automatyczna skrzunia i zmaina na wyzszy bieg

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Mirek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn gru 23, 2002 7:13 pm

automatyczna skrzunia i zmaina na wyzszy bieg

Post autor: Mirek » wt cze 24, 2003 2:03 pm

automatyczna skrzynia przezuca na wyzszy bieg przy 70 km/godz.
czy mozna zmieniac nastawienie aby zmana biegu nastepowala juz przy 55-60 km/godz ?

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr cze 25, 2003 12:36 am

pompuj pedalem gazu to szybciej ci bier\gi przezuca. jednakze przy takiej metodzie jest wieksze spalanie ... Raffi sie zajmuje automatycznymi skrzymniami

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » śr cze 25, 2003 12:48 pm

Drako proszę cię...... sam pompuj...
Każdy automat jest ustawiony fabrycznie na zmianę biegu na wyższy przy określonym ciśnieniu oleju. Jest to do regulacji, ale czy trzeba???
Może tak być że za wcześnie wrzuci ci bieg wyższy i będziesz zamęczał silnik.
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr cze 25, 2003 1:55 pm

i tarczki sie spalą...
a dylak siedzi i łapki zaciera...działke kupił, budować bedzie to leszczy co se automaty sami regulują wielu potrzeba :)21
#noichuj

Mirek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn gru 23, 2002 7:13 pm

Post autor: Mirek » czw cze 26, 2003 10:54 am

jezdze sam bez obciazenia wiec chyba silnika nie zamecze.
przy wiekszym obciazeniu wylaczam overdrive albo amieniam na "2"

jak sie to samemu reguluje?

Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 311
Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE

Post autor: Wiktor » czw lip 03, 2003 5:49 pm

reguluj reguluj , juz do Dylaka dzwonilem , czeka .......
TYLKO C*PY MAJA DŻIPY
XJ
askow@op.pl

Mirek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn gru 23, 2002 7:13 pm

Post autor: Mirek » wt lip 15, 2003 10:29 pm

Masa narzekania i dogryzania, a nic konkretnego. Panowie odpuszcie sobie. Nie zakladam tematu na forum aby czytac o leszczach i zacieraniu lapek.
Nabijacie sobie posty czy co?

Poprosze o wypowiedz Dylaka. Moze cos konkretnego z tego wyniknie.
Moze inny z was ma konkretna odpowiedz w temacie.

A propos to nie mieszkam w "krainie leszczy" :lol: wiec nie bede mógl korzystac z uprzejmosci Dylaka w przypadku gdyby....

Awatar użytkownika
maciek-ZJ-V8
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 14, 2003 3:10 pm
Lokalizacja: Auckland, New Zealand

Re: automatyczna skrzunia i zmaina na wyzszy bieg

Post autor: maciek-ZJ-V8 » śr lip 16, 2003 3:33 am

Mirek pisze:automatyczna skrzynia przezuca na wyzszy bieg przy 70 km/godz.
czy mozna zmieniac nastawienie aby zmana biegu nastepowala juz przy 55-60 km/godz ?
jakos dziwnie jak okreslasz predkosc przy ktorej samochod zmienia bieg... obroty to rozumiem, moj na przyklad przy lekkiej nodze wlacza OD przy 80km/h ale pozostale biegi to jakby troche szybciej...

ANW przy spokojnym operowaniu gazem zmiany nastepuja w przedziale 2-2,5 tys.obr./min., jak sie depnie to i do 5000 ciagnie ale po co...

wiec tak, jest takie cos jak TC... throttle cable... toto jest taka linka przy wlocie powietrza, kiedys mi sie to odpielo i mialem tylko jedynke, dwojke zapinal przy 4500 obr/min, co bylo lekko wnerwiajace, choc dalo sie jezdzic... (jak znajde linki na domowym kompie to Ci podesle writeup, bo to sie reguluje faktycznie ale to delikatna sprawa i latwo spieprzyc tak jak koledzy pisza...) wiec po prostu zdejmij moze noge z gazu... bo jak przedobrzysz z regulacja to Ci bedzie ruszal z 3ki :D
maciek, '96 ZJ 5,2 V8, 31"MTs, 2"BB

Mirek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn gru 23, 2002 7:13 pm

Post autor: Mirek » śr lip 16, 2003 11:06 pm

dziekuje Macku za konkretna i wyczerpujaca odpowiedz

oczekuje z nieciepliwosci na "linka"
dzieki za ostrzezenie, bede regulowal delikatnie jak tylko bede mógl

w "krainie lososia" :lol: w której mieszkam mamy ograniczenie predkosci do 50 km/godz :)3 w terenie zabudowanym wiec jezdze caly czas na trójce.

Pozdrowienia dla wszystkich z "krainy leszcza" :)2

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz lis 02, 2003 8:11 pm

A nie prosciej jezdzic na 3 po miescie? Moj tez przy ok 70km/h nie moze sie zdecydowac :) chcialby wyzej a jednak moze nizej :)

Wiec zgodnie z porada chlopakow z ruskiej stronki jezdze po miescie na 3. Zgodnie odradzali grzebanie w regulacjach i bawienie sie przelacznikiem power/comfort.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr lut 04, 2004 1:28 pm

dobrze ze znalazlem tego posta bo juz chcialem na regulecje skrzyni jechac!!
U mnie przy spookojnej jezdzie na wysokosc 70 - 80 km wlancza mi na 4 ke - silnik ma wtedyo zgrozo 1500 obrotow i meczy sie w 3dupy !!! Ma taki dzwiek jakby luzy na zaworach - posłuchalem wiec
bociana i chlopakow a avtogradu wrzucajac po miescie 3 ke, obroty wskakuja na 2250 i jest gicior !!!

Jak jade od swieta swoim garbem :lol: to na 4 przy niskiej predkosci slysze zawory jak klekocza - w garbie to norma!! nie ma samoregulatorow
jak ma sie sprawa w jeepie ???
Co to moga byc za dziwne odglosy - bo wierzyc mi sie nie chce ze skrzynia fabrycznie jest tak skonfigurowana ze sie motor meczy przy 70-80 km/h :)5 :)5
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr lut 04, 2004 3:10 pm

No jakbym porownal prace skrzyni zaraz po zakupie mojego XJ a teraz to chodzi miodzio lepiej. I nie dlatego ze sie naprawila ale dlatego ze nauczylem sie jezdzic :) Poprzednio mialem automaty glownie AUDI i tam skrzynia byla prosta jak drut. Jeepowa wymaga troche wiekszej finezji :D
Odpowiednio operujac gazem jezdze po miescie z wlaczonym D a mimo to nie zalacza mi sie OD :) Wystarczy delikatnie mu dodawac gazu przy predkosci granicznej kiedy to chce wrzucic sam OD albo delikatnie odejmowac. Przy stalej predkosci zblokuje OD. Jezdze na polozeniu skrzyni power bo tak jest zdrowiej dla skrzyni przy turlaniu sie po miescie.
Na poczatku jezdzilem na power i 3 ale teraz na power i D. Ale to dlatego ze stary juz jestem i powoli jezdze :D

Co do luzow na zaworach to klepia samoregulatory i lubia to robic na cieplym silniku. Zawsze mozna wymienic i mozna to zrobic wbrew pozorom bez zdejmowania glowicy. Problem z wymiana jest glownie z powodu nagaru uniemozliwiajacego wyjecie szklanek przyrzadem z magnesem. Ale w juesej zdejmuja po prostu miske olejowa i wyciskaja szklanki od dolu i do gory juz wyciagaja magnesem. Przy okazji mozna wymienic sobie tylny uszczelniacz na wale co tez robi sie bez rozlaczania silnika i skrzyni tylko wystarczy zdjac miske olejowa.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr lut 04, 2004 3:20 pm

tyle ze u mienia niet przelacznika power/econo !!! zapodaje mu 3 ke i smigam !!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr lut 04, 2004 8:27 pm

XJeep pisze:tyle ze u mienia niet przelacznika power/econo !!! zapodaje mu 3 ke i smigam !!!
joj to jaki Ty masz silnik i skrzynie?

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw lut 05, 2004 8:52 am

silnik to poczciwy AMC242 4.0 litra - rok 1994 - zbiornik wyrównawczy otwarty, zbiornik spryskiwacza z lewej strony do góry - w miejscu gdzie starsze wersje maja zbiornik cisnieniowy wyrownawczy - Opisuje dokladnie bo z 5 jeepow jakie ogladalem tylko moj ma taki uklad !!!!

Co do skrzyni to nie wiem jaki typ, wiem na 100% ze japonska!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lut 05, 2004 9:16 am

XJeep pisze:silnik to poczciwy AMC242 4.0 litra - rok 1994 - zbiornik wyrównawczy otwarty, zbiornik spryskiwacza z lewej strony do góry - w miejscu gdzie starsze wersje maja zbiornik cisnieniowy wyrownawczy - Opisuje dokladnie bo z 5 jeepow jakie ogladalem tylko moj ma taki uklad !!!!

Co do skrzyni to nie wiem jaki typ, wiem na 100% ze japonska!!
Poczkaj to masz AMC242 i AW-4 bo to japonska "wiecznaja korowka" i nie masz obok kierownicy regulacji skrzyni power comfort?
Na schemacie jest. A moze to faktycznie wersja dla czarnych kolesi z harlemu zeby czegos nie popsuli? :D

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw lut 05, 2004 9:40 am

tez sie dziwilem !! moja wersja to country ktora to w 94 byla cos ala limited ktorego nie robili w 94, ale bez skory i konsoli dachowej!! Kupilem go od goscia - pierwszego wlasciciela co go z canady na mienie przesiedlencze przytaszczyl, a ze to starszy czlowiek byl to nie przypuszczam ze cos majstrowal bo autko jest w 100% orydzinalne :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

skrzynka

Post autor: raffik » czw lut 05, 2004 3:26 pm

jasli nie sprawi Ci to problemu zadzwoń do nas między 9 - 16 koleś który zajmuje się skrzyniemi odpowie Ci na pytanie
taka skrzynke ja Ty masz włożyliśmy do Wrangla Polowca i objeżdził sezon a jest ostro podkręcona aby uzyskać jak największa moc 9120 411 44 84

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw lut 05, 2004 3:45 pm

oki!!! w poniedzialek sie odezwe!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt lut 10, 2004 12:26 pm

dzis sie wyjasnilo z kendy dochodza te dzwieki jak mi na OD wrzuci - popekany kolektor wydechowy!! daje go do pospawania!! skrzynia chodzi OK, a kolektor to brzeczy caly czas, tylko ze przy 80 tce to obroty mi spadaja i wtedy go najbardziej slychac - a nap...ala jak ta lala!!!

No to jedna niewiadoma mam juz z glowy - uffffff
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

piwcio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt sty 13, 2004 10:21 am
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: piwcio » czw lis 11, 2004 9:05 pm

Panowie a do czego jest ten guzik "power/komfort" tzn. co on zmienia bo przymierzem sie do zakupu fury i właściciel też nie wie do czego to jest, poza tekstem że "komfort an asfalt, a power na teren"
K160 3,3D '89, Exploder 4,0 '91
..off-road is a state of mind...

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt lis 12, 2004 8:47 am

zmienia punkty zmiany biegów, to znaczy na power agresywniej zmienia biegi i przy wiekszym gazie dalej ciagnie na wyzszych obrotach.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » pt lis 12, 2004 2:03 pm

XJeep pisze:silnik to poczciwy AMC242 4.0 litra - rok 1994 - zbiornik wyrównawczy otwarty, zbiornik spryskiwacza z lewej strony do góry - w miejscu gdzie starsze wersje maja zbiornik cisnieniowy wyrownawczy - Opisuje dokladnie bo z 5 jeepow jakie ogladalem tylko moj ma taki uklad !!!!
Od 94 chyba wszystkie tak mają- np. mój
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pt lis 12, 2004 2:29 pm

HO tak mają - otwarty okład chłodzenia.

nonHO ciśnienowy układ chłodzenia.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość