Strona 1 z 2

Co na śnieg: łańcuchy na zwykłe M+S, AT czy MT ?

: czw wrz 21, 2006 6:05 pm
autor: El_Jem
Witajcie
Sniegu zazwyczaj mam na 2/3 koła i mam dylemat, w którym kierunku się rozwijać.
Dzięki

: czw wrz 21, 2006 7:00 pm
autor: kpeugeot
łańcuch na MT to nie najmądrzej na pozostałe OKi :)21

witaj w regionie

własnie dostałes dostęp :)21

Korekta do tematu

: czw wrz 21, 2006 7:15 pm
autor: El_Jem
Uzyłem (jak pewien polityk) skrótu myślowego i jak on zostałem źle zrozumiany. Teraz precyzyjniej. Jaką polecacie opcję (z podanych poniżej):
1. zwykłe M+S i łańcuchy
2. AT
3. MT

Która z opcji najlepiej pociągnie po kopnym śniegu, a potem żeby jeszcze pojechać do miasta.

: czw wrz 21, 2006 7:31 pm
autor: Fidodido
Podpisuję się pod w/w pytaniem. Tzn. Czy AT lub MT będą dobre jako zimówki ogólnie rzecz ujmując tzn śnieg, lód i codzienne zmagania z kilometrami..

: czw wrz 21, 2006 7:39 pm
autor: danielpoz
Fidodido pisze:Podpisuję się pod w/w pytaniem. Tzn. Czy AT lub MT będą dobre jako zimówki ogólnie rzecz ujmując tzn śnieg, lód i codzienne zmagania z kilometrami..
raczej zle

AT od biedy robi ale MT w zimie to raczje nieporozumienie no chyba ze w kopkim sniegu ale nie o to raczej pytasz

: czw wrz 21, 2006 7:53 pm
autor: mendelmax
W sumie już tylko patrząc na powierzchnię kontaktu z zalodzoną nawierzchnią można uznać, że MT to raczej nie najlepsza opcja.
Z kolei na łańcuchach to chyba nie będziesz ciągle jeździł, wiec będziesz musiał założyć, przejechać zasypany odcinek, zdjąć, a wracając- znowu to samo. :)3
Myślę, że na śnieg głęboki to chyba AT brzmią najsensowniej, ale jest tyle rodzajów śniegu, że nie ma chyba co się rozwodzić... Wszystko jest względne ;)

: czw wrz 21, 2006 7:57 pm
autor: Mroczny
proponuję wozić następujące komplety opon:
1. zimówki - na osnieżone drogi
2. zimówki z kolcami na drogi oblodzone
3. MT na kopny snieg
3a). MT z łańcuchami na więcej kopnego śniegu
4. boggery na dramatycznie głęboki kopny snieg
5. AT na taki se snieg
6. deszówki na ciepłe dni gdy śnieg zmienia się w wodę :)21

: czw wrz 21, 2006 8:02 pm
autor: mendelmax
A jakie opony proponujesz na przyczepę, na której te opony będą leżeć? :lol: :)2

: czw wrz 21, 2006 8:08 pm
autor: bojach
kpeugeot pisze:własnie dostałes dostęp :)21
a ja mogę dostać dostęp ?? :)21

: czw wrz 21, 2006 8:36 pm
autor: Greg_pl
Widzialem MT na sniegu, chyba 31" to byly. Jak kierownik dal ognia, to auto szlo jak burza.. ale w dol. Pierwszy raz widzialem cos takiego, ognia - i szedl prosto w dol, łopatą trzeba bylo pracowac.

: czw wrz 21, 2006 9:23 pm
autor: mazurkas007
chłopaki poczekajcie do przyszłego roku - tu u mnie temperatura spada do -40 w zimie a snieg jest od października do końca kwietnia, na zamarzniętych jeziorach są normalne drogi. Zanabyłem 31" BFG AT i mam zamiar na nich przeżyć jakoś tę zimę - to na wiosnę wam powiem jak było i na przyszły rok będziecie wiedzieć co kupić. Wystarczy odrobina cierpliwości ;)

: czw wrz 21, 2006 9:25 pm
autor: kmiecioo
mendelmax pisze:W sumie już tylko patrząc na powierzchnię kontaktu z zalodzoną nawierzchnią można uznać, że MT to raczej nie najlepsza opcja.
Popatrz jeszcze na jeden drobiazg. U nas służby drogowe zawsze przegapią początek zimy i jest na drogach pełno błota pośniegowego. Zimówka z wąskimi lamelami nie zawsze zdąży odprowadzić to błoto. Hipotetyzując MT -ki powinny w takiej sytuacji lepiej robić.
Tej zimy będę testował, na wiosnę mogę opublikować wyniki :)21
Boję się trochę bo wrang jest krótki i przez to niezbyt stabilny.
Z całą pewnością mogę z zeszłej zimy powiedzieć że 8 - letnie BFG Long Trail M+S na błocie pośniegowym nie robią. :roll: W zeszłym roku za szybko zdjąłem zimówki i.... postawiło w poprzek drogi przy hamowaniu na śliskim. Efekt - 50PLN + klepanie błotniczka. :( Ale te gumy nie robiły nawet w lecie po deszczu :)3

: czw wrz 21, 2006 9:28 pm
autor: Greg_pl
Bo 8-mio letnie gumy to w zime najlepiej w piecu robia (tylko potem druty trzeba wyjmowac)

: czw wrz 21, 2006 9:30 pm
autor: bojach
3 zimy jezdze na BF MT 31 , i nie jest najgożej , mam na myśli ze sie da ,wymaga to pewnych umiejętnosci szczególnie na oblodzonej drodze ale i typowe zimówki nie są tu perfekcyjne ( jednak o niebo lepsze ) za to po nie zbyt utwardzonym śniegu to sie fajnie pomyka nie mówiąc o sypkim 0.5 metrowym śniegu ciagnac kulig , łańcuchów nie polecam , a BF przy mrozie nie twardnieje co jest jej duza zaleta

: czw wrz 21, 2006 9:40 pm
autor: edox
ja mam dunlopy 2m normalne szosowe zimowki i mysle ze do codziennej jazdy to jest optymalne rozwiazanie bo zaden a/t-ek czy juz napewno m/t-ek przy -30 na drodze utwardzonej (troche sniegu troche lodu) jak to w Polsce bywa nie zatrzyma twojego autka tak szybko jak zrobi to klasyczna zimoweczka z wieloma slicznymi lamelikami :wink:

: czw wrz 21, 2006 9:41 pm
autor: mendelmax
mazurkas007 pisze:Zanabyłem 31" BFG AT i mam zamiar na nich przeżyć jakoś tę zimę - to na wiosnę wam powiem jak było
kmiecioo pisze:MT -ki powinny w takiej sytuacji lepiej robić.
Tej zimy będę testował, na wiosnę mogę opublikować wyniki
Oj panowie optymiści zakładają, że dożyją :wink: :)2
Tak serio, na każdej oponie się da. Ale na jednych lepiej, na innych gorzej.
A faktycznie opona 8 lat to już nabiera wartości muzealnej...
Ja śmigam na szosówkach Goodyear Ultra Grip i robią na drogach dobrze, nawet w błocie pośniegowym, stąd ten argument odrzucam ;) . Problem oczywiście jak śniegu się robi więcej- wówczas napewno AT będzie lepsze :)2

: czw wrz 21, 2006 9:42 pm
autor: misman
bojach pisze:3 zimy jezdze na BF MT 31 , i nie jest najgożej , mam na myśli ze sie da ,wymaga to pewnych umiejętnosci szczególnie na oblodzonej drodze ale i typowe zimówki nie są tu perfekcyjne ( jednak o niebo lepsze ) za to po nie zbyt utwardzonym śniegu to sie fajnie pomyka nie mówiąc o sypkim 0.5 metrowym śniegu ciagnac kulig , łańcuchów nie polecam , a BF przy mrozie nie twardnieje co jest jej duza zaleta
To też wymaga pewnych umiejętności :)21

: czw wrz 21, 2006 9:45 pm
autor: bojach
....

: czw wrz 21, 2006 9:52 pm
autor: edox
jak na codzien to tylko M+S !!

: pt wrz 22, 2006 5:07 am
autor: kpeugeot
bojach pisze:
kpeugeot pisze:własnie dostałes dostęp :)21
a ja mogę dostać dostęp ?? :)21

mówisz i masz :)21

: pt wrz 22, 2006 7:01 am
autor: bojach
ale ja chciałem do Gdańska :oops:

: pt wrz 22, 2006 9:10 am
autor: kmiecioo
edox pisze:jak na codzien to tylko M+S !!
MTki też są M+S.
Dywagujemy o prawdopodobieństwie uniknięcia wizyty u blacharza w zależności od zastosowania opon z różnymi bieżnikami, a nie z różnymi mieszankami ( letnie / zimowe) :)21

Ale nie ukrywam że biorąc Twoje słowa dosłownie trochę się uspokoiłem :)21

: pt wrz 22, 2006 9:28 am
autor: piotr_z
tu masz ten temat w poprzednim wcieleniu :)21

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=32745

: ndz wrz 24, 2006 9:38 pm
autor: 9mm
miałem M+S w standarcie z nyską , strasznie nierobiły na śniegu , mogłem się zakopać wszędzie , zmieniłem w zeszłym roku na BFG AT i zostawiłem na zimę , robią bardzo dobrze , miałem dużo zabawy na śniegui było ok . nie robią w dwóch sytuacjach: lód i odwilż (tzn jak jest taka temperatura ,że śnieg robi się mokry wtedy totalna d..a) do MS nie wrócę , idą właśnie na allegro.

: ndz wrz 24, 2006 10:16 pm
autor: Greg_pl
Ale jakie M+S? Bo te BFG AT to tez sa M+S, zimowki rowniez.