Strona 1 z 2
Sworznie zwrotnicy a piercien ABS na polosi
: pn mar 06, 2006 5:47 pm
autor: wof
Czy ktorys z Was, kto wymienial sworznie zwrotnicy w XJ, spotkal sie z takim przypadkiem:
Po wprasowaniu w most dolnego sworznia i zamontowania polosi, zwrotnicy i piasty okazuje sie, ze koronka od ABS (ta zamontowana na polosi) koliduje z wystajaca z mostu gorna czescia sworznia? (tak,ze nie mozna swobodnie obrocic kolem?
Czy to normalne? Podobno tak bywa i co niektorzy radza zeszlifowac troche gorna czesc powierzchni sworznia???
Cos mi tu nie pasuje?
: pn mar 06, 2006 6:53 pm
autor: raffik
źle dobrany zamiennik
zdarza się
: pn mar 06, 2006 8:22 pm
autor: wof
raffik pisze:źle dobrany zamiennik
zdarza się
numer sie zgadza, tzn No. zamiennika (OMIX) odpowiada dokladnie numerowi oryginalnego sworznia i sprzedawca zapewnia mnie, ze do XJ nic innego nie wystepuje. Jedyna roznica (wizualna) jest w dlugosc stozka, na ktorym blokuje sie zwrotnica. Daje to wlasnie w/w efekt.
I co teraz? Prawde mowiac nie przekonuje mnie jakies tam "doszlifowanie". To troche tak jakbym kupil sobie letnie opony a poniewaz chcialem miec zimowe, to sam nacinam w domu nozem lamele.... chyba cos tu nie gra.
: pn mar 06, 2006 10:04 pm
autor: misman
Nie możesz tego podregulować ?
: pn mar 06, 2006 10:08 pm
autor: danielpoz
misman pisze:Nie możesz tego podregulować ?
a w jaki sposob chciales wyregulowac polozenie sworznia

: pn mar 06, 2006 10:30 pm
autor: misman
danielpoz pisze:misman pisze:Nie możesz tego podregulować ?
a w jaki sposob chciales wyregulowac polozenie sworznia

Nie tyle sworznia, co położenie samej zwrotnicy góra-dół. To się daje reglować o parę mm

: wt mar 07, 2006 8:32 am
autor: wof
misman pisze:danielpoz pisze:misman pisze:Nie możesz tego podregulować ?
a w jaki sposob chciales wyregulowac polozenie sworznia

Nie tyle sworznia, co położenie samej zwrotnicy góra-dół. To się daje reglować o parę mm

No nie za bardzo to widze. Dolny sworzen jest staly i na nim bazuje sie zwrotnice. jedyne co mozna dociagnac to gorny sworzen, ktory ma swobode ruchu w plaszczyznie pionowej. Tak wiec pozycjonowanie zwrotnicy jest jednoznaczne i zalezy od polozenia dolnego sworznia. Brak jest mozliwosci regulacji.
Ale spekulujmy juz o czyms, co niczego nei wnosi do sprawy. Spotkal sie ktos ze szlifowaniem sworznia, lub problemem ocieraznia koronki ABS? To jest wazne, bo mi tu ludzie rozne teorie wymyslaja....
No niech sie ktos z doswiadczeniem wypowie, bo auo mi wisi na podnosniku i musze podjac decyzje co dalej.
: wt mar 07, 2006 9:59 am
autor: misman
wof pisze:
No nie za bardzo to widze. Dolny sworzen jest staly i na nim bazuje sie zwrotnice. jedyne co mozna dociagnac to gorny sworzen, ktory ma swobode ruchu w plaszczyznie pionowej. Tak wiec pozycjonowanie zwrotnicy jest jednoznaczne i zalezy od polozenia dolnego sworznia. Brak jest mozliwosci regulacji.
Połozenie zwrotnicy regulujesz wkręcając/wykręcając tuleję stozkową w której osadza się dolny sworzeń. Dzięki temu uzyskujesz te parę mm w położeniu zwrotnicy góra-dół. Tuleję tą powinieneś był otrzymać jako komplet naprawczy razem ze sworzniem dolnym, a istniejącą (i najprawdopodobniej zapieczoną) wyjąć, i zamienić je. Przynajmniej ja taki komplet otrzymałem, kupowałem sworznie kanadyjskiej firmy Chassis (czy jakoś tak).
No chyba że w nowszych rocznikach coś jest inaczej..
: wt mar 07, 2006 10:16 am
autor: Radek666
misman pisze:
Po³ozenie zwrotnicy regulujesz wkrêcaj±c/wykrêcaj±c tulejê stozkow± w której osadza siê dolny sworzeñ. Dziêki temu uzyskujesz te parê mm w po³o¿eniu zwrotnicy góra-dó³. Tulejê t± powiniene¶ by³ otrzymaæ jako komplet naprawczy razem ze sworzniem dolnym, a istniej±c± (i najprawdopodobniej zapieczon±) wyj±æ, i zamieniæ je. Przynajmniej ja taki komplet otrzyma³em, kupowa³em sworznie kanadyjskiej firmy Chassis (czy jako¶ tak).
No chyba ¿e w nowszych rocznikach co¶ jest inaczej..
W nowszych juz nie ma tej tulejki - kiedys niezle sie nakombinowalem po co mi ta tuleja w komplecie z nowym swozniem

: wt mar 07, 2006 10:29 am
autor: wof
No to przynajmniej tyle sie wyjasnilo
To jak to jest naprawde? Wszyscy co zmieniali sworznie

!!! Szlifowaliscie cos, czy nie bylo zadnych problemow po zamontowaniu sworznia?
Jakas taka cisza w tej materii panuje na forum? Nie wiem, czy to tylko ja zmieniam sworznie...

: wt mar 07, 2006 11:04 am
autor: misman
Radek666 pisze:misman pisze:
Połozenie zwrotnicy regulujesz wkręcając/wykręcając tuleję stozkową w której osadza się dolny sworzeń. Dzięki temu uzyskujesz te parę mm w położeniu zwrotnicy góra-dół. Tuleję tą powinieneś był otrzymać jako komplet naprawczy razem ze sworzniem dolnym, a istniejącą (i najprawdopodobniej zapieczoną) wyjąć, i zamienić je. Przynajmniej ja taki komplet otrzymałem, kupowałem sworznie kanadyjskiej firmy Chassis (czy jakoś tak).
No chyba że w nowszych rocznikach coś jest inaczej..
W nowszych juz nie ma tej tulejki - kiedys niezle sie nakombinowalem po co mi ta tuleja w komplecie z nowym swozniem

Łee... To ja już nie chcę nowszego rocznika

I łożyska niewymienne, i zwrotnice nieregulowalne, w ogóle dziwne jakieś takie...

[/list]
: wt mar 07, 2006 11:06 am
autor: misman
wof pisze:No to przynajmniej tyle sie wyjasnilo
To jak to jest naprawde? Wszyscy co zmieniali sworznie

!!! Szlifowaliscie cos, czy nie bylo zadnych problemow po zamontowaniu sworznia?
Jakas taka cisza w tej materii panuje na forum? Nie wiem, czy to tylko ja zmieniam sworznie...

Przecież powiedziałem Ci, jak było u mnie. Ja sobie podkręciłem na tulejkach, i jest
A że masz nowsze auto, to teraz cierp

: wt mar 07, 2006 9:47 pm
autor: raffik
montujemy dwa - trzy kpl. w tygodniu i takich jaj nigdy nie było
zdarza sie że sworznie zaluźno wchodzą w pochwę ale wtedy sobie jakoś radzimy

: wt mar 07, 2006 10:05 pm
autor: Miskiller
raffik pisze:...zdarza sie że sworznie zaluźno wchodzą w pochwę ale wtedy sobie jakoś radzimy

spawarka ...?

: wt mar 07, 2006 10:37 pm
autor: michals
no właśnie jak sobie radzicie?
: wt mar 07, 2006 11:08 pm
autor: misman
Miskiller pisze:raffik pisze:...zdarza sie że sworznie zaluźno wchodzą w pochwę ale wtedy sobie jakoś radzimy

spawarka ...?

Tak żeby było bardziej "nieinwazyjnie" to prędzej młotek

Jak się sworzeń zrobi owalny, to jest szansa, że ciasno będzie wchodził - i przez jakiś czas nawet nie wyleci

: wt mar 07, 2006 11:10 pm
autor: Prest
Ja miałem luz w gniazdach górnych sworzni , zrobiłem moletkę na sworzniach
i narazie śmiga . A dolnych nie musiałem szlifować --- miałem widocznie
idealnie dobrane pod Wawelem

: wt mar 07, 2006 11:22 pm
autor: misman
Prest pisze:Ja miałem luz w gniazdach górnych sworzni , zrobiłem moletkę na sworzniach
i narazie śmiga . A dolnych nie musiałem szlifować --- miałem widocznie
idealnie dobrane pod Wawelem

He, bo w sumie górne sa mniej krytyczne dla układu, większe obciążenia wydają się przenosić dolne

: śr mar 08, 2006 3:32 am
autor: Radek666
co to jet "moletkê" ?!
Tez nie mialem zadnych problemow z nadmiernym wystawaniem swoznia.
: śr mar 08, 2006 8:24 am
autor: wof
Bo tutaj nie chodzi o ponadnormatywne wystawanie sworznia. Problem lezy w wymiarach stozka na trzpieniu. Stozka, na ktorym osadza sie dolna czesc zwrotnicy.
Otoz w sworzniach (OMIX) jest on wykonany niewlasciwie(inne wymiary) a to powoduje, ze zwrotnica blokuje sie na nim zbyt nisko...... no i efekt opisywany na poczatku tego postu jest murowany. Zwrotnica nie podchodzi do samej gory, wiec automatycznie piasta w niej osadzona i polos tez, sa troche przesuniete w dol.
Moj problem sie juz rozwiazal. Kupilem nowe sworznie i jest tak jak byc powinno, sworzen wystaje, zwrotnica montuje sie we wlasciwej pozycji a odstep pomiedzy koronka a gorna powiezchnia dolnego sworznia jest zachowany..... Ot i rozwiazanie
Jedyny wniosek to taki, ze niektore zamienniki sa niezgodne z oryginalem

!
No i mnie sie to akurat przytrafilo........

: śr mar 08, 2006 8:56 am
autor: raffik
wof pisze:Bo tutaj nie chodzi o ponadnormatywne wystawanie sworznia. Problem lezy w wymiarach stozka na trzpieniu. Stozka, na ktorym osadza sie dolna czesc zwrotnicy.
Otoz w sworzniach (OMIX) jest on wykonany niewlasciwie(inne wymiary) a to powoduje, ze zwrotnica blokuje sie na nim zbyt nisko...... no i efekt opisywany na poczatku tego postu jest murowany. Zwrotnica nie podchodzi do samej gory, wiec automatycznie piasta w niej osadzona i polos tez, sa troche przesuniete w dol.
Moj problem sie juz rozwiazal. Kupilem nowe sworznie i jest tak jak byc powinno, sworzen wystaje, zwrotnica montuje sie we wlasciwej pozycji a odstep pomiedzy koronka a gorna powiezchnia dolnego sworznia jest zachowany..... Ot i rozwiazanie
Jedyny wniosek to taki, ze niektore zamienniki sa niezgodne z oryginalem

!
No i mnie sie to akurat przytrafilo........

dokladnie
: śr mar 08, 2006 8:43 pm
autor: XJeep
wof pisze:(...)
Moj problem sie juz rozwiazal. Kupilem nowe sworznie i jest tak jak byc powinno, (...)
mam nadzieje ze nie FALCONY...
bo za chwile problemik powróci jak bumerang...

: czw mar 09, 2006 3:55 am
autor: Radek666
Radek666 pisze:co to jet "moletka" ?!
swoznia.

?????????????????????????????????????????
: czw mar 09, 2006 7:32 am
autor: wof
XJeep pisze:wof pisze:(...)
Moj problem sie juz rozwiazal. Kupilem nowe sworznie i jest tak jak byc powinno, (...)
mam nadzieje ze nie FALCONY...
bo za chwile problemik powróci jak bumerang...


No nie, na tyle to juz sie nauczylem przegladac historyczne posty.
Tym razem kupilem MOPARowskie. Moze nie byly najtansza, ale na pewno pasowaly i dzieki temu nastepnego dnia auto znow jezdzilo.
: czw mar 09, 2006 10:17 pm
autor: Prest
Radek666 pisze:Radek666 pisze:co to jet "moletka" ?!
swoznia.

?????????????????????????????????????????
Moletowanie to inaczej radełkowanie , a po polskiemu to takie wykończenie
powierzchni jak np. na rękojeści klucza francuskiego
Wykonuję się to na tokarcem przy użyciu specjalnych rolek , które wygniatają na powierzchni metalu "moletkę"
Dzięki tej operacji można zwiększyć średnicę .