sonda lamda

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

marcinv6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt gru 20, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: lublin

sonda lamda

Post autor: marcinv6 » sob mar 11, 2006 5:19 pm

Witam! Pytanie moje dotyczy tematu być może a raczej na pewno poruszanego onegdaj na forum a jest nim sonda lambda. Jak mogę zdiagnozować ta sondę, ma trzy przewody a pytanie dotyczy jeepa cherokee 1990 4,0. Jakie powinna wykazywać wartości na poszczególnych przewodach no i ostatecznie gdzie można nabyć( wiem, że ktoś pisał, że kupił w okolicach 100zł, nie moge trafić na ten wątek :-? ).Jeżdże na najprostszej instalacji a chciałbym przerobić na sterowanie dawki silnikiem krokowym.

patryk st.

Re: sonda lamda

Post autor: patryk st. » sob mar 11, 2006 5:24 pm

marcinv6 pisze:Witam! Pytanie moje dotyczy tematu być może a raczej na pewno poruszanego onegdaj na forum a jest nim sonda lambda. Jak mogę zdiagnozować ta sondę, ma trzy przewody a pytanie dotyczy jeepa cherokee 1990 4,0. Jakie powinna wykazywać wartości na poszczególnych przewodach no i ostatecznie gdzie można nabyć( wiem, że ktoś pisał, że kupił w okolicach 100zł, nie moge trafić na ten wątek :-? ).Jeżdże na najprostszej instalacji a chciałbym przerobić na sterowanie dawki silnikiem krokowym.
poco Ci ten silnik krokowy
wiem z innych aut ze niejest to najszczęśliwsze rozwiązanie
????
czy wiesz inaczej?

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » ndz mar 12, 2006 4:06 am

Po pierwsze - silnik krokowy/atuator i sterownik elektroniczny podpiety do sondy lambda jest wymagany na przegladach a po drugie pozwoli na zmniejszenie spalania w trasie (2-3 litry nawet).
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » ndz mar 12, 2006 8:30 am

A ile pali twój XJ ?
Ja mam instalke II generacji z silniczkiem i sterownikie. Pali mi w trasie przy spokojnej jeździe 13-15 litrów.
XJ 4.0 90'

marcinv6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt gru 20, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: marcinv6 » ndz mar 12, 2006 10:31 am

nie udało mi się zejsc na trasie poniżej 17-18 litrów przy jezdzie niezbyt ostrej.

patryk st.

Post autor: patryk st. » ndz mar 12, 2006 10:34 am

enter pisze:A ile pali twój XJ ?
Ja mam instalke II generacji z silniczkiem i sterownikie. Pali mi w trasie przy spokojnej jeździe 13-15 litrów.
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
to jeśli to prawda to te jeepy wcale tak dużo nie palą!!!!!!!!!!
(o silnikach krokowych znam wiele złych opini,jaki tam wymagany na przegl...... olać to)
nie palą wiele noooo
ja kiedyś nie wymieniałem dłuższy czas filtra powietrza i auto z 2.0l
silnikiem waliło 30 l gazu na 100 km :o
ale jak si e zorientowałem to szybciutko......

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: sonda lamda

Post autor: misman » ndz mar 12, 2006 11:40 am

patryk st. pisze: poco Ci ten silnik krokowy
wiem z innych aut ze niejest to najszczęśliwsze rozwiązanie
????
czy wiesz inaczej?
To życie w nieświadomości dyktuje Ci te słowa.. :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz mar 12, 2006 11:45 am

enter pisze:A ile pali twój XJ ?
Ja mam instalke II generacji z silniczkiem i sterownikie. Pali mi w trasie przy spokojnej jeździe 13-15 litrów.
Dużo zależy od jakosci gazu, niestety. Jeśli śmierdziuch jest mało oszukany, to 13 - 14 l przy normalnej jeździe (bez ciśnienia, ale też nie wolno ;) ). Jak zatankuję badziewie, to idzie na 15 - 16 (na trasie) :o Miasto - a to już loteria :lol:
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

patryk st.

Post autor: patryk st. » ndz mar 12, 2006 1:09 pm

misman pisze:
enter pisze:A ile pali twój XJ ?
Ja mam instalke II generacji z silniczkiem i sterownikie. Pali mi w trasie przy spokojnej jeździe 13-15 litrów.
Dużo zależy od jakosci gazu, niestety. Jeśli śmierdziuch jest mało oszukany, to 13 - 14 l przy normalnej jeździe (bez ciśnienia, ale też nie wolno ;) ). Jak zatankuję badziewie, to idzie na 15 - 16 (na trasie) :o Miasto - a to już loteria :lol:
ale co?
ja tankuję gaz zawsze na takich duuuużych stacjach
takzwanych firmowych (nazwy, nie! poco reklamować)
czy uważasz że tam też sypią do gazu jakiś syf?
kiedyś zatankowałem na małej,ooooo ,poczułem różnicę tam to był syf
bo i śmierdziało inaczej

patryk st.

Post autor: patryk st. » ndz mar 12, 2006 1:11 pm

a tak w ogóle to gdzie wcherokim jest miejsce na butle z gazem?
da się to wdupić gdzieś pod spodem?
czy bagażnik tylko?
?? ?? ?? ?? ?? ?? ??

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz mar 12, 2006 6:00 pm

patryk st. pisze: ja tankuję gaz zawsze na takich duuuużych stacjach
takzwanych firmowych (nazwy, nie! poco reklamować)
czy uważasz że tam też sypią do gazu jakiś syf?
kiedyś zatankowałem na małej,ooooo ,poczułem różnicę tam to był syf
bo i śmierdziało inaczej
Uważam, że zasadniczo wszędzie jest syf. Tylko gdzieniegdzie jest mniejszy. Ale na to nie ma reguły, bo czasem na stacji "krzak" dostanę dobre paliwo, a innym razem na dużej, tzw: "firmowej" wlewam badziewie.
Gdyby znane były jakieś prawidła, to bym się ich trzymał. A tak, to jedna wielka loteria, gdzie dostaniesz śmierdziucha lepszej jakości... :roll:
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

marcinv6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt gru 20, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: marcinv6 » wt mar 21, 2006 10:31 am

tak więc właśnie wracajac do tematu, po obadaniu swojej sondy stwierdziłem co następuje:
- kabel czerwony nap. 12 v
- kabel siwy -jakby masa
- kabel czarny normalnie 5 v a podczas pracy silnika od 3 do 5v wahania.
Czy to oznacza ze jest ok?

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » wt mar 21, 2006 4:51 pm

patryk st. pisze:a tak w ogóle to gdzie wcherokim jest miejsce na butle z gazem?
da się to wdupić gdzieś pod spodem?
czy bagażnik tylko?
?? ?? ?? ?? ?? ?? ??
możesz zamontować w bagażniku pionowom butle o pojemności nawet do 88litrów
poszukaj było gdzieś na forum zdjęcie takiej butli w XJocie
albo to było na www.org.pl/forum[/url]
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » wt mar 21, 2006 8:27 pm

marcinv6 pisze:tak więc właśnie wracajac do tematu, po obadaniu swojej sondy stwierdziłem co następuje:
- kabel czerwony nap. 12 v
- kabel siwy -jakby masa
- kabel czarny normalnie 5 v a podczas pracy silnika od 3 do 5v wahania.
Czy to oznacza ze jest ok?
Tak na lewe oko, to wygląda przyzwoicie.. ;)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

marcinv6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt gru 20, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: marcinv6 » wt mar 21, 2006 8:51 pm

Czyli moge się śmiało z gazem podpinać?

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » śr mar 22, 2006 12:25 am

marcinv6 pisze:Czyli moge się śmiało z gazem podpinać?
Zasadniczo możesz, ale życie podpowiada, że niewielu gazowników jest w stanie ogarnąć zagadnienie montażu i zestrojenia instalacji w samochodzie, z czego znikomy procent ma pojęcie o jeepach, z czego jeszcze mniejszy promil w ogóle będzie w stanie podpiąć się do systemu Renix - a taki niewątpliwie posiadasz, skoro masz na sondzie 0-5 V .
Teraz niewiele osób zadaje sobie trud szukania i czytania dokumentacji, że o wyciąganiu jakichś (że o prawidłowych nie wspomnę :)21 ) wniosków :)21
Tak czy inaczej - powodzenia, cierpliwości i hartu ducha :)21 Będą Ci potrzebne :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr mar 22, 2006 3:53 am

No ale nie ma problemu ze zdobyciem sterownika LPG z wejsciem dla sondy 5V a nietore sa nawet konfigurowalne (1V albo 5V). Ja nie widze problemu - trzeba albo znalezc dobrego speca albo wiedziec o co chodzi i patrzec mu na rece!!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » śr mar 22, 2006 9:13 am

Radek666 pisze:No ale nie ma problemu ze zdobyciem sterownika LPG z wejsciem dla sondy 5V a nietore sa nawet konfigurowalne (1V albo 5V). Ja nie widze problemu - trzeba albo znalezc dobrego speca albo wiedziec o co chodzi i patrzec mu na rece!!
Tak, ale jeśli dzięcioł jeden z drugim obetnie sondę (bo tak ma na schemacie sterownika) to se wsadzić możesz ten sterownik z wejściem 5V :)21 Przecież sonda jest zasilana z ECU, a po obcięciu kabelka to tak już nie działa :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
krycha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 16, 2004 7:30 pm
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: krycha » czw mar 23, 2006 8:38 pm

witam

właśnie dzisiaj zmieniałem sondę i mam przed sobą wydruki (servis Bosch):

sonda pięciovoltova powinna pracować od ok. 0,5V do ok. 4,5V.
Jeździłem długi czas na "śrubie" i stwierdzam, że silniczek krokowy bć musi bo na śrubie było kaszaniarsko. Spalanie na trasie niby takie samo z silniczkiem czy bez ale już w mieście bez sterowania sondą brał nawet 25-30litrów i wolne obroty były jak mu się chciało a najczęściej strasznie się zalewał
XJ 4.0 LPG '90 & LR Discovery in my mind

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt mar 24, 2006 6:29 am

krycha pisze: sonda piêciovoltova powinna pracowaæ od ok. 0,5V do ok. 4,5V.
Jaknajbardziej - ale jak sprawdzasz miernikiem wskazowkowym to zwykle on nie nadaza ;-) Wiec wartosci graniczne beda duzo mniejsze - wazne jest ze cyklicznie sie wacha z czestotliwoscia kilku Hz - znak ze petla sprzezenia dziala i ECU dobiera prawidlowo mieszanke :)2
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
delphin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 17, 2006 8:07 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: delphin » ndz mar 26, 2006 12:10 am

Podłącze się do tematu :D
ZJ 96r. na zegarach "check engine" ...podpinam sobie laptopa,
a tu mi wywala przez OBDII, że niestety sonda lambda poszła "do domu" :D ... resetuje błędy, a one znowu wyskakują.
Sonda lambda nie działa na 100%
Tel. do serwisu Grand na Łodygowej w Warszawie, a oni mi na pytanie o sonde : 400zł :o

Pytanie czy mogę kupić tanią sonde np:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=92556007 ??

marcinv6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt gru 20, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: marcinv6 » pt kwie 14, 2006 8:30 pm

witam, mam nadal problemy z sondą,chciałem podpytać: do sondy dążą trzy kable- czerwony 12v, czarny sygnał chyba i siwy u mnie pokazuje 5v- jak to do cholery powinno być!!! Moja ponoć nie dzaiałała wiec założyłem druga, tez trzy kablową z tym że 2 białe i jeden czarny i nic, następną taka i też nic - nie działa tzn na czarnym kablu nie pojawia sie sygnał!!! Gdy podłącze do białego 12v czarny na sygnał to na drugim białym też pojawia się 12v, ki diabeł??? Na wtyczce odłaczonej jest czerw. 12v czarny nic siwy 5v, po podłączeniu oba białe 12v a czarny nic....

Awatar użytkownika
Sparki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn gru 27, 2004 11:39 pm
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: Sparki » sob lip 07, 2007 8:41 am

W jaki sposob mozna zrobic symulacje sondy 5V w roczniku 90 z centraliki gazu, ktora ma taka funkcje tylko napieciowo a te sondy zmieniaja opornosc. Pytanie raczej do elektronikow ale moze sie ktos spotkal z jakims schemacikiem.
KJ Liberty 2007 3,7 V6

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » pn lip 09, 2007 4:18 pm

do gazu jest lepsza sonda 1v bo jest szybsza
ja sobie wspawałem 1v i podpiąłem pod sterownik gazu, a oryginalna rezystancyjna pozostała do benzyny
co do emulacji 5V to u mnie w landirenzo V05 ER są 4 opcje dla tytanowych sond więc któraś na pewno będzie pasować. Sprawdź dokładnie swój sterownik może też tak masz.
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
Sparki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pn gru 27, 2004 11:39 pm
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: Sparki » wt lip 10, 2007 8:20 am

Ja poszedlem na proscizne i zamontowalem 1V a stara wymatowalem i teraz w jej miejsce chcialem zapodac tylko symulacje ze sterownika gazu. Sterownik mam BingoS i w opcjach sa sondy 5V z symulacja 0-5V lub 5V-0, nie mam pewnosci tylko czy to jest oporowa czy napiêciowa ? Nie chcial bym rozpier sterownika w Jeppie
KJ Liberty 2007 3,7 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości