Co na śnieg: łańcuchy na zwykłe M+S, AT czy MT ?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

El_Jem
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:12 am
Lokalizacja: Lublin

Co na śnieg: łańcuchy na zwykłe M+S, AT czy MT ?

Post autor: El_Jem » czw wrz 21, 2006 6:05 pm

Witajcie
Sniegu zazwyczaj mam na 2/3 koła i mam dylemat, w którym kierunku się rozwijać.
Dzięki
Jeep Cherokee 1993 2.5 zagazowany

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » czw wrz 21, 2006 7:00 pm

łańcuch na MT to nie najmądrzej na pozostałe OKi :)21

witaj w regionie

własnie dostałes dostęp :)21
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

El_Jem
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:12 am
Lokalizacja: Lublin

Korekta do tematu

Post autor: El_Jem » czw wrz 21, 2006 7:15 pm

Uzyłem (jak pewien polityk) skrótu myślowego i jak on zostałem źle zrozumiany. Teraz precyzyjniej. Jaką polecacie opcję (z podanych poniżej):
1. zwykłe M+S i łańcuchy
2. AT
3. MT

Która z opcji najlepiej pociągnie po kopnym śniegu, a potem żeby jeszcze pojechać do miasta.
Jeep Cherokee 1993 2.5 zagazowany

Fidodido
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 10:18 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Fidodido » czw wrz 21, 2006 7:31 pm

Podpisuję się pod w/w pytaniem. Tzn. Czy AT lub MT będą dobre jako zimówki ogólnie rzecz ujmując tzn śnieg, lód i codzienne zmagania z kilometrami..

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw wrz 21, 2006 7:39 pm

Fidodido pisze:Podpisuję się pod w/w pytaniem. Tzn. Czy AT lub MT będą dobre jako zimówki ogólnie rzecz ujmując tzn śnieg, lód i codzienne zmagania z kilometrami..
raczej zle

AT od biedy robi ale MT w zimie to raczje nieporozumienie no chyba ze w kopkim sniegu ale nie o to raczej pytasz
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw wrz 21, 2006 7:53 pm

W sumie już tylko patrząc na powierzchnię kontaktu z zalodzoną nawierzchnią można uznać, że MT to raczej nie najlepsza opcja.
Z kolei na łańcuchach to chyba nie będziesz ciągle jeździł, wiec będziesz musiał założyć, przejechać zasypany odcinek, zdjąć, a wracając- znowu to samo. :)3
Myślę, że na śnieg głęboki to chyba AT brzmią najsensowniej, ale jest tyle rodzajów śniegu, że nie ma chyba co się rozwodzić... Wszystko jest względne ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw wrz 21, 2006 7:57 pm

proponuję wozić następujące komplety opon:
1. zimówki - na osnieżone drogi
2. zimówki z kolcami na drogi oblodzone
3. MT na kopny snieg
3a). MT z łańcuchami na więcej kopnego śniegu
4. boggery na dramatycznie głęboki kopny snieg
5. AT na taki se snieg
6. deszówki na ciepłe dni gdy śnieg zmienia się w wodę :)21

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw wrz 21, 2006 8:02 pm

A jakie opony proponujesz na przyczepę, na której te opony będą leżeć? :lol: :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » czw wrz 21, 2006 8:08 pm

kpeugeot pisze:własnie dostałes dostęp :)21
a ja mogę dostać dostęp ?? :)21
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » czw wrz 21, 2006 8:36 pm

Widzialem MT na sniegu, chyba 31" to byly. Jak kierownik dal ognia, to auto szlo jak burza.. ale w dol. Pierwszy raz widzialem cos takiego, ognia - i szedl prosto w dol, łopatą trzeba bylo pracowac.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » czw wrz 21, 2006 9:23 pm

chłopaki poczekajcie do przyszłego roku - tu u mnie temperatura spada do -40 w zimie a snieg jest od października do końca kwietnia, na zamarzniętych jeziorach są normalne drogi. Zanabyłem 31" BFG AT i mam zamiar na nich przeżyć jakoś tę zimę - to na wiosnę wam powiem jak było i na przyszły rok będziecie wiedzieć co kupić. Wystarczy odrobina cierpliwości ;)
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
kmiecioo
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kmiecioo » czw wrz 21, 2006 9:25 pm

mendelmax pisze:W sumie już tylko patrząc na powierzchnię kontaktu z zalodzoną nawierzchnią można uznać, że MT to raczej nie najlepsza opcja.
Popatrz jeszcze na jeden drobiazg. U nas służby drogowe zawsze przegapią początek zimy i jest na drogach pełno błota pośniegowego. Zimówka z wąskimi lamelami nie zawsze zdąży odprowadzić to błoto. Hipotetyzując MT -ki powinny w takiej sytuacji lepiej robić.
Tej zimy będę testował, na wiosnę mogę opublikować wyniki :)21
Boję się trochę bo wrang jest krótki i przez to niezbyt stabilny.
Z całą pewnością mogę z zeszłej zimy powiedzieć że 8 - letnie BFG Long Trail M+S na błocie pośniegowym nie robią. :roll: W zeszłym roku za szybko zdjąłem zimówki i.... postawiło w poprzek drogi przy hamowaniu na śliskim. Efekt - 50PLN + klepanie błotniczka. :( Ale te gumy nie robiły nawet w lecie po deszczu :)3

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » czw wrz 21, 2006 9:28 pm

Bo 8-mio letnie gumy to w zime najlepiej w piecu robia (tylko potem druty trzeba wyjmowac)
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » czw wrz 21, 2006 9:30 pm

3 zimy jezdze na BF MT 31 , i nie jest najgożej , mam na myśli ze sie da ,wymaga to pewnych umiejętnosci szczególnie na oblodzonej drodze ale i typowe zimówki nie są tu perfekcyjne ( jednak o niebo lepsze ) za to po nie zbyt utwardzonym śniegu to sie fajnie pomyka nie mówiąc o sypkim 0.5 metrowym śniegu ciagnac kulig , łańcuchów nie polecam , a BF przy mrozie nie twardnieje co jest jej duza zaleta
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » czw wrz 21, 2006 9:40 pm

ja mam dunlopy 2m normalne szosowe zimowki i mysle ze do codziennej jazdy to jest optymalne rozwiazanie bo zaden a/t-ek czy juz napewno m/t-ek przy -30 na drodze utwardzonej (troche sniegu troche lodu) jak to w Polsce bywa nie zatrzyma twojego autka tak szybko jak zrobi to klasyczna zimoweczka z wieloma slicznymi lamelikami :wink:
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw wrz 21, 2006 9:41 pm

mazurkas007 pisze:Zanabyłem 31" BFG AT i mam zamiar na nich przeżyć jakoś tę zimę - to na wiosnę wam powiem jak było
kmiecioo pisze:MT -ki powinny w takiej sytuacji lepiej robić.
Tej zimy będę testował, na wiosnę mogę opublikować wyniki
Oj panowie optymiści zakładają, że dożyją :wink: :)2
Tak serio, na każdej oponie się da. Ale na jednych lepiej, na innych gorzej.
A faktycznie opona 8 lat to już nabiera wartości muzealnej...
Ja śmigam na szosówkach Goodyear Ultra Grip i robią na drogach dobrze, nawet w błocie pośniegowym, stąd ten argument odrzucam ;) . Problem oczywiście jak śniegu się robi więcej- wówczas napewno AT będzie lepsze :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw wrz 21, 2006 9:42 pm

bojach pisze:3 zimy jezdze na BF MT 31 , i nie jest najgożej , mam na myśli ze sie da ,wymaga to pewnych umiejętnosci szczególnie na oblodzonej drodze ale i typowe zimówki nie są tu perfekcyjne ( jednak o niebo lepsze ) za to po nie zbyt utwardzonym śniegu to sie fajnie pomyka nie mówiąc o sypkim 0.5 metrowym śniegu ciagnac kulig , łańcuchów nie polecam , a BF przy mrozie nie twardnieje co jest jej duza zaleta
To też wymaga pewnych umiejętności :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » czw wrz 21, 2006 9:45 pm

....
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » czw wrz 21, 2006 9:52 pm

jak na codzien to tylko M+S !!
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » pt wrz 22, 2006 5:07 am

bojach pisze:
kpeugeot pisze:własnie dostałes dostęp :)21
a ja mogę dostać dostęp ?? :)21

mówisz i masz :)21
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » pt wrz 22, 2006 7:01 am

ale ja chciałem do Gdańska :oops:
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
kmiecioo
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kmiecioo » pt wrz 22, 2006 9:10 am

edox pisze:jak na codzien to tylko M+S !!
MTki też są M+S.
Dywagujemy o prawdopodobieństwie uniknięcia wizyty u blacharza w zależności od zastosowania opon z różnymi bieżnikami, a nie z różnymi mieszankami ( letnie / zimowe) :)21

Ale nie ukrywam że biorąc Twoje słowa dosłownie trochę się uspokoiłem :)21

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » pt wrz 22, 2006 9:28 am

tu masz ten temat w poprzednim wcieleniu :)21

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=32745
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: 9mm » ndz wrz 24, 2006 9:38 pm

miałem M+S w standarcie z nyską , strasznie nierobiły na śniegu , mogłem się zakopać wszędzie , zmieniłem w zeszłym roku na BFG AT i zostawiłem na zimę , robią bardzo dobrze , miałem dużo zabawy na śniegui było ok . nie robią w dwóch sytuacjach: lód i odwilż (tzn jak jest taka temperatura ,że śnieg robi się mokry wtedy totalna d..a) do MS nie wrócę , idą właśnie na allegro.

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » ndz wrz 24, 2006 10:16 pm

Ale jakie M+S? Bo te BFG AT to tez sa M+S, zimowki rowniez.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość