Wady i zalety ZJ w stosunku do XJ i nie tylko

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

beny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 6:13 pm
Lokalizacja: Gorlice

Wady i zalety ZJ w stosunku do XJ i nie tylko

Post autor: beny » śr gru 28, 2005 11:55 pm

Jak wyżej.
Po nowym roku wybieram się po zj-ta z 97r 5.2 V8 z Quadradrive .

Chciałbym sie dowiedzieć jak jest z żywotnością silnika i skrzyni biegów wraz z reduktorem i czy duzo jest tam elektroniki (mam xj-ta i wiele jej w nim nie ma co sobie cenię). Autko poruszałoby się tylko po płaskim (no może czasem jakbym nie wytrzymał to zjechałbym z drogi :lol: ,chociaż od tego jest Xj-tek) mimo iż jest podniesione 3 cale u Panów FF z Krakowa (wszystkim tu na tym forum znanych). Jak jest z napędami na zimę (w xj mam full time i part time) a tu 4x4 i 4lo. Czy blokada tylnego mostu jest (LSD) Itp. Proszę o wypowiedż zwłaszcza Grandziaży i ich spostrzeżenia. Z góry thx.
cherokaz 4.0l limited i 33 cale und zj 5.2 31 cali

beny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 6:13 pm
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: beny » śr gru 28, 2005 11:58 pm

Widze Kosa iż przeglądasz forum więc może byś coś skreślił parę zdań. Pozdrawiam.
cherokaz 4.0l limited i 33 cale und zj 5.2 31 cali

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » czw gru 29, 2005 12:11 am

- Cięższy, słabsza skrzynia biegów, mniej rasowy wygląd.
+ Dostępne silniki V8, całe zawieszenie na sprężynach, bardziej wygodny w środku. - ale czy to obiektywne? no sam nie wiem :)21
Ostatnio zmieniony czw gru 29, 2005 12:12 am przez mel, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

beny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 6:13 pm
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: beny » czw gru 29, 2005 12:15 am

mel pisze:- Cięższy, słabsza skrzynia biegów, mniej rasowy wygląd.
+ Dostępne silniki V8, całe zawieszenie na sprężynach, bardziej wygodny w środku. - ale czy to obiektywne? no sam nie wiem :)21
Ok a czy ta V8 to tak samo żywotna jak słynny już R6
cherokaz 4.0l limited i 33 cale und zj 5.2 31 cali

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw gru 29, 2005 12:17 am

Mel w zasadzie napisął wszystko :D
Silnik ma więcej mocy co niweluje na płaskim większy ciężar po 95 roku zasada działania napędu to cały czas tył z dołączanym przodem
Wygodniejszy jest ZJ moim zdaniem poza tym większy ( szerszy w środku )no ale więcej będzie Ci palił niż XJ
Poza tym jakbym teraz kupował to tylko 5,9 :D
Elektryki w sumie dużo ale jak żem się utopił w jeziorze tak że woda w środku stała jakieś 7-10 cm to nic się znią nie stało
Co do LSD to miały i nie miały zależy na jakiego trafisz...
w 97 roku bedziesz miał tylny most mocniejszy bo to DANA 44
Zmienisz stabilizatory na grubsze i bedzie sie bardzo ładnie sztywno na zakretach zachowywał :)2
nie wiem co jeszcze napisać
:roll:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw gru 29, 2005 12:19 am

Amerykańskie silniki wogóle z racji swych archaicznych konstrukcji są żywotne nisko położony moment obrotowy ( nizej niz w 4,0) pozwala na jazdę na niskich obrotach czyli nie piłowanie silnika ( jak ktoś jest normalny )
Jeżeli poprzedni właściciel dbał o silnik i Ty też bedziesz dbał to zrobisz nim i 300 i 500 tysięcy km to wszystko zależy tylko od eksploatacji
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

beny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 6:13 pm
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: beny » czw gru 29, 2005 12:21 am

Kosa pisze:Mel w zasadzie napisął wszystko :D
Silnik ma więcej mocy co niweluje na płaskim większy ciężar po 95 roku zasada działania napędu to cały czas tył z dołączanym przodem
Wygodniejszy jest ZJ moim zdaniem poza tym większy ( szerszy w środku )no ale więcej będzie Ci palił niż XJ
Poza tym jakbym teraz kupował to tylko 5,9 :D
Elektryki w sumie dużo ale jak żem się utopił w jeziorze tak że woda w środku stała jakieś 7-10 cm to nic się znią nie stało
Co do LSD to miały i nie miały zależy na jakiego trafisz...
w 97 roku bedziesz miał tylny most mocniejszy bo to DANA 44
Zmienisz stabilizatory na grubsze i bedzie sie bardzo ładnie sztywno na zakretach zachowywał :)2
nie wiem co jeszcze napisać
:roll:
A Ty Kosa masz może sekwencje w swoim , bo gościu założył tylko jedno co mnie boli to cały czas pływajace obroty na jałowym biegu , czy to norma czy coś zjeb ne (BRC).
cherokaz 4.0l limited i 33 cale und zj 5.2 31 cali

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw gru 29, 2005 12:26 am

Mam sekwencję i też mi trochę pływa ale to sa wahania żedu 612-680 RPM moim zdaniem w normie i nic z tym nie robię
Te silniki na niczym innym niż sekwencji dobrze jeździc nigdy nie będą i nie uwierze jak ktoś stwierdzi inaczej...
Jeżeli pływa tylko na gazie to sprawa jest prosta i jest kwestią regulacji jeżeli pływa tez na benzynie to może mieć jakiś problem np z IACiem albo TPSem albo mieszanką albo układem zapłonowym...
Weź jeszcze pod uwagę że V8 nigdy nie będzie pracował tak równo jak R6 gdyż jest to silnik dużo cięższy do wyważenia :roll:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

beny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 6:13 pm
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: beny » czw gru 29, 2005 12:30 am

Aha czyli sprawdzę go jeszcze na benie jakchodzi.
cherokaz 4.0l limited i 33 cale und zj 5.2 31 cali

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » czw gru 29, 2005 9:07 am

Właśnie -> jak to jest z przebiegami ?? Pisze się o 300-500 tys. km już nie pierwszy raz a mi się wierzyć nie chce :o

4.0 czy 5.2 powinien osiągać dużo większe przebiegi, tyle to Lanosy wytrzymują :)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
JeepFan
Posty: 779
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 7:41 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: JeepFan » czw gru 29, 2005 9:49 am

techmark pisze:Właśnie -> jak to jest z przebiegami ?? Pisze się o 300-500 tys. km już nie pierwszy raz a mi się wierzyć nie chce :o

4.0 czy 5.2 powinien osiągać dużo większe przebiegi, tyle to Lanosy wytrzymują :)21
mój XJ 2.5 doczekał się remontu przy 700 tys. i dalej sie kula,kolega ma w XJ 4.0 około 400 tys. i jest ok.

myslę że duzo zależy od właścicieli i od szczęścia również ale ogólnie to są zywotne silniki

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw gru 29, 2005 9:52 am

techmark pisze:Właśnie -> jak to jest z przebiegami ?? Pisze się o 300-500 tys. km już nie pierwszy raz a mi się wierzyć nie chce :o

4.0 czy 5.2 powinien osiągać dużo większe przebiegi, tyle to Lanosy wytrzymują :)21
No więc wydaje mi się to sprawą dość podbarwioną. Większość sprowadzonych ostatnio XJ'tów ma deklarowany przebieg w granicach 160 - 230 tys km. No właściwie w większości egzemlarzy z którymi się spotkałem, ciszej lub głośniej - ale bezlitośnie - coś postukuje w silniku (panewki ? szklanki ? ). Coś mi się wydaje, że żywotność teoretyczna to i owszem - niebywała jest, ale może materiały zastosowane spowodowały, że się skurczyła do przedmiotowych 200 - 300 tys km :lol: :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » czw gru 29, 2005 9:56 am

misman pisze: No więc wydaje mi się to sprawą dość podbarwioną. Większość sprowadzonych ostatnio XJ'tów ma deklarowany przebieg w granicach 160 - 230 tys km. No właściwie w większości egzemlarzy z którymi się spotkałem, ciszej lub głośniej - ale bezlitośnie - coś postukuje w silniku (panewki ? szklanki ? ). Coś mi się wydaje, że żywotność teoretyczna to i owszem - niebywała jest, ale może materiały zastosowane spowodowały, że się skurczyła do przedmiotowych 200 - 300 tys km :lol: :)21
Optymista :)23 :lol: :wink:

Mój ma 250tys. i chodzi na razie :wink: jak zegarek

Oby tak dalej.

Czy ktoś przerabiał 5.2 w XJ ?? :)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

beny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 6:13 pm
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: beny » czw gru 29, 2005 11:01 am

a JESZCZE JEDNO PYTANKO , nA CO ZWRÓCIĆ SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ PRZY KUPNIE TEGO STRUCLA, SZCZEGÓLNIE PRZY SILNIKU, ZAGLĄDAŁEM POD MACHĘ ALE TAM JESZCZE WIECEJ GRATÓW NIZ POD MASKĄ W XJ I NIC SIE NIE MOGŁEM DOPATRZEĆ HMM, CHODZI OCZYWISCIE O 5.2L
cherokaz 4.0l limited i 33 cale und zj 5.2 31 cali

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw gru 29, 2005 2:54 pm

na wszystko :D
polecałbym sprawdzić tylny most w 5,2 w szczególności no i zawieche :D
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » czw gru 29, 2005 3:52 pm

O to to - na wszystko oprócz pierwszego wizualnego zauroczenia :)2
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

beny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 6:13 pm
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: beny » czw gru 29, 2005 7:44 pm

mel pisze:O to to - na wszystko oprócz pierwszego wizualnego zauroczenia :)2
He he dobre chłopaki, już myślałem że niebedę musiał się tak napocić jak przy kupnie xj-ta. W każdym razie dzięki chłopaki za porady ,przyspieszyłem wyjazd i juz jutro jadę go obejrzeć i może zakupić jak wrócę to się pochwale co i jak, hej :wink:
cherokaz 4.0l limited i 33 cale und zj 5.2 31 cali

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw gru 29, 2005 11:26 pm

techmark pisze: Czy ktoś przerabiał 5.2 w XJ ?? :)21
Ponoć duzo problemów, o kosztach nie wspomnę. Po analizie finansowej przeszło mi... :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt gru 30, 2005 8:48 am

misman pisze:
techmark pisze: Czy ktoś przerabiał 5.2 w XJ ?? :)21
Ponoć duzo problemów, o kosztach nie wspomnę. Po analizie finansowej przeszło mi... :)21
Szkoda :(

Coś mi tak to po głowie chodziło....
:)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt gru 30, 2005 10:33 am

techmark pisze:
misman pisze:
techmark pisze: Czy ktoś przerabiał 5.2 w XJ ?? :)21
Ponoć duzo problemów, o kosztach nie wspomnę. Po analizie finansowej przeszło mi... :)21
Szkoda :(

Coś mi tak to po głowie chodziło....
:)21
Mnie też, ale rzeczowe spojrzenie pozwoliło ocenić, że za te pieniądze które należałoby wpompować w takiego swapa (i kupa problemów po drodze, m.in. dość mało miejsca w komorze silnika na V8 - dołożyłbym i kupił ZJ'ta 5,2, a i np. na zmianę reduktora by zostało :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości