Z mph na kmh

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
delphin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 17, 2006 8:07 pm
Lokalizacja: Warszawa

Z mph na kmh

Post autor: delphin » pn mar 20, 2006 8:15 am

Mam pytanie czy można zmienić bez problemu całe zegary,
bo liczniki wyskalowane sa w mph a chciałbym mieć jednak je w kmh.
Czy wymiana zegarów na europejskie wystarczy, czy trzeba zmienic cos jeszcze czy np. nie sa inne impulsy z komputera i po zmianie zegarów bedzie zle pokazywał?
A może jakieś inne propozycje np. wymiana samej tarczy wyskalowanej
na kmh.

I gdzie sie ustawia wysokosc swiateł, bo swieca max 10m przed samochodem?
Jest to wersja hamerykanska, a slyszalem, ze u nich (przepisy) nie ma
regulacji wysokosci swiateł. Czy zostaje mi tylko regulacja reczna?
Klosze są wymienione na europejskie.

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » pn mar 20, 2006 1:02 pm

Hktory hrocznik? Hgdzies hjuz hbyl htemat ho hzmianie hzegarow, hstanelo hchyba hna htym, hze htarcza hw 'km/h' hjest hinaczej hwyskalowana, hwiec halbo hzmienic htarcze hna 'home made' halbo hprzekaliborowac hlicznik. Hpozostanie Hci hprzebieg hi 'trip' hw hmilach.
Hze hswiatlami hnie hwiem (hmam hw XJcie heuro), hale hw Camaro hmialem horyginalne hi hw hprocz hregulacji hmialy htez hwbudowane hpoziomice, hwiec hwydaje hmi hsie hze hregulacje hposiadaja.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
delphin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 17, 2006 8:07 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: delphin » pn mar 20, 2006 1:15 pm

Rocznik 1996 po "face liftingu",
zegary z wyswietlaczem

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » pn mar 20, 2006 1:44 pm

Link, dyskusja akurat o XJ, ale moral taki: zdobadz liczniki w km/h, jesli sa tak samo wyskalowane (np. Twoj konczy sie na 120 mph, a tamten na 200 km/h i tak samo rozlozne sa cyferki) to wystarczy tarcze zmienic, jesli inaczej to przelicz roznice i dobierz rowniez odpowiednia zebatke (aczkolwiek zaczekalbym z tym na wymiane opon jesli masz takowa w planach).
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt mar 21, 2006 4:34 am

Greg_pl pisze:Link, dyskusja akurat o XJ, ale moral taki: zdobadz liczniki w km/h, jesli sa tak samo wyskalowane (np. Twoj konczy sie na 120 mph, a tamten na 200 km/h i tak samo rozlozne sa cyferki) to wystarczy tarcze zmienic, jesli inaczej to przelicz roznice i dobierz rowniez odpowiednia zebatke (aczkolwiek zaczekalbym z tym na wymiane opon jesli masz takowa w planach).
Jezeli wymienisz zebatke to skrzynia bedzie przelaczala biegi przy innej predkosci niestety - co nie jest zadnym problemem ale zawsze ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » wt mar 21, 2006 1:21 pm

Najlatwiej chyba zmienic tarcze, albo... zaczac sie przyzwyczajac :D Zreszta pewnie zmienisz opony na wieksze (jesli jescze nie masz) i wtedy dodatkowo bedzie zanizal :D
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
delphin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 17, 2006 8:07 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: delphin » wt mar 21, 2006 3:01 pm

DanielF pisze:Najlatwiej chyba zmienic tarcze, albo... zaczac sie przyzwyczajac :D Zreszta pewnie zmienisz opony na wieksze (jesli jescze nie masz) i wtedy dodatkowo bedzie zanizal :D
Opony to GoodYear Wrangler AP 255/75/15 i jeszcze sezon wytrzymają :D

Z do licznika chyba trza będzie przywyknąć...,
chyba że z jakiegoś rozbitka wytargam całe zegary.

Wkurza tylko brak ustawienia wysokości świateł... bede musiał srubokrętem przy lampach pokombinować.

Awatar użytkownika
kurpi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: śr sie 03, 2005 8:02 pm
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: kurpi » wt mar 21, 2006 7:26 pm

Greg_pl pisze:Hktory hrocznik? Hgdzies hjuz hbyl htemat ho hzmianie hzegarow, hstanelo hchyba hna htym, hze htarcza hw 'km/h' hjest hinaczej hwyskalowana, hwiec halbo hzmienic htarcze hna 'home made' halbo hprzekaliborowac hlicznik. Hpozostanie Hci hprzebieg hi 'trip' hw hmilach.
Hze hswiatlami hnie hwiem (hmam hw XJcie heuro), hale hw Camaro hmialem horyginalne hi hw hprocz hregulacji hmialy htez hwbudowane hpoziomice, hwiec hwydaje hmi hsie hze hregulacje hposiadaja.
enigma wysiada :D
gg:6701054
był terrano 2.4i,został vw golf 4x4 a teraz doszedł ssangyong kyron :)

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » śr mar 22, 2006 11:07 am

W wersjach amerykanskich czesto brak regulacji ustawienia swiatel w zaleznosci od obciazenia pojazdu !!

Np. Fordy Explorery na rynek amerykanski nie maja 'Niva' a na Europe maja i to wszystkie !!

Regulacja wysokosci swiatel w zaleznosci od obciazenia samochodu jest w Europie wymagana, a w USA sie tym nie przejmuja.

:)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

Awatar użytkownika
MACIEK KRAKÓW
Posty: 623
Rejestracja: pn lut 06, 2006 1:14 am
Lokalizacja: K R A K Ó W

Post autor: MACIEK KRAKÓW » śr mar 22, 2006 11:16 am

'Nivo' w Fordach Explorerach to mechanizm samopoziomowania zawieszenia tylnego w zaleznosci od obciazenia, a co za tym idzie i regulacji nachylenia swiatel.

Byc moze masz cos podobnego w Grandzie, no chyba, ze to wersja amerykanska to pewnie nie ma !!

Ale pewnie zaraz Koledzy z marki Ci pomoga :)2
Bertone FREECLIMBER I 2.7i 91r.
Suzuki Jimny 1.3i 07r. 30" MT 2xARB
Suzuki GV I 3D 2.0TD 05r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość