MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
SławekXJ
-

- Posty: 1066
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Post
autor: SławekXJ » czw sty 19, 2006 11:06 am
Witam!
Zaczynam myśleć o kołach 33" w tym sezonie

Wiem że parę osób na forum jeździ na takim rozmiarze. Wyczytałem że po zapodaniu nadkoli Bushwacker CutOut nie trzeba auta super-liftować aby jeździć na 33" - powinny wystarczyć 2" liftu.
Ktoś coś wie w tym temacie

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw sty 19, 2006 11:36 am
A co z mostami

Bedziesz motał czy zostają fabryczne

Bo to jest większy problem niż nadkola.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Voytass

- Posty: 356
- Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
- Lokalizacja: Torun/Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Voytass » czw sty 19, 2006 11:49 am
Adamek pisze:A co z mostami

Bedziesz motał czy zostają fabryczne

Bo to jest większy problem niż nadkola.
Arni jezdzi i to wcale nieslabo, na standardowych...
Ale nie jezdzilem z nim, jedynie widzialem

-
SławekXJ
-

- Posty: 1066
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Post
autor: SławekXJ » czw sty 19, 2006 11:55 am
Kupa XJtów jeździ na fabrycznych, w Stanach nawet na 35" i żyją
Ja w przeprawówkach nie jeżdżę więc katował auta nie będę to może i mosty będą żyć

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw sty 19, 2006 12:06 pm
techmark pisze:Kupa XJtów jeździ na fabrycznych, w Stanach nawet na 35" i żyją
Ja w przeprawówkach nie jeżdżę więc katował auta nie będę to może i mosty będą żyć

Wiem że śmigają na 33" ale prawdopodobieństwo jest duże że cóś poleci, sam się kiedyś zastanawiałem nad takimi oponkami , ale tak mnie nastraszyli że dałem sobie spokój. Ja że mocno upalam kredensa to pewnie szybko coś bym rozjeb@ł.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
krism

- Posty: 393
- Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
- Lokalizacja: rybnik
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krism » czw sty 19, 2006 5:35 pm
Bez zmotania mostow to moze krotko chodzic, tymbardziej ze czesto awarie polegaja na odpadajacym kolku. Ciagniecie takiego jeepa w np gorach jest przykre.
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » czw sty 19, 2006 7:13 pm
techmark pisze:Kupa XJtów jeździ na fabrycznych, w Stanach nawet na 35" i żyją
Ja w przeprawówkach nie jeżdżę więc katował auta nie będę to może i mosty będą żyć

No to po co ci 33?
Chcesz zrobic z XJ muła i jezdzic po plaskim z obawy o mosty i nadkola?
IMO 31" w zupelnosci wystarczy - chyba ze chodzi ci wylacznie o efekt wizualny.
No i 2" liftu to nawet do 31 za malo...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
płaski
-

- Posty: 225
- Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: płaski » czw sty 19, 2006 7:44 pm
33 to jest jeszcze w miarę bezpiecznie ale 35 "Zyją" to chyba leekka przesada

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw sty 19, 2006 7:54 pm
Moim zdaniem duże buty bardzo rasowo wyglądają przy terenówkach ale do nich trzeba mieć i silnik i mocne mosty.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » czw sty 19, 2006 8:21 pm
techmark pisze:Kupa XJtów jeździ na fabrycznych, w Stanach nawet na 35" i żyją
Ja w przeprawówkach nie jeżdżę więc katował auta nie będę to może i mosty będą żyć

No wiec po co Ci 33"? Bo lepiej wyglada, czy co?
-
mixio55
- jestem tu nowy...

- Posty: 84
- Rejestracja: ndz paź 17, 2004 8:06 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mixio55 » czw sty 19, 2006 9:02 pm
Ja mam na 33, sporo podniesiony i założone twarde 16mm spężyny, dobre odboje, wydłużone wzmocnione wahacze i wzmocniony most, przesunięty o jakieś 4cm panhard, wzmocnione zwrotnice i piasty robione na zamówienie. Wtedy to ma sens.
-
kejtar

- Posty: 315
- Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
- Lokalizacja: Westminster, California
Post
autor: kejtar » czw sty 19, 2006 9:09 pm
płaski pisze:33 to jest jeszcze w miarę bezpiecznie ale 35 "Zyją" to chyba leekka przesada

d30 i d44 z lepszymi poloskami jest dobre do 37"
d35 do 31"
8.25 z wielowpostem 27 na poloskah do 33" (33 to skrajnosc)
8.25 z wielowpostem 29 na poloskah 35" (35 to skrajnosc na lepszych poloskach nawet)
Czescia problemu jest to ze jak wieksze kola sa instalowane to przekladnie w mostach sa nie zmieniane i skutek jest taki ze sie wiecej uzywa pedalu gazu w celach rekompensaty powodujac wiecej usterek.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4
-
kejtar

- Posty: 315
- Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
- Lokalizacja: Westminster, California
Post
autor: kejtar » czw sty 19, 2006 9:11 pm
techmark pisze:Wyczytałem że po zapodaniu nadkoli Bushwacker CutOut nie trzeba auta super-liftować aby jeździć na 33" - powinny wystarczyć 2" liftu.
Hmmm tak, mozliwe... tylko nie planuj skrecac nigdzie po drodze

3.5" z innymi felgami niz fabryczne to minimum, ale zdecydowanie polecalbym co najmniej 4.5". Ja mam w tej chwili okolo 5.5" z 33" i mocne wyciete nadkola (bardziej niz jakbys mial bushwacker) i mam ledwo co miejsca. Rownierz jak zmienisz kola, to nie zapomnij planowac zmiany przekladni w moscie. Inaczej wydajnosc spalania spadnie, sila itd.
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4
-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » czw sty 19, 2006 9:15 pm
@kejtar - czy na zdjeciu to moze ty z ojcem pchacie most do waszego "projektu"?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
kejtar

- Posty: 315
- Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
- Lokalizacja: Westminster, California
Post
autor: kejtar » czw sty 19, 2006 9:42 pm
pezet pisze:@kejtar - czy na zdjeciu to moze ty z ojcem pchacie most do waszego "projektu"?
nie... to ja z kumplem testujemy d44 co wyciagnalem z jeepa co salto wykonal na asfalcie. Wygladalo ze byl w porzadku i tylko jedna poloska byla lekko naruszona... okazuje sie ze most jest zgiety

(wyszlo dopiero po poltora roku)
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4
-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » czw sty 19, 2006 9:54 pm
Kolega z podwórka miał XJ na 33x10,5 przez parę lat, lift rzemieślniczy

Bez zmodyfikowanych piast i zwrotnic. Szerokość 10,5 wydaje się optymalna, bo to lekki samochód i nie potrzeba szerokich bardzo opon na grząskim. Prawdopodobieństwo ukręcenia półosi mocna spada, choć dla chcącego nic trudngo
A na 33 dopiero zaczął jeździć w terenie

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » czw sty 19, 2006 10:48 pm
kejtar pisze:pezet pisze:@kejtar - czy na zdjeciu to moze ty z ojcem pchacie most do waszego "projektu"?
nie... to ja z kumplem testujemy d44 co wyciagnalem z jeepa co salto wykonal na asfalcie. Wygladalo ze byl w porzadku i tylko jedna poloska byla lekko naruszona... okazuje sie ze most jest zgiety

(wyszlo dopiero po poltora roku)
no a mowiles ze D44 ta takie dobre mosty

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
SławekXJ
-

- Posty: 1066
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Post
autor: SławekXJ » pt sty 20, 2006 8:51 am
Ale dyskusja

o to chodzi
To że nie jeżdżę w przeprawówkach to nie znaczy że nie jeżdżę w terenie

wiekszość jest na nie bo "się nie da" ale nikt nie umie podeprzeć argumentami z doświadczenia.
@Damian pisze że jest OK inni że nie...
Kocham to forum
A efekty wizualne mam w d... tzn. tam gdzie politycy nas

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt sty 20, 2006 9:22 am
W takim razie jak faktycznie chcesz te 33'' to zakładaj, i opowiesz co i jak z tym wszystkim, ale w terenie z nogą na pedale gazu bedziesz musiał juz ostrożniej cisnąć. Nie powiem sam bym zapodał takie buty , ale się dygam z lekka.

Bo prawda jest taka że te silniki 4.0 z zapiętym reduktorem w terenie spustoszenie robią nie na niby, masakra

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » pt sty 20, 2006 9:27 am
Zapomnij , żebyś wsadził 33" na feldze innej niż fabryczna ( chodzi o ujemne ET w szerszych np. ośmio calowych felgach ) i nie wycinał nic w nadkolach przy 2 " liftu . W momencie kiedy koło jest skręcone będzie się
swoją jakby "przekątną opierać o blachę . Że nie wspomne już o momencie , kiedy rozpięty jest drążek z przodu . Przy pełnym wykrzyżu masz tarcie o budę jak w banku .
Z kolei na felgach fabrycznych będzie tarło o dolny wahacz .
Stiopa
XJ Sport '93
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt sty 20, 2006 9:33 am
A no niestety przy tych kapciach lift musi być, nie wspomne o wycięciu nadkoli.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
sheriff
-

- Posty: 267
- Rejestracja: pn paź 31, 2005 7:26 am
- Lokalizacja: Swarzędz
Post
autor: sheriff » pt sty 20, 2006 10:24 am
..ja bym się nie cackał.. lepiej odrazu gąsienice założyć!! 
Dodge RAM 3500 5.9 Cummins

-
SławekXJ
-

- Posty: 1066
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Post
autor: SławekXJ » pt sty 20, 2006 11:29 am
Przy zakładaniu Bushwackerów i tak tnie się nadkola więc miejsca jest w piz.... więcej na koła

[/list]
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
-
SławekXJ
-

- Posty: 1066
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Post
autor: SławekXJ » pt sty 20, 2006 11:30 am
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
-
sheriff
-

- Posty: 267
- Rejestracja: pn paź 31, 2005 7:26 am
- Lokalizacja: Swarzędz
Post
autor: sheriff » pt sty 20, 2006 12:04 pm
Dodge RAM 3500 5.9 Cummins

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości