33" i XJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

33" i XJ

Post autor: SławekXJ » czw sty 19, 2006 11:06 am

Witam!

Zaczynam myśleć o kołach 33" w tym sezonie :D Wiem że parę osób na forum jeździ na takim rozmiarze. Wyczytałem że po zapodaniu nadkoli Bushwacker CutOut nie trzeba auta super-liftować aby jeździć na 33" - powinny wystarczyć 2" liftu.

Ktoś coś wie w tym temacie ??
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw sty 19, 2006 11:36 am

A co z mostami ?? Bedziesz motał czy zostają fabryczne ??Bo to jest większy problem niż nadkola.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Voytass » czw sty 19, 2006 11:49 am

Adamek pisze:A co z mostami ?? Bedziesz motał czy zostają fabryczne ??Bo to jest większy problem niż nadkola.
Arni jezdzi i to wcale nieslabo, na standardowych...

Ale nie jezdzilem z nim, jedynie widzialem :D
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » czw sty 19, 2006 11:55 am

Kupa XJtów jeździ na fabrycznych, w Stanach nawet na 35" i żyją :D
Ja w przeprawówkach nie jeżdżę więc katował auta nie będę to może i mosty będą żyć :)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw sty 19, 2006 12:06 pm

techmark pisze:Kupa XJtów jeździ na fabrycznych, w Stanach nawet na 35" i żyją :D
Ja w przeprawówkach nie jeżdżę więc katował auta nie będę to może i mosty będą żyć :)21
Wiem że śmigają na 33" ale prawdopodobieństwo jest duże że cóś poleci, sam się kiedyś zastanawiałem nad takimi oponkami , ale tak mnie nastraszyli że dałem sobie spokój. Ja że mocno upalam kredensa to pewnie szybko coś bym rozjeb@ł.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » czw sty 19, 2006 5:35 pm

Bez zmotania mostow to moze krotko chodzic, tymbardziej ze czesto awarie polegaja na odpadajacym kolku. Ciagniecie takiego jeepa w np gorach jest przykre.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw sty 19, 2006 7:13 pm

techmark pisze:Kupa XJtów jeździ na fabrycznych, w Stanach nawet na 35" i żyją :D
Ja w przeprawówkach nie jeżdżę więc katował auta nie będę to może i mosty będą żyć :)21
No to po co ci 33?
Chcesz zrobic z XJ muła i jezdzic po plaskim z obawy o mosty i nadkola?

IMO 31" w zupelnosci wystarczy - chyba ze chodzi ci wylacznie o efekt wizualny.

No i 2" liftu to nawet do 31 za malo...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

płaski
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: płaski » czw sty 19, 2006 7:44 pm

33 to jest jeszcze w miarę bezpiecznie ale 35 "Zyją" to chyba leekka przesada :lol:

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw sty 19, 2006 7:54 pm

Moim zdaniem duże buty bardzo rasowo wyglądają przy terenówkach ale do nich trzeba mieć i silnik i mocne mosty.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw sty 19, 2006 8:21 pm

techmark pisze:Kupa XJtów jeździ na fabrycznych, w Stanach nawet na 35" i żyją :D
Ja w przeprawówkach nie jeżdżę więc katował auta nie będę to może i mosty będą żyć :)21
No wiec po co Ci 33"? Bo lepiej wyglada, czy co?

Awatar użytkownika
mixio55
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 8:06 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: mixio55 » czw sty 19, 2006 9:02 pm

Ja mam na 33, sporo podniesiony i założone twarde 16mm spężyny, dobre odboje, wydłużone wzmocnione wahacze i wzmocniony most, przesunięty o jakieś 4cm panhard, wzmocnione zwrotnice i piasty robione na zamówienie. Wtedy to ma sens.

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » czw sty 19, 2006 9:09 pm

płaski pisze:33 to jest jeszcze w miarę bezpiecznie ale 35 "Zyją" to chyba leekka przesada :lol:
d30 i d44 z lepszymi poloskami jest dobre do 37"
d35 do 31"
8.25 z wielowpostem 27 na poloskah do 33" (33 to skrajnosc)
8.25 z wielowpostem 29 na poloskah 35" (35 to skrajnosc na lepszych poloskach nawet)

Czescia problemu jest to ze jak wieksze kola sa instalowane to przekladnie w mostach sa nie zmieniane i skutek jest taki ze sie wiecej uzywa pedalu gazu w celach rekompensaty powodujac wiecej usterek.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Re: 33" i XJ

Post autor: kejtar » czw sty 19, 2006 9:11 pm

techmark pisze:Wyczytałem że po zapodaniu nadkoli Bushwacker CutOut nie trzeba auta super-liftować aby jeździć na 33" - powinny wystarczyć 2" liftu.
Hmmm tak, mozliwe... tylko nie planuj skrecac nigdzie po drodze :D 3.5" z innymi felgami niz fabryczne to minimum, ale zdecydowanie polecalbym co najmniej 4.5". Ja mam w tej chwili okolo 5.5" z 33" i mocne wyciete nadkola (bardziej niz jakbys mial bushwacker) i mam ledwo co miejsca. Rownierz jak zmienisz kola, to nie zapomnij planowac zmiany przekladni w moscie. Inaczej wydajnosc spalania spadnie, sila itd.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw sty 19, 2006 9:15 pm

@kejtar - czy na zdjeciu to moze ty z ojcem pchacie most do waszego "projektu"?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » czw sty 19, 2006 9:42 pm

pezet pisze:@kejtar - czy na zdjeciu to moze ty z ojcem pchacie most do waszego "projektu"?
nie... to ja z kumplem testujemy d44 co wyciagnalem z jeepa co salto wykonal na asfalcie. Wygladalo ze byl w porzadku i tylko jedna poloska byla lekko naruszona... okazuje sie ze most jest zgiety :( (wyszlo dopiero po poltora roku)
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw sty 19, 2006 9:54 pm

Kolega z podwórka miał XJ na 33x10,5 przez parę lat, lift rzemieślniczy ;) Bez zmodyfikowanych piast i zwrotnic. Szerokość 10,5 wydaje się optymalna, bo to lekki samochód i nie potrzeba szerokich bardzo opon na grząskim. Prawdopodobieństwo ukręcenia półosi mocna spada, choć dla chcącego nic trudngo ;)

A na 33 dopiero zaczął jeździć w terenie ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw sty 19, 2006 10:48 pm

kejtar pisze:
pezet pisze:@kejtar - czy na zdjeciu to moze ty z ojcem pchacie most do waszego "projektu"?
nie... to ja z kumplem testujemy d44 co wyciagnalem z jeepa co salto wykonal na asfalcie. Wygladalo ze byl w porzadku i tylko jedna poloska byla lekko naruszona... okazuje sie ze most jest zgiety :( (wyszlo dopiero po poltora roku)
no a mowiles ze D44 ta takie dobre mosty :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt sty 20, 2006 8:51 am

Ale dyskusja :D o to chodzi :)2

To że nie jeżdżę w przeprawówkach to nie znaczy że nie jeżdżę w terenie :D wiekszość jest na nie bo "się nie da" ale nikt nie umie podeprzeć argumentami z doświadczenia.

@Damian pisze że jest OK inni że nie...

Kocham to forum
:)21

A efekty wizualne mam w d... tzn. tam gdzie politycy nas :)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sty 20, 2006 9:22 am

W takim razie jak faktycznie chcesz te 33'' to zakładaj, i opowiesz co i jak z tym wszystkim, ale w terenie z nogą na pedale gazu bedziesz musiał juz ostrożniej cisnąć. Nie powiem sam bym zapodał takie buty , ale się dygam z lekka. :)21
Bo prawda jest taka że te silniki 4.0 z zapiętym reduktorem w terenie spustoszenie robią nie na niby, masakra :)2
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt sty 20, 2006 9:27 am

Zapomnij , żebyś wsadził 33" na feldze innej niż fabryczna ( chodzi o ujemne ET w szerszych np. ośmio calowych felgach ) i nie wycinał nic w nadkolach przy 2 " liftu . W momencie kiedy koło jest skręcone będzie się
swoją jakby "przekątną opierać o blachę . Że nie wspomne już o momencie , kiedy rozpięty jest drążek z przodu . Przy pełnym wykrzyżu masz tarcie o budę jak w banku .
Z kolei na felgach fabrycznych będzie tarło o dolny wahacz .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt sty 20, 2006 9:33 am

A no niestety przy tych kapciach lift musi być, nie wspomne o wycięciu nadkoli.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
sheriff
 
 
Posty: 267
Rejestracja: pn paź 31, 2005 7:26 am
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: sheriff » pt sty 20, 2006 10:24 am

..ja bym się nie cackał.. lepiej odrazu gąsienice założyć!! :)21
Dodge RAM 3500 5.9 Cummins ;)

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt sty 20, 2006 11:29 am

Przy zakładaniu Bushwackerów i tak tnie się nadkola więc miejsca jest w piz.... więcej na koła :)2 :D
Obrazek[/list]
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt sty 20, 2006 11:30 am

sheriff pisze:..ja bym się nie cackał.. lepiej odrazu gąsienice założyć!! :)21
Dobra jak tylko będę miał zbędne 20tys. zł to zakładam !!
:)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
sheriff
 
 
Posty: 267
Rejestracja: pn paź 31, 2005 7:26 am
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: sheriff » pt sty 20, 2006 12:04 pm

techmark pisze: Dobra jak tylko będę miał zbędne 20tys. zł to zakładam !!
:)21
looz.. też o tym myślę, ale o mosty sie właśnie boje.. póki co 31x10,5x15 i daje rade :)2 ;)
Dodge RAM 3500 5.9 Cummins ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości