Łancuchy

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Łancuchy

Post autor: edox » ndz paź 15, 2006 12:06 pm

Jak to jest ?? Kiedy zima w wielu krajach alpejskich i tez u nas spadnie sporo sniegu na terenach gorskich wprowadza sie zakas poruszania sie samochodami bez łancuchów. I takie pytanie: czy dotyczy to równiez aut terenowych czyli czy jakis mily policjant nie powie mi na zakopiance zebym spadal na stacje po lancuchy !!
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Łancuchy

Post autor: Eskapada » ndz paź 15, 2006 12:29 pm

edox pisze:.....jakis mily policjant nie powie mi na zakopiance zebym spadal na stacje po lancuchy !!
Przepisy o ruch drogowym nie rozgraniczają kierowców na tych co maja dżipy i tych co nie maja dżipów co najwyżej na pojazdy do 3,5 tony oraz powyżej na pojazdy wolnobieżne, zaprzęgi konne i inne kategorie które powinny być Ci znane skoro jesteś kierowcą i poruszasz się po drogach publicznych 8) !!

Jeżdżenie legendą posiadanie pojazdu który jest stylem życia nie zwalania od przestrzegania znaków drogowych i przepisów .....
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 15, 2006 1:34 pm

Inna sprawa, że choć masz 2 razy większą moc napędową od aut 2WD, to hamowanie masz takie samo... Z tym, że od większości aut masz też ze dwa razy większą masę do zatrzymania. Więc jak wymagają łańcuchów, to lepiej je miej- docenisz jak ten przed tobą z łańcuchami zahamuje... :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: Łancuchy

Post autor: misman » ndz paź 15, 2006 1:53 pm

Eskapada pisze: Jeżdżenie legendą posiadanie pojazdu który jest stylem życia
Poodbijało Wam z tą legendą ? Auto jak każde inne, tyle że zajebiście wygodne i fajnie jeździ wszędzie 8)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz paź 15, 2006 2:25 pm

Taa.. najbardziej wygodny to jest pip cziroki z tylu :)21

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz paź 15, 2006 2:52 pm

Misiek Bielsko pisze:Taa.. najbardziej wygodny to jest pip cziroki z tylu :)21
Z tyłu nie jeżdżę, zatem nie zauważam istoty problemu 8)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » ndz paź 15, 2006 2:58 pm

a do WJ łancuchy na przod, na tyl a moze tu i tu ?? ??
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 15, 2006 3:38 pm

Ja bym walił albo tu i tu, albo na tył- jak dasz tylko na przód, to tył się będzie co chwile ślizgał wymuszając dołączanie przodu, co ani nie wpłynie fajnie na stabilność, ani na żywotność gerotora i oleju. Ale to tylko taka sobie moja koncepcja, praktyki w tym niemam (mieszkam na płaskim ;) )
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » ndz paź 15, 2006 4:56 pm

ale za to jak sie da tylko na tyl to z hamowaniem moga byc problemy :)3
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz paź 15, 2006 5:07 pm

edox pisze:ale za to jak sie da tylko na tyl to z hamowaniem moga byc problemy :)3
pitolisz glupoty 8) niby dla czego mają być klopoty ?? Teraz, na czarnym jak mocno nacisniesz pedał hamulca to tez masz klopoty ?? Tył zawsze lżej hamuje od tego jest korektor siły hamowania ktory nie pozwoli zeby tyl wyptrzedził przód :)21

Pozostaje jeszcze kwestia skrzyni jaka masz i co pisze w instrukcji użytkowania producent :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Kudłaty
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lip 10, 2005 5:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kudłaty » ndz paź 15, 2006 5:29 pm

Misiek Bielsko pisze:Taa.. najbardziej wygodny to jest pip cziroki z tylu :)21
Taa i do tego dwu drzwiowy :)20 - dobrze że ja zawsze prowadze bo niewiem jak te ludziska ztyłu włażą .
Był Suzuk Był Jeep
Niedługo coś nowego .Już jaest LR Disco 300

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 15, 2006 5:38 pm

napewno najlepiej jest mieć łańcuchy na wszystkich kołach i wtedy wszystkie wątpliwości znikają. Ale jeśli to niemożliwe to złota ogólna zasada mówi, żeby łańcuchy dawać na oś napędową. W twoim przypadku tył.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz paź 15, 2006 5:47 pm

mendelmax pisze:napewno najlepiej jest mieć łańcuchy na wszystkich kołach i wtedy wszystkie wątpliwości znikają. Ale jeśli to niemożliwe to złota ogólna zasada mówi, żeby łańcuchy dawać na oś napędową. W twoim przypadku tył.

zakładanie łańcuchów na 4 koła podczas jazdy drogą z ubitym śniegiem - takie drogi mamy np górskich kurortach gdzie śnieg jest tylko odgarniany to lekki przerost formy nad treścią :roll: starczy komplet na tylną oś .....
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz paź 15, 2006 6:32 pm

a czy aby nie lepiej na przód? tak samo jak lepsze opony? przodem skręcasz, przodem hamujesz, przód ma większą masę...

wyobraź sobie stromy zjazd z łańcuchami tylko na tylnej osi

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 15, 2006 6:45 pm

Czasem lepiej, to właśnie wszystko zależy. Niemniej jako że nie ma part-time'u, to nie może po prostu mieć łańcuchow na przodzie i napędzać się przodem- tył musiałby się ciągle ślizgać, a to ciut niewygodne i może powodować śliczną jazdę bokami. Osobiście w WJ z NV247 założyłbym jednak na tył.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz paź 15, 2006 6:45 pm

no to jesteś w błędzie - na zjazdach łancuch na tylnej osi nic nie da
na podjazdach - owszem może być na tyle jeśli przód jest tylko dopędzany a nie napędzany

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 15, 2006 6:59 pm

że na zjazdach łańcuch z tyłu jest zncznie gorszą opcją to jasne. Ale jak sam mówisz na podjazdach (na których naprawdę trzeba łańcuchów, a nie że ktoś zakłada od tak sobie) obawiam się, że działałoby to wyjątkowo nędznie. Chyba, że przyjąć, że podjazdy śmigasz na reduktorze, co nie jest takie głupie. Wtedy faktycznie łańcuchy na przody i będzie dobrze robiło tak pod górkę jak i z górki :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » ndz paź 15, 2006 7:55 pm

dajcie spokoj z tymi lancuchami! Przy napedzie na 4 kola to zbytek. Ja kupilem 4 lata temu lancuchy i ani razu nie mialem sytuacji abym byl zmuszony je zalozyc! ( a mieszkam blisko gor i czesto jezdze po bialym) Lepiej zainwestowac w dobre opony...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz paź 15, 2006 9:27 pm

Mowa jest o sytuacji gdy wymagane są prawnie a nie fizycznie :)2 Zresztą serio na ślizgawce mogą duuuużo zaoferować :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pn paź 16, 2006 10:08 am

Misiek Bielsko pisze:Taa.. najbardziej wygodny to jest pip cziroki z tylu :)21
jest wygodny tylko wsiada się do d...
:)21


Co do tematu:
-" Panie kierowco - a gdzie łańcuchy?? "
-" Ależ Panie Władzo !! Przecież ja mam Jeepa !!"

:)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn paź 16, 2006 10:19 am

SławekXJ pisze:

Co do tematu:
-" Panie kierowco - a gdzie łańcuchy?? "
-" Ależ Panie Władzo !! Przecież ja mam Jeepa !!"

:)21
Pan Władza:
- upss Panie kierowco, przepraszam - Ja mamy ARO :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pn paź 16, 2006 12:08 pm

należałoby jeszcze wybadać, czy łańcuchy zmieszczą się na przodzie bo można sobie w sposób niezaplanowany poszerzyć nadkola :D
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn paź 16, 2006 12:19 pm

Mroczny pisze: na podjazdach - owszem może być na tyle jeśli przód jest tylko dopędzany a nie napędzany
dopędzany :)20 Dopędzić to możesz sobie bimber w domu :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn paź 16, 2006 2:13 pm

a zdechła wiskoza co daje 1/7 mocy na przód to niby co jest? :wink:

na stronach producentów i dystrybutorów (np: opony.pl) łańcuchów widnieje informacja, że w samochodach 4x4 łańcuchy stosuje się w spozób zalecany przez producenta auta. Przez wzgląd na niby 4x4

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn paź 16, 2006 3:14 pm

WJ nie ma zdechłej wiskozy- ma ten cały gerodisk który na przód nie przekazuje w zasadzie żadnej mocy :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość