Strona 1 z 1
wielki problem martwiacy mnie od 2 tygodni
: sob sty 07, 2006 8:38 pm
autor: benek23
po wyciagnieciu i ponownym wlozeniu silnika zaginela mi iskra
wszystkie czujniki halla sa ok cewka ok
prosze o pomoc auto juz u mnie stoi dwa tygodnie i nic
czy jest mozliwosc zeby kolo zamachowe pasowalo w kilku miejscach na wale????
: sob sty 07, 2006 8:47 pm
autor: Miskiller
przy wkladaniu skrzywiles czujnik polozenia walu nawet gdyby kolo dalo sie przykrecic innaczej iskre mialbys ale w innym miejscu... czujnik ma mocowanie z blachy i jest mozliwosc skrzywienia...
odp
: sob sty 07, 2006 8:55 pm
autor: benek23
czujnik halla wkrecony do skrzyni nie wystaje wogole na zwenatrz odkreacalem i sprawdzalem
moze chodzi ci o inny
inf
: sob sty 07, 2006 9:01 pm
autor: benek23
auto to grand cheeroke 4,0 rok 94
Re: odp
: sob sty 07, 2006 9:10 pm
autor: Miskiller
benek23 pisze:czujnik halla wkrecony do skrzyni nie
z tego co pamietam to wkrecony jest do silnika na polaczeniu ze skrzynia... latwo go skrzywic...
ale zrob tak: wykrec czujnik, do kabla wn od cewki podlacz swiece i poluz ja na masie silnika, zakrec rozrusznikiem aby czujnik w aparacie wykonal pelny obrot... a potem czyms metalowym(klucz13) przesun przy koncowce czujnika... powinna przeskoczyc iskra... jezeli przeskoczy to uklad elektroniczny masz sprawny tylko skrzywiony czujnik nie trafia on w okienka wyciete w blasze przylkreconej do kola zamachowego...
odp
: sob sty 07, 2006 10:05 pm
autor: benek23
no wiec tak
skrzynia polaczona z silnikiem jest za pomoca srob to oczywiste
no i ten czujnik jest o dlugosci ok 3 cm i jest wsuniety w otwor w skrzyni jego przesuniecie podczas wkladania skrzyni jest nie mozliwe impulsy ktore odczytiuje podczas krecenia silnikiem sa zmienne i raczej wykluczam jego uszkodzenie juz siwieje od dwoch tygodni przez tego cheerokiego pomysly sie koncza a tu dalej nic nie wiem juz gdzie kopac cewka i hall na aparacie tez ok prosze o pomoc
pytanie
: ndz sty 08, 2006 12:05 pm
autor: benek23
czy jest mozliwe przykrecenie kola zamachowego w wiecej niz jednym polozeniu.

Re: pytanie
: pn sty 09, 2006 12:25 pm
autor: Radek666
benek23 pisze:czy jest mozliwe przykrecenie kola zamachowego w wiecej niz jednym polozeniu.

Jak juz ktos trafnie zauwazyl - nawet gdyby bylo - to iskra by i tak byla...
Przedewszystkim warto bylo by sprawdzic kody z ECU a puzniej sprawdzic oscyloskopem sygnal z czujnika polozenia walu...
: pn sty 09, 2006 1:32 pm
autor: Artur
Podepne sie krótko do tematu jeepa , borykam sie z zamiarem nabycia szerokiego i mam tendencyjne pytanie do bardziej kumatych czy sruby gwinty w szerokim sa calowe czy trza calowych narzedzi zeby co kolwiek zrobic?
: pn sty 09, 2006 4:09 pm
autor: intruz
ano sa calowe...
: pn sty 09, 2006 5:58 pm
autor: misman
Artur pisze:Podepne sie krótko do tematu jeepa , borykam sie z zamiarem nabycia szerokiego i mam tendencyjne pytanie do bardziej kumatych czy sruby gwinty w szerokim sa calowe czy trza calowych narzedzi zeby co kolwiek zrobic?
Calowe zestawy oraz komplet torx bardzo się przydają... Tudzież uważać, aby śrubek nie gubić/urywać

Niestety.
pyt
: pn sty 09, 2006 6:00 pm
autor: benek23
gdzie moze byc umieszczony modul zaplonowy???
pomocy nie oge juz na niego patrzec jak tak stoi bez tej iskry zaczyna sie juz 3 tydzien a tu nic!!!!!!!!!!!!!!
pozdrowienia
Re: pyt
: pn sty 09, 2006 6:04 pm
autor: misman
benek23 pisze:gdzie moze byc umieszczony modul zaplonowy???
pomocy nie oge juz na niego patrzec jak tak stoi bez tej iskry zaczyna sie juz 3 tydzien a tu nic!!!!!!!!!!!!!!
pozdrowienia
Przecież sam napisałeś, że "cewka jest ok". To którą w końcu cewkę sprawdzałeś, skoro teraz się pytasz, gdzie jest moduł zapłonowy ?

Zrób jak koledzy mówią, sprawdź najpierw (najlepiej oscyloskopem) przebiegi na istotnych dla realizacji zapłonu czujnikach: obrotów oraz położenia wału. Sprawdź też obecność przebiegu kluczującego na wejściu modułu zapłonowego. Bez tego to sobie mozna gdybać, gdzie się iskra podziała. Czasem kable lubią się przełamywać u nasady (zwłaszcza jak się przy nich grzebie, i wtedy jest wielka kupa z sygnałem.
re
: wt sty 10, 2006 7:08 pm
autor: benek23
cewke sprawdzilem za pomoca akumulatora
szukam gdzie jest modul zaplonowy takie male gowno wielkosci pudelka po zapalkach a moze w tym modelu jest to zalane tym izolatorem co w komputerze na scianie grodziowej??????
: śr sty 11, 2006 2:31 pm
autor: Radek666
Sterowanie zaplonem jest w ECU - nic tam nie wydumasz!
: śr sty 11, 2006 2:39 pm
autor: bartosiak
umiejscowienie wszelkich modułów elektronicznych w Grandzie do 1996 i poniżej po 96 roku :
http://www.jeep.avtograd.ru/Grand_Chero ... odules.htm
: śr sty 11, 2006 2:53 pm
autor: Radek666
: śr sty 11, 2006 3:17 pm
autor: mixio55
benek23 - a skąd jesteś ?
jak z okolic Krakowa to daj znać
re
: śr sty 11, 2006 9:37 pm
autor: benek23
jestem z pod wroclawia
a moze macie schemat ukladu zaplonowego lub elektrycznego zeby sprawdzic wiazke do kompa
co za pech
: śr sty 11, 2006 9:38 pm
autor: benek23
szkoda ze nie kumam pa russki
: śr sty 11, 2006 9:43 pm
autor: mixio55
pyt
: czw sty 12, 2006 9:13 am
autor: benek23
czym to otworzyc????
: czw sty 12, 2006 10:14 am
autor: waltz
Winrarem a potem czymś co czyta pdf'y (Acrobar Reader).
Możesz też popatrzeć u mnie;
http://www.gromady.krakow.pl/jeep/
: czw sty 12, 2006 11:16 am
autor: Radek666