Co sie dzieje po przelaniu skrzyni automat

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Co sie dzieje po przelaniu skrzyni automat

Post autor: Erll » sob kwie 22, 2006 8:42 pm

witam, Panowie pytanie moze banalne ale jakich efektow mozna sie spodziewac po przelaniu skrzyni ?? Chodzi mi nadstan oleju mierzony na "gorącym silniku"

Natrafilem we wczesniejszych wątkach na forum, na stwierdzenie albo rade ze przy zmianie oleju w skrzyniu trza podciagnac jakies paski. Prawde mowiac nic nie zakumalem , moze jakies przeklamanie na linii ale jesli to prawda to o jakie paski chodzi ? Mam nadzieje ze nie o te na przejsciu dla pieszych i nie o pasek przy spodniach choc czasami wole zasisnac paska i wlac wiecej zupy
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » pn kwie 24, 2006 7:01 am

nie badzcie tacy :)11 zanim dokladnie przestudiowalem instukcje sprawdzania stanu oleju w skrzyni Pan Kaziu zroil swoje.

Nie chce sugierowac odpowiedzi ale ponawiam pytanie: co sie dzieje ze skrzynia jesli stan oleju na miarce, na cieplym silniku jest przekroczony o jakies 7-10 mm ?

Interesuje mnie czy objawy jakie po tym wystapily sa efektem przelania skrzyni czy tez "konczy sie skrzynia" ?
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Awatar użytkownika
JareG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob mar 25, 2006 11:56 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: JareG » pn kwie 24, 2006 7:29 am

Erll pisze:nie badzcie tacy :)11 (..) o jakies 7-10 mm ?
Interesuje mnie czy objawy jakie po tym wystapily sa efektem przelania skrzyni czy tez "konczy sie skrzynia" ?
Przelanie na zdrowy rozum skutkuje tym, ze nadmiar oleju bedzie szukal sobie drogi wyjscia :D I w efekcie mozesz miec potem wycieki.. natomiast efekty z przerzucaniem biegow, zanikaniem ktoregos etc. moga byc spowodowane zbyt niskim stanem oleju..
No ale moze byc i tak, ze moze Ci sie skrzynia konczyc.
Spusc olej i wlej go jeszcze raz, tyle ile byc powinno - bedziesz mial pewnosc co do stanu oleju.
Jarek
5x MB

"Żadne krzyki nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne"

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » pn kwie 24, 2006 8:53 am

no wlasnie, u mnie wystapil efekt o ktorym wspomiales. Otoz wydaje mi sie ze jest smarowane nie to co powinno (tak sobie tlumaczylem na bardzo chlopski rozum) i zrzuca mi ostatni bieg !! Skrzynia skacze tam i z powrotem a zaczelo sie dokladnie po wymianie i przelaniu stanu oleju !!!! jak bylo malo (ale miescilo sie miedzy ADD a FULL) to sie to nie dzialo. Dziwne zjawisko a moze zbieg okolicznosci. Oczywiscie olej zmienilem na zgodny z instrukcja (manualem sciagnietym z linkow forumowych, tj. dexron III)

Ma ktos jeszcze jakies spostrzezenia ?
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pn kwie 24, 2006 9:19 am

zbyt wysoki poziom olej może powodować jaja ze zmianą biegów - i nie jest to sytuacja zalecana. Doprowadź olej do poziomu właściwego i zobacz co się dzieje.

Postawiłbym wręcz tezę, że jak jest za dużo oleju to jest gorzej niż jak jest go za mało.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn kwie 24, 2006 9:39 am

mel pisze:jak jest za dużo oleju to jest gorzej niż jak jest go za mało.
dokładnie tak.
bo tak.
:)21
#noichuj

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » pn kwie 24, 2006 10:03 am

SPUSZCZAM ten olej ! Rzeczywiscie jaja sie robia !
Dzieki za podpowiedzi !
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Awatar użytkownika
JareG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob mar 25, 2006 11:56 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: JareG » pn kwie 24, 2006 11:47 am

mel pisze:zbyt wysoki poziom olej może powodować jaja ze zmianą
Takie jaja moga sie tez pojawic, jesli typ oleju jest nie taki jaki powinien byc.. w MB przykladowo jesli do ASB (takiej bez elektroniki, sama hydraulika) wlejesz Dextron III zamiast II mozesz miec o czym pisac :D
Postawiłbym wręcz tezę, że jak jest za dużo oleju to jest gorzej niż jak jest go za mało.
A nie jest tak, ze jesli jest go za duzo, to sobie wyleci..? Kiedys podczas wymiany oleju zapomnialem, ze trza wlac polowe, odpalic grata i dac pompie chwilke na wtloczenie oleju do sprzegla.. wlalem calosc - znaczy, probowalem = bo tak po 3l reszta znalazla sie na glebie :)
Jarek
5x MB

"Żadne krzyki nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne"

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pn kwie 24, 2006 2:15 pm

Ze skrzynią jest jak z człowiekiem jak masz normę 0,7 litra na wieczór a ktoś ci dodatkowo jeszcze ćwiartę zaproponuje i w organizm pomoże wlać - to chyba każdy wie co się dalej dzieje - zdychasz szybciutko i długo zdrowie leczysz. :)2 :)21
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
JareG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: sob mar 25, 2006 11:56 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: JareG » pn kwie 24, 2006 3:28 pm

mel pisze:Ze skrzynią jest jak z człowiekiem jak masz normę 0,7 litra na wieczór a ktoś ci dodatkowo jeszcze ćwiartę zaproponuje i w organizm pomoże wlać - to chyba każdy wie co się dalej dzieje - zdychasz szybciutko i długo zdrowie leczysz. :)2 :)21
Nie mam problemow ze zdrowiem :D zawsze ostatni sie klade, i pierwszy budze.
A jesli za duzo sie wleje, to mozna ze tak powiem zwrocic, i chlac dalej ;)
Jarek
5x MB

"Żadne krzyki nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne"

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pn kwie 24, 2006 4:20 pm

jak wlales za duzo to i tak sobie wyleci gozej jesli zbyt malo lub nie taki...

Grzesiu Zalczyk
 
 
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 26, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Korbielów

Post autor: Grzesiu Zalczyk » wt kwie 25, 2006 5:58 pm

Erll!..a teraz coś z życia,a nie z księgi mądrości.Miałem ''przelaną'' skrzynkę.Przejeździłem nawet ze 200 kilometrów nim to sprawdziłem.Podjechałem do pana Henia ..on odessał troszku...oleju oczywiście...Było to jakieś 10000 tysięcy kilometrów temu i jakoś działa do dziś...i może jeszcze troszku pojeździ...Powodzenia.
...to ja poproszę!!
ZJ V8

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » wt kwie 25, 2006 7:30 pm

Grzesiu - to po kiego wuja pan Heniu odsysał Ci ten nadmiar? - skoro jak twierdzicie w niczym nie przeszkadza i sam by się gdzieś tam wylał?
Ja znam dwóch gości do których można śmiało uderzać z problemami z ASB - jeden to "Szwagier" współpracujący z Raffikami, a drugi to Olczak w Nadarzynie.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Grzesiu Zalczyk
 
 
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 26, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Korbielów

Post autor: Grzesiu Zalczyk » wt kwie 25, 2006 7:57 pm

Mel..Słoneczko Ty moje!Czytałem ze razy cztery tego posta mojego i jakoś nie znalazłem...Gdzież ma myśl o przelewaniu na zewnątrz nadmiaru oleju ze skrzyni?Czy napisałem,że nic się nie dzieje nawet po przejechaniu 100 tysięcy?...hmm....Henio Pan odessał na mą prośbę,gdyż obawy miałem,że po 201 kilometrze coś popyrta się.Odessał i jakoś działa do dziś,więc i dlatego tej mój post.Uważam,że:co za dużo i za mało to niezbyt dobrze (to tak jak z cyckami...i olejem w skrzyni).
...to ja poproszę!!
ZJ V8

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » wt kwie 25, 2006 8:53 pm

@Erll, powiedz mi prosze czy jak zmieniałeś olej to też wymieniłeś filtr ?? a przynajmniej go oczyściłeś (o ile jest z metalowej siatki) Takie małe przelanie oleju nic nie powinno zrobić, a już napewno nie przeskakiwanie biegów.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » śr kwie 26, 2006 5:07 pm

@Erll pisałeś coś o podciąganiu przy wymianie oleju. Pewnie tu chodzi o tą linke kick down. Regulujesz ją przy przepustnicy. Wciskasz taki duży guzik potem wpychasz do końca pancesz i puszczasz ten guzik, następnie otwierasz do końca przepustnice aż usłyszysz kliknięcie.
Co do przelania oleju to słyszałem o takim objawie ''niezdecydowanej skrzyni''. Przeskakuje z 3na4 i 4na3 tak cały czas aż nie wciśniesz więcej gazu. Chociaż ten objaw może też być powodem uszkodzenie czujnika TPS. W twoim modelu są dwa w jednej obudowie. Jeden od silnika a drugi od skrzyni.
Napisz czy pomogło po upuszczeniu oleju i jakie masz dokładnie objawy.
XJ 4.0 90'

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » pt kwie 28, 2006 9:03 am

tak Panowie, po zmianie oleju wymienilem takze filtr (dalem nowy a dopiero potem wyczytalem ze te siateczkowe mozna umyc, wydmuchac i powinno byc ok ale nie to najwazniejsze).
Dalem olej produkcji rodem z niemcowni zgodny z Dexron II i III. Dali mi taki dlatego, ze nie wiedzialem jaki olej lał poprzedni wlasciciel a ten podobno daje sie mieszac z innymi i nic sie nie kaszani (tzn. gosc z hurtowni powiedzial ze III doleje do II to nic sie nie stanie byle nie odwrotnie choc sam nie wiem co to ma za znaczenie skoro i tak oleje sie zmieszaja). W instrukcji tez jest Dexron III. Wczesniej byl czerwony a teraz mam żółty i jest do d...py. Wiem ze kolor nie ma znaczenia ale kiepsko widac na miarce.
Byc moze to efekt zmiany oleju ale wyskakuje mi ostatni bieg i spada na nizszy. A moze i nie. Mam pogrzebane w TPS i nie wiem jak to ustawic. Chyba czeka mnie wizyta u elektryka takiego co mi to na jakims przyrzadzie ustawi.

A wy jakie zmarowidla lejecie (wiem, jest troche postow n.t. temat) ale chodzi mi glownie o dolewki jesli nie wiedomo co jest w skrzyni pamietajac objetosc wymiany 3,8 l dotyczy tylko samej skrzyni bez odkrecania chlodnicy. Moze zakrecilem ale biore o uwage ze pelna wymiana oleju w skrzyni to 8 l (skrzynia i chlodnica). Jesli zlejemy tylko ze skrzyni i uzupelnimy te 3,8 to i tak sie wybelta ze starym olejem wiec umownie nazywam to mieszaniem BO I TAK SIE ZMIESZA . Producent oleju pisze ze moza a potem wielkie g....no sie robi i nie przerzuca jak powinna.
Dlugi weekend spedzam w kanale ... jak Tadziu Norek
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » pt kwie 28, 2006 9:08 am

a i jeszcze jedno. Czy w skrzyni robi sie jakies regulacje ? O jakims pasku do podciagniecia czytalem tu na forum, oczywiscie przy okazji zmiany oleju itd. Nie wiem o co chodzi grzecznie zapytowywuje.

Dajcie cynk bo mi stara suszy glowe aby oddac ten smietnik i nowa astre kupic .... bbbrrrrrrrrrrrrrr, idz precz szatanie
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pt kwie 28, 2006 9:24 am

Erll pisze:Wczesniej byl czerwony a teraz mam żółty i jest do d...py. Wiem ze kolor nie ma znaczenia ale kiepsko widac na miarce.
Byc moze to efekt zmiany oleju ale wyskakuje mi ostatni bieg i spada na nizszy.
Kolor ma znaczenie. Normalny ATF DIII jest czerwony, czy tak jak kto woli rozowawy i taki powinien pozostac. Jesli masz zolty, to go dobrze obwachaj, czy nie smierdzi podejrzanie. Fakt, ze wyskakuje OD zle worzy, bo mozesz miec przypalone w OD.

Inna sprawa, ze jesli poprzedni wlascicile mial to w dupie, to powymianie oleju i tak bedzeij mial kolorek niewlasciwy, bo jak napisales dolewka sie zmiesza z gownem co tam rezyduje i tak bedzeisz mial gowno.

Problem z biegami to tez moze byc kwestia regulacji linki. Ta jest trywialna. Kolo przepustnicy maszuchwyt na 3 linki. Ta najbardzeij z przodu to linka od skrzyni i ona ma taki wiekszy zaczep z gozikiem od gory. Wciskasz ten gusik i wsuwasz plastikowa oslonke na max do srodka tego uchwytu. Zwroc uwage, zeby po wcisnieciu linka z pancerzem nie latala, tylko stala w miejscu. Nastepnie trzymajac ten przycisk obroc przepustnice na max otwarte i pusc guzik.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » pt kwie 28, 2006 10:50 am

aaaaaaa, no widzisz. Byc może jest to wina linki.
Linke znalazlem tylko nie widze tam guzika do podciagniecia. Jest zaczepiona do silnika poprzez taki uchwyt, jest taka jakby prowadnica z takiej bialej rurki i nie widze nic wiecej. Jest jakis manual nt. temat ? jakies fotki i schematy ?
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pt kwie 28, 2006 11:41 am

Manual jest tu: http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/transm ... manual.pdf

Ok. do pokrywy zaworow masz przyczepiony uchwy ta ktory sa 3 linki. Ta najbardziej z przodu wchodzi potem w taki ducy uchwyt ktory ma od gury blaszke w ksztalcie litery D:

Kod: Zaznacz cały

---D--*---X
Muszi wcisnac "D" do konca, wtedy lika zacznie sie slizgac. "*" to taki plastikowy dupifeks. Jak wcisniejsz "D" to wepchnij caly ten dupifeks do srodka. Nastepnie otworz przepustnice "X" i pusc "D"
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » pt kwie 28, 2006 3:33 pm

ok, wszystko znalazlem, nawet mi sie to udalo zrobic. Powiedz mi jeszcze jak mocno linka powinna byc naciagnieta. Jak otwieram przepustnice i trzymam ten przycisk w ksztalcie litery D to mi wylazi ten dupefix od linki (taka jakby listwa). Czy mam trzymac takze i to aby bylo calkowicie schowane i naciagnieta linka ? Czy po odpuszczeniu klawisza "D" linka powinna byc luzna czy krotko mowiac chodzi w calym tym zabiegu aby ta linke naciagnac. Nie wiem czy moja linka nie jest przypadkiem zbyt wyciagnieta i wymaga innego zabiegu aby ja naprezyc
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pt kwie 28, 2006 3:46 pm

Wciska plstik do srodka i otwierajac przepustnice powodujesz jego czesciowe wysuniecie. Regulacja polega na ustalenie na ile ma sie wysunac plastik. Linka nie powinna byc zbyt luzna
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Erll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 1:43 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Erll » pt kwie 28, 2006 4:08 pm

kumam, tylko mam wrazenie ze moja linka jest na tyle rozciagnieta ze po calkowitym schowaniu tego plastika (conduit) ona w dalszym ciagu nie jest naprazona. Schowanie tego plastika powinno owocowac naprezeniem linki a ona jest u mnie zbyt dluga. Nie moge jeszcze wyczuc tego jak bardzo ona powinna byc naprezona
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pt kwie 28, 2006 5:56 pm

hmmmoze sie ci wyciagnela :(
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość