Tarcze i klocki hamulcowe EBC

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Tarcze i klocki hamulcowe EBC

Post autor: Zachary » pn lut 20, 2006 6:18 pm

Czy ktoś zna lub może jeździ na tarczach i klockach/green stuff/ firmy EBC?
Ostatnio zmieniony pn lut 20, 2006 6:26 pm przez Zachary, łącznie zmieniany 1 raz.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn lut 20, 2006 6:22 pm

A do czego chcesz to pakować?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » pn lut 20, 2006 6:23 pm

W plaskim jezdzilem na greenstuffach - perfekcyjne !! Jak tylko skoncza mi sie te posrane Bendixy od razu biore na przod greenstuffy. Niestety, nie robia (do XJta) okladzin na tyl :( Teraz poza seria 6000 (suv) zrobili prawie dwa razy drozsze 7000, ciekawe czym sie roznia.
Tarcze nie mam zdania, ale Brembo robi tanie i sa dostepne od reki w kraju.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pn lut 20, 2006 6:58 pm

No właśnie odnośnie Brembo to w Polsce są tylko takie zwykłe "płaskie" w przeciwieństwie do stanów gdzie są dostępne m.in. takie "dziurawe" tarczeObrazek. Natomiast tarcze EBC wyglądają tak Obrazek i są dostępne w naszym kraju. Przypuszczalny koszt kompletu wraz z klockami to ok. 1000 złotych
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pn lut 20, 2006 7:08 pm

Zachary pisze:Przypuszczalny koszt kompletu wraz z klockami to ok. 1000 złotych
tylko przód.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn lut 20, 2006 7:11 pm

Wiercone tarcze ci się nie przydadzą, to nie ta specyfika, za to rowkowane jak najbardziej (dobre na wodę, błoto i inne substancje zalepiające klocki). Osobiście uważam, że lepsze byłyby BREMBO, ale niestety oni także produkują tylko gładkie, więc nici :(
Niemniej zdajesz sobie sprawę, że te Turbo Groove są tylko nacinane i nawiercane a nie wiercone? To wbrew pozorom ogromna różnica, acz raczej powinny się sprawdzać. Widziałem zastosowanie czegoś takiego na TVN w Hondzie CRV z turbiną. Fajny tuning :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn lut 20, 2006 9:33 pm

Ja mam Greenstuff klocki ale tarcze EBC bez rowkow. Te stardard. Niestety te lepsiejsze byly w takiej cenie do mojego ze podarowalem sobie.

Klocki sa dosc twarde. Do normalnej jazdy trzeba sie zastanowic, bo na tarczy szybko widac.
Przez to ze sa twarde lubia piszczec do czasu dotarcia a docieraja sie powoli. U mnie cisk starej taksowki byl przez przwie 2000 km. Teraz jest ok, bo posmarowalem :)....... blotem oczywiscie :)2
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn lut 20, 2006 9:38 pm

Bo tych klocków nie stosuje się z seryjnymi tarczami. Tylko z twardszymi. I odwrotnie to samo. Klocek musi być dobrany do tarczy. Inaczej albo nie hamuje, albo się ściera paskudnie.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pn lut 20, 2006 11:06 pm

A ja mam na przodzie wiercone tarcze Stillena i nigdy mnie nie zawiodły, w przeciwieństwie do fabrycznych. Lecą właśnie do mnie także Stilleny na tył, tak mi się spodobały.
No i jeżdżę oczywiście także na klockach Stillen z metalową matrycą.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
p1w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn wrz 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3city

Re: Tarcze i klocki hamulcowe EBC

Post autor: p1w » wt lut 21, 2006 9:21 am

Zachary pisze:Czy ktoś zna lub może jeździ na tarczach i klockach/green stuff/ firmy EBC?
EBC green stuff + tarcze Powerslot
KJ, 3,7L, trans 42RLE, t. case NV242, r. axle chrysler 8,25" Trac-Lok (LSD), f. axle dana 30/186

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » wt lut 21, 2006 9:56 am

Do zwykłych tarcz zakładacie klocki ceramiczne (CERAMIC AKEBONO) i samochód zaczyna hamować. Spytajcie w dziale Chevrolet - kolega Plakiet takich używa i napisze wam jaka jest zmiana w hamowaniu.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt lut 21, 2006 4:17 pm

Ceramiczne hamulce powiadasz? To ja wolę za to kupić drugie auto. :)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » wt lut 21, 2006 4:49 pm

mendelmax pisze:Ceramiczne hamulce powiadasz? To ja wolę za to kupić drugie auto. :)
Tylko klocki !!
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt lut 21, 2006 5:16 pm

No oki, ale komplet takich klocków to pewnie i tak ze 2 tys albo i lepiej... Wydaje mi się, że to już jest chyba niepotrzebne w aucie do zwykłego, codziennego użytku. No bo ileż to razy zdarza wam się hamować na szlag, gwałtownie wchodzić w zakręt, wyjście, gaz i znów hamulec, na sportowo? to nie te auta. A tego typu hamulce są ceramiczne właśnie po to, by znosić ekstremalne temperatury przy ekstremalnych hamowaniach. Myślę, że takie EBC w zupełności stykną, skoro nawet seryjne jakoś sobie radzą.
A no i wydaje mi się, że ceramika ma kiepską charakterystykę na zimnej tarczy, ale tego akurat nie jestem wcale pewien.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » wt lut 21, 2006 5:43 pm

Ceramiczne sa w porownywalnej cenie (moze z 20% tansze) co GreenStuffy, nie ma to nic wspolnego z tym co jezdzi w Porsche czy innych wydumkach (to jak zarowki kseonowe z Allegro).
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt lut 21, 2006 6:14 pm

A tego nie wiedziałem... Dla mnie hamulce ceramiczne to jest topowa półka... widać nie wszystko złoto co się świeci ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » wt lut 21, 2006 9:21 pm

Obecnie kosztują 250zł różnica w hamowaniu jest...kolosalna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości