie w ktorych silnik tez przechodzi w tryb awaryjny i wtedy dupa

pozostaje nowy g-tech i jakies tam porownanie mozna zrbic do pb kontra lpg
:)2 :D

Też czekałem na ten artykuł a jeszcze nie mam gazety a już się rozczarowałem :wink:

Cholerne pismaki - może im wspólnie sprostowanie poślemy :)21

: śr lis 30, 2005 8:59 am
autor: Bartek 4.7
techmark pisze: Cholerne pismaki - może im wspólnie sprostowanie poślemy :)21
Ja myśle że oni to forum czytają i widzą co się dzieje.

no bo tak szczerze panowie to oba te artykóły można było napisac na podstawie postów tu zawartych. Przynajmniej ten dot LPG w WJ. Bo ten o XJ-cie to na podstawie forumowych postów by wyszedł dużo lepszy i ciekawszy

: śr lis 30, 2005 9:30 am
autor: Radek666
danielpoz pisze: z ta hamownia to moze byc problem bo co prawda mozna w polsce zhamowac auto 4x4 ale bedzie problem z automatem no chyba ze da sie wprowadzic skrzynie w stan awaryjny i zablokowac 3 bieg

w wielu auta tak sie robi ale sa i takie w ktorych silnik tez przechodzi w tryb awaryjny i wtedy dupa

pozostaje nowy g-tech i jakies tam porownanie mozna zrbic do pb kontra lpg
Oczywiscie ze mozna zablokowac na trojce. W starszych rocznikach (przed '98 bodajze) silnik nie ma pojecia co robi skrzynia wiec zadnego trybu awaryjnego nie bedzie...

: śr lis 30, 2005 10:44 am
autor: mel
Na słowa konkurs i nagrody musiałem zareagować:
Odnośnie historii:
1. 1987 - nowe reduktory to np231 i np 242 bo np 231 i nv 231 to to samo,
2. 4 litrowy silnik od samego początku tj 1987 był na wielopunktowym wtrysku paliwa, a 2,5 litra wielopunktowy wtrysk otrzymał nie w 1991 a w 1993 roku,
3 . tłumik z nierdzewki wszedł bodajże od 1990 roku,
4. w 1991 roku to zamienili producenta sys wtrysku z remix na chrysler.

Artykuł:
nadwozie - brak jakiejkolwiek wzmianki o innych ważnych punktach czyli łączeniu słupków z dachem,
mosty - tylny - brak wzmianki o moście chrysler 8,25 i dana 44,
przeguby są albo kulowe albo krzyżakowe więc trochę niefortunnie jest sformułowany zapis.."przegubów napędowych które nie są ukryte za lśniącymi kulami lecz są doskonale widoczne". - ja wolałbym mieć zdecydowanie te z lśniącymi kulami niż te z wujowymi , ale doskonale widocznymi krzyżakami.
Polecane: - to stwierdzenie, że grand i xj mają takie same podwozia jest trochę niefortunne - mówimy o mostach - no to zgoda - są takie same, zawieszenie już nie bo rózni je zawieszenie tylnego mostu, rozstawy osi też są inne i tak dalej ,
Przed i po - nie wiem po co mi wiedza jak odczytywać kod silnika - przecież jest to część bez numeru własmego a jaki to motor - można się przekonać wzrokowo - no chyba, że ktoś chce sprawdzić czy silnik pochodzi z tego samego roku co fura, nie wiem o co choodzi z typem mrchanizmu rożnicowego i rodzajem oleju,
PLUSY i MINUSY - nie wiem dlaczego 4 litry ma niby głośny rozrząd,

No to tyle z tzw pamięci. mel

: śr lis 30, 2005 11:59 am
autor: Greg_pl
z ta hamownia to moze byc problem bo co prawda mozna w polsce zhamowac auto 4x4 ale bedzie problem z automatem no chyba ze da sie wprowadzic skrzynie w stan awaryjny i zablokowac 3 bieg
Da rade (hamowalem automata), po prostu na rolakach deptaja od obrotow, od ktorych nie zrzuci na nizszy bieg (czyli dla XJta na '3' bedzie to 3200-3300), wynik dostajemy w rwhp (ilosc koni na kolach, nie na kole zamachowym).

: śr lis 30, 2005 1:45 pm
autor: Radek666
mel pisze: 3 . t³umik z nierdzewki wszed³ bodaj¿e od 1990 roku,
Pierwsze slysze?! Niby w jakim to modelu?

: śr lis 30, 2005 2:03 pm
autor: WJ Jeep
Widzę, że wyławiacie. Bardzo dobrze, bardzo dobrze. Jednak nie wszystko jeszcze wyłowiliście.
Tak jak Mela i mnie najbardziej rozbawiło stwierdzenie, że XJ i Grand (ale który?) mają IDENTYCZNE podwozie. :)20 Dla la(jkon)ika wszystkie samochody mają identyczne podwozie - bo są cztery koła :)21
Mosty, mimo takich samych oznaczeń też się między sobą potrafią różnić w obu modelach.
Szukajcie dalej, jest jeszcze parę kwiatków. :D

: śr lis 30, 2005 2:54 pm
autor: danielpoz
Greg_pl pisze:
z ta hamownia to moze byc problem bo co prawda mozna w polsce zhamowac auto 4x4 ale bedzie problem z automatem no chyba ze da sie wprowadzic skrzynie w stan awaryjny i zablokowac 3 bieg
Da rade (hamowalem automata), po prostu na rolakach deptaja od obrotow, od ktorych nie zrzuci na nizszy bieg (czyli dla XJta na '3' bedzie to 3200-3300), wynik dostajemy w rwhp (ilosc koni na kolach, nie na kole zamachowym).
troszke maly zakres obrotow tym bardziej ze w tym silniku moment jest bardzo nisko wiec ten wykres bedzie z lekka nic nie warty

a czemu na kolach??? mozna wpakowac N i otrzymamy wynik oporow przeniesienia napedu

: śr lis 30, 2005 3:12 pm
autor: Greg_pl
Nie jest to zdrowe dla skrzyni przy ponad 200 km/h zapodac 'N'. A te wykresy to w USA w wiekszosci tez sa od tych wartosci, a max. moment np. w XJ 91-95 jest przy 4000 rpm, wiec taki tescik porownawczy mialby sens.

: śr lis 30, 2005 4:11 pm
autor: danielpoz
no ale na codzien jezdzimy ponizej 4tys a wykres zacznie sie jak mowisz od okolo 3200 wiec.... co nam po nim? chyba lepiej zablokowac 3 bieg i nie robic sobie zbednych problemow

a co jest zdrowe dla auta :wink: przez pare sekund nic sie jej napewno nie stanie a od biedy mozna zrobic na N w reduktorze i co prawda pominiemy troche oporow ale bez szkody dla skrzyni

do 200 nie dojdzie bo 3 za krotki bieg :)

no i teraz pytanie do fachowcow: co wypiac zeby skrzynia dostala tryb awaryjny? bo w poznaniu moge pohamowac za psi grosz i sam jestem ciekaw jak ma sie lpg do pb

: śr lis 30, 2005 4:41 pm
autor: Greg_pl
co wypiac
Jak to nie hamownia 4x4 to wypnij przedni wal :wink:
W AW4 trzeci bieg w teorii przy oponach 215/75R15 i przelozeniu 3.55 dojdzie do 196 km/h.

: śr lis 30, 2005 4:42 pm
autor: zu-tec
To ja już nie wiem skąd wiedzę o najlepszej terenówce świata czerpać :roll: :

"Other functional upgrades for 1989 included two former options that were made standard. Base models received power steering and (...).
"

albo:

"Power for both the four- and the six-cylinder engines was boosted for 1991. A new, multi-point fuel-injection system helped the four-banger squeeze out 130 horsepower "

Oba cytaty za :
http://www.edmunds.com/insideline/do/Fe ... leId=46011

pzdr :wink: :)

: śr lis 30, 2005 5:30 pm
autor: danielpoz
Greg_pl pisze:
co wypiac
Jak to nie hamownia 4x4 to wypnij przedni wal :wink:
W AW4 trzeci bieg w teorii przy oponach 215/75R15 i przelozeniu 3.55 dojdzie do 196 km/h.
to "hamownia" na aucie wiec nie musze nic wypinac
rolkowej 4x4 w poznaniu nie mamy jak na razie :(

ja pytam co wypiac w sensie elektronicznym zeby skrzynia byla na 3 biegu

: śr lis 30, 2005 6:58 pm
autor: solt
hint: http://go.jeep-xj.info/HowtoAutoSwitch.htm tam co prawda o XJcie ale zawsze jakas wskazowka.

: śr lis 30, 2005 7:03 pm
autor: danielpoz
dzieki ale raczej metada prob i bledow bym nie chcial ingerowac bo moze byc tylko placz :wink:

moze ktos wie? :)