MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
JONY B

- Posty: 577
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm
Post
autor: JONY B » czw lut 02, 2006 9:07 pm
powiedzcie mi -czy i czym sie roznia mosty w dieslu i benzynie?
czy zeby zalozyc diesla modyfikowano rame w benzynie, czy tylko sa jakies lapy dolozone?
czy zmienili reduktor?-chodzi o waly czy sa takie same ?
prosze uprzedzenia odlozmy na bok , kupilem dzisiaj xj benzyne 4,0 i chce wlozyc diesla
i zastanawiam sie czy szukac skrzyni od diesla czy zalozyc....hm.?
mam dylematy

-
JONY B

- Posty: 577
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm
Post
autor: JONY B » czw lut 02, 2006 9:12 pm
inaczej zapytam
czy jak bede mial skrzynie od diesla to bede mogl ja tak poprostu wlozyc do benzyniaka, czy nie bedzie pasowac.
bo skrzynie sa drogie, a jak mam przerabiac dokupiona skrzynie to wole wlozyc oryginalna od silnika ktory bede wkladal......
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » czw lut 02, 2006 9:12 pm
JONY B pisze:....hm.?
mam dylematy

i brak problemów wiec sobie je szukasz

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
JONY B

- Posty: 577
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm
Post
autor: JONY B » czw lut 02, 2006 9:15 pm
Eskapada pisze:JONY B pisze:....hm.?
mam dylematy

i brak problemów wiec sobie je szukasz

dokladnie masz racje.... bo nie mam co robic zima, a stac mnie zeby kupic diesla.... ale ja wole sam... wtedy mam radoche!!!!
mam to po ojcu on w 85 roku mial poloneza ze silnikem perkinsa...serio...

-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » czw lut 02, 2006 9:17 pm
pier...

z silnikem perkinsa 3P takim jak w Ursusie c 360 3P

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
JONY B

- Posty: 577
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm
Post
autor: JONY B » czw lut 02, 2006 9:23 pm
tak prawie .... takim jak byly w malych widlakach, cos okolo 2,5 L ...
to bylo dawno,a ze kartki na paliwo byly, a jezdzic trza bylo.......
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw lut 02, 2006 9:31 pm
O skrzyni to
raczej zapomnij- diesle mają inne przełożenia. Mosty chyba te same, napewno inne mocowania, ale ramy raczej nie zmieniali. A nie myślałeś, żeby wstawić jakiś fajny motor, np. tego 2.7 CRD?

Można kupić... albo nawet tego 3.1 TD. Do Cziroka w sam raz

Jak robić swapa to tak, żeby nie żałować!
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
JONY B

- Posty: 577
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm
Post
autor: JONY B » czw lut 02, 2006 9:33 pm
mniejsza o to to bylo 20 lat temu.........
jak zwykle escapada zbil mnie z tropu
tak na serio kto mi odpowie na moke wczeniejsze pytania......?
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw lut 02, 2006 9:35 pm
A jak wstawisz HEMI to masz u mnie flaszkę

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
JONY B

- Posty: 577
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm
Post
autor: JONY B » czw lut 02, 2006 9:41 pm
mendelmax pisze:O skrzyni to
raczej zapomnij- diesle mają inne przełożenia. Mosty chyba te same, napewno inne mocowania, ale ramy raczej nie zmieniali. A nie myślałeś, żeby wstawić jakiś fajny motor, np. tego 2.7 CRD?

Można kupić... albo nawet tego 3.1 TD. Do Cziroka w sam raz

Jak robić swapa to tak, żeby nie żałować!
oczywiscie -ale elektronka mnie przeraza.......
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw lut 02, 2006 9:43 pm
Elektronika tam jest przecież "zblokowana" z silnikiem, nie ma tego aż tak dużo. Gożej z elektronika w formie ABS-ów itd, ale elektronika silnika raczej nie taka straszna. Najwyżej tego jednego nie zrobisz sam i zlecisz komuś, za to profity znaczące. Może w CRD gorzej, ale 3.1 VM to przecież to samo co 2.5! A moc dla cziroka będzie fenomenalna

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
JONY B

- Posty: 577
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm
Post
autor: JONY B » czw lut 02, 2006 9:47 pm
Misiek Bielsko pisze:Zaiste wspaniale


-
JONY B

- Posty: 577
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm
Post
autor: JONY B » czw lut 02, 2006 9:53 pm
mendelmax pisze:Elektronika tam jest przecież "zblokowana" z silnikiem, nie ma tego aż tak dużo. Gożej z elektronika w formie ABS-ów itd, ale elektronika silnika raczej nie taka straszna. Najwyżej tego jednego nie zrobisz sam i zlecisz komuś, za to profity znaczące. Może w CRD gorzej, ale 3.1 VM to przecież to samo co 2.5! A moc dla cziroka będzie fenomenalna

ja wole prost silnik, jakis mercrdes 300 TD 24V 177KM
a do 3,1 mam ttakie podejscie jak wszyscy do 2,5td......
w silnikach typu tdi cdi itp. sa immobilajzery itp. ciezko przerobic T4 z 2,4 na 2,5tdi......
ABS ow nie chce w aucie i kompow
chce prosty silnik
na jedyny co moge przystac to silnik AUDI 2,5 TDI 180KM V6 , bo tu znam elektonike
ale reszta to zgafywanie....
wiec obstaje przy silnikach do 95roku prod. jakos te wole...
ale meczy mnie czy polacze reduktor oryginalny jeepa z inna skrzynia
w zj poszlo gladko... a tu?
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw lut 02, 2006 9:59 pm
Jany B, własnie dlatego polecam jak już to VM albo CRD, bo będą pasować. Jasne że jest masa lepszych silników, ale jak chcesz się wtopić w 2.5 VM to czemy nie w 3.1? przecież to to samo, ilość przeróbek ta sama, będzie do reszty układu napędowego pasować tak samo dobrze tylko moc o niebo większa. Jak się bawić w swapa to tak, żeby to miało ręce i nogi. A innego silnika raczej nie połączysz z reduktorem, a jak już, to będzie to piekielnie trudne.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
JONY B

- Posty: 577
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm
Post
autor: JONY B » czw lut 02, 2006 10:05 pm
mendelmax pisze:Jany B, własnie dlatego polecam jak już to VM albo CRD, bo będą pasować. Jasne że jest masa lepszych silników, ale jak chcesz się wtopić w 2.5 VM to czemy nie w 3.1? przecież to to samo, ilość przeróbek ta sama, będzie do reszty układu napędowego pasować tak samo dobrze tylko moc o niebo większa. Jak się bawić w swapa to tak, żeby to miało ręce i nogi. A innego silnika raczej nie połączysz z reduktorem, a jak już, to będzie to piekielnie trudne.
wyjasnijmy sobie jedno - nie mam przekonania do 2,5 i 3,1 tych pseudo jeepowskich
jak bym mial skrzynie manulalna w mojej benzynie to bym mial po problemie, silnik ze skrzynia na warsztan blacha 12 , troche rysowania, potem na plazme , walka z walkiem sprzeglowym i lapki i... ale to juz zabawa
martwi mnie tylko ten automat
najchetniej nym sie zamienil skrzyniami.......
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw lut 02, 2006 10:08 pm
Przecież skrzynie diesla mają inne przełożenia od benzynowych. One po prostu nie mają prawa pasować do siebie. W manualach zwykle można zmienić przełożenie główne i jest w miarę ok, ale w automacie nie można zrobić takiego myku, bo przecież biegi są planetarne, osiowe, więc klops. Jesteś skazany na silnik ze skrzynią. A te jeepowskie doradzałem tylko ze względu na kompatybilność. Z innymi będzie więcej zabawy. Ale skoro potrafisz, a na to wygląda, to się baw

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » czw lut 02, 2006 10:28 pm
No i musisz tez pomyslec o zmianie przelozen w mostach. Diesel na mostach od benzynowca nie bedzie przyspieszal

Bedzie za to szybki

XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw lut 02, 2006 11:00 pm
Zależy od skrzyni...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Stalker
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: okolice boatcity
Post
autor: Stalker » czw lut 02, 2006 11:04 pm
A czasem nie odwrotnie ? Benzyna szybciej kreci wiec ma mniejsze przelozenie , jak zalozysz wolniej krecacy diesel to bedzie super przyspieszal ale predkosc skonczy sie na 100km/h
Co do przekladki, to jezeli masz mozliwosc, wiedze, checi i kase to wstaw caly komplet np mercedesa , 300TD powinno ze skrzynia wejsc pod maske.
zaczynajcie ! ...czas dokończy

XJ '92 2,1TDi
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw lut 02, 2006 11:10 pm
Jakbym miał takie możliwości i sytuację jak nakreślona wyżej, to bym wpakował jednak tego 3.1 i by był wypas nie z tej ziemi, a i robota w miarę prosta. No i dość łatwo można ten motor dostać.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Stalker
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: okolice boatcity
Post
autor: Stalker » czw lut 02, 2006 11:31 pm
I po co ? i tak wybuchnie
Jak juz motac i kombinowac to na cos dobrego , po co sie ma chlop urobic po lokcie a na koniec wkurwic ? te silniki moim i nie tylko moim zdaniem maja spartolona konstrukcje i wogole nie nadaja sie do takich sprzetow
Włoszczyzna to jest dobra do zupy ale diesla to trzeba umiec zrobic, na dzien dzisiejszy dobre i trwale diesle robia niemiaszki z merca i moze cos z japonii , reszta to albo wyzylowane do granic ustrojstwo ktore przejezdza 200kkm i umiera w agonii, albo nafaszerowane elektronika niewiadomoco ktorego lepiej nie tykac a o przkladce to wogole lepiej zapomniec.
Jak sie mota to nalezy stosowac rozwiazania proste , trwale i sprawdzone , VM tu sie nie lapie

zaczynajcie ! ...czas dokończy

XJ '92 2,1TDi
-
JONY B

- Posty: 577
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm
Post
autor: JONY B » pt lut 03, 2006 9:18 am
mysle ze mosty sa te same, modernizacja 2 mostow na 100% byla drozsza od przerobienia skrzyni, ale jesli skrzynie w dieslach byly calkiem nowa konstrukcja, to stawiam na to ze mosty sa takie same
dla przykladu w mercedesie 94 rok , w miejsce 200E wlozylem300D i efekt byl taki ze diesel byl szybszy od innych diesli o 10km/h, a powinno byc odwrotnie
chodzi mi najbardziej teraz czy waly sa inne w dieslu?
mam na oku skrzynie od jeepa diesla i jak wspomnialem dopasowac ja do innego silnika to kwestia zabawy, wiecej gimnastyki jest ze zmiana skrzyni i polaczenie jej z jeepowskim reduktorem
mialem tez plan wlozyc silniik i skrzynie od pajero 2,8td .....
eeee,
-
Stalker
- jestem tu nowy...

- Posty: 85
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 9:57 pm
- Lokalizacja: okolice boatcity
Post
autor: Stalker » pt lut 03, 2006 9:58 am
Jezeli chodzi o dlugosc walow to z tego co pamietam , jak porownywalem swojego z takim z 4HO to od wyjscia z reduktora do mostow bylo to samo, nie mierzylem co prawda ale organoleptycznie wszystko wygladalo identycznnie.
zaczynajcie ! ...czas dokończy

XJ '92 2,1TDi
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » pt lut 03, 2006 11:05 am
mosty modelowo ( Dana) sa te same, maja jednak calkiem inne przelozenia;
4.0 manual-3.07
4.0 automat-3.55 ( 3.70)
Diesel- 4.11
Polaczenie diesla z mostami od benzynowca spowoduje totalny brak dynamiki

Przy mocu 80km bedziesz mial problem z wyprzedzeniem zuka lub nyski, nie mowiac o maluchu...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości