Strona 1 z 1
reduktor coś sie wali ale co
: wt wrz 19, 2006 1:10 pm
autor: maciuś
po załączeniu 4x4 po prostym idzie ale ostrzej pod góre zaczyna coś przeskakiwać jak by jakiegoś freza ścieło . cherokee 91 a reduktor241.co to budziet
: wt wrz 19, 2006 1:16 pm
autor: FilipW1
Pewnie łańcuch się wyciągnoł i jest do wymiany
: wt wrz 19, 2006 1:23 pm
autor: maciuś
ale by przeskakiwał? bo do pewnego momentu ciągnie pod góre i staje zaczyna coś mielić w reduktoze

: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
autor: solt
stawiam na kolko wyboru trybu..taki pierscein z zabkami, co sie suwa po glownym walku jak przesuwasz wajcha. Ten dzwiek to takei szybkie ale nie za glosne terkotanie, tak?
: wt wrz 19, 2006 8:55 pm
autor: PKi
Jak by nie było, mamy w tym roczniku reduktory 242 i 231 do wyboru, z Twojego postu wynika że jakbyś miał coś pomiędzy?
Jeśli czujesz że to w reduktorze to do odkręć (6 śrub, niecała godznika), rozkręc i będzie wiadomo co zmielone. Stawiam na opis solta.
: śr wrz 20, 2006 3:34 am
autor: maciuś
śruby z tyłu reduktora bez wyjmowania tego kloca areduktor 242żle napisałem a dzwięk jest taki jak w maluchu frez sie obrobi na pólośce takie szybkie terkotanie
: śr wrz 20, 2006 3:41 am
autor: maciuś
mam jeszcze jedno pytanko czy wyjme sam reduktor beaz wyciągania skrzyni biegów
: śr wrz 20, 2006 7:57 am
autor: Eskapada
maciuś pisze:ale by przeskakiwał? bo do pewnego momentu ciągnie pod góre i staje zaczyna coś mielić w reduktoze

to jest wrecz nie możliwe żeby Ci łancuch w reduktorze przeskakiwał - nie takiej takiej opcji

: śr wrz 20, 2006 8:46 am
autor: solt
maciuś pisze:mam jeszcze jedno pytanko czy wyjme sam reduktor beaz wyciągania skrzyni biegów
szkoda gimnastyki..to ciezkie jak 100 diablow.
W koncu masz 242 czy 231? Jak 242 - na jakim trybie (FT czy PT) to sie dzieje? Staje zupelnie i nie jedzie, czy staje ,bo jedna os gubi trakcje i mieli w powietrzu?
Moze po prostu masz niewwyregulane cieglo i 4FT, ktore jest obok N nie zakleszcza napedu na 100%. Masz ten sam probelm na 4LO?
Ostatecznie mozesz otworzyc reduktro: zdejmij wal i obudowe tak zebys mial caly mechanizm dostepny. Zdejmij zawleczke z kola przedniego napedu (tam gdzei lancuch) i wyjmij wszytko ze srodka. nastepnie dokonaj dokladnej inspekcji zebatek i planetarek. Luzami sie nei przejmuj bo sa dosc normalne..to znaczy w grnicach 1mm.
: śr wrz 20, 2006 1:02 pm
autor: maciuś
reduktor242 na obuch 4x4 to samo sie dzieje jak zaczyna sie robić cięzko to staje i zaczyna coś mielić w reduktorze
: śr wrz 20, 2006 1:28 pm
autor: solt
no to jasne jak dla mnei. Nie ma szansy zeby na oby 4x4 probelm byl spowodowany ustawieniem ciegla, wiec ino "mode sleeve", czyli koleczko zebate, ktore przesuwane jest po tylnej czesci glownego walka przez "mode fork" czyli taka lapke. To kolko wchodzi w planetarke uruchamiajac tryb 4x4 i zaleznie od tego czy PT czy FT wsuwane jest glebej lub plycej blokujac (lub nie

) mechanizm roznicowy w tejze planetarce.
Jedyne co pozostalo, to niestety otworzyc gada i wyjac glowny walek z cala menazeria i sprawdzic.
: czw wrz 21, 2006 3:39 am
autor: RoBuR-WRO
WITAM - u mnie dzieje sie identiko - trzy dni temu zaczęło głośno strzelać przy włączeniu jakiegoś napędu 4x4 (obojętnie którego)
Czy ktoś już rozebrał reduktor - też mam 242 - i podglądnął co mu dolega
Ile kasy mogą kosztować manele??
: sob wrz 23, 2006 7:20 am
autor: maciuś
znalazłem reduktor za700pln czy to cena przystępna
: sob wrz 23, 2006 8:03 am
autor: solt
zalezy od stanu

A tego niestwierdzisz na 100% macajac go z wierzchu. Przede wszystkim, upewnij sie ze to wlasciwa wersja 242, bo byly roznice i potem zostaniesz z reduktorem do niczego.
Najlepiej by bylo chyba gdybys mogl go u sprzedawcy otworzyc i obadac jak jest w srodku. Generalnie zabki musza byc ladne i nie spilowane, lanuszek nacigniety - max 5mm luzu a inne elementy nie powinny miec wiecej jak 1 mm luzu.
: sob wrz 23, 2006 8:23 am
autor: PKi
maciuś pisze:znalazłem reduktor za700pln czy to cena przystępna
Bierz i wkładaj.
reduktor jest na 6 śrubach, z tego jedna ukryta jest pod poduszką.
wyjąć można spokojnie samemu jeśli jest kanał, bez kanału trzeba gimnastykować troche.
- podeprzeć skrzynie biegów, odkręcic belke, opuścić wszystko ile się da, uwaga na cięgna od reduktora, odkrecic poduszke i 6 śrub reduktora, najlepjej mięc pod ręką
garść różnych kluczy 14 i 15. Czasami dobrze jest odkrecic rure wydechową od kolektora.
Do włożenia reduktora trzeba pomocnika (ja za słaby byłem sam)
Przy zakupie reduktora ważna jest średnica i ilość zębów na frezie do skrzyni. Przed -91 mają inne i od 91 w góre inne.