MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
edox
-

- Posty: 150
- Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: edox » sob paź 28, 2006 2:05 pm
czy beda pasowaly do mnie takie opony: 245/75/16

pytam bo mam teraz 17' i tak mnie nosi co by zamienic na 16'

WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » sob paź 28, 2006 2:19 pm
Bez liftu nie bardzo. Tzn. z tego co wiem wejdą, ale mogą obcierać przy nawet relatywnie niewielkich wykrzyżach.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
edox
-

- Posty: 150
- Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: edox » sob paź 28, 2006 2:29 pm
to seryjnie co idzie do WJ 235/70/16

WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » sob paź 28, 2006 6:12 pm
245/70 R16 w Limitedzie
225/75 R16 w Laredo
235 występuje tylko na 17"
Tu masz fajną lekturę w temacie
http://www.wjjeeps.com/wheels.htm
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Pawog2
-

- Posty: 203
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk
Post
autor: Pawog2 » sob paź 28, 2006 6:45 pm
Ja miałem 245/70R16 na złotych seryjnych felgach 16" w moim ZJ. Był obniżony o jakieś 1,5cm i tylko dlatego obcierał o stabilizator przy maksymalnym skręcie. Przy wykrzyżach nie obcierał o nic. Różnica w wysokości kół nie wielka, a WJ ma większe wnęki kół. Nie powinno się nic dziac moim zdaniem.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » sob paź 28, 2006 6:49 pm
No toś mnie teraz zszokował. Jak pytałem o takie oponki dla siebie to wszędzie słyszałem, że 2" musowo, bo inaczej będzie ciencko...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
charlie70
-

- Posty: 899
- Rejestracja: pn mar 27, 2006 11:20 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: charlie70 » sob paź 28, 2006 6:59 pm
wejdą. na 100%
Coby piwo smak piwa miało...
-
Pawog2
-

- Posty: 203
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk
Post
autor: Pawog2 » sob paź 28, 2006 7:21 pm
mendelmax pisze:No toś mnie teraz zszokował. Jak pytałem o takie oponki dla siebie to wszędzie słyszałem, że 2" musowo, bo inaczej będzie ciencko...
Bzdura, tak jak mówię, mój ZJ ze znacznie mniejszymi nadkolami spokojnie jeździl na 245/70R16 i tylko leciutko obcierał o stabilizator, naprawdę nic strasznego, było słychać ale nie przenosiło na kierownicę nawet. Zakładać i jeździć!!

Przykładem jest maksymalny wykrzyż jaki osiągnałem jadąc na działeczkę do Kamieńczyka(piszę bo może ktoś jeszcze jest z okolic) i omijając korek pojechałem obok drogi z której musiałem zjechać z ostrej skarpy. Koło tylne było oderwane od ziemi. Nic, a nic się nie wydarzyło.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł
-
czesław&jarząbek
-

- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czesław&jarząbek » ndz paź 29, 2006 2:39 pm
Pawog2 pisze: omijając korek pojechałem obok drogi z której musiałem zjechać z ostrej skarpy. Koło tylne było oderwane od ziemi. Nic, a nic się nie wydarzyło.
jak nic?
tylne koło oderwało się od ziemi...

#noichuj
-
Pawog2
-

- Posty: 203
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk
Post
autor: Pawog2 » ndz paź 29, 2006 2:52 pm
miało to na celu zobrazowanie że nawet przy takim wykrzyżu takie koła nie trą o nic przy seryjnym zawieszeniu w ZJ, a co dopiero w WJ. Tylko czemu wszysko tak trzeszczało jak zjeżdżałem na dół?? Przez brak ramy?? Powinno tak być??
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł
-
Pawog2
-

- Posty: 203
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk
Post
autor: Pawog2 » ndz paź 29, 2006 3:41 pm
eee... tam, jak mój trzeszczy to znaczy że tak być powinno

Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » ndz paź 29, 2006 5:32 pm
Jeep jak nie trzeszczy, to znaczy, ze nie jedzie...

XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
edox
-

- Posty: 150
- Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: edox » ndz paź 29, 2006 6:00 pm
co do kamienczyka to robilem tam masarnie tzn. chlodnictwo w maserni

WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T
-
Peacemaker
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: pt sie 25, 2006 3:12 pm
Post
autor: Peacemaker » ndz paź 29, 2006 6:24 pm
witam! dzlaczego koniecznie zakładacie takie szerokie opony? czy nie jest tak, że im szerzej tym niższy profil, większe przekłamania w km/h, zużycie zawieszenia, trakcja w koleinach, etc ? Pytam, bo ciagle się motam czy kupić zimówki Nokiana WR czy może całoroczne Pirelki Scorpion ATR. No i czy szaleć z szerokością czy zostawić seryjny rozmiar?
pozdrawiam,
Peacemaker.
ZG '98 V8 stock BFG AT KO

-
Pawog2
-

- Posty: 203
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk
Post
autor: Pawog2 » ndz paź 29, 2006 7:43 pm
Peacemaker: to nie jest szeroka opona to po pierwsze, każdy w sumie ma w D... czy się zwiększy przekłamanie na liczniku jak chce mieć większy prześwit pod mostem żeby nie walić nim o kamienie w koleinach to po drugie,a po trzecie to wedle wszelkich opinii jeśli jest szeroka opona i duży profil to opona się dobrze układa w koleinach i nie wyskakuje znich. Ja mam do miasta 275/60R15 i w koleinach jedzie bardzo nerwowo, natomiast pożyczyłem żeby zobaczyć jak się jeździ na MT od kolegi 265/70R15 chyba i była to zupełnie inna bajka, auto jechało jak po sznurku. Zwiększenie zużycia paliwa przy 20l na setkę nie jest rażące nawet jesli miałby to być litr więcej w co wątpię.
Edox: przyczyniłeś się do powstania diabelskiego przedsięwzięcia wg. mieszkańców kamieńczyka, ale nie bój nic... nie wydam cię

Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł
-
edox
-

- Posty: 150
- Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: edox » ndz paź 29, 2006 8:01 pm
Pawog2 pisze:
Edox: przyczyniłeś się do powstania diabelskiego przedsięwzięcia wg. mieszkańców kamieńczyka, ale nie bój nic... nie wydam cię

wiem wiem jeszcze kiedy budowa trwala i mieszkalem tam chyba z miesiac poznalem zdanie mieszkancow

WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T
-
Peacemaker
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: pt sie 25, 2006 3:12 pm
Post
autor: Peacemaker » ndz paź 29, 2006 9:22 pm
hmmm, no dobra, ale zasadnicze moje pytanie jest bez odpowiedzi... które oponki byście raczej doradzili?
pzdr.
P.
ZG '98 V8 stock BFG AT KO

-
Peacemaker
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: pt sie 25, 2006 3:12 pm
Post
autor: Peacemaker » ndz paź 29, 2006 9:27 pm
hmmm, no dobra, ale zasadnicze moje pytanie jest bez odpowiedzi... które oponki byście raczej doradzili?
pzdr.
P.
ZG '98 V8 stock BFG AT KO

-
Pawog2
-

- Posty: 203
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk
Post
autor: Pawog2 » ndz paź 29, 2006 10:35 pm
Peacemaker: twoje pytanie jest ni z gruchy, ni z piertuchy. Napisz wpierw do czego ci te opony mają służyć, jaką jazdę preferujesz to coś będzie można powiedzieć. Bo tak do normalnej jazdy to w zupełności wystarczą zwyczajne opony w seryjnym rozmiarze.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość