Strona 1 z 2
kontrolka emiss maint
: śr paź 01, 2003 6:45 pm
autor: P.
czy ktoś z was wie do do czego służy kontrolka "emiss maint" we Wranglerze '90r, dotychczs żaden mechanik niepotrafił określć co ona oznacza.
: śr paź 01, 2003 7:44 pm
autor: Jasiu
Z tego co zdazylem sie zorientowac to kontrolka ta zapala sie po okolo n*82,5 kmil i jest sterowana przez modul EMT (emission maintenance timer), ktorego nie mozna wykasowac, trzeba kupic nowy albo go zdemontowac. Wymiana na nowy tylko z czujnikiem O2.
: śr paź 01, 2003 7:57 pm
autor: P.
To wyjaśnienie jest dla mnie zbyt skomplikowane, czy mógłbyś jaśniej
: śr paź 01, 2003 8:33 pm
autor: Jasiu
to teraz od d...py strony
posiadasz w swoim wozie cos co sie nazywa oxygen sensor (po polsku to chyba bedzie czujnik skaldu spalin?) wyglada to mniej wiecej tak
http://a1238.g.akamai.net/f/1238/5580/6 ... P15349.JPG
Kontrolka emiss maint zapala sie po przejechaniu okolo 82.500 mil (moze troche mniej lub moze zdecydowanie wiecej) i ma przypominac kierowcy o sprawdzeniu spalin i wymianie wlasnie powyzej wspomnianego czujnika.
Wymiana czujnika nie powoduje jednak wylaczenia kontrolki emiss maint bo steruje nia modul EMT - mala puszka przy pedale gazu po prawej stronie, ktora zalacza sie tylko ze wzgledu na przebieg a nie na stan czujnika. Wobec tego z wozem moze byc wszystko ok a to g..wno bedzie swiecic (rozwiazanie typowe dla klienta amerykanskiego, ktory w instr. obslugi ma napisane np. ze nie mozna suszyc wlosow pod woda za pomoca suszarki 110 v bo moze to spowodowac brak mozliwosci ogladania wieczornego odcinka jerry springera)
Sa 3 rozwiazania:
1. wymienic modul EMT i oxygen sensor
2. wymienic oxygen sensor i odlaczyc modul EMT
3. zalepic kontrolke plastrem lub odlaczyc modul emt
Generalnie polecane jest rozwiazanie 2.
pozdrawiam,
P.S. mam nadzieje ze nic nie pochrzanilem bo jestem dosyc duzym laikiem w mechanice samochodowej

: śr paź 01, 2003 9:54 pm
autor: bst
Po polsku 'sonda lambda'

: czw paź 02, 2003 5:48 pm
autor: P.
dzięki wyjaśnienie mega profesionalne
Natomiast drugie pytanie: czym grozi pozostawienie tego tak jak jest?
: czw paź 02, 2003 6:52 pm
autor: Kraus
Ja bym radził wypierd..ić w pokrzywy , jeżeli sonda lambda jest przed katalizatorem to nic to nie zmieni . A najlepiej to zadzwoń do Marka (wiesz którego) i on ci to zrobi i powie czym to grozi.
: wt lut 10, 2004 3:20 pm
autor: Tadek
A właśnie w temacie...
Mnie padła sonda 'lambada' i się nie znam, a chciałbym ją wymienić (zużycie paliwa pewnie wróci do 'normy' i na przeglądzie lanca wskaże poprawne zawartości CO i CO2), ale nie wiem czy pasi jakaś podbróbka. Jaka (tanio)?
Cherokee Limited 4.0 '89 ... co tam jeszcze potrzeba do ustalenia rodzaju sondy.
: wt lut 10, 2004 3:28 pm
autor: XJeep
poszukan na forum

! bocian niedawno pisal o swoich perypetiach z sonda - wiem ze zakupil zamiennik chyba NGK - ale glowy nie dam

: wt lut 10, 2004 3:30 pm
autor: Jasiu
Tadziu,
Może Filip pomoże...
: wt lut 10, 2004 3:55 pm
autor: Tadek
XJeep pisze:poszukan na forum

! bocian niedawno pisal o swoich perypetiach z sonda - wiem ze zakupil zamiennik chyba NGK - ale glowy nie dam

Dzięki, czekam z niecierpliwością

: wt lut 10, 2004 3:59 pm
autor: Tadek
Jasiu pisze:Tadziu,
Może Filip pomoże...
Któś Ty Jasiu?
Dzwoniłem do chryslera i zaśpiewał mi ~430 zeta i tydzień czekania.
Pogadam jeszcze z Piotrkiem B. (czerwony Wrangler ze szpejami + lift). On zdaje się goni bebechy do aut, różnych.
: wt lut 10, 2004 4:00 pm
autor: KAZ
Ja kupowałem sonde lambda do swojego za okolo 100-150 pln ale nie wiem gdzie dokładnie bo to mi kupel co gaz u niego zakladalem sprowadzal.
: wt lut 10, 2004 4:08 pm
autor: Tadek
KAZ pisze:Ja kupowałem sonde lambda do swojego za okolo 100-150 pln
Dobra cena, cholewcia, tylko czy taka będzie pasować do mojego. W końcu 5 lat różnicy w modelach

: wt lut 10, 2004 4:13 pm
autor: KAZ
Wiem ze gdzieś w Skarzysku Kamiennej kupował chyba w firmie co sie zajmuje sprzedażaą podzespołow do instalacji LPG. Oczywiście nówka. Napewno będzie pasaowała jak nie ta to inna bo tam ponoć mają wszelkie zamienniki.
: wt lut 10, 2004 4:18 pm
autor: Tadek
KAZ pisze:Wiem ze gdzieś w Skarzysku Kamiennej kupował chyba w firmie co sie zajmuje sprzedażaą podzespołow do instalacji LPG. Oczywiście nówka. Napewno będzie pasaowała jak nie ta to inna bo tam ponoć mają wszelkie zamienniki.
OK, pomacam u siebie lokalne firmy z LPG, dzięki.

: wt lut 10, 2004 5:26 pm
autor: Discotheque
Tadek pisze:A właśnie w temacie...
Mnie padła sonda 'lambada' i się nie znam, a chciałbym ją wymienić (zużycie paliwa pewnie wróci do 'normy' i na przeglądzie lanca wskaże poprawne zawartości CO i CO2), ale nie wiem czy pasi jakaś podbróbka. Jaka (tanio)?
Cherokee Limited 4.0 '89 ... co tam jeszcze potrzeba do ustalenia rodzaju sondy.
poczka poczkaj, wczesniej umknal mi ten temat. Dam ci na PW namiar sondy nowe od 99 do max 120 zet.
Sam szukalem sam wymienialem. Zerknij tylko ilu przewodowa masz. Zaloze sie ze trzyprzewodowa tytanowa 0-5V bo limited 89 mial wtrysk Renixa
W takim razie koszt to ok 120 zet lacznie z przesylka. Potem tylko trzeba lopatologicznie przelutowac wtyczke i dziala. Tylko uwaga na kolorki w nowej sondzie beda czarny(C), czerwony(A) i bialy(B) w starej sa czarny czerwony i szary i wbrew pozorom nie laczysz bialego z szarym

Jak bedziesz potrzebowal to zerkne dokladnie u mnie bo nie pamietam jak jest przelutowane. Sondy firmy NGK
: śr lut 11, 2004 7:42 am
autor: Tadek
Senkju end ocień spasiba. Już lecem

: śr lut 11, 2004 7:03 pm
autor: P.
spytaj jeszcze Krausa on aktualnie jest w trakcie wymiany, o ile wiem to cena jest bardzo przyzwoita
: śr lut 11, 2004 7:05 pm
autor: P.
a i pomysł sprawdzenia w lokalnych warsztatach lpg jest bardzo dobry i chyba najskuteczniejszy
: śr lut 11, 2004 10:53 pm
autor: piotr oskwarek
bocian podaj mi adres tej f-my od sond na PW bo mi też d..y dała i na gazie silnik krokowy mi zamyka
: czw lut 12, 2004 12:28 am
autor: Discotheque
P. pisze:a i pomysł sprawdzenia w lokalnych warsztatach lpg jest bardzo dobry i chyba najskuteczniejszy
No mi w lokalnym warsztacie LPG chcieli zalozyc jednoprzewodowa twierdzac ze bedzie ok. Jednoprzewodowe sa 0-1V cyrkonowe wiec bez dodatkowej grzalki podgrzewajacej. O ile w przypadku pracy na samym gazie i odpowiednim sterowniku LPG mozna to wlozyc o tyle podlaczenie takiej sondy do instalacji Renixa spowoduje kaszanke gdyz granicznym napieciem sterujacym jest 2,25V
Sondy 0-1V cyrkonowe byly stosowane po roku 91 a wiec przy wtrysku Mopara i innym ECU sterujacym. I tam mozna stosowac spokojnie zamienniki nawet z Wolgi

(tez BOSCH)
Do Renixa teoretycznie mozna rowniez zastosowac czteroprzewodowe sondy ale zeby nie bylo prosto sa tez sondy "w plusie i minusie" czyli zarowno 0-5V jak i 5-0V takie piec-zero mialy jakies popaprane japonce a "standardem" sa 0-5V.
W zyciu nie zajmowalem sie elektryka i elektronika samochodowa wiec moje info moze byc niescisle.
I nalezy pamietac ze o ile przy zasilaniu benzyna sygnal z sondy lambda brany jest pod uwage przez ECU tylko i wylacznie podczas pracy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku jak i przy jezdzie ze stalym obciazeniem i stalej predkosci obrotowej.
Natomiast wszelkie instalacje LPG III generacji z silnikiem krokowym na dolocie gazu i sterownikiem sa sterowane sygnalem z sondy caly czas.
Wiec jak sonda padnie to Xj 4.0 pali spokojnie i 30-35 l. gazu
I uwaga w XJ do 91 na przekaznik podgrzewania sondy. Warto to sprawdzic i o to dbac. Inaczej jej sygnal bedzie mocno przeklamany.
: czw lut 12, 2004 12:34 am
autor: świerszcz
Bocian pisze:P. pisze:a i pomysł sprawdzenia w lokalnych warsztatach lpg jest bardzo dobry i chyba najskuteczniejszy
No mi w lokalnym warsztacie LPG chcieli zalozyc jednoprzewodowa twierdzac ze bedzie ok. Jednoprzewodowe sa 0-1V cyrkonowe wiec bez dodatkowej grzalki podgrzewajacej. O ile w przypadku pracy na samym gazie i odpowiednim sterowniku LPG mozna to wlozyc o tyle podlaczenie takiej sondy do instalacji Renixa spowoduje kaszanke gdyz granicznym napieciem sterujacym jest 2,25V
Sondy 0-1V cyrkonowe byly stosowane po roku 91 a wiec przy wtrysku Mopara i innym ECU sterujacym. I tam mozna stosowac spokojnie zamienniki nawet z Wolgi

(tez BOSCH)
Do Renixa teoretycznie mozna rowniez zastosowac czteroprzewodowe sondy ale zeby nie bylo prosto sa tez sondy "w plusie i minusie" czyli zarowno 0-5V jak i 5-0V takie piec-zero mialy jakies popaprane japonce a "standardem" sa 0-5V.
W zyciu nie zajmowalem sie elektryka i elektronika samochodowa wiec moje info moze byc niescisle.
I nalezy pamietac ze o ile przy zasilaniu benzyna sygnal z sondy lambda brany jest pod uwage przez ECU tylko i wylacznie podczas pracy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku jak i przy jezdzie ze stalym obciazeniem i stalej predkosci obrotowej.
Natomiast wszelkie instalacje LPG III generacji z silnikiem krokowym na dolocie gazu i sterownikiem sa sterowane sygnalem z sondy caly czas.
Wiec jak sonda padnie to Xj 4.0 pali spokojnie i 30-35 l. gazu
I uwaga w XJ do 91 na przekaznik podgrzewania sondy. Warto to sprawdzic i o to dbac. Inaczej jej sygnal bedzie mocno przeklamany.
yhy, zgadza się.

: czw lut 12, 2004 9:27 am
autor: mykelo
Bocian pisze:
Jednoprzewodowe sa 0-1V cyrkonowe wiec bez dodatkowej grzalki podgrzewajacej. O ile w przypadku pracy na samym gazie i odpowiednim sterowniku LPG mozna to wlozyc o tyle podlaczenie takiej sondy do instalacji Renixa spowoduje kaszanke gdyz granicznym napieciem sterujacym jest 2,25V
Sondy 0-1V cyrkonowe byly stosowane po roku 91 a wiec przy wtrysku Mopara i innym ECU sterujacym. I tam mozna stosowac spokojnie zamienniki nawet z Wolgi

(tez BOSCH)
Do Renixa teoretycznie mozna rowniez zastosowac czteroprzewodowe sondy ale zeby nie bylo prosto sa tez sondy "w plusie i minusie" czyli zarowno 0-5V jak i 5-0V takie piec-zero mialy jakies popaprane japonce a "standardem" sa 0-5V.
W zyciu nie zajmowalem sie elektryka i elektronika samochodowa wiec moje info moze byc niescisle. 
I nalezy pamietac ze o ile przy zasilaniu benzyna sygnal z sondy lambda brany jest pod uwage przez ECU tylko i wylacznie podczas pracy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku jak i przy jezdzie ze stalym obciazeniem i stalej predkosci obrotowej.
Natomiast wszelkie instalacje LPG III generacji z silnikiem krokowym na dolocie gazu i sterownikiem sa sterowane sygnalem z sondy caly czas.
Wiec jak sonda padnie to Xj 4.0 pali spokojnie i 30-35 l. gazu
I uwaga w XJ do 91 na przekaznik podgrzewania sondy. Warto to sprawdzic i o to dbac. Inaczej jej sygnal bedzie mocno przeklamany.
Bocian
Ja myslalem, ze Ty jestes elektronikowcoelektrykomechanikowcoiksjotowcem
tak sadzilem po Twoich postach...
Bo po moich to widac ze mysz popycham a nie znam sie na furach
mykelo
: czw lut 12, 2004 9:52 am
autor: Discotheque
Nie no XJ-a mam dopiero ok.3 miesiace
Wlasnie zwalczam temat tempomatu. W modelach do 91 caly uklad jest prostszy od cepa

i jak znajde cieply garaz to go uruchomie i zapodam info dla szczesliwych posiadaczy tego nigdy nie dzialajacego urzadzenia
