Luz na tylnym kole

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
wof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Luz na tylnym kole

Post autor: wof » pt lip 07, 2006 7:43 pm

Dzisiaj pojechalem na kontrolne wywazanie i na podnosniku stwierdzilem, ze tylne kola maja lekki luz osiowy. Zeby ktos nie myslal, ze byly niedokrecone, po ich zdjeciu to samo zaobserwowalem na szpilkach. Niewielki wyczuwalny luz wzdluz osi tylnego mostu. Upss... :o
Co to moze byc? Moze ktos wie co to za przypadlosc, bo raczej nie sadze, zeby to bylo normalne?

WOF
'00 XJ LIMITED

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt lip 07, 2006 7:50 pm

Sprzedać fure i po kłopocie...
Z takim powaznym defektem to bedzie trudno,bo nie jest wiele warty :roll:Daję Ci cenę złomu z mała górką :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

JACEK 1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 7:57 pm
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: JACEK 1 » ndz lip 09, 2006 6:45 pm

wszystko jest OK. te typy tak mają, masz luz na c-klipach
Jacek XJ 2,1 TD 92r.

Awatar użytkownika
wof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wof » pn lip 10, 2006 5:01 pm

vandall1 pisze:Sprzedać fure i po kłopocie...
Z takim powaznym defektem to bedzie trudno,bo nie jest wiele warty :roll:Daję Ci cenę złomu z mała górką :wink:
Jakby tak policzyc po cenie zlomu jakiegos z drogich i rzadkich metali to moze bym i niezly biznes na tym zrobil :lol:

Tak czy inaczej dzieki JACEK1 za informacje.
'00 XJ LIMITED

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » pn lip 10, 2006 7:27 pm

Jeżeli jest to malutki luz to sie nie przejmuj, jest to luz pomiedzy koncem polośki a takim sworzniem na którym są satelity
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Lawek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt mar 15, 2005 9:27 pm
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Lawek » wt lip 11, 2006 9:37 am

Do 1 mm luzu można jeździć. Uwaga gdy luz będzie duży to wytłucze i obluzuje ci ten swożeń w koszu i kosz będzie do wymiany (ja tak mam).
Nie mówiąc już o nieprzyjemnych stukach w moście szczególnie na wertepach gdy buja samochodem na boki.
Jest podobno opcja dorobienia szerszych (grubszych) c-klipów w celu niwelacji luzu.
Ja mam jedynie wątpliwości co do materiału użytego do dorobienia szerszych c-klipów. Jak będzie za miękki to po kilku kkm będzie to samo a jak za twardy to mogą popękać i zrobić tartak w moście nie mówiąc o wypadnięciu półośki. Właśnie mam ten dylemat (nowe półośki i cklipy czy dorobienie c-klipów)

Link: http://www.cherokee-fr.com/
dział: Technique, jedziesz w dół na "Ponts: i "montage c-klips"
XJ 4.0l, '91 - country, lift2" + BFG 31"

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » śr lip 12, 2006 9:35 pm

Jeszcze możesz dorobić podkładki kasujące luz wkladane pod C-klip wewnętrzną średnicą odpowiadające półośce a zewnętrzną średnicy C-klipu. Ja tak zrobiłem i luzów brak

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » czw lip 13, 2006 9:44 am

A z jakiego zrobiles materialu i jak dawno (ile km temu)?
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw lip 13, 2006 8:54 pm

Taaaa...poprawiajcie fabrykę inzynierzy :)20 .
U mnie również ten luz występuje mimo braku wyrażnych śladów zużycia na cklipach :roll:
Tak ma być,albowiem półoś poza tym ze pracuje termicznie,stanowi też bieznię dla łożyska bocznego /kto rozbierał,ten widział/.Ten luz powoduje,że łożysko nie pracuje stale w jednym miejscu półosi,podobnie simmering.Zatem mozemy spodziewać sie nieco większej zywotności tego poronionego ustrojstwa/nota bene mozna tam wpasować znormalizowane łozysko rolkowe,bez konieczności wymiany półosi ale nie robiłem tego jeszcze/.
Wyrobienie sworznia boczne?Luz musiałby być naprawdę duży/nie wiem czy to w ogóle możliwe-u mnie jest typowy/od pracy satelit/.
Na cklipach warto coś robić,jeśli wyrażnie widać ubytek materiału,a przecież to jest połączenie spoczynkowe/cklip nie obraca się po kole koronowym/.
Dlatego radzę najpierw trochę pomyśleć,a potem panikować.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Lawek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt mar 15, 2005 9:27 pm
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Lawek » pt lip 14, 2006 10:33 am

Masz rację. Ja tylko nadmieniam że luz 3-4 mm nie jest normalny.
Oczywiście mały musi być. Mi półośki chodzą wzdłużnie tak że przy każdym zachwianiu samochodu na bok walą w swożeń jakby ktoś młotkiem jeb@@#$nął. To spowodowało poważne obruszenie swożnia i wybicie w koszu. Teraz mnie czeka wymiana nowego kosza a z c-klipami nie chcę kombinować więc zakładam YUKON'y
XJ 4.0l, '91 - country, lift2" + BFG 31"

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt lip 14, 2006 9:10 pm

Przemyśl jeszcze sprawę regeneracji tego otworu w koszu...
Kiedyś coś kombinowałem na ten temat /tulejowanie?/,albowiem dorobienie np nowego bolca nie jest wielkim problemem.
Jeszcze a propos tych klipów:oczywiście 3-4mm to też wydaje sie mi za dużo,ale jak mówiłem powinny tu decydować oględziny.A może coś innego jest skopane :roll: ?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości