grand cięzarowy

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
iv
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pn maja 08, 2006 7:26 am
Lokalizacja: warszawka (i podlasie)

grand cięzarowy

Post autor: iv » ndz wrz 03, 2006 7:20 am

korzystam z okazji zeby zapytać
znajomy może kupić granda limited 1994 , 5,2 V8 z holandi z włożoną butlą gazu w miejscu siedzenia z tyłu, z boku pleksi zamiast szyb
cena 13k +rejestracja.
Czy ma sens to kupić za te pieniądze i ewentalnie przerabiać na osobowy.
Stan auta b. dobry najechane 200kkm,
pozdrawiam
Pies ze schroniska najlepszym przyjacielem człowieka! czyli 4x4 i pies :-)

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » ndz wrz 03, 2006 11:24 am

ja kupilem xj w wersji ciezarowej i juz przerobiem na osobowke.
trzeba tylko kupic kanape i kompletne pasy.
korzysci sa takie, ze na ciezarowe nie ma akcyzy.
jesli ma jezdzic w PL jako ciezarowy, to musi miec kratke.
LRD3

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz wrz 03, 2006 3:50 pm

a czasem nie ma wyzszego dachu? bo wtedy to z lekka oszpecone auto

co do akcyzy to w praktyce bez znaczenia :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz wrz 03, 2006 6:18 pm

zależy co kto chce i jaki stan
jak dla mnie - wartość tego pojazdu to max 10 koła w tej wersji
za 13 to się kupuje normalny, zarejestrowany
i tak 2-3 koła na pakiet musi mieć

Awatar użytkownika
iv
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pn maja 08, 2006 7:26 am
Lokalizacja: warszawka (i podlasie)

Post autor: iv » ndz wrz 03, 2006 6:31 pm

zgadzam się z "mrocznym" 10k jest OK bo jak obliczyłam przeróbkę rejestrację homologacje
to wyszło z 17k a więc nie ma sensu.
Pies ze schroniska najlepszym przyjacielem człowieka! czyli 4x4 i pies :-)

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » ndz wrz 03, 2006 10:37 pm

pan.boczek pisze:jesli ma jezdzic w PL jako ciezarowy, to musi miec kratke.
A tu się z Tobą Artur nie zgodzę. Mój też był ciężarówką w Unii, przy rejestracji w Polsce zostało to przepisane do polskiego dowodu ale zawsze był i jest 5 osobowy i ma normalne wnętrze i dach a kratki nie trzeba. Diagnosta mówił coś o tym, że od któregoś tam rocznika trzeba a stary śmietnik jeździ bez. No fakt, że ja mam 93r w papierach.
Ale nawet młodsze i tak nie łapią się na obecne przepisy dot. ciężarówek od których można VATa odliczyć więc kratki i tak nic nie dają.

Poplątane to jest, nie pamiętam dokładnie jak to z tymi rocznikami.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » pn wrz 04, 2006 7:40 am

SiMarco pisze:
pan.boczek pisze:jesli ma jezdzic w PL jako ciezarowy, to musi miec kratke.
A tu się z Tobą Artur nie zgodzę. Mój też był ciężarówką w Unii, przy rejestracji w Polsce zostało to przepisane do polskiego dowodu ale zawsze był i jest 5 osobowy i ma normalne wnętrze i dach a kratki nie trzeba. Diagnosta mówił coś o tym, że od któregoś tam rocznika trzeba a stary śmietnik jeździ bez. No fakt, że ja mam 93r w papierach.
Ale nawet młodsze i tak nie łapią się na obecne przepisy dot. ciężarówek od których można VATa odliczyć więc kratki i tak nic nie dają.

Poplątane to jest, nie pamiętam dokładnie jak to z tymi rocznikami.
moze faktycznie moj rocznik sie lapie. jak go sprowadzilem mial tylko 2 siedzenia i kratke. przeglad w PL jako ciezarowka przeszedl bez problemu. rok pozniej na przeglad pojechalem bez kratki (ale wciaz tylko z przednimi fotelami) i mnie cofneli. musialem na nowo wsadzic kratke, zeby mi podbili dowod. teraz mam juz go przerobionego na osobowke, wiec kratka stoi oparta o sciane w garazu.
LRD3

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn wrz 04, 2006 7:47 am

SiMarco moze nie masz kratki ale nie jest to wszystko na pelnym legalu

trafisz na policjanta ktory bedzie uparty i zabiera dowod a w najgorszym przypadku zglasza sprawe do US i wtedy robia sie powazne problemy jesli odliczales nieslusznie VAT
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » pn wrz 04, 2006 11:08 am

Jest na legalu bo sprawdzałem (diagnosta). W Belgii też nigdy nie miał kratki he he.
Ale zawsze był 5 osobowy.

Vat to można odliczyć nawet od osobówki dzisiaj (do 6 kpln). Nawet jakbym miał kratkę za tylna kanapą to i tak tylko tyle.

Jedynie zrobienie 2-osobowego z kratką za przednimi fotelami może dać prawo do odliczenia dzisiaj VAT-u jak od ciężarówki.
Skarbowe przepisy sobie a warunki techniczne sobie.

Mam ciężarówkę i korzystam z tego przy OC. A VATu nie odliczam. I jest OK.
Innymi słowy skarbowy może mi skoczyć a warunki techniczne dla rocznika spełniam.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » pn wrz 04, 2006 1:14 pm

w Belgii tez sie pozmienialo. dawniej bylo tak, ze byle kombi moglo byc ciezarowka. na tej wlasnie zasadzie xj SiMarco ma komplet siedzen i jest ciezarowka. jako ciezarowki rejestrowano tez wranglery. potem przepisy sie zaostrzyly i okreslono minimalne rozmiary ladowni. od tego czasu XJty (takie jak moj) mialy juz tylko jeden rzad siedzen i ladownie. wrangler juz sie nie lapal, bo mial za mala pake. a teraz zrobilo sie jeszcze ostrzej - juz tego typu aut w ogole nie chca rejestrowac jako ciezarowki. jedynie pick-upy terenowe moga sie zalapac, pod warunkiem, ze nie maja zbyt malych rozmiarow skrzyni ladunkowej.
LRD3

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn wrz 04, 2006 2:39 pm

ja mowie o VAT od paliwa bo do tego potrzebna jest ciezarowka a w PL osobowe ciezarowki musza miec kratke i basta

diagnosta dal poprostu ciala skoro zakwalifikowal auto jako ciearowe ktore nie spelnia wymogow nawet z dawnych lat
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » pn wrz 04, 2006 10:21 pm

danielpoz pisze:diagnosta dal poprostu ciala
No to było ich trzech (jeden przy I przegl. przed rejestracją, dwóch już u mnie w Cze-wie u których pytałem).

Sprawdzę przy okazji jak to jest z tymi rocznikami.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości