Dlaczego nie pali

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

barmanek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 3:36 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska (lubelskie)

Dlaczego nie pali

Post autor: barmanek » ndz sty 22, 2006 3:46 pm

Mam jeep-a grand cheeroke 1999 3.1 td. nie ciagnie paliwa ze zbiornika. pompa sprawna, filtr w porzadku. Na krotko z banki ciagnie paliwo i pali, ale ze zbiornika nie idzie. Paliwo bylo lentnie ale samochod stoi w garazu wiec nie zamarzlo. Moze wiecie co moze byc i jak mozna wyciagnac zbiornik.
Grand Cheeroke 1999 3.1 td

LAREDO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: śr cze 01, 2005 1:49 pm
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: LAREDO » ndz sty 22, 2006 5:23 pm

skoro masz takie objawy zacznij od najprostszej rzeczy. Wejdź pod auto i dokładnie przejrzyj przewód paliwowy bo być może to on nawala (zagniecony lub przytkany) :). Ew. spróbuj podłączyć nowy przewód pod bak. Może pomoże ;)
szykuje się ponownie na 4x4 ale nie wiem na co :)
GSM 695 659 000

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » ndz sty 22, 2006 5:35 pm

To ja się też podepnę - pierwszy raz od kupna (teraz ca. - 20 st) mój jeep ma problemy z rozruchem na zimno - takie same jak przy przełączeniu na zimnym na gaz i szybkim wyłączeniu - tak jakby zalewało go coś ? - benzyna? czy gaz? Znajomy miał coś podobnego w płaskim i mówi, że problem znikał, kiedy przed wyłaczeniem silnika ostatnie kilkaset metrów przełączał się na benzynę - czy ktoś ma podobne objawy? - czy to po prostu za niskie temeratury na gaz, czy coś innego. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku - pierwsza diagnoza tzw telefoniczna mojego kumpla i speca - być może walnięty czujnik temperatury. Co o tym sądzicie?
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Re: Dlaczego nie pali

Post autor: Adamek » ndz sty 22, 2006 5:42 pm

barmanek pisze:Mam jeep-a grand cheeroke 1999 3.1 td. nie ciagnie paliwa ze zbiornika. pompa sprawna, filtr w porzadku. Na krotko z banki ciagnie paliwo i pali, ale ze zbiornika nie idzie. Paliwo bylo lentnie ale samochod stoi w garazu wiec nie zamarzlo. Moze wiecie co moze byc i jak mozna wyciagnac zbiornik.
A ten przewód na krótko z bańki to podpinasz przed czy za filtrem ??
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » ndz sty 22, 2006 5:44 pm

Adamek tak się od niechcenia w niedzielę zapytam jak tam sprężynki hę? :roll: :D
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » ndz sty 22, 2006 5:51 pm

mel pisze:Adamek tak się od niechcenia w niedzielę zapytam jak tam sprężynki hę? :roll: :D
Wstyd się przyznać ale jeszcze nie założone :oops: doszedłem do wniosku że bez nowych dłuższych i zmienionych wachaczy nie ma sensu ich zakładać, ale jak tylko będą zamontowane to od razu daje znać i wtedy powiem co i jak.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

barmanek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 3:36 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska (lubelskie)

Re: Dlaczego nie pali

Post autor: barmanek » ndz sty 22, 2006 7:18 pm

Adamek pisze:
A ten przewód na krótko z bańki to podpinasz przed czy za filtrem ??
Ten przewód podpinam do filtra w miejsce zasilania ze zbiornika. Wchodzilem pod samochod i wszystkie przedowy sa drozne. Jedynie jak sprezarka tloczylem powietrze do w przewod zasilajacy do zbiornika paliwa to nie bylo przejscia, uwazam ze na ''smoku'' (sondzie) paliwa w zbiorniku jest zawalone sitko parafina... Jest mozliwe cos takiego??
Grand Cheeroke 1999 3.1 td

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » ndz sty 22, 2006 8:18 pm

Pytałem dlatego, bo chciałem wykluczyć zawór przy filtrze, w takim przypadku faktycznie szukać musisz coś w przewodach lub w samym zbiorniku.

Parafina ?? hmm, jest to mozliwe że zasyfienie powstało i nie ciągnie paliwka.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn sty 23, 2006 12:36 pm

mel pisze:To ja siê te¿ podepnê - pierwszy raz od kupna (teraz ca. - 20 st) mój jeep ma problemy z rozruchem na zimno - takie same jak przy prze³±czeniu na zimnym na gaz i szybkim wy³±czeniu - tak jakby zalewa³o go co¶ ? - benzyna? czy gaz? Znajomy mia³ co¶ podobnego w p³askim i mówi, ¿e problem znika³, kiedy przed wy³aczeniem silnika ostatnie kilkaset metrów prze³±cza³ siê na benzynê - czy kto¶ ma podobne objawy? - czy to po prostu za niskie temeratury na gaz, czy co¶ innego. Dzieje siê tak tylko na zimnym silniku - pierwsza diagnoza tzw telefoniczna mojego kumpla i speca - byæ mo¿e walniêty czujnik temperatury. Co o tym s±dzicie?
Sprobuj przeresetowac ECU i sprawdzic czy problem zniknie (nie na dlugo pewnie).
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Bartek 4.7
 
 
Posty: 218
Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: Bartek 4.7 » pn sty 23, 2006 1:00 pm

mel pisze:To ja się też podepnę - pierwszy raz od kupna (teraz ca. - 20 st) mój jeep ma problemy z rozruchem na zimno - takie same jak przy przełączeniu na zimnym na gaz i szybkim wyłączeniu - tak jakby zalewało go coś ? - benzyna? czy gaz? Znajomy miał coś podobnego w płaskim i mówi, że problem znikał, kiedy przed wyłaczeniem silnika ostatnie kilkaset metrów przełączał się na benzynę - czy ktoś ma podobne objawy? - czy to po prostu za niskie temeratury na gaz, czy coś innego. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku - pierwsza diagnoza tzw telefoniczna mojego kumpla i speca - być może walnięty czujnik temperatury. Co o tym sądzicie?
Zawór ci zamarza !!
Gaś na benie i problem zniknie

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pn sty 23, 2006 1:10 pm

No właśnie - Bartek 4.7 - na taki powód wskazuje mój znajomy czyli, że powinno to dotyczyć wielu użytkowników gazu - w szczególności, nie wiem - instalacje starszej generacji. Teraz testuję wariant z przełączaniem na bene przed zgaszeniem silnika - dam znać jakie efekty.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn sty 23, 2006 1:28 pm

Ja zawsze przed zgaszeniem przełanczam na bene..ale ostatnio nawet na benzynie nie chce mi palić ( mowa o plaskatym) :o :o :o
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Bartek 4.7
 
 
Posty: 218
Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: Bartek 4.7 » pn sty 23, 2006 7:45 pm

mel pisze:No właśnie - Bartek 4.7 - na taki powód wskazuje mój znajomy czyli, że powinno to dotyczyć wielu użytkowników gazu - w szczególności, nie wiem - instalacje starszej generacji. Teraz testuję wariant z przełączaniem na bene przed zgaszeniem silnika - dam znać jakie efekty.
jeszcze dodam że nie zaszkodzi przeczyścić parownik. często syf się tam nazbiera i blokuje zawór. jak do tego dojdzie niska temperatura to problem murowany.

exeter
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pn maja 09, 2005 6:49 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: exeter » pn sty 23, 2006 9:19 pm

barmanek sprawdz to o co pytasz
widzialem juz cos podobnego z zawalonym "smokiem" przez syf w ON
XJ 4.0 HO '91/2 2"
PERFORMANCE

Darz Bór

Awatar użytkownika
Mechatronik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 8:19 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mechatronik » pn sty 23, 2006 9:59 pm

Witam..
Syf na smoku lub parafine można wypłukać strumieniem z strzykawki najlepiej antyżelu w przeciwną stronę do przepływu. Przy okazji sprawdź system odpowietrzania zbiornika bo to daje bardzo podobny efekt. :wink:
Pozdrawiam..
Fregata pod pełnymi żaglami i Jeep na szlaku - TO JEST TO....Cherokee Limited 4.0 LPG \ 1990

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » wt sty 24, 2006 9:27 pm

No to tak podsumowując - otóż okazało się, że oczywiście mam za mało borygo w układzie - na samym dnie wyrównawczego - płyn uzupełniony - problem chyba opanowany - co ciekawiej tak sobie zrobiłem dobrze (ładując akumulator), że zamiast elektrolitu wlałem to co było w bańce po elektrolicie - najprawdopodobniej rozpuszczalnik :evil: - efekt - wymieniłem aku - więc pali jak igła, ale co kasa bez sensu wywalona :)3
Tak to już jest - zanim nie spróbujesz na węch albo na smak :)21 to lepiej nic nie rób (to do siebie ofkors). Jak się jednak nic nie zmieni to jadę w takiej kolejności - czujnik temepratury, a następnie krokowy.
Niestety WJeep - ten sklep ma krokowe po 360 zyla więc chyba mega promocja już się skończyła.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość