Strona 1 z 2
Łancuchy
: ndz paź 15, 2006 12:06 pm
autor: edox
Jak to jest

Kiedy zima w wielu krajach alpejskich i tez u nas spadnie sporo sniegu na terenach gorskich wprowadza sie zakas poruszania sie samochodami bez łancuchów. I takie pytanie: czy dotyczy to równiez aut terenowych czyli czy jakis mily policjant nie powie mi na zakopiance zebym spadal na stacje po lancuchy

Re: Łancuchy
: ndz paź 15, 2006 12:29 pm
autor: Eskapada
edox pisze:.....jakis mily policjant nie powie mi na zakopiance zebym spadal na stacje po lancuchy

Przepisy o ruch drogowym nie rozgraniczają kierowców na tych co maja dżipy i tych co nie maja dżipów co najwyżej na pojazdy do 3,5 tony oraz powyżej na pojazdy wolnobieżne, zaprzęgi konne i inne kategorie które powinny być Ci znane skoro jesteś kierowcą i poruszasz się po drogach publicznych
Jeżdżenie legendą posiadanie pojazdu który jest stylem życia nie zwalania od przestrzegania znaków drogowych i przepisów .....
: ndz paź 15, 2006 1:34 pm
autor: mendelmax
Inna sprawa, że choć masz 2 razy większą moc napędową od aut 2WD, to hamowanie masz takie samo... Z tym, że od większości aut masz też ze dwa razy większą masę do zatrzymania. Więc jak wymagają łańcuchów, to lepiej je miej- docenisz jak ten przed tobą z łańcuchami zahamuje...

Re: Łancuchy
: ndz paź 15, 2006 1:53 pm
autor: misman
Eskapada pisze:
Jeżdżenie legendą posiadanie pojazdu który jest stylem życia
Poodbijało Wam z tą legendą ? Auto jak każde inne, tyle że zajebiście wygodne i fajnie jeździ wszędzie

: ndz paź 15, 2006 2:25 pm
autor: Misiek Bielsko
Taa.. najbardziej wygodny to jest pip cziroki z tylu

: ndz paź 15, 2006 2:52 pm
autor: misman
Misiek Bielsko pisze:Taa.. najbardziej wygodny to jest pip cziroki z tylu

Z tyłu nie jeżdżę, zatem nie zauważam istoty problemu

: ndz paź 15, 2006 2:58 pm
autor: edox
a do WJ łancuchy na przod, na tyl a moze tu i tu

: ndz paź 15, 2006 3:38 pm
autor: mendelmax
Ja bym walił albo tu i tu, albo na tył- jak dasz tylko na przód, to tył się będzie co chwile ślizgał wymuszając dołączanie przodu, co ani nie wpłynie fajnie na stabilność, ani na żywotność gerotora i oleju. Ale to tylko taka sobie moja koncepcja, praktyki w tym niemam (mieszkam na płaskim

)
: ndz paź 15, 2006 4:56 pm
autor: edox
ale za to jak sie da tylko na tyl to z hamowaniem moga byc problemy

: ndz paź 15, 2006 5:07 pm
autor: Eskapada
edox pisze:ale za to jak sie da tylko na tyl to z hamowaniem moga byc problemy

pitolisz glupoty

niby dla czego mają być klopoty

Teraz, na czarnym jak mocno nacisniesz pedał hamulca to tez masz klopoty

Tył zawsze lżej hamuje od tego jest korektor siły hamowania ktory nie pozwoli zeby tyl wyptrzedził przód
Pozostaje jeszcze kwestia skrzyni jaka masz i co pisze w instrukcji użytkowania producent

: ndz paź 15, 2006 5:29 pm
autor: Kudłaty
Misiek Bielsko pisze:Taa.. najbardziej wygodny to jest pip cziroki z tylu

Taa i do tego dwu drzwiowy

- dobrze że ja zawsze prowadze bo niewiem jak te ludziska ztyłu włażą .
: ndz paź 15, 2006 5:38 pm
autor: mendelmax
napewno najlepiej jest mieć łańcuchy na wszystkich kołach i wtedy wszystkie wątpliwości znikają. Ale jeśli to niemożliwe to złota ogólna zasada mówi, żeby łańcuchy dawać na oś napędową. W twoim przypadku tył.
: ndz paź 15, 2006 5:47 pm
autor: Eskapada
mendelmax pisze:napewno najlepiej jest mieć łańcuchy na wszystkich kołach i wtedy wszystkie wątpliwości znikają. Ale jeśli to niemożliwe to złota ogólna zasada mówi, żeby łańcuchy dawać na oś napędową. W twoim przypadku tył.
zakładanie łańcuchów na 4 koła podczas jazdy drogą z ubitym śniegiem - takie drogi mamy np górskich kurortach gdzie śnieg jest tylko odgarniany to lekki przerost formy nad treścią

starczy komplet na tylną oś .....
: ndz paź 15, 2006 6:32 pm
autor: Mroczny
a czy aby nie lepiej na przód? tak samo jak lepsze opony? przodem skręcasz, przodem hamujesz, przód ma większą masę...
wyobraź sobie stromy zjazd z łańcuchami tylko na tylnej osi
: ndz paź 15, 2006 6:45 pm
autor: mendelmax
Czasem lepiej, to właśnie wszystko zależy. Niemniej jako że nie ma part-time'u, to nie może po prostu mieć łańcuchow na przodzie i napędzać się przodem- tył musiałby się ciągle ślizgać, a to ciut niewygodne i może powodować śliczną jazdę bokami. Osobiście w WJ z NV247 założyłbym jednak na tył.
: ndz paź 15, 2006 6:45 pm
autor: Mroczny
no to jesteś w błędzie - na zjazdach łancuch na tylnej osi nic nie da
na podjazdach - owszem może być na tyle jeśli przód jest tylko dopędzany a nie napędzany
: ndz paź 15, 2006 6:59 pm
autor: mendelmax
że na zjazdach łańcuch z tyłu jest zncznie gorszą opcją to jasne. Ale jak sam mówisz na podjazdach (na których naprawdę trzeba łańcuchów, a nie że ktoś zakłada od tak sobie) obawiam się, że działałoby to wyjątkowo nędznie. Chyba, że przyjąć, że podjazdy śmigasz na reduktorze, co nie jest takie głupie. Wtedy faktycznie łańcuchy na przody i będzie dobrze robiło tak pod górkę jak i z górki

: ndz paź 15, 2006 7:55 pm
autor: intruz
dajcie spokoj z tymi lancuchami! Przy napedzie na 4 kola to zbytek. Ja kupilem 4 lata temu lancuchy i ani razu nie mialem sytuacji abym byl zmuszony je zalozyc! ( a mieszkam blisko gor i czesto jezdze po bialym) Lepiej zainwestowac w dobre opony...
: ndz paź 15, 2006 9:27 pm
autor: mendelmax
Mowa jest o sytuacji gdy wymagane są prawnie a nie fizycznie

Zresztą serio na ślizgawce mogą duuuużo zaoferować

: pn paź 16, 2006 10:08 am
autor: SławekXJ
Misiek Bielsko pisze:Taa.. najbardziej wygodny to jest pip cziroki z tylu

jest wygodny tylko wsiada się do d...
Co do tematu:
-" Panie kierowco - a gdzie łańcuchy?? "
-" Ależ Panie Władzo

Przecież ja mam Jeepa

"

: pn paź 16, 2006 10:19 am
autor: Eskapada
SławekXJ pisze:
Co do tematu:
-" Panie kierowco - a gdzie łańcuchy?? "
-" Ależ Panie Władzo

Przecież ja mam Jeepa

"

Pan Władza:
- upss Panie kierowco, przepraszam - Ja mamy ARO

: pn paź 16, 2006 12:08 pm
autor: gkozi
należałoby jeszcze wybadać, czy łańcuchy zmieszczą się na przodzie bo można sobie w sposób niezaplanowany poszerzyć nadkola

: pn paź 16, 2006 12:19 pm
autor: Eskapada
Mroczny pisze: na podjazdach - owszem może być na tyle jeśli przód jest tylko dopędzany a nie napędzany
dopędzany

Dopędzić to możesz sobie bimber w domu

: pn paź 16, 2006 2:13 pm
autor: Mroczny
a zdechła wiskoza co daje 1/7 mocy na przód to niby co jest?
na stronach producentów i dystrybutorów (np: opony.pl) łańcuchów widnieje informacja, że w samochodach 4x4 łańcuchy stosuje się w spozób zalecany przez producenta auta. Przez wzgląd na niby 4x4
: pn paź 16, 2006 3:14 pm
autor: mendelmax
WJ nie ma zdechłej wiskozy- ma ten cały gerodisk który na przód nie przekazuje w zasadzie żadnej mocy
