Strona 1 z 1
elementy gumowe zawieszenia
: wt kwie 18, 2006 1:00 pm
autor: roadking
Mam Wranglerka '87 - troche leciwy ale si toczy - czasami pojawiaja sie dziwne stuki-puki od podłogi - występują one tylko przy drobnych nierównościach - podczas targania autem na boki nic nie sutuka.
Podejrzewam że wytłuczone są już gumki na amorach, resorach i innych miejscach w zawieszeniu - I TERAZ PYTANIE - Gdzie mogę kupić komplet tych gumek aby je powymieniać - możliwe że trzeba bedzie wymienić amory również.
Napiszczie może jakie macie doswiadczenie w szukaniu stuków puków - co najczęściej pada (przy normalnej jeździe i w terenie) - czy stukanie może być tez spowodowane tłuczeniem sie skrzyni o płytę pod autkiem ?
Z tego co widze jest bardzo blisko (skrzynia i krawędz płyty)
SL
: wt kwie 18, 2006 1:34 pm
autor: Jasiu
Sprawdź poduszkę pod zestawem skrzynia i reduktor oraz tłumik który lubi postukiwać o obudowę skrzyni.
: wt kwie 18, 2006 1:44 pm
autor: roadking
Jasiu pisze:Sprawdź poduszkę pod zestawem skrzynia i reduktor oraz tłumik który lubi postukiwać o obudowę skrzyni.
To bardzo prawdopodobne bo te stuki tylko czasami się pojawiaja (ostatnio jak dałem mu ostro w pipke na starcie, po kilku kilometrach ustąpiło)
A wiesz może czy jest gdzieś w necie opis tego mocowania skrzyni

??
ja zacząłem odkręcać płyte pod spodem i zauważyłem że skrzynia też opada - czyli leży na płycie - gdzie tam u licha jest to mocowanie - w płycie widziałem taką jedną śrube ale nie wierze że skrzynia na niej wisi - to raczej jakiś uchwyt stabilizujący aby nie kiwała się na boki.
: wt kwie 18, 2006 3:02 pm
autor: Jasiu
U mnie podobnie stukało jak była zerwana poduszka pod silnikiem. Wtedy cały zespół napędowy stuka w tłumik albo "gdzieś".
: śr kwie 19, 2006 6:51 am
autor: roadking
Obejrzałem dokładnie co tam pod spodem jest i widzę że pod skrzynią jest dokręcona taki element stalowo gumowy z dodatkowym ramieniem, element gumowy jest przykręcony do podłogi dwoma śrubami a ten dodatkowy wypust jeszcze ma odrębne mocowanie do podłogi (w sumie 3 punkty). ponieważ mam wrażenie że skrzynia jakby prawie dotykała krawędzi podłogi (podłoga jest tam wytłoczona w kierunku do skrzyni) to wsadziłem dodatkową podkładkę dystansującą całość - skrzynka poszła troszeczkę do góry. Cobaczymy co to da.....
A masz jakiś patent jak zblokować skrzynię aby zdjęć podłogę

?? myślałem aby podlewarować na wyjściu reduktora - wtedy odkręcić mocowania i podłoga powinna opaść .....ale może się mylę
SL
: czw kwie 20, 2006 10:05 am
autor: michals
podeprzyj skrzynie biegow i odkrec poduszke pod skrzynia biegoqw od spodu
: czw kwie 20, 2006 10:25 am
autor: roadking
Znowu stuka - ale tym razem stukało po umyciu autka - na drugi dzień juz nie stukało - cos czuję że to nie skrzynia tylko stuka na wieszakach resorów, no ale jak to sprawdzić który wieszak jest wyrombany - chyba bedzie trzeba pojechać na jakaś telepawke i zobaczyć co wali.
SL
: pt kwie 21, 2006 8:17 pm
autor: Jasiu
Sprawdziłeś poduszki pod silnikiem?
Wszystkie biegi dobrze Ci wchodzą?
: pn kwie 24, 2006 6:48 am
autor: roadking
Wszystkie wchodza bez problemu, jednak w ten weekend obejżałem poduchy pomiedzy rama a budą i jedna z przodu od strony kierowcy była nie dokręcona - przerdzewiała śruba i puściła - po wymianie śruby ten objaw głuchego stukania nie wystąpił - ale tak jak pisałem wcześnej występował on sporadycznie więc trzeba będzie poczekać na aby mieć pewność.
: pn kwie 24, 2006 4:38 pm
autor: Jasiu
Wydaje mi się że to jest przyczyna tych stuków.
Mam nadzieje, że to pomoże.
: pn kwie 24, 2006 4:54 pm
autor: Mroczny
jak czułeś to na podłodze, jak nie było słyszalne regularnie podczas rych samych ruchów kierownicą, czy podczas tego samego manewru - na bank były to poduchy pod budą
tuleje w resorach charakterystycznie strzelają, wiedziałbyś

: śr kwie 26, 2006 11:35 am
autor: roadking
To było słyszalne od strony podłogi (gdzieś z dołu) i występowało nie przy płynnym kiwaniu sie auta w terenie ale przy niewielkich nierównościach trzęsących autkiem (tak jak by coś wpadało w rezonans) - wtedy było takie głuche pukanie. Te efekty nie wyzwalany były np przyspieszniem, hamowaniem lub skręcaniem. Więc chyba jednak nie sa to wieszaki resorów tylko jednak to mocowanie budy do ramy - no zobaczymy - jak nawinę kilkaset kilometrów i się nie pojawi to sprawa będzie jasna
SL
: pn maja 01, 2006 2:02 pm
autor: roadking
Kurcze - nadal puka - pukanie pojawia się tylko jak jest mokro - jak sucho to nie puka - dzisiaj ciągle padało - mokra jezdnia i pukanie było wyraźnie słyszalne. Słyszałem je również jak umyłem karcherem autko. Jak wyschło pukania nie było. Tak jakby jakiś element jak dostawał wody to zaczynał sie przesować, ślizgać i pukać ..... A może to tabilizator skretu na jakieś luzy w obejmach gumowych lub tez "track bar" - nie wiem jak to nazwać po polsku ale chodzi mi o tę belkę zamocowaną pomiędzy mostem a ramą po skosie

??
Sam już nie wiem

: śr maja 03, 2006 10:38 am
autor: roadking
MAM, MAM, MAM

!!!
Nie uwierzycie ale to pukała maska silnika - miała 1mm luzu na boki na zawiasach - jak było sucho to się nie gibała bo ja trzymała uszczelka - jak uszczelka dostała wode to klapa zaczynała się przesuwać na boki pukajac, stuki przenosiły sie poprzez przednią ścianke karoserii na podłoge i dla tego wydawało mi się że to puka gdzieś od spodu. Skasowanie luzu wyciszyło problem.
Przy okazji poszukiwań znalazłem luz na drążku phanarda - ten poprzeczny trzymający most przedni z ramą - rokręcenie luźnej śruby spowodowało podniesienie sterowności autka - wcześniej lubiało delikatnie myszkować przy jeździe na wprost.