MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Kudlatyg
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:18 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kudlatyg » pn lut 13, 2006 1:27 pm
no własnie... zapewne juz ktoś to "przerabiał"
Zabrałem się za przesmarowanie wszystkiego co można... wiaderko smaru, towotnica, kanał i... KANAŁ... kto wymyślił takie kalamitki...

płaskie, ledwo wystaje, odkręcane srubokretem. ma kształt pierścienia z zagłębieniem. i na dodatek gwint po zmierzeniu: 4.5 X 1.23 mm albo cos blizko tych wymiarów.
ma ktoz patent na smarowanie tego/wymiane smarowniczek? U mnie to było na 1 sworzniu i 3 krzyzakach. Pozdrawiam
XJ 91 4.0 HO Limited
-
krism

- Posty: 393
- Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
- Lokalizacja: rybnik
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krism » pn lut 13, 2006 6:23 pm
czeskie kalamitki sa plaskie jak sciete nakretki z okraglym nacieciem po obwodzie
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » pn lut 13, 2006 8:15 pm
tez z tym walczylem... i walcze...
krzyzaki SPICERA maja ten badziewny patent...
kupilem nawet specjalna koncowke do towotnicy ale duuupa... smar wylatuje bokami przez naciecie na srubokret...
mam jednego machera co ma do tego koncowke i on mi krzyzaczki smaruje... zabieram sie juz od 2 lat zeby o od niego capnac i skopiowac na tokarce...
ale nygus sie zrobilem

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Lawek
- jestem tu nowy...

- Posty: 63
- Rejestracja: wt mar 15, 2005 9:27 pm
- Lokalizacja: Wa-wa
Post
autor: Lawek » pn lut 13, 2006 10:09 pm
z doswiadczenia wiem ze smarowanie samemu niewiele daje. Niezaleznie od rodzaju kalamitek najlepiej jest gdy ktos przytrzymuje koncowke w miare rownolegle do kalamitki a druga osoba pompuje towotnica. chyba ze ktos ma taką na pompke nozną
XJ 4.0l, '91 - country, lift2" + BFG 31"
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » pn lut 13, 2006 10:19 pm
Lawek pisze:z doswiadczenia wiem ze smarowanie samemu niewiele daje. Niezaleznie od rodzaju kalamitek najlepiej jest gdy ktos przytrzymuje koncowke w miare rownolegle do kalamitki a druga osoba pompuje towotnica. chyba ze ktos ma taką na pompke nozną
eeee..... samemu daje rade... smaruje do czasu jak z kazdej miseczki zacznie czysty smar wychodzic... na sworzniach tak samo...wały ...
co prawda z 2 osoby jest latwiej ale dla chcacego ...
a smaruje czesto... ale oplaca sie...

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
moomoojeep
- jestem tu nowy...

- Posty: 89
- Rejestracja: sob lip 23, 2005 6:46 pm
- Lokalizacja: New Jersey, USA blisko NYC
-
Kontaktowanie:
Post
autor: moomoojeep » pn lut 13, 2006 10:32 pm
Ja takie kalamitki mam tylko w tylnym niefabrycznym wale z firmy Tom Wood's Driveshaft. I to tylko jedna smarujaca taka kulke ktora jest pomiedzy krzyzakami na koncu z podwojnym kardanem. Pozostale sa normalne. A ta jedna taka bo zwykla za bardzo by wystawala i by ja uwalilo.
Sam sie glowilem jak ja smarowac. W koncu zagadalem z mechanikiem i mi powiedzial o specjalnych koncowkach i gdzie je mozna dostac. Chyba z $10 albo i wiecej dalem razen z przesylka, bo w zwyklych sklepach nie bylo. I jeszcze musze uwazac zeby za mocno nie nacisnac i jej nie polamac, bo to taka cienka igielka jest
Voytek
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » wt lut 14, 2006 12:01 am
moomoojeep pisze:(...) bo to taka cienka igielka jest
ty.... wojtas....
mozesz zrobic fotke z bardzoooo bliska ...
"zmałpimy" to od amerykanow...
krzyzaki nam sprzedaja ktorych nie mozna konkretnie przesmarowac..

.
igielka powiadasz...

hmmmm...

taka jak do pompowania pilki

otworki na smar ma po bokach a trzonkiem (koncem) wciska kuleczke w kalamitce...

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
moomoojeep
- jestem tu nowy...

- Posty: 89
- Rejestracja: sob lip 23, 2005 6:46 pm
- Lokalizacja: New Jersey, USA blisko NYC
-
Kontaktowanie:
Post
autor: moomoojeep » wt lut 14, 2006 6:15 am
XJeep pisze:moomoojeep pisze:(...) bo to taka cienka igielka jest
ty.... wojtas....
mozesz zrobic fotke z bardzoooo bliska ...
"zmałpimy" to od amerykanow...
krzyzaki nam sprzedaja ktorych nie mozna konkretnie przesmarowac..

.
igielka powiadasz...

hmmmm...

taka jak do pompowania pilki

otworki na smar ma po bokach a trzonkiem (koncem) wciska kuleczke w kalamitce...

Fotke mogez zrobic, tyle ze moj aparat z biska robi niewyraznie. Chyba musze sobie drozszy kupic.
Z tego co pamietam to otworek na samym koniuszku jest ale jeszcze sprawdze i zapodam co i jak.
Voytek
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » wt lut 14, 2006 7:13 am
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
Kudlatyg
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:18 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kudlatyg » wt lut 14, 2006 9:13 am
TAAAK, ... fotke!!!! może mi ktoś z usa takie wyśle jak bedzie widać o co chodzi.
ja już myślałem, żeby jedną taką kalamitkę wykręcić, dolutować twardym lutem zwykłą albo sama główkę od zwykłej i na czas smarowania przekładać z otworu do otworu... (łatwo się wykręca) a te płaskie traktowac jako zaślepki... ale nie wiem czy odkręcanie po smarowaniu to dobry pomysł

XJ 91 4.0 HO Limited
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » wt lut 14, 2006 1:22 pm
Trzeba znaleźć kogoś kto ma kosę spalinową hugsvarny .Dają do niej końcówkę do smarowania przekładni w głowicy tnącej . I właśnie ta końcówka dobrze robi do tych chorych kalamitek . A po małych modyfikacjach dobrze się zapina do oryginalnej końcówki w smarownicy .

Stiopa
XJ Sport '93
-
moomoojeep
- jestem tu nowy...

- Posty: 89
- Rejestracja: sob lip 23, 2005 6:46 pm
- Lokalizacja: New Jersey, USA blisko NYC
-
Kontaktowanie:
Post
autor: moomoojeep » czw lut 16, 2006 6:46 am
Kudlatyg pisze:ja już myślałem, żeby jedną taką kalamitkę wykręcić, dolutować twardym lutem zwykłą albo sama główkę od zwykłej i na czas smarowania przekładać z otworu do otworu... (łatwo się wykręca) a te płaskie traktowac jako zaślepki... ale nie wiem czy odkręcanie po smarowaniu to dobry pomysł

Ja chcialem wkrecic zwykla w otwor plaskiej ale plaska kalamitka miala mniejszy gwint od tych zwyklych, wiec do banii. Poza tym moja plaska jest w podwojnym kardanie miedzy dwoma krzyzakami, wiec przy ruszaniu by ja pewnie zmiazdzyl, bo tam b. malo miejsca. moze u was maja takie same gwinty?
Voytek
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
-
moomoojeep
- jestem tu nowy...

- Posty: 89
- Rejestracja: sob lip 23, 2005 6:46 pm
- Lokalizacja: New Jersey, USA blisko NYC
-
Kontaktowanie:
Post
autor: moomoojeep » pt lut 17, 2006 7:29 pm
Zdjecie zrobilem. Tyle ze zapomnialem ze to nie jeep.org.pl gdzie bardzo latwo jest wrzucic zdjecie z kompa. Jak tu wlozyc zdjecie ktore nie jest na Internecie tylko w kompie?
Voytek
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » pt lut 17, 2006 11:42 pm
to zapadaj na orgu ...
tutaj sie adresik umiesci i bedzie oki doki...

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Kudlatyg
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:18 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kudlatyg » pn lut 20, 2006 10:11 am
... i wszystko jasne. ...
DZIĘKI
XJ 91 4.0 HO Limited
-
moomoojeep
- jestem tu nowy...

- Posty: 89
- Rejestracja: sob lip 23, 2005 6:46 pm
- Lokalizacja: New Jersey, USA blisko NYC
-
Kontaktowanie:
Post
autor: moomoojeep » pn lut 20, 2006 7:04 pm
Kudlatyg pisze:... i wszystko jasne. ...
DZIĘKI
Prosze bardzo.
Zapomnialem tylko dodac ze ta miarka na zdjeciu to jest w calach a nie w cm., ale pewnie sie domysliles.
Voytek
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
-
Kudlatyg
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:18 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kudlatyg » pt mar 10, 2006 11:02 am
XJ 91 4.0 HO Limited
-
enter
-

- Posty: 170
- Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm
Post
autor: enter » ndz mar 12, 2006 8:39 am
Mam ten sam problem z kalamitkami na podwójnym krzyżaku. Dopiero tutaj dowiedziałem sie o tym że to się smaruje

do tej pory omijałem je. Niestety ale nie moge zneleź tego zdjęcia może brak mi jakiegoś programu ? Mam pytanko - u siebie smaruje gałki kierownicze sworznie zwrotnicy ale tylko te u góry i wały napędowe - czy coś jest jeszcze?
XJ 4.0 90'
-
Kudlatyg
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:18 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Kudlatyg » pn mar 13, 2006 8:43 am
Jeszcze krzyżaki na półośkach, końcówki drążków, sworznie to i górne i dolne...
KTO DA WIĘCEJ? Powoli stworzę sobie mape smarowań

XJ 91 4.0 HO Limited
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości