MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
zibii
-

- Posty: 116
- Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: zibii » ndz kwie 30, 2006 11:54 pm
Orientuje się ktoś jaka jest tolerancja różnicy wymiarów opon przód-tył w WJ ?
Słyszałem że żadna, ale tył zawsze predzej się zużywa niż przód

Chodzi mi o to czy przy nieznacznej różnicy nie zużyję sprzęgieł w reduktorze ?!
Pozdrawiam
zibi
WK 4X4 LAREDO
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pn maja 01, 2006 8:11 am
http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic. ... 49&start=0
Tu była o tym dyskusja. Jak różnica nieznaczna to napewno nic sie nie stanie, co do dopuszczalnej dysproporcji zdania podzielone, ale pare mm napewno nie zrobi różnicy. Może byłoby niefajnie jakby była długi czas różnica np. 1-2", ale tak to spoko.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
zibii
-

- Posty: 116
- Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: zibii » pn maja 01, 2006 11:26 pm
Dość wyczerpująca odpowiedź
Dzięki za naprowadzenie na post
Pozdrawiam
zibi
WK 4X4 LAREDO
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt maja 02, 2006 8:01 am
No krótko mówiąc większa różnica przez dłuższy czas napewno zaszkodzi, ale problem minimalnych zmian jest niezauważalny (w końcu inżynierowie musieli zdawać sobie sprawę z tego, że opony się zużywają, są nierówno pompowane itd. Nawet jak auto postawisz bokiem do słońca to powietrze z jednej strony się nagrzeje i opona lekko urośnie

)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
zibii
-

- Posty: 116
- Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: zibii » wt maja 02, 2006 12:44 pm
Z jednej strony to dobrze , bo jest jakaś tolerancja, ale zaczyna mnie martwić to opóźnienie w czasie jazdy w zimę, bo z tego wynika że dopiero przy znacznej róznicy obrotów napęd jest 4x4

, a przy jeździe na bardzo śliskiej nawierzchni może to oznaczać że jest już po ptakach i można skończyć w rowie lub .... na innym aucie.
zibi
WK 4X4 LAREDO
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt maja 02, 2006 2:25 pm
Masz quadra-drive czy quadra-trac II?
Bo fakt, że ten system jest krytykowany za opóźnienie, ale z drugiej strony nie ma strat mocy idącej na ślizgające się koło jak to jest np. w selec-trac'u. Ja jako że mam quadra-trac II uznałem, że na tył wrzucę blokadkę z LSD, i przez to będę miał napęd jak się tył śliźnie (zawsze choć jedno koło ma odrobinę przyczepności) i to da jakieś możliwości sterowania do czasu dopięcia przodu. (czyli jakieś 0.5-1 sec)
Gorzej z quadra-drive. Ponoć to strasznie dezorientuje kierowcę, bo na przemian się sprzęga, rozsprzęga itd. Dasz więcej gazu to się złącza, odpuścisz- rozłącza itd. Krótko mówiąc mimo że jest to system szalenie efektywny, to mało przewidywalny. Jak się nie ma wprawy to można się faktycznie nie zdążyć połapać

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
zibii
-

- Posty: 116
- Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: zibii » wt maja 02, 2006 3:54 pm
Mam Quadra drive i gdzieś na stonach Jeep-a (USA) wyczytałem że ma on stałe przekazywanie momentu na wszystkie koła , a tylko przy róznicy przyczepności przekazyje on zwiękrzony moment na poszczególne koła.
Z praktyki jazdy zimą w exremalnych sytuacjach (góry) wnioskuję, że tak jest. Napisane tam było żę w czsie jazdy normalnej koła mają przekazywane po 25% momentu , a w czasie uślizgu między kołami lub osiami jest to różnicowane do prawie 100 %.
zibi
WK 4X4 LAREDO
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt maja 02, 2006 4:08 pm
Na przód moment nie jest przekazywany w zasadzie w ogóle (maks. 5%) do czasu:
a) Uślizgu koła tylnej osi
b) Zapięcia reduktora
Dlatego w normalnej, codziennej jeździe po śliskim bywa ostro (w końcu jedziesz tylnonapędówką) i trzeba mieć wyczucie kiedy przód się załączy a kiedy nie. Opóźnienie jak już pisałem ok. 0,5-1 sec. Więc zanim załączy się w pełni blokada przodu mogą upłynąć 2 sec- sekunda na dołączenie przodu i sekunda na spięcie vari-lok'a. Co nie zmienia faktu, że i tak jest to chyba (przynajmniej w moim odczuciu) najlepszy system 4x4 do codziennego użytku jaki kiedykolwiek powstał.
Usiłując jakoś poprawić swoje auto wrzucam na tył LSD (ECTED Auburna), które ma tą przewagę nad vari-lokiem, że działa stale. Z tyłu bardzo pożądane jeśli sie wie jak z tym jeździć... Za to z przodu faktycznie vari-lok wypada najlepiej. Ew. myślałem nad truetrac'iem, bo wtedy gdy dołącza przód, ładnie i płynnie by porozdzielał moment na koła przednie, a w normalnej jeździe gdy tył ma trakcję byłby niewyczuwalny. Tyle tylko, że wtedy duppa jak przednie kółko wisi w powietrzu

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
lesio jeep
-

- Posty: 5525
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Post
autor: lesio jeep » pn cze 26, 2006 3:07 pm
Pytanie laika o Wj czy mialy one seryjnie LSD na przednim moscie
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
-
michals
-

- Posty: 233
- Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: michals » pn cze 26, 2006 4:14 pm
zibii pisze:Orientuje się ktoś jaka jest tolerancja różnicy wymiarów opon przód-tył w WJ ?
Słyszałem że żadna, ale tył zawsze predzej się zużywa niż przód

Chodzi mi o to czy przy nieznacznej różnicy nie zużyję sprzęgieł w reduktorze ?!
Pozdrawiam
chyba to jednak przod sie szybciej zuzywa niz tyl. no chyba ze preferujesz drifting
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"
Only at ...
Jeep.Org.PL
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » wt cze 27, 2006 11:41 am
Widzę, że znowu dyskusja przybiera formę luźnych teorii nie popartych faktami.
Przecież róznica opon między przodem a tyłem ma tylko znaczenie przy zablokowanym miedzyosiowym mechaniżmie róznicowym i tylko wówczas wpływałaby na zużycie mechanizmów przeniesienia napędu i opon, a więc w naszym przypadku tylko w połżeniu 4Lo.
Po drugie w reduktorze 247 nie ma żadnych sprzęgieł, więc nie można ich zuzyć. Przy dużej różnicy wielkości kół reduktor cyklicznie będzie dołączał przód. Po to jest i nic mu się nie stanie.
Oczywiście z róznych innych poowdów lepiej stosować te same średnice kół.
A różnica wynikająca z żużycia bieznika? No cóż, mało co nie oplułem monitora ze śmiechu, czytając te obawy

WJ '00 6.5"
-
lesio jeep
-

- Posty: 5525
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Post
autor: lesio jeep » pt cze 30, 2006 8:37 pm
sory ale zadalem koncretne pytanie
wiec odpowiedzi oczekuje

czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » sob lip 01, 2006 12:17 am
Konkretnie to powiem,że nie pamietam

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz lip 09, 2006 9:13 am
lesio, LSD jako vari-loc, czyli w quadra-drive. Innych opcji w przednim moście nie było. W tylnim można było domówić klasyczne LSD (zarówno do D35 jak i D44)
WJjeep, w 247 jest sprzęgło, tylko nieco inne niż klasycznie rozumiane. Możemy takie wyjaśnienie uznać za kompromis?

A powiedzcie mi teraz cos innego, bo z LSD nie miałem dotąd doświadczeń, a montuję- w jakim stopniu jest ono wrażliwe na różne opony, bo jak mniemam bardzo, nie? Tzn. chodzi mi o to, że np. w jednym kółku będzie mniejsze ciśnienie, albo że po prostu zapasówka będzie nieco inna itd. Co wtedy?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
lesio jeep
-

- Posty: 5525
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Post
autor: lesio jeep » ndz lip 09, 2006 10:25 am
tesz tak zalozylem bo stacilem 2 gumy od razu i do najblizszego zekladu da sie dojechac ale na zakretach piskal i chcial prosto jechac
nie polecam bo skodliwe dla tarczek i niekomfortowe
ps dzieki za odpowiedz fochowo i zwiezle jak nigdy na tym forum
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz lip 09, 2006 2:55 pm
A co jak np. jedno kółko ma trochę mniej powietrza (wiadomo- czasem coś ucieknie

). Czuć od razu czy nie bardzo?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość