MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
edox
-

- Posty: 150
- Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: edox » ndz paź 15, 2006 12:06 pm
Jak to jest

Kiedy zima w wielu krajach alpejskich i tez u nas spadnie sporo sniegu na terenach gorskich wprowadza sie zakas poruszania sie samochodami bez łancuchów. I takie pytanie: czy dotyczy to równiez aut terenowych czyli czy jakis mily policjant nie powie mi na zakopiance zebym spadal na stacje po lancuchy

WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » ndz paź 15, 2006 12:29 pm
edox pisze:.....jakis mily policjant nie powie mi na zakopiance zebym spadal na stacje po lancuchy

Przepisy o ruch drogowym nie rozgraniczają kierowców na tych co maja dżipy i tych co nie maja dżipów co najwyżej na pojazdy do 3,5 tony oraz powyżej na pojazdy wolnobieżne, zaprzęgi konne i inne kategorie które powinny być Ci znane skoro jesteś kierowcą i poruszasz się po drogach publicznych
Jeżdżenie legendą posiadanie pojazdu który jest stylem życia nie zwalania od przestrzegania znaków drogowych i przepisów .....
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz paź 15, 2006 1:34 pm
Inna sprawa, że choć masz 2 razy większą moc napędową od aut 2WD, to hamowanie masz takie samo... Z tym, że od większości aut masz też ze dwa razy większą masę do zatrzymania. Więc jak wymagają łańcuchów, to lepiej je miej- docenisz jak ten przed tobą z łańcuchami zahamuje...

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » ndz paź 15, 2006 1:53 pm
Eskapada pisze:
Jeżdżenie legendą posiadanie pojazdu który jest stylem życia
Poodbijało Wam z tą legendą ? Auto jak każde inne, tyle że zajebiście wygodne i fajnie jeździ wszędzie

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » ndz paź 15, 2006 2:25 pm
Taa.. najbardziej wygodny to jest pip cziroki z tylu

-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » ndz paź 15, 2006 2:52 pm
Misiek Bielsko pisze:Taa.. najbardziej wygodny to jest pip cziroki z tylu

Z tyłu nie jeżdżę, zatem nie zauważam istoty problemu

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
edox
-

- Posty: 150
- Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: edox » ndz paź 15, 2006 2:58 pm
a do WJ łancuchy na przod, na tyl a moze tu i tu

WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz paź 15, 2006 3:38 pm
Ja bym walił albo tu i tu, albo na tył- jak dasz tylko na przód, to tył się będzie co chwile ślizgał wymuszając dołączanie przodu, co ani nie wpłynie fajnie na stabilność, ani na żywotność gerotora i oleju. Ale to tylko taka sobie moja koncepcja, praktyki w tym niemam (mieszkam na płaskim

)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
edox
-

- Posty: 150
- Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: edox » ndz paź 15, 2006 4:56 pm
ale za to jak sie da tylko na tyl to z hamowaniem moga byc problemy

WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » ndz paź 15, 2006 5:07 pm
edox pisze:ale za to jak sie da tylko na tyl to z hamowaniem moga byc problemy

pitolisz glupoty

niby dla czego mają być klopoty

Teraz, na czarnym jak mocno nacisniesz pedał hamulca to tez masz klopoty

Tył zawsze lżej hamuje od tego jest korektor siły hamowania ktory nie pozwoli zeby tyl wyptrzedził przód
Pozostaje jeszcze kwestia skrzyni jaka masz i co pisze w instrukcji użytkowania producent

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Kudłaty
-

- Posty: 205
- Rejestracja: ndz lip 10, 2005 5:34 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Kudłaty » ndz paź 15, 2006 5:29 pm
Misiek Bielsko pisze:Taa.. najbardziej wygodny to jest pip cziroki z tylu

Taa i do tego dwu drzwiowy

- dobrze że ja zawsze prowadze bo niewiem jak te ludziska ztyłu włażą .
Był Suzuk Był Jeep
Niedługo coś nowego .Już jaest LR Disco 300
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz paź 15, 2006 5:38 pm
napewno najlepiej jest mieć łańcuchy na wszystkich kołach i wtedy wszystkie wątpliwości znikają. Ale jeśli to niemożliwe to złota ogólna zasada mówi, żeby łańcuchy dawać na oś napędową. W twoim przypadku tył.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » ndz paź 15, 2006 5:47 pm
mendelmax pisze:napewno najlepiej jest mieć łańcuchy na wszystkich kołach i wtedy wszystkie wątpliwości znikają. Ale jeśli to niemożliwe to złota ogólna zasada mówi, żeby łańcuchy dawać na oś napędową. W twoim przypadku tył.
zakładanie łańcuchów na 4 koła podczas jazdy drogą z ubitym śniegiem - takie drogi mamy np górskich kurortach gdzie śnieg jest tylko odgarniany to lekki przerost formy nad treścią

starczy komplet na tylną oś .....
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » ndz paź 15, 2006 6:32 pm
a czy aby nie lepiej na przód? tak samo jak lepsze opony? przodem skręcasz, przodem hamujesz, przód ma większą masę...
wyobraź sobie stromy zjazd z łańcuchami tylko na tylnej osi
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz paź 15, 2006 6:45 pm
Czasem lepiej, to właśnie wszystko zależy. Niemniej jako że nie ma part-time'u, to nie może po prostu mieć łańcuchow na przodzie i napędzać się przodem- tył musiałby się ciągle ślizgać, a to ciut niewygodne i może powodować śliczną jazdę bokami. Osobiście w WJ z NV247 założyłbym jednak na tył.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » ndz paź 15, 2006 6:45 pm
no to jesteś w błędzie - na zjazdach łancuch na tylnej osi nic nie da
na podjazdach - owszem może być na tyle jeśli przód jest tylko dopędzany a nie napędzany
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz paź 15, 2006 6:59 pm
że na zjazdach łańcuch z tyłu jest zncznie gorszą opcją to jasne. Ale jak sam mówisz na podjazdach (na których naprawdę trzeba łańcuchów, a nie że ktoś zakłada od tak sobie) obawiam się, że działałoby to wyjątkowo nędznie. Chyba, że przyjąć, że podjazdy śmigasz na reduktorze, co nie jest takie głupie. Wtedy faktycznie łańcuchy na przody i będzie dobrze robiło tak pod górkę jak i z górki

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » ndz paź 15, 2006 7:55 pm
dajcie spokoj z tymi lancuchami! Przy napedzie na 4 kola to zbytek. Ja kupilem 4 lata temu lancuchy i ani razu nie mialem sytuacji abym byl zmuszony je zalozyc! ( a mieszkam blisko gor i czesto jezdze po bialym) Lepiej zainwestowac w dobre opony...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz paź 15, 2006 9:27 pm
Mowa jest o sytuacji gdy wymagane są prawnie a nie fizycznie

Zresztą serio na ślizgawce mogą duuuużo zaoferować

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
SławekXJ
-

- Posty: 1066
- Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Post
autor: SławekXJ » pn paź 16, 2006 10:08 am
Misiek Bielsko pisze:Taa.. najbardziej wygodny to jest pip cziroki z tylu

jest wygodny tylko wsiada się do d...
Co do tematu:
-" Panie kierowco - a gdzie łańcuchy?? "
-" Ależ Panie Władzo

Przecież ja mam Jeepa

"

Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pn paź 16, 2006 10:19 am
SławekXJ pisze:
Co do tematu:
-" Panie kierowco - a gdzie łańcuchy?? "
-" Ależ Panie Władzo

Przecież ja mam Jeepa

"

Pan Władza:
- upss Panie kierowco, przepraszam - Ja mamy ARO

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
gkozi
-

- Posty: 1497
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
- Lokalizacja: zielonogórskie
Post
autor: gkozi » pn paź 16, 2006 12:08 pm
należałoby jeszcze wybadać, czy łańcuchy zmieszczą się na przodzie bo można sobie w sposób niezaplanowany poszerzyć nadkola

Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pn paź 16, 2006 12:19 pm
Mroczny pisze: na podjazdach - owszem może być na tyle jeśli przód jest tylko dopędzany a nie napędzany
dopędzany

Dopędzić to możesz sobie bimber w domu

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn paź 16, 2006 2:13 pm
a zdechła wiskoza co daje 1/7 mocy na przód to niby co jest?
na stronach producentów i dystrybutorów (np: opony.pl) łańcuchów widnieje informacja, że w samochodach 4x4 łańcuchy stosuje się w spozób zalecany przez producenta auta. Przez wzgląd na niby 4x4
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pn paź 16, 2006 3:14 pm
WJ nie ma zdechłej wiskozy- ma ten cały gerodisk który na przód nie przekazuje w zasadzie żadnej mocy

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość