Problem z ABS

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

GRAFFF
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 21, 2006 11:51 pm

Problem z ABS

Post autor: GRAFFF » ndz mar 26, 2006 8:42 am

Witam jestem nową osobą na tym forum i prosze o wyrozumiałoś za moją ignorancję w niektórych sprawach.Miesiąc temy kupiłem cherokee'go z 1990r wersja europejska ,auto jest doś wyeksplatowane i w związku z tym mam kilka pytań.
1.Problem z ABS ,generalnie nie działa ale w momęcie przyciśnięcia pedału slychac pod maską specyficzne terkotanie(nawet na postoju}.Gdzie szukac usterki?
2.Do czego służu przełącznik suwakowy oraz przycisk na dżwigni od kierunkowskazów ?
3.Przy liftowaniu tyłu w niewielkim zakresie ok 5cm lepiej wykona to wymieniając szekle czy zmieniając kształt resora?
4.Czy w tej wersji auta normą jest brak elektrycznego wentylatora chłodnicy,czy poprostu kto auto oszabrował?
Z góry dziękuję za wszelką udzieloną pomoc :)

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz mar 26, 2006 9:52 am

witaj
auto powinno miec wiskoze i wentylator elektryczny
resory lepiej wyklepac i dołozyc pióro pomocnicze
to sterowanie tempomatem
jezeli pompa pracuje głosno to juz jest lekko zuzyta :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
kawalczewskip
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock

Post autor: kawalczewskip » ndz mar 26, 2006 9:38 pm

Ja mam 4.0 z klimą i automatem - wentylator u mnie był, jest i chyba będzie.
Zresztą oglądałem parę innych i w każdym też był.
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn mar 27, 2006 3:11 am

Najlpej sie szuka opcja "szukaj" na forum ;-)
Jezeli chodzi o abs to wyglada na pompe elektryczna.
Wentylator elektryczny - a masz klime? (przydalo by sie tu nam troche wiecej danych o aucie)
Przelacznik suwakowy? Jedynie co tam jest to sprzyskiwacz do szyby (przycisk) i regulacja opuznienia pracy wycieraczek (pokretlo). No i oczywiscie dlugie ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » pn mar 27, 2006 9:17 am

Radek666 pisze: Przelacznik suwakowy? Jedynie co tam jest to sprzyskiwacz do szyby (przycisk) i regulacja opuznienia pracy wycieraczek (pokretlo). No i oczywiscie dlugie ;-)

jest jeszcze przelacznik ktory mozna przesuwac (na samym poczatku tej galki) i przycisk ktory mozna wcisnac wsadzajac palca jakby w srodek tej galki :)

z tego co wiem to jest do ustawiania tempomatu w starszych XJotach... bo w nowszych tempomat na kierownicy sie ustawia...
A czy ktos wie jak sie ten tempomat magiczny uruchamia? ostatnio jak jechalem w trasie chcialem sobie wlaczyc ale cos mi sie nie udalo znalezc tej magicznej kombinacji :)

co do terkotania po przekreceniu kluczyka to ja stawiam na pompe wspomagania hamulca...tez tak mam :) taki sam dzwiek mozna uslyszec podczas hamowania.... przynajmniej u mnie :P i jest to (przy hamowaniu) na 100% pompa wspomagania bo ona na nieszczescie jest, w tym roczniku, elektryczna :(
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Kudlatyg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kudlatyg » pn mar 27, 2006 11:23 am

Tempomat:
jest taki mały przełącznik suwakowy, z trzema pozycjami od lewej:
off - wyłączony tempomat - tak trzeba jeździć
on - włączony tempomat - tak trzeba jeździć jak bedziemy korzystać z tempomatu
trzecia pozycja max w prawo - nie wiem jak opisana wciskając "programujemy" aktualna predkość
o jeszcze ta wajha ma taki "guzik" od czoła. Wpychamy paluch w tą dzwignie i wywołujemy żądanie utrzymania prędkości. i tak trzyma dopierwszego wciśnięcia hamulca.
AHA
Tempomat działa od 80 km/h (u mnie od 60)
XJ 91 4.0 HO Limited

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » pn mar 27, 2006 11:42 am

znaczy sie to dziala tak:

rozpedzam sie do 80km/h.... przesuwam przelacznik na maxa w prawo, naciskam przycisk "od czola" puszczam gaz i przelaczam przelacznik na srodkowa pozycje tak??
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Kudlatyg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kudlatyg » wt mar 28, 2006 12:20 pm

Trochę inaczej
Ten przełącznik ma 2 pozycje stabilne lewa i środkowa i prawa jakby przycisk (astabina) wraca po przesunięciu spowrotem na środek.
Jedziesz sobie... np 86 /h i myślisz sobie. Mam zmęczoną prawa nogę.
wciskasz ten przełącznik w prawo a on sobie wróci na środek. i jedziesz. Masz zaprogramowana prędkość 86 km/h
Ale tempomat nie dizała jeszcze
wciskasz ten guzik w środku wajchy od kierunków i wtedy tempomat zaczyna usalać prędkość. Możesz schować obie nogi pod siedzenie.
Możan sobie przyśopieszać, ile się chce, ale jak puścisz gaz, to ponizej 86 nie będzie jechał. Wyłączenie tempomatu pierwszym hamowaniem. Ale prędkość zaprogramowana zostaje, więc jak wciśniesz guzik to znowu trzyma 86
XJ 91 4.0 HO Limited

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt mar 28, 2006 1:48 pm

Zaprogramuj sobie kiedys tak 100km/h i wcisnij ten przycisk uruchamiajacy tempomat po zatrzymaniu samochodu - niezapomniane wrazenie ;-D
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Kudlatyg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kudlatyg » śr mar 29, 2006 1:54 pm

@RADEK
A co się dzieje? Chyba nie powinno nic. Poniżej 80 (60 u mnie nie wiem dlaczego) TEMPOMAT nie powinien działać...
Startuje i ma 100 po 3,5 sekundy???
XJ 91 4.0 HO Limited

GRAFFF
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 21, 2006 11:51 pm

Post autor: GRAFFF » czw kwie 06, 2006 8:55 pm

Dziękuje za wszelkie rady :D
Co do ABS to poczekam pewnie jak pompa zupełnie padnie :lol:
Jesli chodzi o tempomat to nie prubowałem powyżej 80 ale ponieważ z tej dźwigni działaja tylko kirunki i hi lo wycieraczki ,czuje że to koniec przełącznika (brak długich ,przerywanych wycieraczek) wiem że w grandzie laredo 93' 4,0 tempomat działał od 60
A z innej beczki to krzyżaki z przodu tochyba trzeba wymieniac parami?
Wymieniłem prawy totalnie zjękany zrobiłem 200km i zaczoł odzywac się lewy.Czy to normalne :oops:

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt kwie 07, 2006 9:56 am

Kudlatyg pisze:@RADEK
A co siê dzieje? Chyba nie powinno nic. Poni¿ej 80 (60 u mnie nie wiem dlaczego) TEMPOMAT nie powinien dzia³aæ...
Startuje i ma 100 po 3,5 sekundy???
No autko chce jak najszybciej ta 100we osiagnac - efekt wcisniecia pedalu gazu do dech.
Ponizej 60ciu faktycznie tempomat nie utrzyma predkosci zaprogramowanej ale jezeli pamieta wczesniejsza zaprogramowana to wystartuje jak rakieta ;-)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość