zmiana biegów
Moderator: Mroczny
zmiana biegów
Witam wszystkich
mam takie pytanie: przy jakiej prędkości i obrotach skrzynia powinna zmienić z 3 na 4.
U mnie zmienia przy ok 85km/h i ok 2100obr/min, przy delikatnej nodze oczywiście, ale ostatnio jezdziłem takim samym jeepem znajomego i u niego na 4 zmienia przy 70km/h. W sumie to do tej pory mi te moje 85 nie przeszkadzało ale jezdzac jeepem znajomka wiekszosc trasy w miescie miałem zapięta 4, co w moim jeepie rzadko sie zdarza i co pewnie ma wpływ na zuzycie paliwka.
Czy w skrzyniach automatycznych jest jakaś regulacja kiedy one mają zmieniac te biegi?
mam takie pytanie: przy jakiej prędkości i obrotach skrzynia powinna zmienić z 3 na 4.
U mnie zmienia przy ok 85km/h i ok 2100obr/min, przy delikatnej nodze oczywiście, ale ostatnio jezdziłem takim samym jeepem znajomego i u niego na 4 zmienia przy 70km/h. W sumie to do tej pory mi te moje 85 nie przeszkadzało ale jezdzac jeepem znajomka wiekszosc trasy w miescie miałem zapięta 4, co w moim jeepie rzadko sie zdarza i co pewnie ma wpływ na zuzycie paliwka.
Czy w skrzyniach automatycznych jest jakaś regulacja kiedy one mają zmieniac te biegi?
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15
nie, nie. Lock up to sprzęgło które spina na stałe konwerter. czyli nie ma uślizgu. Policz biegi. Licząc z lock-upem wychodzi 5. ten ostatnio to nie wyższy bieg tylko lock-up. I overdrive to nie 1:1 tylko 0.6x (chyba 0.69) do 1. Trzeci bieg jest bezpośredni. Ale lock-up o którym tu pewnie mowa powinien być przy 80. Na większych oponach te drobne różnice mogą byc.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
aaa juz czaje, w pytaniu chodzi mi o lock up na 100%.
Moment redukcji biegów ostatecznie mozna podregulować linką kick-down, ale czy w drugą stronę tez jakoś sie reguluje aby wczesniej zmianiały sie biegi.
Gdyby różnica siegała powiedzmy 5km/h to bym nie zawracał głowy ale tu jest prawie 15km/h roznicy co nie jest mało i dlatego sie zastanawiam czemu tak jest, bo skrzynie mamy takie same (A500).
Moment redukcji biegów ostatecznie mozna podregulować linką kick-down, ale czy w drugą stronę tez jakoś sie reguluje aby wczesniej zmianiały sie biegi.
Gdyby różnica siegała powiedzmy 5km/h to bym nie zawracał głowy ale tu jest prawie 15km/h roznicy co nie jest mało i dlatego sie zastanawiam czemu tak jest, bo skrzynie mamy takie same (A500).
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15
Zasadniczo to TCU decyduje o momencie zmiany biegow - jedyna regulacje jaka tam znajdziesz to TPSJGC pisze:no w³asnie czy ktos moze regulowa³ tak± skrzynie aby wczesniej przezuca³a biegidanielpoz pisze:mloze miec nawet 3 biegowa chodzilo tylko o wyjasnieniemendelmax pisze:Tak, ale on ma 4 biegow±
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

po pierwsze primo obroty, przy których skrzynia zmienia biegi można wyregulować ( mój nie zmieniał poniżej 2500 a teraz mozna przy 1500 obr/min) - regulacja linką kick-down'a i otwarcia przepsutnicy
po drugie fachowcy zalecają jazdę miejska na wyłączonym OD ( mówie tu o ZJ-ocie bo przecież takie masz autko
) - w celu wyłączenia właśnie sprzęgania nadbiegu, który w mieście jest nie potrzebny a obciąża skrzynię 
po drugie fachowcy zalecają jazdę miejska na wyłączonym OD ( mówie tu o ZJ-ocie bo przecież takie masz autko


Michał Bartosiak
słuchaj, popatrz na to tak: twojemu znajomemu po prostu spina AŻ o 10 km na godzinę za szybko a tobie tylko o 5 za późno
Nie no, napewno jakoś się to zrobić da, ale po prawdzie to nie wiem jak
Niech ktoś kto się zna powie dokładnie co i jak, bo ta wiedza może być przydatna 

Nie no, napewno jakoś się to zrobić da, ale po prawdzie to nie wiem jak


Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Na zmiane biegow wplyw maja glownie TCU i TPS.
TPS w niektorych modelach mozna regulowac, a w razie watpliwosci trzeba pomierzyc napiecia na TPS i TCU, lub podpiac w ASO do komputera diagnostycznego.
Z tego co widzialem w kilku XJ to w kazdym skrzynia zmienia nieco inaczej.
TPS w niektorych modelach mozna regulowac, a w razie watpliwosci trzeba pomierzyc napiecia na TPS i TCU, lub podpiac w ASO do komputera diagnostycznego.
Z tego co widzialem w kilku XJ to w kazdym skrzynia zmienia nieco inaczej.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości