Strona 1 z 1

Znawca Wranglera potrzebny (buduje zmote)

: sob cze 17, 2006 3:52 pm
autor: Prox
Witam

Szukam kontaktu z znawcą tematyki (jeep wrangler)

przymierzam sie do budowy przeprawówki - wrangler miałby posłużyc jako baza pod takie auto (obecnie siedze w patrolach i Toyotce) wybór raczej padnie na Jeepa bo podobnierz rama/silnik/buda/skrzynia mogą zostać wykorzystane - reszta na złom

Z wranglera zostawiłbym
rame
silnik
skrzynie
bude

co chce zmienić
mosty z (patrol/Gelenda lub coś na zwolnicach Laplander lub unimog
dodać wyciagarke mechaniczną jak wyglada sytuacja z PTO lub fabrzyczą wyciągarką
zawieszenie na sprezynach + kute wachacze od patrola

Chetnie nawiaże kontakt z osobami które doradzą mi w temacie wyboru wersji Jeepa rocznika silnika itp - oraz dostępnych modyfikacji (silnika)

Tomek

: sob cze 17, 2006 5:58 pm
autor: Mag69
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2006/magam ... g_7238.jpg

Najbardziej profesjonalna zmota jaka widziałem, wszystko zrobione na najwyższym poziomie, byle pierdoła wykonana fachowo i estetycznie .
no i najwazniejsze ...........
to potrafi jezdzić :)2


:)21

: sob cze 17, 2006 6:03 pm
autor: tiger
Od czeg to ma mosty???

: sob cze 17, 2006 6:08 pm
autor: Mag69
Volvo Valp

troche poprawione...

hamulce tarczowe i zmienione pochylenie główki mostu


:)21

: sob cze 17, 2006 6:36 pm
autor: tiger
Volvo valp to nie to samo co laplander??

: sob cze 17, 2006 6:40 pm
autor: Mag69
tiger pisze:Volvo valp to nie to samo co laplander??
to samo :lol:

ale w szwecji nie używaja nazwy laplander (lapończyk)

tylko Valp ( szczeniak )


:)21

: sob cze 17, 2006 6:48 pm
autor: tiger
Aha. Spoko. Mikołja tez bym mogl u siebie tarcze wrzucic.

: ndz cze 18, 2006 2:41 am
autor: Prox
Włąsnie coś takiego szukam jaka wersja Wranglera była bazą tego auta ???

: ndz cze 18, 2006 9:46 am
autor: michals
a co za roznica? kupuj dowolnego wranglera 4,0 najlepiej z automatem zeby sprzegiel co chwila nie wymieniac bo i tak reszte powyrzucasz(mosty, reduktor itd)

: ndz cze 18, 2006 4:10 pm
autor: Prox
Jakiego wranglera TJ ?? jaki automat i reduktor tak aby było PTO do mechanika - jak to wyglada rocznikowo czy byly jakies zmiany w motorach ja znam sie na parchach i HDJ i HZJ i wiem co i jak
Szukam jakegoś wyjadacze od jeepa ktory np powie ze jedynie po roku 94 bo zmienili w silniku to i to jedynie z taka skrzynia ba to i to napewno jest duzo takich kruczków

: ndz cze 18, 2006 4:35 pm
autor: BOOGIE
Co do ramy we Wranglerach, czy to YJ (do 95r), czy TJ (97 wzwyż) to z autopsji wiem, że lubią sie pognieść w strefach kontrolowanego zgniotu.
Silnik 4.0 to konstukcja bodajże z 66 roku czy jakoś tak z dodanym wtryskiem - wytrzymała i solidna, w 2.5 lepiej nie wchodzić do takiej zmoty.
Co do skrzyń to można gdzies na forum znaleźć info na temat wszystkich wykorzystywanych w Jeepach ale motać to z PTO to nie wiem czy to dobry pomysł. Mozna by wykorzystać reduktoz Dana300 z CJta i do niego dorobić PTO bo to na kołach zębatych. Żółty YJ pana Polowca o ile się nie mylę jeździ z takim reduktorkiem.

: ndz cze 18, 2006 6:54 pm
autor: michals
rama w TJ ponoc wzmocniona(po 97
4,0 zostal wprowadzony do wranglera pod koniec lat 90 a w 2000 podobnpo wrzucili wiecej elektroniki
reduktor caly czas ten sam np231 do ktorego nie da sie dorobic mechanika
skrzynie to obydwie(manual i automat) sie dobrze sprawuja tylko wczesne manuale to byla ponoc porazka

: ndz cze 18, 2006 7:42 pm
autor: Prox
Dzieki

Podobno najlepszy reduktor dana 300 skrzynia biegow AX 15 japonska

no i znalazlem już taka zmota i to na sprzedaż czy ktoś zna to auto i kierowce

http://www.allegro.pl/item109990565_jee ... _road.html

: ndz cze 18, 2006 7:51 pm
autor: Mag69
Ogólnie dobrze przygotowane, ale brakuje "mechanika",i hamulce chyba na bebnach , nie pamietam już bo widziałem to auto ostatni raz w Miastku
w ubiegłym roku.


:)21

: ndz cze 18, 2006 8:02 pm
autor: Prox
a niewiesz czy jest PTO do tego reduktora

to auto za ciężkie człowiek jezdzi teraz na oponach 46 cala i ma 3 wyciągarki i 2 akumulatory mosty po 300 kg kazdy wiec 205 kucy idzie na przesuwanie tego wszystkiiego i nie mozna zrobic z tego użytku

: ndz cze 18, 2006 8:11 pm
autor: Mag69
Prox pisze:a niewiesz czy jest PTO do tego reduktora

to auto za ciężkie człowiek jezdzi teraz na oponach 46 cala i ma 3 wyciągarki i 2 akumulatory mosty po 300 kg kazdy wiec 205 kucy idzie na przesuwanie tego wszystkiiego i nie mozna zrobic z tego użytku
most przedni wazy 175 a tylny 150kg



:)21

: śr cze 21, 2006 6:13 pm
autor: tiger
Ja bym chcial tylko zobaczyc jak te elektrki to ciagna utopione chociaz po zderzak w blocie. Chyba jak trzeba ciagnac to wszstkie trzy do kupy montuja i ciagnie.

: śr cze 21, 2006 6:54 pm
autor: Mag69
tiger pisze:Ja bym chcial tylko zobaczyc jak te elektrki to ciagna utopione chociaz po zderzak w blocie. Chyba jak trzeba ciagnac to wszstkie trzy do kupy montuja i ciagnie.
dawał rade w błocie ,do połowy drzwi


:)21

: śr cze 21, 2006 8:09 pm
autor: tiger
A z jaka predkoscia??

: śr cze 21, 2006 9:15 pm
autor: Michał_1989
tiger pisze:A z jaka predkoscia??
Sam osobiście widziałem na orzyszu robił i to niewiele wolniej niż Scorpion ,dość szybko bo dużo pomagał kołami bo ma monent przez zwolnice :wink: