knock sensor - jak sprawdzic czy sprawny
Moderator: Mroczny
knock sensor - jak sprawdzic czy sprawny
witam, oczywiscie szukalem, taaaa, ale bez wynikow. Otoz nie chce zanudzac co mi dolega ale chcialbym dowiedziec sie czy to ustrojstowo mozna miernikiem sprawdzic oraz jesli tak to jakie wyniki pomiaru powinny byc. Moze jaks stronka ? Sprawa dosc pilna gdyz goscinie korzystam z garazu i chcialbym dzic przed polnoca go opuscic. Poza tym dodam, ze jesli wypne z niego kable to nic sie nie dzieje lub jesli wepne odwrotnie to takze bez efektu
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Re: knock sensor - jak sprawdzic czy sprawny
Nic innego niż oscyloskop nie przychodzi mi do głowy. Oczywiście czujnik wykręcić, podłączyć do oscyloskopu i stuknąć w powierzchnię sensora. I patrzeć na ekran.Erll pisze:witam, oczywiscie szukalem, taaaa, ale bez wynikow. Otoz nie chce zanudzac co mi dolega ale chcialbym dowiedziec sie czy to ustrojstowo mozna miernikiem sprawdzic oraz jesli tak to jakie wyniki pomiaru powinny byc. Moze jaks stronka ? Sprawa dosc pilna gdyz goscinie korzystam z garazu i chcialbym dzic przed polnoca go opuscic. Poza tym dodam, ze jesli wypne z niego kable to nic sie nie dzieje lub jesli wepne odwrotnie to takze bez efektu
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
sprawdzalem ohmomierzem i nic dlatego pytam czy powinien cokolwiek pokazywac. Ma kto inne pomysly ? Jak to dziadostwo jest zbudowane ? Mozna to jakos ruszyc ? Mozliwe ze sie zawiesil czy tez udowa tego wyklucza tego typu usterki ? Nigdzie w necie nie widze przekroju ani schematu ani nic co mogloby wskazywac na jakies parametry lub wyniki pomiaru
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Element piezoelektryczny, omomierzem raczej niesprawdzalny. Winien generować słabe impulsy elektryczne przy uderzeniu/nacisku na sensor. Uderzenie powinno wywołać krótkotrwały przebieg elektryczny na ekranie oscyloskopu. Lepiej tego nie rozbieraj, bo zniszczysz. "Zawieszenie się" mało prawdopodobne, albo jest sprawny, albo nie.Erll pisze:sprawdzalem ohmomierzem i nic dlatego pytam czy powinien cokolwiek pokazywac. Ma kto inne pomysly ? Jak to dziadostwo jest zbudowane ? Mozna to jakos ruszyc ? Mozliwe ze sie zawiesil czy tez udowa tego wyklucza tego typu usterki ? Nigdzie w necie nie widze przekroju ani schematu ani nic co mogloby wskazywac na jakies parametry lub wyniki pomiaru
Coś się uparł na ten sensor ? Samoistne uszkodzenie jest mało prawdopodobne, chyba ze kabelki, wtyczka, lub uszkodzony mechanicznie.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
knock sensor to chyba tzw. czujnik spalania stukowego !? Czy tak ?
Odpowiada takze za przyspieszenie zaplonu z tego co dobrze z ksiazek pamietam. U mnie przyspieszenie zaplonu na wolnych obrotach jest takie ze brakuje skali. Jak dodam gazu to jest uuuu sporo poza skala. Aparat zaplonowy ustawiony ksiazkowo, tzn. inaczej sie go nie da ustawic i wg zasad mechaniki owy czyjnik jest odpowiedzialny za te prawidlowa prace. A u mnie kicha. Brak przyspieszenia i nadmierne grzanie sie silnika i dziwny blizej nie okreslony stukot zmobilizowal mnie do sprawdzenia zaplonu stroboskopem i ... wypadlo na sprawdzenie knock sensora
Odpowiada takze za przyspieszenie zaplonu z tego co dobrze z ksiazek pamietam. U mnie przyspieszenie zaplonu na wolnych obrotach jest takie ze brakuje skali. Jak dodam gazu to jest uuuu sporo poza skala. Aparat zaplonowy ustawiony ksiazkowo, tzn. inaczej sie go nie da ustawic i wg zasad mechaniki owy czyjnik jest odpowiedzialny za te prawidlowa prace. A u mnie kicha. Brak przyspieszenia i nadmierne grzanie sie silnika i dziwny blizej nie okreslony stukot zmobilizowal mnie do sprawdzenia zaplonu stroboskopem i ... wypadlo na sprawdzenie knock sensora
Erll
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeep Cherokee XJ 4.0 1990 zagazowany !
NAVARA R-BLACK 2008
VW T4 2.4 D
Jeśli w jakikolwiek sposób olej wniknął do wnętrza czujnika, mógł go zniszczyć lub spowodować wadliwą pracę. Jeśli nie - podejrzenie może paść jedynie na substancje przewodzące prąd w tym szlamie, wytłumiające ewentualny sygnał elektryczny samego czujnika. Ale to relatywnie najprościej sprawdzić - wystarczy ten szlam usunąć, a czujnik oczyścićErll pisze:... czy oblepienie szlamem z oleju moze powodowac kiepskie dzialanie czy tez nie ma to znaczenia ?

Sugeruję jednak skombinować (pożyczyć) skądś oscyloskop - będzie łatwiej...

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości