Strona 1 z 2
33" i XJ
: czw sty 19, 2006 11:06 am
autor: SławekXJ
Witam!
Zaczynam myśleć o kołach 33" w tym sezonie

Wiem że parę osób na forum jeździ na takim rozmiarze. Wyczytałem że po zapodaniu nadkoli Bushwacker CutOut nie trzeba auta super-liftować aby jeździć na 33" - powinny wystarczyć 2" liftu.
Ktoś coś wie w tym temacie

: czw sty 19, 2006 11:36 am
autor: Adamek
A co z mostami

Bedziesz motał czy zostają fabryczne

Bo to jest większy problem niż nadkola.
: czw sty 19, 2006 11:49 am
autor: Voytass
Adamek pisze:A co z mostami

Bedziesz motał czy zostają fabryczne

Bo to jest większy problem niż nadkola.
Arni jezdzi i to wcale nieslabo, na standardowych...
Ale nie jezdzilem z nim, jedynie widzialem

: czw sty 19, 2006 11:55 am
autor: SławekXJ
Kupa XJtów jeździ na fabrycznych, w Stanach nawet na 35" i żyją
Ja w przeprawówkach nie jeżdżę więc katował auta nie będę to może i mosty będą żyć

: czw sty 19, 2006 12:06 pm
autor: Adamek
techmark pisze:Kupa XJtów jeździ na fabrycznych, w Stanach nawet na 35" i żyją
Ja w przeprawówkach nie jeżdżę więc katował auta nie będę to może i mosty będą żyć

Wiem że śmigają na 33" ale prawdopodobieństwo jest duże że cóś poleci, sam się kiedyś zastanawiałem nad takimi oponkami , ale tak mnie nastraszyli że dałem sobie spokój. Ja że mocno upalam kredensa to pewnie szybko coś bym rozjeb@ł.
: czw sty 19, 2006 5:35 pm
autor: krism
Bez zmotania mostow to moze krotko chodzic, tymbardziej ze czesto awarie polegaja na odpadajacym kolku. Ciagniecie takiego jeepa w np gorach jest przykre.
: czw sty 19, 2006 7:13 pm
autor: pezet
techmark pisze:Kupa XJtów jeździ na fabrycznych, w Stanach nawet na 35" i żyją
Ja w przeprawówkach nie jeżdżę więc katował auta nie będę to może i mosty będą żyć

No to po co ci 33?
Chcesz zrobic z XJ muła i jezdzic po plaskim z obawy o mosty i nadkola?
IMO 31" w zupelnosci wystarczy - chyba ze chodzi ci wylacznie o efekt wizualny.
No i 2" liftu to nawet do 31 za malo...
: czw sty 19, 2006 7:44 pm
autor: płaski
33 to jest jeszcze w miarę bezpiecznie ale 35 "Zyją" to chyba leekka przesada

: czw sty 19, 2006 7:54 pm
autor: Adamek
Moim zdaniem duże buty bardzo rasowo wyglądają przy terenówkach ale do nich trzeba mieć i silnik i mocne mosty.
: czw sty 19, 2006 8:21 pm
autor: Misiek Bielsko
techmark pisze:Kupa XJtów jeździ na fabrycznych, w Stanach nawet na 35" i żyją
Ja w przeprawówkach nie jeżdżę więc katował auta nie będę to może i mosty będą żyć

No wiec po co Ci 33"? Bo lepiej wyglada, czy co?
: czw sty 19, 2006 9:02 pm
autor: mixio55
Ja mam na 33, sporo podniesiony i założone twarde 16mm spężyny, dobre odboje, wydłużone wzmocnione wahacze i wzmocniony most, przesunięty o jakieś 4cm panhard, wzmocnione zwrotnice i piasty robione na zamówienie. Wtedy to ma sens.
: czw sty 19, 2006 9:09 pm
autor: kejtar
płaski pisze:33 to jest jeszcze w miarę bezpiecznie ale 35 "Zyją" to chyba leekka przesada

d30 i d44 z lepszymi poloskami jest dobre do 37"
d35 do 31"
8.25 z wielowpostem 27 na poloskah do 33" (33 to skrajnosc)
8.25 z wielowpostem 29 na poloskah 35" (35 to skrajnosc na lepszych poloskach nawet)
Czescia problemu jest to ze jak wieksze kola sa instalowane to przekladnie w mostach sa nie zmieniane i skutek jest taki ze sie wiecej uzywa pedalu gazu w celach rekompensaty powodujac wiecej usterek.
Re: 33" i XJ
: czw sty 19, 2006 9:11 pm
autor: kejtar
techmark pisze:Wyczytałem że po zapodaniu nadkoli Bushwacker CutOut nie trzeba auta super-liftować aby jeździć na 33" - powinny wystarczyć 2" liftu.
Hmmm tak, mozliwe... tylko nie planuj skrecac nigdzie po drodze

3.5" z innymi felgami niz fabryczne to minimum, ale zdecydowanie polecalbym co najmniej 4.5". Ja mam w tej chwili okolo 5.5" z 33" i mocne wyciete nadkola (bardziej niz jakbys mial bushwacker) i mam ledwo co miejsca. Rownierz jak zmienisz kola, to nie zapomnij planowac zmiany przekladni w moscie. Inaczej wydajnosc spalania spadnie, sila itd.
: czw sty 19, 2006 9:15 pm
autor: pezet
@kejtar - czy na zdjeciu to moze ty z ojcem pchacie most do waszego "projektu"?
: czw sty 19, 2006 9:42 pm
autor: kejtar
pezet pisze:@kejtar - czy na zdjeciu to moze ty z ojcem pchacie most do waszego "projektu"?
nie... to ja z kumplem testujemy d44 co wyciagnalem z jeepa co salto wykonal na asfalcie. Wygladalo ze byl w porzadku i tylko jedna poloska byla lekko naruszona... okazuje sie ze most jest zgiety

(wyszlo dopiero po poltora roku)
: czw sty 19, 2006 9:54 pm
autor: Damian
Kolega z podwórka miał XJ na 33x10,5 przez parę lat, lift rzemieślniczy

Bez zmodyfikowanych piast i zwrotnic. Szerokość 10,5 wydaje się optymalna, bo to lekki samochód i nie potrzeba szerokich bardzo opon na grząskim. Prawdopodobieństwo ukręcenia półosi mocna spada, choć dla chcącego nic trudngo
A na 33 dopiero zaczął jeździć w terenie

: czw sty 19, 2006 10:48 pm
autor: Bart03
kejtar pisze:pezet pisze:@kejtar - czy na zdjeciu to moze ty z ojcem pchacie most do waszego "projektu"?
nie... to ja z kumplem testujemy d44 co wyciagnalem z jeepa co salto wykonal na asfalcie. Wygladalo ze byl w porzadku i tylko jedna poloska byla lekko naruszona... okazuje sie ze most jest zgiety

(wyszlo dopiero po poltora roku)
no a mowiles ze D44 ta takie dobre mosty

: pt sty 20, 2006 8:51 am
autor: SławekXJ
Ale dyskusja

o to chodzi
To że nie jeżdżę w przeprawówkach to nie znaczy że nie jeżdżę w terenie

wiekszość jest na nie bo "się nie da" ale nikt nie umie podeprzeć argumentami z doświadczenia.
@Damian pisze że jest OK inni że nie...
Kocham to forum
A efekty wizualne mam w d... tzn. tam gdzie politycy nas

: pt sty 20, 2006 9:22 am
autor: Adamek
W takim razie jak faktycznie chcesz te 33'' to zakładaj, i opowiesz co i jak z tym wszystkim, ale w terenie z nogą na pedale gazu bedziesz musiał juz ostrożniej cisnąć. Nie powiem sam bym zapodał takie buty , ale się dygam z lekka.

Bo prawda jest taka że te silniki 4.0 z zapiętym reduktorem w terenie spustoszenie robią nie na niby, masakra

: pt sty 20, 2006 9:27 am
autor: Stiopa
Zapomnij , żebyś wsadził 33" na feldze innej niż fabryczna ( chodzi o ujemne ET w szerszych np. ośmio calowych felgach ) i nie wycinał nic w nadkolach przy 2 " liftu . W momencie kiedy koło jest skręcone będzie się
swoją jakby "przekątną opierać o blachę . Że nie wspomne już o momencie , kiedy rozpięty jest drążek z przodu . Przy pełnym wykrzyżu masz tarcie o budę jak w banku .
Z kolei na felgach fabrycznych będzie tarło o dolny wahacz .
: pt sty 20, 2006 9:33 am
autor: Adamek
A no niestety przy tych kapciach lift musi być, nie wspomne o wycięciu nadkoli.
: pt sty 20, 2006 10:24 am
autor: sheriff
..ja bym się nie cackał.. lepiej odrazu gąsienice założyć!! 
: pt sty 20, 2006 11:29 am
autor: SławekXJ
Przy zakładaniu Bushwackerów i tak tnie się nadkola więc miejsca jest w piz.... więcej na koła

[/list]
: pt sty 20, 2006 11:30 am
autor: SławekXJ
: pt sty 20, 2006 12:04 pm
autor: sheriff