Cherokee vs Grand

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

baju
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr sty 11, 2006 5:33 pm

Cherokee vs Grand

Post autor: baju » śr sty 25, 2006 8:31 am

Prosze kolegów o opinie : 2 fabryczne samochody roczniki oba 95 wjeżdzają w teren, który jest bardzięj mobilny, nie wiem co wybrać? Sam mam Pajero z blokadami mechanizmów i tylnego mostu ale nie mam pojęcia zielonego co do Jeepa , Czy Quadro drive jest w każdym modelu? jakie ma walory użytkowe.
Baju

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr sty 25, 2006 9:36 am

Niestety mobilność jeepków zależy od ich stanu - bo po tylu latach żaden jeden nie przypomina fabryki - choć można przyjąć, że zadna jedna fabryka nie przypomina drugiej :wink: tak zupełnie teoretycznie to przy takich samych silnikach czyli - jedyne słuszne do porównania 4 litry i tych samych reduktorach to są to prawie te same auta z tym , że grand będzie o 200-300 kilo cięższy - czyli sam wiesz.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » śr sty 25, 2006 10:00 am

Teoretycznie na korzysc XJ przemawiaja - waga i reduktor z blokada mechanizmu roznicowego.
A praktycznie to podobnie przygotowany XJ i ZJ beda pokonywaly ten sam teren. Wszystko zalezy od umiejetnosci kierowcy. Miedzy samymi autami nie ma jakiejs kolosalnej roznicy w seryjnej gotowosci do terenowania.
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr sty 25, 2006 10:05 am

No tak ale można porównywać auta albo z reduktorem 231 albo 242, a oba występują zarówno w zj jak i xj natomiast wiem, że automat chryslerowski (zj) nie zniesie utopienia w wodzie a np japoniec w xj da radę (fabryczna wersja).
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » śr sty 25, 2006 10:09 am

mel pisze:No tak ale można porównywać auta albo z reduktorem 231 albo 242, a oba występują zarówno w zj jak i xj
Ale mowa byla o 95 roku, a w tymze w ZJ chyba nie ma 231...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr sty 25, 2006 10:13 am

Ja mam grudzień 1994 czyli dla nie wtajemniczonych (szczególnie tych co sprzedają auta na podstawie dokumentów z usa)już może robić za 1995 - no i nie sądzę Max, że prości amerykanie w wersjach laredo coś by tak prostego jak 231 wycofywali - tym bardziej, że szedł on cały czas do innych wersji jeepa, dlatego wnioskuję iż 231 i 242 to jedyne porównywalne z xj reduktory.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » śr sty 25, 2006 10:18 am

mel pisze:dlatego wnioskuję iż 231 i 242 to jedyne porównywalne z xj reduktory.
tego nie neguje... ale w sumie z tym trafianiem za tym do kiedy i gdzie montowali to chyba sprawa niewykonalna... dwa rozne rynki, rozne wyposazenia, rozne oznaczenia datowe (prod 94, a model jako 95) itp., ze chyba do 96 roku, w ktorym weszlo 249OD przy liftingu to nie dojdziemy gdzie co i jak...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr sty 25, 2006 10:21 am

Na avtogradzie piszą , że do 1995 r była montowana - ale masz rację to błachostka i jak ktoś chce to sobie zawsze może kupić i wstawić i jedną i drugą.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » śr sty 25, 2006 11:56 am

najgorsze w tym wszystkim jest to że prawdopodobnie ( a coraz bardziej się o tym przekonuje... ) 242 ani 231 nie podejdzie do 5,2 ( a konkretnie do jego skrzyni... :evil:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr sty 25, 2006 1:16 pm

Ze wzgledu na rozmiary i mase - poreczniejszy w teren bylby Cherokee, a najbardziej - Wrangler :)

A wszystko zalezy od stanu technicznego, stopnia przerobek, a przede wszystkim - kierowcy!
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » śr sty 25, 2006 2:41 pm

Kolega pewno chce w ten sposob uzyskac odpowiedz ktory kupic. Mi sie wydyje, ze tego ktory bedzie technicznie mniej skatowany, albo tego ktory sie bardziej podoba.

Choc w pewnych granicah to XJ jest lzejszy moze byc jego plusem, ale to i tak male piwko.

Gdybym jescze raz mial wybierac to chyba i tak kupilbym XJta
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » śr sty 25, 2006 3:45 pm

No to ja też mam taki plan aby kiedyś - oczywiście bliżej niż dalej zanabyć xj-ta - takiego 2000-2001 - czyli z ostatnich lat produkcji - bo mimo delikatnej nagonki na markę - ja swoje zdanie pozytywne mam i tego się trzymam. :D
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » śr sty 25, 2006 5:08 pm

Ja sie wypowiem o tym "Quadro drive" czyli "Quadra-drive". Dostępne od roku 1999, więc nie liczyłbym na to w roczniku 95. Patent świetny w jednych sytuacjach, w innych gorzej.
Co do XJ vs. ZJ- dodać należy, że ZJ większy to i więcej można spakować na dalsze wyprawy co czasem nie jest bez znaczenia. Zaleta mała wobec wad, ale warta zauważenia.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw sty 26, 2006 9:58 pm

No i Granda da się łatwiej i lepiej dostosować do cięższego (ale nie extrtremalnie) terenu.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cherokee vs Grand

Post autor: bartosiak » czw sty 26, 2006 10:00 pm

baju pisze:Sam mam Pajero z blokadami mechanizmów i tylnego mostu
?????

oj !
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw sty 26, 2006 10:13 pm

Łatwiej dostosować granda niż XJ-ta? Zaskoczyłeś mnie prawdę mówiąc. Masz na myśli tylną zawiechę (problem w XJ oczywisty) czy coś innego jeszcze?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » czw sty 26, 2006 10:32 pm

Mnie tez zaskoczyles, moze chodzi o to, ze Grand ma wiekszy alternator i mozna podpiac wiecej swiatel, bo to u nas popularny offroadowy feature :)21
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw sty 26, 2006 10:51 pm

Chodzi o zawieszenie, sztywniejsze nadwozie i większe moce w silnikach (pomijam 4.0 w Grandach, choć i te dają sobie radę) i nośność. Poza tym duż część Grandów jest wyposażona w LSD lub innego typu blokady. Choć nie zastąpią one prawdziwej 100% blokady to jednak dają przewagę w stosunku do otwartych dyfrów XJ-ta.
Miałem XJ-ta przez pięć lat, jeśli chodzi o jazdę terenową trochę ustępuje WJ-towi (wersje fabryczne), a jednak WJ-ta czy ZJ-ta łatwiej zmodyfikować.
Zajrzyjcie na forum NAGCA lub JeepsUnlimited to się przekonacie sami.
A i tak z Jeepów do najcięższego terenu nadaje się tylko Wrangler.

No i z Granda można zrobić w miarę zgrabną wyprawówkę, a z XJ-ta czy Wranglera to już nie za bardzo.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw sty 26, 2006 10:59 pm

Nie wiedziałem o tym prawdę mówiąc. Jakoś tak wszyscy XJ-tami pomykają to sobie myślałem, że ZJ i WJ w teren do bani, a tu jakiś kontrargument ;)
Co zaś do silników, to 4.0 w grandach chyba zawsze były trochę mocniejsze od tych w czirokach, co choć trochę rekompensuje różnice masy. Natomiast pozostałe to fakt- niebo a ziemia ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » czw sty 26, 2006 11:13 pm

Przepraszam, ale w XJtach siedzi w tylnym moscie LSD (Trac-Lok), poza podstawowa wersja SE oraz Sportem.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw sty 26, 2006 11:25 pm

No nie wiem, ale LSD (Trac-Lock) w XJ-tach, zwłaszcza starszych to raczej rzadkość, za to w ZJ-tach prawie standard.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw sty 26, 2006 11:36 pm

WJ Jeep pisze:No i Granda da się łatwiej i lepiej dostosować do cięższego (ale nie extrtremalnie) terenu.
Ale z pewnoscia XJ ma jedną przewage - np. nad Twoim WJ.

Ja swoim smietnikiem wpakuje sie w krzaki, bloto, wode, moge go polozyc na boku - i lata mi czy sie cos pognie albo porysuje.

A nowym, blyszczacym Grandem bym sie na takie zabawy nie odwazyl :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw sty 26, 2006 11:54 pm

Mój jest cały porysowany, ma wgniecenia na drzwiach i błotniku od drzew, był do połowy kompletnie zatopiony, tak że silnik trza było zmieniać :)21 Takiej traumy na pewno nie przeżyłeś w swoim XJ-cie :D
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt sty 27, 2006 12:00 am

WJ Jeep pisze:Mój jest cały porysowany, ma wgniecenia na drzwiach i błotniku od drzew, był do połowy kompletnie zatopiony, tak że silnik trza było zmieniać :)21 Takiej traumy na pewno nie przeżyłeś w swoim XJ-cie :D
:)2 :)2 :)2 !!
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » pt sty 27, 2006 7:53 am

pezet !

Michał Wjot to jeep killer :-D
Michał Bartosiak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości