Łomot z przodu

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Łomot z przodu

Post autor: cornetto » pn lip 03, 2006 6:37 pm

Od pewnego czasu ale niestety coraz mocniej słyszalny jest stuk w przodzie zawieszenia bardziej po stronie lewej. Pojawia się jak gwałtownie naciskam na pedał hamulca, jak hamuję delikatnie nic sie nie dzieje. Ze stuknięciem wyczuwalne jest uderzenie w pedał hamulca.
jest się czym martwić?

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn lip 03, 2006 7:07 pm

Tak-zanimbym napisał posta-juz bym koła sciagał :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » pn lip 03, 2006 7:07 pm

zapomniałem dodac
XJ '92

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn lip 03, 2006 7:09 pm

No niedługo może być:"były xj" :)20
Pewnikiem coś z klockami sie dzieje,albo z zaciskiem :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn lip 03, 2006 7:10 pm

owszem, nawet bardzo

układ kierowniczy, hamulcowy i zawieszenie to najważniejsze elementy auta - bo odpowiedzialne za bezpieczeństwo (nie tylko Twoje)

udaj się czym prędzej na stację diagnostyczną i wysupłaj 30pln (+- 20pln) na konkretną, rzeczową i fachową diagnostykę w/w układów

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pn lip 03, 2006 8:54 pm

Wystarczą własne, staranne oględziny. Jak jest taki luz, że już coś napierdala, to zazwyczaj daje się i ręcznie wyczuć, bez żadnych filozofii. A jeśli nie wiesz za co i gdzie szarpać, to odżałuj na diagnostę. Zdrowie i życie są cenniejsze, że o naprawie blacharki nie wspomnę :roll:
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn lip 03, 2006 9:00 pm

@misman

jasne, że znaleźć luz to banał - ale jeśli ktoś pyta jak to zrobić to już wskazuje na średnio zaawansowaną wiedzę pytającego. Lepiej, żeby kolega wydał parę zł i pojechał na stację diagnostyczną i tam patrzył "na ręce" mechanikowi. Kolega się czegoś nauczy i bezpieczniej będzie.

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pn lip 03, 2006 9:04 pm

Mroczny pisze:@misman

jasne, że znaleźć luz to banał - ale jeśli ktoś pyta jak to zrobić to już wskazuje na średnio zaawansowaną wiedzę pytającego. Lepiej, żeby kolega wydał parę zł i pojechał na stację diagnostyczną i tam patrzył "na ręce" mechanikowi. Kolega się czegoś nauczy i bezpieczniej będzie.
Toż przecież popieram zdanie, że jak się nie zna to niech jedzie zostawić kasę mechanixom :)21 Zaspawają tu i ówdzie, i przestanie napierdalać :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn lip 03, 2006 11:05 pm

można też wd40 :wink:

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » wt lip 04, 2006 9:08 am

Sprawdź wahacze dolne, jak mają luz to takie dupnięcie słychać przy dziurze albo mocniejszym wdepnięciu w hamulec i czuć jakbyś młotkiem w podłoge walnął. To widać jak się wychylisz z auta mocno pod spód i ruszasz albo wkładasz D lub R. Albo oprzyj przednie koła na krawężniku i spróbuj ruszyć to też widać jak się przesuwa (no z prawym gorzej bo trzeba uważać, żeby nie wypaść z kiosku :lol: )
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » wt lip 04, 2006 7:55 pm

Przysłuchałem się dzisiaj przy otwartym oknie i to jednak przy słychac z tyłu niemniej zamkniętych oknach brzmi jak wybita guma przy wachaczu przednim ( wymieniałem je 4 miechy temu). :oops: ??

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt lip 04, 2006 8:32 pm

auto na podnośnik, albo na kanał i brechą metalową zweryfikujesz te gumy

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » ndz lip 09, 2006 10:23 pm

Wjechałem zgodnie z zaleceniem na "ścieżkę zdrowia" u diagnosty i z przodu jest elegancko- brak luzów ale z tyłu coś dziwnego. W czasie gdy koła tylne napędzane były na rolkach nagłe naciśnięcie hamulców powodowało zblokowanie bębnów z mostem i obrót mostu do przodu kilka stopni ze słyszalnym je..nięciem. Delikatne hamowanie chyba wstępnie napinało cały układ i po dociśnięciu wciśniętego lekko hamulca nie było efektów akustycznych. Z obserwacji wyglądało jakby śruby mocujące cxylinderki nadmiernie się ruszały więc je dokręciłem ale efekt lomotu pozostał. Dodam, że luz z tyłu dotyczy tylko tulei prawego tylnego wieszaka i jest na tyle minimalny że nie usprawiedliwia niepokojącego łomotu. Czy możecie coś poradzić? Aha, most Chrysler 8.25

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz lip 09, 2006 10:26 pm

jak obraca mostem, to lepiej sprawdź dokładnie mocowanie resoru do mostu

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » ndz lip 09, 2006 10:41 pm

Generalnie cybanty są dokręcone amimo to wali i obraca.

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » sob lip 15, 2006 8:38 am

No i nie ma łomotu z przodu a właściwie z tyłu. :)2 Problem leżał w hamulcach tylnych. Układ kasacji luzów był kupą rdzy. Szczęki zużyte miały dość duży skok i przy dociśnięciu do bębna podczas hamowania wszystkie te luzy sumowały się dając efekt akustyczno-rotacyjny ze szczęk i cylinderka, którego mocowania również sie poluzowały. Teraz wszystko działa sprawnie, hamulce jak żyleta - aż się sam boję co będzie na mokrym bo nie mam ABS-u a opony BF AT nie lubią mokrego asfaltu :lol: .

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Voytass » sob lip 15, 2006 3:52 pm

cornetto pisze:No i nie ma łomotu z przodu a właściwie z tyłu. :)2 Problem leżał w hamulcach tylnych. Układ kasacji luzów był kupą rdzy. Szczęki zużyte miały dość duży skok i przy dociśnięciu do bębna podczas hamowania wszystkie te luzy sumowały się dając efekt akustyczno-rotacyjny ze szczęk i cylinderka, którego mocowania również sie poluzowały. Teraz wszystko działa sprawnie, hamulce jak żyleta - aż się sam boję co będzie na mokrym bo nie mam ABS-u a opony BF AT nie lubią mokrego asfaltu :lol: .
To bardzo ciekawe, co mowisz, bo zauwazylem zupelnie odwrotnie... Mam ABS, wkurzal mnie bo w durny sposob sie zachowywal jak mialem 29/9 Micheliny szosowe, zalozylem 31/10,5 BFG AT i rewelacyjnie - na mokrym swietnie, na suchym zajebardzo fajnie, a to w koncu niekoniecznie szosowe opony sa...
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości