Strona 1 z 2
niby banalne, ale ...
: pt gru 16, 2005 8:07 pm
autor: LAREDO
głupia sprawa ale aż się sam muszę was zapytać. Ktoś kiedyś zadał mi proste pytanie co dokładnie oznacza 4x4, no i odpowiedź samochód z napędem na cztery koła nie wystarczyła. Tak więc może ktoś mi wyjaśnić jaka jest róznica pomiędzy oznaczeniami 4x4 2x4 4WD ( stały napęd na cztery to wiem) i podobnymi

: pt gru 16, 2005 9:21 pm
autor: joebar
: pt gru 16, 2005 10:49 pm
autor: kejtar
joebar pisze:
4x4= ma cztery kolka i moze napedzac az 4 naraz
2x4= ma cztery kolka i moze napedzac tylko 2 naraz
4wd = 4x4
awd = all wheel drive = zawsze napedza wszystkie 4 kola: np audi quatro, subaru itd. Laczy sie to z ukladem roznicowym w reduktorze (czy jak to sie po Polsku zowie).
: pt gru 16, 2005 11:45 pm
autor: joebar
...przypomina mi to sytuacje, kiedy mialem 16 lat i robilem prawko na samochod. Moj instruktor, Pan Mirek, w srednim wieku powiedzial podczas jazd na miescie:
- Popatrz pan. Po co oni zrobili takie auto, co ma 16Voltowa elektryke? A co 12 Volt zle bylo?

(przed nami stal na swiatlach Escort z 16V na klapie).
Wyjasnilem Panu Mirkowi, ciezko bylo, ale sie udalo

: sob gru 17, 2005 8:09 am
autor: patriik
joebar pisze:...przypomina mi to sytuacje, kiedy mialem 16 lat i robilem prawko na samochod. Moj instruktor, Pan Mirek, w srednim wieku powiedzial podczas jazd na miescie:
- Popatrz pan. Po co oni zrobili takie auto, co ma 16Voltowa elektryke? A co 12 Volt zle bylo?

(przed nami stal na swiatlach Escort z 16V na klapie).
Wyjasnilem Panu Mirkowi, ciezko bylo, ale sie udalo


: sob gru 17, 2005 11:00 am
autor: jas81
joebar pisze:...przypomina mi to sytuacje, kiedy mialem 16 lat i robilem prawko na samochod. Moj instruktor, Pan Mirek, w srednim wieku powiedzial podczas jazd na miescie:
- Popatrz pan. Po co oni zrobili takie auto, co ma 16Voltowa elektryke? A co 12 Volt zle bylo?

(przed nami stal na swiatlach Escort z 16V na klapie).
Wyjasnilem Panu Mirkowi, ciezko bylo, ale sie udalo

DOBRE

!!
: wt gru 20, 2005 3:23 pm
autor: LAREDO
kejtar .... to każdy samochód może mieć napis 2x4 .... tylko po co przecież to bezsens
: wt gru 20, 2005 3:32 pm
autor: kejtar
LAREDO pisze:kejtar .... to każdy samochód może mieć napis 2x4 .... tylko po co przecież to bezsens
ano moze i?
: wt gru 20, 2005 7:56 pm
autor: mendelmax
Nie chcę się przypieprzać, ale czy nie przypadkiem 4x2 zamiast 2x4

Z tego co wiem pierwsze= ilość kół, drugie- ilość napędzanych
: wt gru 20, 2005 8:01 pm
autor: JONY B
mendelmax pisze:Nie chcę się przypieprzać, ale czy nie przypadkiem 4x2 zamiast 2x4

Z tego co wiem pierwsze= ilość kół, drugie- ilość napędzanych
to jak bedzie w 6x6??????
nudzi wam sie....... mi tez.......

: wt gru 20, 2005 8:18 pm
autor: Adamek
Problem na miare konfliktu wojennego, wy chyba nie macie juz co z czasem robić. A potem się dziwią że im czystki robią

: wt gru 20, 2005 8:20 pm
autor: kejtar
mendelmax pisze:Nie chcę się przypieprzać, ale czy nie przypadkiem 4x2 zamiast 2x4

Z tego co wiem pierwsze= ilość kół, drugie- ilość napędzanych
2x4 4x2.... pies go drapal: 4 sa a dwa maja naped
(masz racje z 4x2)
: wt gru 20, 2005 8:38 pm
autor: Przemekslaw
a czy 4wd nie znaczy to samo co awd

: wt gru 20, 2005 10:53 pm
autor: Greg_pl
Zawsze moze byc trojkolowiec AWD i to wtedy nie bedzie 4wd

: śr gru 21, 2005 10:17 am
autor: sheriff
NO MACIE ZAGRYCHE!!
ciężarówka 3-osiowa z napędem na jedną oś, przednia skrętna, napędowa z bliźniakami i tylna podwieszana wleczona.. jaki to napęd?
kół jest 8.. osie są 3.. napędzana jest jedna czyli niby 2 koła ale w sumie 4.. hehe.. 
: śr gru 21, 2005 10:22 am
autor: mendelmax
6x2, bo liczą się jakby piasty- zamiast dwóch bliżniaków można dac jedną szerszą i efekt ten sam

Wcale nie bylo tak źle

: śr gru 21, 2005 11:50 am
autor: Adamek
mendelmax pisze:6x2, bo liczą się jakby piasty- zamiast dwóch bliżniaków można dac jedną szerszą i efekt ten sam

Wcale nie bylo tak źle

No właśnie bułka z masłem

: śr gru 21, 2005 12:32 pm
autor: sheriff
Adamek pisze:mendelmax pisze:6x2, bo liczą się jakby piasty- zamiast dwóch bliżniaków można dac jedną szerszą i efekt ten sam

Wcale nie bylo tak źle

No właśnie bułka z masłem

hehe.. noo
ostatnio jeden z kierowców gdzieś mi się takim MANem zakopał i mi mówi, że ja mam łatwiej bo mam napęd na 4 koła.. więc ja mu na to "TY TEŻ!!".. no jakoś tam sobie poradził

ale śmichu trochę było

: śr gru 21, 2005 12:56 pm
autor: Twardy
A w większości przypadków 4x4 to i tak 4x2
pomimo załączonego i działającego prawidłowo napędu.
a odpowiedzialny jest za to mechanizm różnicowy który świadomie odbiera 4x4.
chyba że jest szpera... lub LSD
a jeśli tylko z tyłu i tylko LSD to nie 4x4 tylko 4x2,70

: śr gru 21, 2005 3:18 pm
autor: mendelmax
Prawdę mówiąc nie do końca rozumiem twój tok myślenia...
: śr gru 21, 2005 3:19 pm
autor: Adamek
PM metal tuning pisze:A w większości przypadków 4x4 to i tak 4x2
pomimo załączonego i działającego prawidłowo napędu.
a odpowiedzialny jest za to mechanizm różnicowy który świadomie odbiera 4x4.
chyba że jest szpera... lub LSD
a jeśli tylko z tyłu i tylko LSD to nie 4x4 tylko 4x2,70

Oj szczegułów się czepiasz, 4x4 to 4x4 i basta

: śr gru 21, 2005 4:30 pm
autor: jaroo
: śr gru 21, 2005 4:55 pm
autor: Stiopa
: śr gru 21, 2005 5:28 pm
autor: LAREDO
ijaaacie kręce. Nie sądziłem że ten temat aż tak się rozwinie. Fajnie się czyta to co piszecie o tirach i wogóle , ale .... dlaczego
FULL TIME jest niby lepszy od
PART TIME no i dlaczego ktoś pisał że gdy jedziesz po lodzie na FULL to uważaj na zakrętach. Czy tiry też mają reduktory

..... a skoro tyle wiecie to może powiecie mi co z tymi moimi cylindrami, dlaczego nie pracują

A tak na poważnie to dzięki za wyjaśnienia, zostaną one przekazane osobie zainteresowanej
@ STIOPA co z twoim bagażnikiem

zrobiłeś już podwójne dno o którym mówiliśmy

: śr gru 21, 2005 5:43 pm
autor: mendelmax
Full time jest lepszy od part time o tyle, że możesz nim jeździć full time a nie part time
