zmiana biegów

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

zmiana biegów

Post autor: JGC » śr lut 22, 2006 10:58 pm

Witam wszystkich
mam takie pytanie: przy jakiej prędkości i obrotach skrzynia powinna zmienić z 3 na 4.
U mnie zmienia przy ok 85km/h i ok 2100obr/min, przy delikatnej nodze oczywiście, ale ostatnio jezdziłem takim samym jeepem znajomego i u niego na 4 zmienia przy 70km/h. W sumie to do tej pory mi te moje 85 nie przeszkadzało ale jezdzac jeepem znajomka wiekszosc trasy w miescie miałem zapięta 4, co w moim jeepie rzadko sie zdarza i co pewnie ma wpływ na zuzycie paliwka.
Czy w skrzyniach automatycznych jest jakaś regulacja kiedy one mają zmieniac te biegi?
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » śr lut 22, 2006 11:00 pm

Uwzględniłeś rozmiar opon? I czy to napewno 4 czy lock-up? Bo u mnie 4 na 60, lock-up na 80
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » śr lut 22, 2006 11:10 pm

opony podobne(u niego 255/70), a co to jest to lock-up ??
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr lut 22, 2006 11:15 pm

silnik ze skrzynia 1:1
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » śr lut 22, 2006 11:19 pm

a to nie jest to samo 4 i lock-up, bo nie za bardzo czaje jaka jest roznica, przy zapietej 4 tez przeciezz jest 1:1
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » śr lut 22, 2006 11:23 pm

nie, nie. Lock up to sprzęgło które spina na stałe konwerter. czyli nie ma uślizgu. Policz biegi. Licząc z lock-upem wychodzi 5. ten ostatnio to nie wyższy bieg tylko lock-up. I overdrive to nie 1:1 tylko 0.6x (chyba 0.69) do 1. Trzeci bieg jest bezpośredni. Ale lock-up o którym tu pewnie mowa powinien być przy 80. Na większych oponach te drobne różnice mogą byc.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr lut 22, 2006 11:24 pm

a jesli jest 5 biegowa skrzynia?? :wink: albo 6?

1:1 czyli bez poslizgu i nie chodzi tu o przelozenie
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » śr lut 22, 2006 11:27 pm

Tak, ale on ma 4 biegową ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » śr lut 22, 2006 11:36 pm

aaa juz czaje, w pytaniu chodzi mi o lock up na 100%.
Moment redukcji biegów ostatecznie mozna podregulować linką kick-down, ale czy w drugą stronę tez jakoś sie reguluje aby wczesniej zmianiały sie biegi.
Gdyby różnica siegała powiedzmy 5km/h to bym nie zawracał głowy ale tu jest prawie 15km/h roznicy co nie jest mało i dlatego sie zastanawiam czemu tak jest, bo skrzynie mamy takie same (A500).
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr lut 22, 2006 11:47 pm

mendelmax pisze:Tak, ale on ma 4 biegową ;)
mloze miec nawet 3 biegowa chodzilo tylko o wyjasnienie :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » śr lut 22, 2006 11:49 pm

danielpoz pisze:
mendelmax pisze:Tak, ale on ma 4 biegową ;)
mloze miec nawet 3 biegowa chodzilo tylko o wyjasnienie :)
no własnie czy ktos moze regulował taką skrzynie aby wczesniej przezucała biegi
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw lut 23, 2006 5:00 am

JGC pisze:
danielpoz pisze:
mendelmax pisze:Tak, ale on ma 4 biegow± ;)
mloze miec nawet 3 biegowa chodzilo tylko o wyjasnienie :)
no w³asnie czy ktos moze regulowa³ tak± skrzynie aby wczesniej przezuca³a biegi
Zasadniczo to TCU decyduje o momencie zmiany biegow - jedyna regulacje jaka tam znajdziesz to TPS
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » czw lut 23, 2006 1:11 pm

po pierwsze primo obroty, przy których skrzynia zmienia biegi można wyregulować ( mój nie zmieniał poniżej 2500 a teraz mozna przy 1500 obr/min) - regulacja linką kick-down'a i otwarcia przepsutnicy

po drugie fachowcy zalecają jazdę miejska na wyłączonym OD ( mówie tu o ZJ-ocie bo przecież takie masz autko ??) - w celu wyłączenia właśnie sprzęgania nadbiegu, który w mieście jest nie potrzebny a obciąża skrzynię :-D
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw lut 23, 2006 5:03 pm

słuchaj, popatrz na to tak: twojemu znajomemu po prostu spina AŻ o 10 km na godzinę za szybko a tobie tylko o 5 za późno :lol:
Nie no, napewno jakoś się to zrobić da, ale po prawdzie to nie wiem jak :( Niech ktoś kto się zna powie dokładnie co i jak, bo ta wiedza może być przydatna :)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw lut 23, 2006 9:07 pm

Na zmiane biegow wplyw maja glownie TCU i TPS.

TPS w niektorych modelach mozna regulowac, a w razie watpliwosci trzeba pomierzyc napiecia na TPS i TCU, lub podpiac w ASO do komputera diagnostycznego.

Z tego co widzialem w kilku XJ to w kazdym skrzynia zmienia nieco inaczej.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości