Strona 1 z 1

Konwerter

: czw kwie 06, 2006 9:29 pm
autor: JGC
Może mi ktoś wytłumaczyć jak jest zbudowany i w jaki sposób doprowadzany jest olej do konwertera i w jaki sposób realizowane jest jego blokowanie. Dzieki z góry :)

: czw kwie 06, 2006 11:24 pm
autor: kmiecioo
Olej tam wlewasz przy montażu. W czasie eksploatacji nic tam nie dopływa, ani nie odpływa, chyba że coś cieknie :)21

Wygląda to tak:
http://kmiecio4.fajnafotka.pl/?linkedUs ... UID=271992

Każda część jest profilem który posiada łopatki. Pompa (to na wałku od silnika) wprawia w ruch wirowy ciecz, która przepływając spiralnie po obwodzie profilu który tworzą turbina-kierownica-pompa przekazuje moment na turbinę i wałek wychodzący. Ilość łopatek jest różna na pompie i turbinie. sprzęgło pracuje w częściowym poślizgu. Kierownica powoduje zmianę kąta napływu cieczy na łopatki turbiny i w wyniku tego zmnianę momentu.

: czw kwie 06, 2006 11:32 pm
autor: zuzu
Generalnie działa to jak turbina - łopatki jednej części są napędzane przez silnik i wypychają olej na łopatki drugiej części. Dopuki nie załączy się blokada konwertera jedynym medium sprzegającym silnik ze skrzynia jest tylko olej.

Dość fajnie jest to wytłumaczone tutaj:
http://auto.howstuffworks.com/torque-converter.htm

: pt kwie 07, 2006 9:51 am
autor: Radek666
kmiecioo pisze:Olej tam wlewasz przy monta¿u. W czasie eksploatacji nic tam nie dop³ywa, ani nie odp³ywa, chyba ¿e co¶ cieknie :)21
Oj chyba cos nie tak?! ;-)

http://www.carsoft.ru/avtorepair/gid/aw4.pdf

: pt kwie 07, 2006 10:19 am
autor: pan.boczek
Dość fajnie jest to wytłumaczone tutaj:
http://auto.howstuffworks.com/torque-converter.htm[/quote]

albo tutaj (po naszemu):
http://olczak.home.pl/budowa/index.html