LO w lightowym terenie?
Moderator: Mroczny
LO w lightowym terenie?
Tak sie zastanawiam czy w przypadku NV249 w ZJ '95 w przypadku lightowego terenu uzywac reduktora? Chodzi mi np. o podjazdy pod gorki, piaski, blotko, ktore spokojnie daje rade bez reduktora to czy lepiej nie katowac reduktora i jezdzic na 4FT czy lepiej go zapiac?
Nie wspominam juz o probach wyszarpniecia sie z blota czy piochu, bo wtedy to sprawa jasna, ale czy takie lightowe przeszkody lepiej brac na LO czy nie? Bo przyznam, ze juz dwie rozne opinie slyszalem na ten temat.
Nie wspominam juz o probach wyszarpniecia sie z blota czy piochu, bo wtedy to sprawa jasna, ale czy takie lightowe przeszkody lepiej brac na LO czy nie? Bo przyznam, ze juz dwie rozne opinie slyszalem na ten temat.
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
Ja jeżdżę bez reduktora, bo nie lubię się slimaczyć, kiedy nie trzeba
Fakt, że NV249 słynie ze słabego wisko i faktycznie trochę może powstać obawa, że się je zajeździ bez blokady. Trzeba jedna pamiętać, że na twardym podłożu, zwłaszcza przy skrętach przy włączonej blokadzie międzyosiowej obciąża się znacznie mechanizmy przeniesienia napędu i wtedy trzeba znowy przerzucać na full time. Gdy podłoże jest mieszane: raz twarde raz miękkie wygodniej jeździć jednak na full time.

Fakt, że NV249 słynie ze słabego wisko i faktycznie trochę może powstać obawa, że się je zajeździ bez blokady. Trzeba jedna pamiętać, że na twardym podłożu, zwłaszcza przy skrętach przy włączonej blokadzie międzyosiowej obciąża się znacznie mechanizmy przeniesienia napędu i wtedy trzeba znowy przerzucać na full time. Gdy podłoże jest mieszane: raz twarde raz miękkie wygodniej jeździć jednak na full time.
WJ '00 6.5"
W temacie: Jeep ma jeden problem bez reduktora bardzo łatwo się zrywa przyczepność i jest to problemem w terenie jak cholera. Spróbujcie wjechać na śliską trawę na pochylonym terenie i mimo że off-road to nie jest -> bez reduktora czasami nie ruszy bo złapać trakcji nie może
Ja zapinam reduktor wtedy kiedy muszę -> tak jak WJ Jeep nie lubię się ślimaczyć

Ja zapinam reduktor wtedy kiedy muszę -> tak jak WJ Jeep nie lubię się ślimaczyć

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
Re: LO w lightowym terenie?
Lightowy teren???? tzn oswiecony???Max pisze:Tak sie zastanawiam czy w przypadku NV249 w ZJ '95 w przypadku lightowego terenu uzywac reduktora?
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4
Husaria 4x4
Re: LO w lightowym terenie?
taz.: lekkikejtar pisze:Lightowy teren???? tzn oswiecony???Max pisze:Tak sie zastanawiam czy w przypadku NV249 w ZJ '95 w przypadku lightowego terenu uzywac reduktora?

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
piszecie, ze 249 ma slabe wisko? a jak sie to objawia? bo ja wlasnie nie wiem czy pada skrzynia czy reduktor
zaniepokojony lekko wlasciciel 249
zaniepokojony lekko wlasciciel 249
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl
http://www.muddoctors.pl
chociazby tym, ze w wielu modelach objawia sie cos takiego jak u mnie... czyli po mocnym rozgrzaniu i przejechaniu kilkudziesieciu km (zwlaszcza latem) to potem jak zakrecasz na asfalcie na pelnym skrecie to samochod jakby zrywa przyczepnosc przednich kol, tak popiskuje...qubus pisze:piszecie, ze 249 ma slabe wisko? a jak sie to objawia? bo ja wlasnie nie wiem czy pada skrzynia czy reduktor
zaniepokojony lekko wlasciciel 249
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
U mnie też tak piszczał i wiska nie mamMax pisze: chociazby tym, ze w wielu modelach objawia sie cos takiego jak u mnie... czyli po mocnym rozgrzaniu i przejechaniu kilkudziesieciu km (zwlaszcza latem) to potem jak zakrecasz na asfalcie na pelnym skrecie to samochod jakby zrywa przyczepnosc przednich kol, tak popiskuje...

Zbieżność miałem skopaną

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
U mnie cały czas piszczały. Podczas zawracania na parkingu piszczał jak w amerykańskim filmieMax pisze: U mnie zbieznosc OK. A miales tak caly czas czy na zimnym OKa na cieplym BEE
?

Po założeniu opon 31" wszystko ucichło


Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
A nie bierzecie pod uwage obciazenia skrzyni podczas jazdy w terenie na 4H?
jadac po drodze szutrowej to OK - mozna jechac na FT, ale bloto/piasek/las/zjazdy i podjazdy - chyba lepiej na reduktorze.
Na reduktorze mozna spokojnie rozpedzic sie do 60-70/h - a po co komu w terenie wieksza predkosc?
No i gdzie sie spieszyc?
I po co?

jadac po drodze szutrowej to OK - mozna jechac na FT, ale bloto/piasek/las/zjazdy i podjazdy - chyba lepiej na reduktorze.
Na reduktorze mozna spokojnie rozpedzic sie do 60-70/h - a po co komu w terenie wieksza predkosc?
No i gdzie sie spieszyc?
I po co?

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
To wlasnie mnie nurtowalo... bo w sumie 5.2 ma tyle mocy, ze nawet sie nie dlawi pod duza gore... ale z drugiej strony powinno sie go wtedy zalaczac... Tak jak pisalem doszly mnie juz 2 opinie.
1. Ze lepiej zawsze zapinac w terenie reduktor, wtedy sie mniej silnik i skrzynia mecza...
2. Ze lepiej poki mozna jezdzic normalnie i nie katowac reduktora, dopiero jak jest niezbedny to zapinac...
I sam juz nie wiem...
Ja do tej pory w lightowym nie zapinam, dopiero jak widze porzadne blocko, gorke i inne przeszkody, gdzie bezgazowo musze przejezdzac, albo potrzebny real full power to zapinam...
1. Ze lepiej zawsze zapinac w terenie reduktor, wtedy sie mniej silnik i skrzynia mecza...
2. Ze lepiej poki mozna jezdzic normalnie i nie katowac reduktora, dopiero jak jest niezbedny to zapinac...
I sam juz nie wiem...
Ja do tej pory w lightowym nie zapinam, dopiero jak widze porzadne blocko, gorke i inne przeszkody, gdzie bezgazowo musze przejezdzac, albo potrzebny real full power to zapinam...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
A pojemnosc co ma do rzeczy?
Mozna miec 500KM pod maska, a efekt w terenie taki ze jezdzac bez reduktora olej w skrzyni nabiera charakterystycznego "zapaszku".
Ale zyjemy w wolnym (?) kraju i jak ktos koniecznie chce oszczedzac reduktor zeby sie nie zuzyl to przeciez nikt mu nie zabroni.
Warsztaty tez musza z czegos zyc
Mozna miec 500KM pod maska, a efekt w terenie taki ze jezdzac bez reduktora olej w skrzyni nabiera charakterystycznego "zapaszku".
Ale zyjemy w wolnym (?) kraju i jak ktos koniecznie chce oszczedzac reduktor zeby sie nie zuzyl to przeciez nikt mu nie zabroni.
Warsztaty tez musza z czegos zyc

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości