??Grand ZJ przy skręcie i gaz opór traci moc?? Wazzup?!?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

??Grand ZJ przy skręcie i gaz opór traci moc?? Wazzup?!?

Post autor: Pawog2 » wt lip 04, 2006 6:00 pm

Tak jak w temacie. Stałem lekko pod górkę, włączałem się do ruchu, depnąłem przy dość mocno skręconych kołach, wyrwał jak to ZJ 5.2 po czym całkowicie osłabł, a po sprostowaniu kół i tym samym sporstowaniu toru jazdy, gdy zniknęła siła odśrodkowa wszystko wróciło do normy przyspieszał tak jak powinien(jeżdżę na benzynie, litraż 5.2). Wiecie coś o tym, może mieliście podobne akcje... piszcie.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » wt lip 04, 2006 7:17 pm

Na LPG ? Siła odśrodkowa przydusiła membranę, w związku z czym mieszanka nie teges, i zmulił silnik. Po ustaniu przeciążenia - wszystko wróciło do normy.
A, doczytałem że na benzynie. To nie wiem :)21 Może paliwa mało w baku, i zassało powietrza.. ?
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » wt lip 04, 2006 7:30 pm

paliwa miałem na pierwszej kresce od Empty. Może to i to, ale...
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » wt lip 04, 2006 7:53 pm

a ja myslalem ze to moc jest z wami
bo jak przygazuje swoim DYZLEM to mi puloski chce urwac
nawet na zakrecie :)21
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt lip 04, 2006 8:46 pm

a nie przypadkiem zdycha wiskoza i spina na sztywno? przy skręconych kołach były duże opory, po wyprostowaniu zmalały....

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » wt lip 04, 2006 11:04 pm

Ja tez stawiam na mala ilosc paliwka i zassanie powietrza, sam tak mialem :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » śr lip 05, 2006 7:23 am

Mroczny pisze:a nie przypadkiem zdycha wiskoza i spina na sztywno? przy skręconych kołach były duże opory, po wyprostowaniu zmalały....
Mógłbyś tak troszkę szerzej mi opowiedzieć o tym co napisałeś?? Chodzi o sprzęgło wiskotyczne??
Ostatnio zmieniony śr lip 05, 2006 7:30 am przez Pawog2, łącznie zmieniany 1 raz.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » śr lip 05, 2006 7:27 am

Czyms jeszcze to może się objawiać?? Jakiś dźwięk lub coś w ten deseń?? Jeśli tak to zrobię tak jeszcze raz i się przysłucham. I jeszcze które to sprzęgło wiskotyczne(jesli to ono)?
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » śr lip 05, 2006 7:31 am

wisko mozesz sprawdzic najlepiej na parkingu. kola max skret i jezeli nie rusza z oporem ani nie skacze przy ruszaniu to wisko jest git, a jezeli ktorys z powyzszych wisko/reduktor do wymiany
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » śr lip 05, 2006 7:34 am

zapomniałem dodać że właśnie któreś ze sprzegiełek w reduktorze mam padnięte. Nie sądziłem że reduktor ma aż tak duży wpływ na normalną jazdę.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » śr lip 05, 2006 7:37 am

michals: Koła max skręt i gaz opór czy spokojnie?? Bo jak spokojnie to jest wszystko w porządeczku. Trochę szybciej też, to się pojawiło dopiero wtedy gdy wcisnąłem gaz do oporu.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr lip 05, 2006 7:56 am

w żadnym 4x4 nie zaleca się ruszania z maksymalnym butem na maksymalnie skręconych kołach.

możesz odczuwać lekki opór ale bez przesady

a kwestii brakującego paliwa - masz wskaźnik? no

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » śr lip 05, 2006 9:48 am

Pawog2 pisze:michals: Koła max skręt i gaz opór czy spokojnie?? Bo jak spokojnie to jest wszystko w porządeczku. Trochę szybciej też, to się pojawiło dopiero wtedy gdy wcisnąłem gaz do oporu.
jesli nie skakal/szarpal to wisko jest git. to moze jednak zbiornik gazu/benzyny i przeplyw z nia nie ten teges. wiadomo ze jak jest malo i butujesz to brakuje wiec napelnij zbiornik do pelna i wtedy sprawdz
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
Max
Posty: 575
Rejestracja: pt paź 15, 2004 3:19 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Max » śr lip 05, 2006 10:07 am

Tez mozna sprawdzic wisko w ten desen. Pod lekka gorke, skrecone kola, D wrzucone i puszczamy hamulec. Jesli sam pojedzie do przodu to znaczy, ze git, jesli nie to znaczy ze wisko lezy. Ale mozna z tym jezdzic...
Jeep: 6.5" TJ @ 32" MT & 4" ZJ @ 33" MT

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » śr lip 05, 2006 12:59 pm

pod lekką górkę powolutku podjeżdża sam, benzyny tak jak mówię... miałem na jednej kresce. Więc pewnie za mało paliwa w baku.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » śr lip 05, 2006 1:02 pm

To sprawa wyjasniona, ale najgorsze jest to że muszę w terenie włączać redukcję na wyłączonym silniku. Znacie jakiś warsztat gdzie robią tanio sprzęgła reduktorów??
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » śr lip 05, 2006 7:06 pm

raczej nie znamy bo reduktor nie ma sprzegla. trzbea samochod zatrzymac zeby lo wrzucic
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
Pawog2
 
 
Posty: 203
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk

Post autor: Pawog2 » śr lip 05, 2006 9:30 pm

moment, mechanik mi powiedział ze jakieś sprzegiełko wiskotyczne w reduktorze mi wysiadło. Wcześniej mogłem wrzucić na postoju przy właczonym silniku, a teraz nie mogę bo muszę wyłączyć silnik. Chyba że to "taki" mechanik, lecz watpię bo do tej pory wszystko było robione przez niego ekstra i dość nie drogo.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr lip 05, 2006 11:52 pm

hehe, przeca pisałem, że wiskoza zdycha i opory generuje bo cały czas spina

Trojan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 10:41 am
Lokalizacja: WOŁOMIN, ZĄBKI

Post autor: Trojan » wt lip 11, 2006 5:01 am

Ta wiskoza w reduktorze ile kosztuje ? Czy można to samemu wymienić ?

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt lip 11, 2006 6:56 am

zara, spoko.
Reduktor w sensie tej skrzynki pełni dwie funkcje:
a) reduktora (czyli bieg o przełozeniu 2.72 zwiększający moment obrotowy na koła)
b) skrzyni rozdzielczej (tzn. urządzenia dzielącego napęd między przodem a tylem)
Niniejszym sprzęgło wiskotycze odpowiada za rozdzielanie napędu i nie ma bezpośredniego związku z reduktorem (jeśli nie liczyć tego, że reduktor pomija to sprzęgło spinając na sztywno w 249OD). Tak też to nie powinno mieć związku z załączaniem lo w biegu. Może za to powodować złe spinanie mosó i przez to złe skręcanie, piski itd.
Z tym wiskiem to wszyscy mają w końcu problemy... Lipa straszna. Wymienić napewno można samemu, tylko trzeba umieć- trza rozłożyć reduktor. Jak ktoś się zna i ma trochę narzędzi to czemu nie ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości