znowu te opony,,,,

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Marcin978
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
Lokalizacja: Wroclaw

znowu te opony,,,,

Post autor: Marcin978 » pn sty 16, 2006 8:29 pm

Wlasnie dzis dostalem w koncu upragnione felgi z usa :) a sie naczekalem prawie 3 miesiace

wiec musze nabyc czym predzej opony bo felgi sa wypas

i mam dylemat, czy kupic nowki caloroczne at za jakies 2200zl
chce rozmiar 245x70x16

do jazdy na codzien + snieg w gory okazyjnie

czy moze kupic nalewki za 1000-1100zl
wiem wiem, mowicie ze na czarnym szybko gina

ale moge kupic za cene nowych at 2 komplety nalewek, takich nie hardcorowych ale w miare z lagodnym bierznikiem

i nie wiem co mi polecicie?

czy takie mtki na sniegu to jakos beda robic?

mocny hardcorowiec ternowy to ze mnie nie jest, jezdze lajtowo
mam 2 auto jeszcze

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: znowu te opony,,,,

Post autor: Drako » pn sty 16, 2006 8:31 pm

Marcin978 pisze:
czy moze kupic nalewki za 1000-1100zl
uderzajaca roznica cen

:)21

Awatar użytkownika
Marcin978
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Marcin978 » pn sty 16, 2006 8:35 pm

no tak chodza z tego co widze po allegro, polowa nowych atekow

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn sty 16, 2006 9:12 pm

uwaga, bo na allegro przy większości pisze "nowe, regenerowane". Więc nijak nie nowe...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » pn sty 16, 2006 9:17 pm

Myślę że opony to tylko nówki , ja miałem Brigdstony MS i chodziły super nawet w Zakopcu i okolicach , co prawda teraz mam zimóki Cooper i jest nieco lepiej , ale trzeba wtedy mieć 2 komplety. Nalewka , albo będzie krzywa od zakupu , albo po jakimś czasie, albo będzie puszczała rantem itd itd
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » pn sty 16, 2006 9:17 pm

Jak mały budżet to ja bym zrobił tak:
- komplet nalewek na upalanie ( choć są naprawdę różnej jakości)
- drugi komplet cywilnych- firmowe używki..lepiej bym się czuł jadąc po trasie na podjechanych używkach, niż na nalewkach...
A najlepiej zrób tak: kup nówki AT teraz na zimę, a na wiosnę jak złapiesz oddech to kupisz nówki MT i będzie :)2
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn sty 16, 2006 9:23 pm

No zimowe używki to średni byłby pomysł- w mojej alfie mam zimówki od nowości, czyli 5 lat... bieżnik ledwo co zmalał, wygląda naprawdę pożądnie, więc opona powinna być :)2 ale już walory opony nie te- słabo trzyma, ślizga się. Używanie w zimnie i czas robią swoje, nie ma co ukrywać..
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » pn sty 16, 2006 9:35 pm

zibii pisze:Nalewka , albo będzie krzywa od zakupu , albo po jakimś czasie, albo będzie puszczała rantem itd itd
a miałeś kiedyś nalewki ? nie mówię o takich w polonezie 20 lat temu tylko obecnych.

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Re: znowu te opony,,,,

Post autor: czaya » pn sty 16, 2006 9:38 pm

Marcin978 pisze:mocny hardcorowiec ternowy to ze mnie nie jest, jezdze lajtowo
mam 2 auto jeszcze
jak kupisz dobre AT to bedziesz miał na cały rok i w zupełności Ci wystarczą,jak nie jeździsz ostrzej to MT sa Ci wręcz niewskazane.
a w góry zima to najlepszezimówki + łańcuchy :)2

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn sty 16, 2006 10:26 pm

Jednorazowy wydatek boli, ale sie oplaca.

BFG AT sa znakomite jak ktos jezdzi troche po asfalcie, troche w teren.
Ja sie obawialem jak bedzie z ich przyczepnoscia w zimie, ale jestem bardzo mile zaskoczony.

A po roku uzywania przktycznie nie widac zuzycia.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
apex
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:25 pm
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: apex » pn sty 16, 2006 10:48 pm

a ja mam jeszcze inny dylemat

czy do normalnej jazdy na codzień oczywiście też w zimie w zdecydowanej większości po asfalcie zauważe dużą różnicę pomiędzy całorocznymi A/T kami np.BFG AT, czy Pirelli Scorion AT a całorocznymi szosówkami typu Fulda Tramp 4x4 Mix, czy BFG Long Trail?

co sprawdzi sie lepiej na ubitym śniegu czy zlodzonej drodze

chcę kupić komplet nowych opon na XJta i nie mogę się zdecdować - przeczytałem chyba każdy post na tym forum :lol:

no i jeszcze rozmiar

czy bardzo odczuwalny jest lift 2" i opony 30" przy jeździe na asfalcie w porówaniu do standardu - chodzi o łatwość utrzymania samochodu na drodze, bujanie, itp - samochodem będzie też od czasu do czasu jeździła moja lepsza połowa i chciałbym żeby nie miała z tym większych problemów

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn sty 16, 2006 10:57 pm

Co do rodzaju opon to nie powiem, bo znam tylko BFG AT.

Do XJ 30" wchodza bez problemu bez liftu i sa dobre do jazdy na codzien, a w terenie tez niezle sobie radza.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
apex
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:25 pm
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: apex » pn sty 16, 2006 11:01 pm

jeśli mam padnięte resory z tyłu to chyba bez liftu się nie obejdzie

bo jak już dołoże lagę z tyłu to aż się prosi wsadzić na przód podkładki i filt 2" gotowy - tyle, że obawiam sie stabilności jazdy po asfalcie :-?

najgorsze :roll: , że znalazłem w dobrej cenie Pirelli Scoriony AT ale 31" i tu dopiero mam zagrychę... :)21

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pn sty 16, 2006 11:07 pm

apex pisze:a ja mam jeszcze inny dylemat

czy do normalnej jazdy na codzień oczywiście też w zimie w zdecydowanej większości po asfalcie zauważe dużą różnicę pomiędzy całorocznymi A/T kami np.BFG AT, czy Pirelli Scorion AT a całorocznymi szosówkami typu Fulda Tramp 4x4 Mix, czy BFG Long Trail?
hmmm..chyba tylko halasik troche wiekszy. Latem mykalem na BFG LT rozmiar std. na zime zalozylem 31" BFG AT.
apex pisze:co sprawdzi sie lepiej na ubitym śniegu czy zlodzonej drodze
Na lodzie to chyba tylko lyzwy. Na sniegu AT robia az furczy.
apex pisze: chcę kupić komplet nowych opon na XJta i nie mogę się zdecdować - przeczytałem chyba każdy post na tym forum :lol:
AT AT AT i jescze raz AT..no i jeszce jedna na zapas, ale moze byc padaka :)
apex pisze: no i jeszcze rozmiar

czy bardzo odczuwalny jest lift 2" i opony 30" przy jeździe na asfalcie w porówaniu do standardu - chodzi o łatwość utrzymania samochodu na drodze, bujanie, itp - samochodem będzie też od czasu do czasu jeździła moja lepsza połowa i chciałbym żeby nie miała z tym większych problemów
No w koleinach wyraznie gorzej. Zlapalem sie na wjezdzei do Poznania od strony Komornik jest taki zakret z koleinami..zwykle nie bylo wiekszego problemu ale po lifcie malo nie wylecialem z drogi. Inaczej sie ciezar uklada.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » wt sty 17, 2006 12:30 am

Zime przejezdzilem teraz na BFG LongTrail i gdyby nie 'full time 4x4' to byloby ciezko, chyba jednak powinienem byl kupic BFG AllTerrain.. ale z drugiej strony to policzylem, ze snieg na ulicach lezal jedynie 10 dni (Warszawa).
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
apex
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:25 pm
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: apex » wt sty 17, 2006 9:05 am

solt pisze:
No w koleinach wyraznie gorzej. Zlapalem sie na wjezdzei do Poznania od strony Komornik jest taki zakret z koleinami..zwykle nie bylo wiekszego problemu ale po lifcie malo nie wylecialem z drogi. Inaczej sie ciezar uklada.

no i właśnie tu widze problem - wię chyba odpuszczę sobie ten lift - w takim razie jak podnieść "dupę" - bo jak wsadzę dodatkowe pióro i nie zamontuje podkładek na przód to wydaje mi sie, że tył pójdzie za bardzo w górę i efekt nie będzie za dobry... :-?

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » wt sty 17, 2006 10:41 am

apex pisze:
solt pisze:
No w koleinach wyraznie gorzej. Zlapalem sie na wjezdzei do Poznania od strony Komornik jest taki zakret z koleinami..zwykle nie bylo wiekszego problemu ale po lifcie malo nie wylecialem z drogi. Inaczej sie ciezar uklada.

no i właśnie tu widze problem - wię chyba odpuszczę sobie ten lift - w takim razie jak podnieść "dupę" - bo jak wsadzę dodatkowe pióro i nie zamontuje podkładek na przód to wydaje mi sie, że tył pójdzie za bardzo w górę i efekt nie będzie za dobry... :-?
Decyzja nalezy do Ciebie. 2" i wieksze laczki sie przydaja jak blotko zwiedzasz. Wyzej dupa i inna praca kolek troche pomaga. Ale jesli nie chcesz sie pchac w syf, a ino po lesnych sceizkach to faktycznie. Po lifcie przekraczanie 110kmh to juz extrema :)

Co do dupy... po co podnosic dupe bez przodu? Jesli juz sie upierasz to poszukaj mocowac resora +1" albo daj resor dobremu kowalowi zeby przekul. Po kowalu i tak siadzie, a uchwyt to koszt rzedu 50$
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » wt sty 17, 2006 5:39 pm

solt pisze:Decyzja nalezy do Ciebie. 2" i wieksze laczki sie przydaja jak blotko zwiedzasz. Wyzej dupa i inna praca kolek troche pomaga. Ale jesli nie chcesz sie pchac w syf, a ino po lesnych sceizkach to faktycznie. Po lifcie przekraczanie 110kmh to juz extrema :)
Kurcze a to mnie zmartwiles... nawet lift niecale 2" powoduje takie problemy?? nie zebym chcial nie wiadomo jak szybko jezdzic ale czasami podczas wyprzedzania potrzeba te 130 (no max 140)km/h...
tez musze zrobic resory bo juz totalnie siadly i mechanik bedzie dokladal lage i chcialem odrazu podkladki wrzucic na przod... czytalem o lifcie ze taki do 2" nie powoduje jakis problemow a tu taka niespodzianka :(
u mnie jeepek to tak 80% asfalt + 20% teren...choc teren ma zamiar zwiekszyc swoj % :) dlatego myslalem o podniesieniu... no ale bezpieczenstwo na drodze tez wazna kwestia....ehs :)
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » wt sty 17, 2006 6:42 pm

twister1 pisze:
solt pisze:Decyzja nalezy do Ciebie. 2" i wieksze laczki sie przydaja jak blotko zwiedzasz. Wyzej dupa i inna praca kolek troche pomaga. Ale jesli nie chcesz sie pchac w syf, a ino po lesnych sceizkach to faktycznie. Po lifcie przekraczanie 110kmh to juz extrema :)
Kurcze a to mnie zmartwiles... nawet lift niecale 2" powoduje takie problemy?? nie zebym chcial nie wiadomo jak szybko jezdzic ale czasami podczas wyprzedzania potrzeba te 130 (no max 140)km/h...
tez musze zrobic resory bo juz totalnie siadly i mechanik bedzie dokladal lage i chcialem odrazu podkladki wrzucic na przod... czytalem o lifcie ze taki do 2" nie powoduje jakis problemow a tu taka niespodzianka :(
u mnie jeepek to tak 80% asfalt + 20% teren...choc teren ma zamiar zwiekszyc swoj % :) dlatego myslalem o podniesieniu... no ale bezpieczenstwo na drodze tez wazna kwestia....ehs :)
:) no moze przesadzilem :) Ale przy 110-120 (120-130 realnie bo mam wieksze laczki) na budziku mi sie nie jedzie wygodnie po zwyklych drogach. Na banie albo nowej ladnje drodze jest OK... Moze jednak to kwestia jakiej leguracji geometrii?
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Marcin978
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Marcin978 » wt sty 17, 2006 7:25 pm

zamowilem

Goodyear WRANGLER AT-R 245/70 R16 107T OWL, M+S Kennung

na sniegu podobno dobrze robia

ciekawy bierznik



mial ktos takie opony?

Obrazek

Awatar użytkownika
apex
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:25 pm
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: apex » wt sty 17, 2006 7:52 pm

a nie masz jakiegoś dokładniejszego zdjęcia :)21

Awatar użytkownika
apex
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:25 pm
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: apex » wt sty 17, 2006 7:55 pm

a tak na poważnie to ponoć są to zajeebiste opony - najwyższa klasa podobna do Bridgestona 694 :)2

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » wt sty 17, 2006 8:00 pm

Faktycznie zdjęcia są nie za bardzo , nawet bieżnika dokładnie nie widać :)21

Sąsiad na nich ma obutego Defendera i jak widze jak z parkingu odlatuje to całkiem sie to mu sprawuje w śniegu, a nie wyglądają.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Marcin978
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Marcin978 » wt sty 17, 2006 8:01 pm

taka duza fota bo akurat na sieci to znalazlem :)

sorry :)

oponki 530zl sztuka w rozmiarze 245x70x16 od niemca z przesylka

Awatar użytkownika
apex
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:25 pm
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: apex » wt sty 17, 2006 9:40 pm

twister1 pisze:
solt pisze:Decyzja nalezy do Ciebie. 2" i wieksze laczki sie przydaja jak blotko zwiedzasz. Wyzej dupa i inna praca kolek troche pomaga. Ale jesli nie chcesz sie pchac w syf, a ino po lesnych sceizkach to faktycznie. Po lifcie przekraczanie 110kmh to juz extrema :)
Kurcze a to mnie zmartwiles... nawet lift niecale 2" powoduje takie problemy?? nie zebym chcial nie wiadomo jak szybko jezdzic ale czasami podczas wyprzedzania potrzeba te 130 (no max 140)km/h...
tez musze zrobic resory bo juz totalnie siadly i mechanik bedzie dokladal lage i chcialem odrazu podkladki wrzucic na przod... czytalem o lifcie ze taki do 2" nie powoduje jakis problemow a tu taka niespodzianka :(
u mnie jeepek to tak 80% asfalt + 20% teren...choc teren ma zamiar zwiekszyc swoj % :) dlatego myslalem o podniesieniu... no ale bezpieczenstwo na drodze tez wazna kwestia....ehs :)



no więc czy ktoś ma jakieś inne doświadczenia z liftem 2" - jest sens go robić jak jeździ się 90% na asfalcie czy odpuścić i tylko wyklepać resory i wsadzić gumy 235/75/15?

:roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości