LO w lightowym terenie?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

LO w lightowym terenie?

Post autor: Max » czw gru 15, 2005 11:26 am

Tak sie zastanawiam czy w przypadku NV249 w ZJ '95 w przypadku lightowego terenu uzywac reduktora? Chodzi mi np. o podjazdy pod gorki, piaski, blotko, ktore spokojnie daje rade bez reduktora to czy lepiej nie katowac reduktora i jezdzic na 4FT czy lepiej go zapiac?

Nie wspominam juz o probach wyszarpniecia sie z blota czy piochu, bo wtedy to sprawa jasna, ale czy takie lightowe przeszkody lepiej brac na LO czy nie? Bo przyznam, ze juz dwie rozne opinie slyszalem na ten temat.
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw gru 15, 2005 11:39 am

Ja jeżdżę bez reduktora, bo nie lubię się slimaczyć, kiedy nie trzeba :D
Fakt, że NV249 słynie ze słabego wisko i faktycznie trochę może powstać obawa, że się je zajeździ bez blokady. Trzeba jedna pamiętać, że na twardym podłożu, zwłaszcza przy skrętach przy włączonej blokadzie międzyosiowej obciąża się znacznie mechanizmy przeniesienia napędu i wtedy trzeba znowy przerzucać na full time. Gdy podłoże jest mieszane: raz twarde raz miękkie wygodniej jeździć jednak na full time.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » czw gru 15, 2005 11:43 am

A w 249 cos sie zmienia z blokada wisko? Bo tu tylko 4FT, N i 4LO... wiem, ze w 249OD - tam sie ponoc spina wisko na LO, ale w poprzednim 249 tez?
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw gru 15, 2005 11:45 am

No przecież na 4LO blokujesz przód z tyłem i nie obciążasz już samego wisko.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » czw gru 15, 2005 12:05 pm

249 nie ma blokady mech. różnicowego. Na LO działa tylko redukcja.
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » czw gru 15, 2005 12:12 pm

W temacie: Jeep ma jeden problem bez reduktora bardzo łatwo się zrywa przyczepność i jest to problemem w terenie jak cholera. Spróbujcie wjechać na śliską trawę na pochylonym terenie i mimo że off-road to nie jest -> bez reduktora czasami nie ruszy bo złapać trakcji nie może :D

Ja zapinam reduktor wtedy kiedy muszę -> tak jak WJ Jeep nie lubię się ślimaczyć :D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Re: LO w lightowym terenie?

Post autor: kejtar » czw gru 15, 2005 3:25 pm

Max pisze:Tak sie zastanawiam czy w przypadku NV249 w ZJ '95 w przypadku lightowego terenu uzywac reduktora?
Lightowy teren???? tzn oswiecony???
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Re: LO w lightowym terenie?

Post autor: SławekXJ » czw gru 15, 2005 3:34 pm

kejtar pisze:
Max pisze:Tak sie zastanawiam czy w przypadku NV249 w ZJ '95 w przypadku lightowego terenu uzywac reduktora?
Lightowy teren???? tzn oswiecony???
taz.: lekki :wink:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: qubus » czw gru 15, 2005 5:07 pm

piszecie, ze 249 ma slabe wisko? a jak sie to objawia? bo ja wlasnie nie wiem czy pada skrzynia czy reduktor

zaniepokojony lekko wlasciciel 249
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » pt gru 16, 2005 9:45 am

qubus pisze:piszecie, ze 249 ma slabe wisko? a jak sie to objawia? bo ja wlasnie nie wiem czy pada skrzynia czy reduktor

zaniepokojony lekko wlasciciel 249
chociazby tym, ze w wielu modelach objawia sie cos takiego jak u mnie... czyli po mocnym rozgrzaniu i przejechaniu kilkudziesieciu km (zwlaszcza latem) to potem jak zakrecasz na asfalcie na pelnym skrecie to samochod jakby zrywa przyczepnosc przednich kol, tak popiskuje...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt gru 16, 2005 9:47 am

Max pisze: chociazby tym, ze w wielu modelach objawia sie cos takiego jak u mnie... czyli po mocnym rozgrzaniu i przejechaniu kilkudziesieciu km (zwlaszcza latem) to potem jak zakrecasz na asfalcie na pelnym skrecie to samochod jakby zrywa przyczepnosc przednich kol, tak popiskuje...
U mnie też tak piszczał i wiska nie mam :D
Zbieżność miałem skopaną :oops:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » pt gru 16, 2005 9:48 am

techmark pisze: U mnie też tak piszczał i wiska nie mam :D
Zbieżność miałem skopaną :oops:
U mnie zbieznosc OK. A miales tak caly czas czy na zimnym OK :)2 a na cieplym BEE :)3 ?
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt gru 16, 2005 10:11 am

Max pisze: U mnie zbieznosc OK. A miales tak caly czas czy na zimnym OK :)2 a na cieplym BEE :)3 ?
U mnie cały czas piszczały. Podczas zawracania na parkingu piszczał jak w amerykańskim filmie :wink: przy wchodzeniu (wcale nie szybkim) w zakręty też.

Po założeniu opon 31" wszystko ucichło :o
:D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt gru 16, 2005 6:34 pm

A nie bierzecie pod uwage obciazenia skrzyni podczas jazdy w terenie na 4H?

jadac po drodze szutrowej to OK - mozna jechac na FT, ale bloto/piasek/las/zjazdy i podjazdy - chyba lepiej na reduktorze.

Na reduktorze mozna spokojnie rozpedzic sie do 60-70/h - a po co komu w terenie wieksza predkosc?

No i gdzie sie spieszyc?

I po co?

:wink:
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob gru 17, 2005 9:36 pm

:)2

Jezdzac bez reduktora w terenie zakatujecie sobie automaty i tyle.

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » sob gru 17, 2005 10:00 pm

autko sie mniej meczy na dolnej w grzaski albo gorzystym i tyle

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » ndz gru 18, 2005 4:33 pm

To wlasnie mnie nurtowalo... bo w sumie 5.2 ma tyle mocy, ze nawet sie nie dlawi pod duza gore... ale z drugiej strony powinno sie go wtedy zalaczac... Tak jak pisalem doszly mnie juz 2 opinie.

1. Ze lepiej zawsze zapinac w terenie reduktor, wtedy sie mniej silnik i skrzynia mecza...
2. Ze lepiej poki mozna jezdzic normalnie i nie katowac reduktora, dopiero jak jest niezbedny to zapinac...


I sam juz nie wiem...

Ja do tej pory w lightowym nie zapinam, dopiero jak widze porzadne blocko, gorke i inne przeszkody, gdzie bezgazowo musze przejezdzac, albo potrzebny real full power to zapinam...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz gru 18, 2005 8:46 pm

2. to kompletna bzdura.

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » ndz gru 18, 2005 9:02 pm

Misiek Bielsko pisze:2. to kompletna bzdura.
Misul nie przejmuj sie tak ,bo ci się rajstopy zaczną żle wentylowac. Pogląd jet pogląd a ty nigdy nie jeździłeś z taką pojemnością. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz gru 18, 2005 9:14 pm

A pojemnosc co ma do rzeczy?


Mozna miec 500KM pod maska, a efekt w terenie taki ze jezdzac bez reduktora olej w skrzyni nabiera charakterystycznego "zapaszku".

Ale zyjemy w wolnym (?) kraju i jak ktos koniecznie chce oszczedzac reduktor zeby sie nie zuzyl to przeciez nikt mu nie zabroni.

Warsztaty tez musza z czegos zyc :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz gru 18, 2005 9:45 pm

Wiem z autopsji, bo sam zjaralem skrzynie w rendzu v8.

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » pn gru 19, 2005 9:28 am

No to rozjasniliscie mnie troche sprawe :D Czyli do lightu, tez LO zapinac...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości