MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » pn sty 16, 2006 8:29 pm
Wlasnie dzis dostalem w koncu upragnione felgi z usa

a sie naczekalem prawie 3 miesiace
wiec musze nabyc czym predzej opony bo felgi sa wypas
i mam dylemat, czy kupic nowki caloroczne at za jakies 2200zl
chce rozmiar 245x70x16
do jazdy na codzien + snieg w gory okazyjnie
czy moze kupic nalewki za 1000-1100zl
wiem wiem, mowicie ze na czarnym szybko gina
ale moge kupic za cene nowych at 2 komplety nalewek, takich nie hardcorowych ale w miare z lagodnym bierznikiem
i nie wiem co mi polecicie?
czy takie mtki na sniegu to jakos beda robic?
mocny hardcorowiec ternowy to ze mnie nie jest, jezdze lajtowo
mam 2 auto jeszcze
-
Drako
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Drako » pn sty 16, 2006 8:31 pm
Marcin978 pisze:
czy moze kupic nalewki za 1000-1100zl
uderzajaca roznica cen

-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » pn sty 16, 2006 8:35 pm
no tak chodza z tego co widze po allegro, polowa nowych atekow
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pn sty 16, 2006 9:12 pm
uwaga, bo na allegro przy większości pisze "nowe, regenerowane". Więc nijak nie nowe...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
zibii
-

- Posty: 116
- Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: zibii » pn sty 16, 2006 9:17 pm
Myślę że opony to tylko nówki , ja miałem Brigdstony MS i chodziły super nawet w Zakopcu i okolicach , co prawda teraz mam zimóki Cooper i jest nieco lepiej , ale trzeba wtedy mieć 2 komplety. Nalewka , albo będzie krzywa od zakupu , albo po jakimś czasie, albo będzie puszczała rantem itd itd
zibi
WK 4X4 LAREDO
-
jeep_user
-

- Posty: 223
- Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
- Lokalizacja: PACZKOWO
Post
autor: jeep_user » pn sty 16, 2006 9:17 pm
Jak mały budżet to ja bym zrobił tak:
- komplet nalewek na upalanie ( choć są naprawdę różnej jakości)
- drugi komplet cywilnych- firmowe używki..lepiej bym się czuł jadąc po trasie na podjechanych używkach, niż na nalewkach...
A najlepiej zrób tak: kup nówki AT teraz na zimę, a na wiosnę jak złapiesz oddech to kupisz nówki MT i będzie

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pn sty 16, 2006 9:23 pm
No zimowe używki to średni byłby pomysł- w mojej alfie mam zimówki od nowości, czyli 5 lat... bieżnik ledwo co zmalał, wygląda naprawdę pożądnie, więc opona powinna być

ale już walory opony nie te- słabo trzyma, ślizga się. Używanie w zimnie i czas robią swoje, nie ma co ukrywać..
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
czaya

- Posty: 2098
- Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czaya » pn sty 16, 2006 9:35 pm
zibii pisze:Nalewka , albo będzie krzywa od zakupu , albo po jakimś czasie, albo będzie puszczała rantem itd itd
a miałeś kiedyś nalewki ? nie mówię o takich w polonezie 20 lat temu tylko obecnych.
-
czaya

- Posty: 2098
- Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czaya » pn sty 16, 2006 9:38 pm
Marcin978 pisze:mocny hardcorowiec ternowy to ze mnie nie jest, jezdze lajtowo
mam 2 auto jeszcze
jak kupisz dobre AT to bedziesz miał na cały rok i w zupełności Ci wystarczą,jak nie jeździsz ostrzej to MT sa Ci wręcz niewskazane.
a w góry zima to najlepszezimówki + łańcuchy

-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » pn sty 16, 2006 10:26 pm
Jednorazowy wydatek boli, ale sie oplaca.
BFG AT sa znakomite jak ktos jezdzi troche po asfalcie, troche w teren.
Ja sie obawialem jak bedzie z ich przyczepnoscia w zimie, ale jestem bardzo mile zaskoczony.
A po roku uzywania przktycznie nie widac zuzycia.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
apex

- Posty: 319
- Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:25 pm
- Lokalizacja: Lubuskie
Post
autor: apex » pn sty 16, 2006 10:48 pm
a ja mam jeszcze inny dylemat
czy do normalnej jazdy na codzień oczywiście też w zimie w zdecydowanej większości po asfalcie zauważe dużą różnicę pomiędzy całorocznymi A/T kami np.BFG AT, czy Pirelli Scorion AT a całorocznymi szosówkami typu Fulda Tramp 4x4 Mix, czy BFG Long Trail?
co sprawdzi sie lepiej na ubitym śniegu czy zlodzonej drodze
chcę kupić komplet nowych opon na XJta i nie mogę się zdecdować - przeczytałem chyba każdy post na tym forum
no i jeszcze rozmiar
czy bardzo odczuwalny jest lift 2" i opony 30" przy jeździe na asfalcie w porówaniu do standardu - chodzi o łatwość utrzymania samochodu na drodze, bujanie, itp - samochodem będzie też od czasu do czasu jeździła moja lepsza połowa i chciałbym żeby nie miała z tym większych problemów
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » pn sty 16, 2006 10:57 pm
Co do rodzaju opon to nie powiem, bo znam tylko BFG AT.
Do XJ 30" wchodza bez problemu bez liftu i sa dobre do jazdy na codzien, a w terenie tez niezle sobie radza.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
apex

- Posty: 319
- Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:25 pm
- Lokalizacja: Lubuskie
Post
autor: apex » pn sty 16, 2006 11:01 pm
jeśli mam padnięte resory z tyłu to chyba bez liftu się nie obejdzie
bo jak już dołoże lagę z tyłu to aż się prosi wsadzić na przód podkładki i filt 2" gotowy - tyle, że obawiam sie stabilności jazdy po asfalcie
najgorsze

, że znalazłem w dobrej cenie Pirelli Scoriony AT ale 31" i tu dopiero mam zagrychę...

-
solt

- Posty: 481
- Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
- Lokalizacja: wracaja Litwini?
Post
autor: solt » pn sty 16, 2006 11:07 pm
apex pisze:a ja mam jeszcze inny dylemat
czy do normalnej jazdy na codzień oczywiście też w zimie w zdecydowanej większości po asfalcie zauważe dużą różnicę pomiędzy całorocznymi A/T kami np.BFG AT, czy Pirelli Scorion AT a całorocznymi szosówkami typu Fulda Tramp 4x4 Mix, czy BFG Long Trail?
hmmm..chyba tylko halasik troche wiekszy. Latem mykalem na BFG LT rozmiar std. na zime zalozylem 31" BFG AT.
apex pisze:co sprawdzi sie lepiej na ubitym śniegu czy zlodzonej drodze
Na lodzie to chyba tylko lyzwy. Na sniegu AT robia az furczy.
apex pisze:
chcę kupić komplet nowych opon na XJta i nie mogę się zdecdować - przeczytałem chyba każdy post na tym forum
AT AT AT i jescze raz AT..no i jeszce jedna na zapas, ale moze byc padaka
apex pisze:
no i jeszcze rozmiar
czy bardzo odczuwalny jest lift 2" i opony 30" przy jeździe na asfalcie w porówaniu do standardu - chodzi o łatwość utrzymania samochodu na drodze, bujanie, itp - samochodem będzie też od czasu do czasu jeździła moja lepsza połowa i chciałbym żeby nie miała z tym większych problemów
No w koleinach wyraznie gorzej. Zlapalem sie na wjezdzei do Poznania od strony Komornik jest taki zakret z koleinami..zwykle nie bylo wiekszego problemu ale po lifcie malo nie wylecialem z drogi. Inaczej sie ciezar uklada.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie

-
Greg_pl
-

- Posty: 225
- Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Greg_pl » wt sty 17, 2006 12:30 am
Zime przejezdzilem teraz na BFG LongTrail i gdyby nie 'full time 4x4' to byloby ciezko, chyba jednak powinienem byl kupic BFG AllTerrain.. ale z drugiej strony to policzylem, ze snieg na ulicach lezal jedynie 10 dni (Warszawa).
1992 Jeep Cherokee Limited

-
apex

- Posty: 319
- Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:25 pm
- Lokalizacja: Lubuskie
Post
autor: apex » wt sty 17, 2006 9:05 am
solt pisze:
No w koleinach wyraznie gorzej. Zlapalem sie na wjezdzei do Poznania od strony Komornik jest taki zakret z koleinami..zwykle nie bylo wiekszego problemu ale po lifcie malo nie wylecialem z drogi. Inaczej sie ciezar uklada.
no i właśnie tu widze problem - wię chyba odpuszczę sobie ten lift - w takim razie jak podnieść "dupę" - bo jak wsadzę dodatkowe pióro i nie zamontuje podkładek na przód to wydaje mi sie, że tył pójdzie za bardzo w górę i efekt nie będzie za dobry...

-
solt

- Posty: 481
- Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
- Lokalizacja: wracaja Litwini?
Post
autor: solt » wt sty 17, 2006 10:41 am
apex pisze:solt pisze:
No w koleinach wyraznie gorzej. Zlapalem sie na wjezdzei do Poznania od strony Komornik jest taki zakret z koleinami..zwykle nie bylo wiekszego problemu ale po lifcie malo nie wylecialem z drogi. Inaczej sie ciezar uklada.
no i właśnie tu widze problem - wię chyba odpuszczę sobie ten lift - w takim razie jak podnieść "dupę" - bo jak wsadzę dodatkowe pióro i nie zamontuje podkładek na przód to wydaje mi sie, że tył pójdzie za bardzo w górę i efekt nie będzie za dobry...

Decyzja nalezy do Ciebie. 2" i wieksze laczki sie przydaja jak blotko zwiedzasz. Wyzej dupa i inna praca kolek troche pomaga. Ale jesli nie chcesz sie pchac w syf, a ino po lesnych sceizkach to faktycznie. Po lifcie przekraczanie 110kmh to juz extrema
Co do dupy... po co podnosic dupe bez przodu? Jesli juz sie upierasz to poszukaj mocowac resora +1" albo daj resor dobremu kowalowi zeby przekul. Po kowalu i tak siadzie, a uchwyt to koszt rzedu 50$
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie

-
twister1
-

- Posty: 205
- Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
Post
autor: twister1 » wt sty 17, 2006 5:39 pm
solt pisze:Decyzja nalezy do Ciebie. 2" i wieksze laczki sie przydaja jak blotko zwiedzasz. Wyzej dupa i inna praca kolek troche pomaga. Ale jesli nie chcesz sie pchac w syf, a ino po lesnych sceizkach to faktycznie. Po lifcie przekraczanie 110kmh to juz extrema

Kurcze a to mnie zmartwiles... nawet lift niecale 2" powoduje takie problemy?? nie zebym chcial nie wiadomo jak szybko jezdzic ale czasami podczas wyprzedzania potrzeba te 130 (no max 140)km/h...
tez musze zrobic resory bo juz totalnie siadly i mechanik bedzie dokladal lage i chcialem odrazu podkladki wrzucic na przod... czytalem o lifcie ze taki do 2" nie powoduje jakis problemow a tu taka niespodzianka
u mnie jeepek to tak 80% asfalt + 20% teren...choc teren ma zamiar zwiekszyc swoj %

dlatego myslalem o podniesieniu... no ale bezpieczenstwo na drodze tez wazna kwestia....ehs

Cherokee '90
.:: Twister ::.
-
solt

- Posty: 481
- Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
- Lokalizacja: wracaja Litwini?
Post
autor: solt » wt sty 17, 2006 6:42 pm
twister1 pisze:solt pisze:Decyzja nalezy do Ciebie. 2" i wieksze laczki sie przydaja jak blotko zwiedzasz. Wyzej dupa i inna praca kolek troche pomaga. Ale jesli nie chcesz sie pchac w syf, a ino po lesnych sceizkach to faktycznie. Po lifcie przekraczanie 110kmh to juz extrema

Kurcze a to mnie zmartwiles... nawet lift niecale 2" powoduje takie problemy?? nie zebym chcial nie wiadomo jak szybko jezdzic ale czasami podczas wyprzedzania potrzeba te 130 (no max 140)km/h...
tez musze zrobic resory bo juz totalnie siadly i mechanik bedzie dokladal lage i chcialem odrazu podkladki wrzucic na przod... czytalem o lifcie ze taki do 2" nie powoduje jakis problemow a tu taka niespodzianka
u mnie jeepek to tak 80% asfalt + 20% teren...choc teren ma zamiar zwiekszyc swoj %

dlatego myslalem o podniesieniu... no ale bezpieczenstwo na drodze tez wazna kwestia....ehs


no moze przesadzilem

Ale przy 110-120 (120-130 realnie bo mam wieksze laczki) na budziku mi sie nie jedzie wygodnie po zwyklych drogach. Na banie albo nowej ladnje drodze jest OK... Moze jednak to kwestia jakiej leguracji geometrii?
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie

-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » wt sty 17, 2006 7:25 pm
zamowilem
Goodyear WRANGLER AT-R 245/70 R16 107T OWL, M+S Kennung
na sniegu podobno dobrze robia
ciekawy bierznik
mial ktos takie opony?

-
apex

- Posty: 319
- Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:25 pm
- Lokalizacja: Lubuskie
Post
autor: apex » wt sty 17, 2006 7:52 pm
a nie masz jakiegoś dokładniejszego zdjęcia

-
apex

- Posty: 319
- Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:25 pm
- Lokalizacja: Lubuskie
Post
autor: apex » wt sty 17, 2006 7:55 pm
a tak na poważnie to ponoć są to zajeebiste opony - najwyższa klasa podobna do Bridgestona 694

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » wt sty 17, 2006 8:00 pm
Faktycznie zdjęcia są nie za bardzo , nawet bieżnika dokładnie nie widać
Sąsiad na nich ma obutego Defendera i jak widze jak z parkingu odlatuje to całkiem sie to mu sprawuje w śniegu, a nie wyglądają.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » wt sty 17, 2006 8:01 pm
taka duza fota bo akurat na sieci to znalazlem
sorry
oponki 530zl sztuka w rozmiarze 245x70x16 od niemca z przesylka
-
apex

- Posty: 319
- Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:25 pm
- Lokalizacja: Lubuskie
Post
autor: apex » wt sty 17, 2006 9:40 pm
twister1 pisze:solt pisze:Decyzja nalezy do Ciebie. 2" i wieksze laczki sie przydaja jak blotko zwiedzasz. Wyzej dupa i inna praca kolek troche pomaga. Ale jesli nie chcesz sie pchac w syf, a ino po lesnych sceizkach to faktycznie. Po lifcie przekraczanie 110kmh to juz extrema

Kurcze a to mnie zmartwiles... nawet lift niecale 2" powoduje takie problemy?? nie zebym chcial nie wiadomo jak szybko jezdzic ale czasami podczas wyprzedzania potrzeba te 130 (no max 140)km/h...
tez musze zrobic resory bo juz totalnie siadly i mechanik bedzie dokladal lage i chcialem odrazu podkladki wrzucic na przod... czytalem o lifcie ze taki do 2" nie powoduje jakis problemow a tu taka niespodzianka
u mnie jeepek to tak 80% asfalt + 20% teren...choc teren ma zamiar zwiekszyc swoj %

dlatego myslalem o podniesieniu... no ale bezpieczenstwo na drodze tez wazna kwestia....ehs

no więc czy ktoś ma jakieś inne doświadczenia z liftem 2" - jest sens go robić jak jeździ się 90% na asfalcie czy odpuścić i tylko wyklepać resory i wsadzić gumy 235/75/15?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości