Konwerter

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Konwerter

Post autor: JGC » czw kwie 06, 2006 9:29 pm

Może mi ktoś wytłumaczyć jak jest zbudowany i w jaki sposób doprowadzany jest olej do konwertera i w jaki sposób realizowane jest jego blokowanie. Dzieki z góry :)
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Awatar użytkownika
kmiecioo
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kmiecioo » czw kwie 06, 2006 11:24 pm

Olej tam wlewasz przy montażu. W czasie eksploatacji nic tam nie dopływa, ani nie odpływa, chyba że coś cieknie :)21

Wygląda to tak:
http://kmiecio4.fajnafotka.pl/?linkedUs ... UID=271992

Każda część jest profilem który posiada łopatki. Pompa (to na wałku od silnika) wprawia w ruch wirowy ciecz, która przepływając spiralnie po obwodzie profilu który tworzą turbina-kierownica-pompa przekazuje moment na turbinę i wałek wychodzący. Ilość łopatek jest różna na pompie i turbinie. sprzęgło pracuje w częściowym poślizgu. Kierownica powoduje zmianę kąta napływu cieczy na łopatki turbiny i w wyniku tego zmnianę momentu.

zuzu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn, Węgrów, Wawa

Post autor: zuzu » czw kwie 06, 2006 11:32 pm

Generalnie działa to jak turbina - łopatki jednej części są napędzane przez silnik i wypychają olej na łopatki drugiej części. Dopuki nie załączy się blokada konwertera jedynym medium sprzegającym silnik ze skrzynia jest tylko olej.

Dość fajnie jest to wytłumaczone tutaj:
http://auto.howstuffworks.com/torque-converter.htm

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt kwie 07, 2006 9:51 am

kmiecioo pisze:Olej tam wlewasz przy monta¿u. W czasie eksploatacji nic tam nie dop³ywa, ani nie odp³ywa, chyba ¿e co¶ cieknie :)21
Oj chyba cos nie tak?! ;-)

http://www.carsoft.ru/avtorepair/gid/aw4.pdf
Ostatnio zmieniony pt kwie 07, 2006 11:11 am przez Radek666, łącznie zmieniany 1 raz.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » pt kwie 07, 2006 10:19 am

Dość fajnie jest to wytłumaczone tutaj:
http://auto.howstuffworks.com/torque-converter.htm[/quote]

albo tutaj (po naszemu):
http://olczak.home.pl/budowa/index.html
LRD3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość