Reduktor LPG do 4.0l

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Reduktor LPG do 4.0l

Post autor: Discotheque » ndz lis 02, 2003 8:19 pm

Czy jest na forum ktoś bawiący się w zakładanie gazu i posiadający dane techniczne reduktorów powszechnie montowanych w autach o tej mocy?
Potrzebuje dane techniczne jednego reduktora firmy Zavoli. Nie mogę znaleźć danych dotyczących jego max wydajności.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt lis 04, 2003 12:16 am

haaaaaalooo jest tu kto?













nic tylko echo :D

Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 311
Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE

Post autor: Wiktor » śr lis 05, 2003 6:44 pm

jutro przeczytam na swoim to CI powiem , ale innej firmy mam
TYLKO C*PY MAJA DŻIPY
XJ
askow@op.pl

Awatar użytkownika
bartks
 
 
Posty: 948
Rejestracja: pt mar 14, 2003 12:19 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: bartks » sob lis 08, 2003 11:31 pm


Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz lis 09, 2003 12:05 am

No wlasnie problem bo nie ma tam "mojego" reduktora. Dystrybutor Zavoli na Polske ma klientow gleboko w dupie i nawet nie potrafi odpisac na emaila. Czekam wlasnie na odpowiedz od producenta.
To jakas zenada. Zaklady montujace gaz nie posiadaja dokumentacji technicznych do reduktorow jakie montuja.

Awatar użytkownika
bartks
 
 
Posty: 948
Rejestracja: pt mar 14, 2003 12:19 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: bartks » pn lis 10, 2003 9:39 am

To może weż pod uwagę zmianę reduktora na inny (innej firmy)
Wydatek 250-300 zł mogłby się szybko zwrócić, jeśli spalanie byłoby normalne.
Podobny przypadek był z reduktorami Bedini, ludzie wymieniali je na inne (mimo, iż mieli instalację na gwarancji), żeby nie mieć więcej problemów.

Tadek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw lis 14, 2002 3:48 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tadek » pt lis 14, 2003 10:10 am

Mam świeżo założoną instalację LPGaz i parownik-reduktor ma napis 'super', a tak poważnie - zajże pod maske i dam znać.

pzdr
Tadek

Awatar użytkownika
RAFIK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: śr mar 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: RAFIK » pn lis 24, 2003 2:30 pm

zapewne jest tam napisane "super major" , firma Lovato ?

Tadek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw lis 14, 2002 3:48 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tadek » pn lis 24, 2003 2:43 pm

RAFIK pisze:zapewne jest tam napisane "super major" , firma Lovato ?
Nawet nie wiem. Działa więc do niego nie zaglądam. Zapomniałem na śmierć sprawdzić co to za jeden. Obadam i dam znać.

pzdr
Tadek

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw gru 25, 2003 1:46 pm

tez mysle o zmainie reduktora, mam empigazu, parownik super (do 5 litrow) ale jakos mi dziwnie na obroty przy pedale w desce wchodzi - jakby mnie cosik za dupsko trzymalo - za mala wydajnosc chyba ma !! jak powoli dodaje gazu to jest prawie ok - nie to samo co na benie ale znosnie -

doszlo do tego ze na trasie do wyprzedzania to na bene przechodze zeby czasem silnika na klate nie przyjac :lol:

A cz normalne jest ze wlot powietrza do filtra musialem przyslonic troche bo mi gasl motor jak noge z gazu sciagnolem w czasie jazdy :)5 :)5
Xj mam od 1/2 roku, lpg tak samo wiec doswiadczenia malo !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt gru 26, 2003 1:46 pm

Przyslanianie wlotu powietrza absolutnie nie jest normalne. Nie zauwazylem u siebie mimo zbyt malego parownika problemow przy wyprzedzaniu. Po prostu pedal glebiej, redukcja i do przodu.
Jezeli masz instalacje III generacji to podlacz sobie notebook do sterownika, i przejedz sie z tym. Wszystko od razu bedzie widac co go boli.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt gru 26, 2003 1:58 pm

mam instalacje ??? generacji wiem tylko ze mam sterowanie komputerem z emulacja z sondy lambda i silnikiem krokowym - parownik mam super a z reduktorem to mam problem bo pewnie jest za duzy i za duzo powietrza dostale!! jak przyslonie wlot to jest ok !! chce zalozyc mniejszy reduktor ale nie chce przesadzic a do tabel nie mam dostepu, teraz mam cghyba reduktor o sred 36 mm ale moge sie mylic - zna ktos dane odnosnie srednicy reduktora do silnika 4.0 :)5

co do notebooka to mam teraz zajebisty program ustawiony na ktorym wszystkie jeepy posowaja jak szalone tylko ja mam problem przy wyprzedzaniu, myslalem o zalozeniu przyspieszacza zaplonu do gazu ale najpierw chce sprobowac z tym mniejszym reduktorem
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
bartks
 
 
Posty: 948
Rejestracja: pt mar 14, 2003 12:19 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: bartks » sob gru 27, 2003 11:03 am

XJeep pisze:
A cz normalne jest ze wlot powietrza do filtra musialem przyslonic troche bo mi gasl motor jak noge z gazu sciagnolem w czasie jazdy
Ten problem występuje, kiedy wlot powietrza jest skierowany do kierunku jazdy. Zbyt duża ilość powietrza zmienia skład mieszanki i silnik gaśnie.Zasłonięcie wlotu (częściowe) lub skierowanie go do tyłu pomaga.

Awatar użytkownika
ZBYCHU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 5:29 pm

Post autor: ZBYCHU » sob gru 27, 2003 1:37 pm

Prowadzę montaż i serwis instalacji gazowych od 8 lat jeżeli masz problemy z reduktorem czy mixerem to zapraszam zawsze służe pomocą lub radą

Awatar użytkownika
ZBYCHU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 5:29 pm

Post autor: ZBYCHU » sob gru 27, 2003 1:49 pm

XJeep pisze:mam instalacje ??? generacji wiem tylko ze mam sterowanie komputerem z emulacja z sondy lambda i silnikiem krokowym - parownik mam super a z reduktorem to mam problem bo pewnie jest za duzy i za duzo powietrza dostale!! jak przyslonie wlot to jest ok !! chce zalozyc mniejszy reduktor ale nie chce przesadzic a do tabel nie mam dostepu, teraz mam cghyba reduktor o sred 36 mm ale moge sie mylic - zna ktos dane odnosnie srednicy reduktora do silnika 4.0 :)5

co do notebooka to mam teraz zajebisty program ustawiony na ktorym wszystkie jeepy posowaja jak szalone tylko ja mam problem przy wyprzedzaniu, myslalem o zalozeniu przyspieszacza zaplonu do gazu ale najpierw chce sprobowac z tym mniejszym reduktorem



Kolego mylisz pojęcia. Parownik jest to część reduktora w której następuje odparowanie gazu i przejście z fazy ciekłej w lotną a to o czym piszesz to zapewne jest mikser lub inaczej mieszalnik. Co do stosowania korektorów wyprzedzenia zapłonu to są one wymyślone do układów zasilania metanem i przy propan-butanie raczej się nie sprawdzają

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt gru 30, 2003 1:09 pm

aaa moze i myle bo sie na tym nie znam :lol:
wiem ze mam pewno problem z tym czyms co dochodzi do kolektora ssacego :)6 a "mieszalnik" lub "mikser" mam super, podobno do 5 litrow pojemnosci wiec tak sobie wydedukowalez ze problem tkwi w reduktorze!!

U mnie przysloniecie wlotu powietrza pomoglo na tyle ze teraz mi nie gasnie jak jade ale z wyprzedzaniem to ciagle mam problem bo mocy brak
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
ZBYCHU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 5:29 pm

Post autor: ZBYCHU » wt gru 30, 2003 5:35 pm

teraz to ja już nie wiem z czym masz problem

Pirs

Post autor: Pirs » wt gru 30, 2003 6:25 pm

Panowie

Wlot do filtra nie ma prawa byc niczym przysloniety!!!
To jest bzdura. Te warsztaty , ktore tak robia nie maja poprostu odpowiednich podzespolow do tak pojemnych silnikow i wala kaszane.
Przy odpowiednio dobranym reduktorze zupelnie spokojnie Wasz XJ4.0 bedzie jezdzil z duzym stozkiem K&N-a i nic sie nie bedzie dzialo, poza normalna praca silnika - oczywiscie. :D

Pozdrawiam

Pirs
kiedys XJ4.0 + LPG Lovato super major electronik.

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

reduktor

Post autor: bodek1 » wt gru 30, 2003 9:09 pm

Pirs ma 1000% racji . Ten kto przesłania wlot filtra powietrza to zwykły kaszaniarz. Jeżeli , dla równej pracy silnika trzeba to robić to znaczy , że redektor jest do d... Miałem ten sam problem w innym aucie i mądrale tak właśnie mi auto naprawiali . Pomoglo na 10 km i od nowa to samo . Wymieniłem reduktor / LEVATO/ za 350 PLN i jak ręką odjął . Nie ten samochód . Nawet nie wiem teraz co to benzyna .

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt gru 30, 2003 10:53 pm

dobra dobra tylko ze te wszystkie madrale od gazu to niestety chłam wciskaja ludziom mnie przy osobówce tez wlot przysłonili a tylko zwykły gaznik juz nie mówiac o poprawnie zamontowanym zaworze byle sie nie narobic a klient kupi
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
ZBYCHU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 5:29 pm

Post autor: ZBYCHU » śr gru 31, 2003 11:14 am

Koledzy, żeby wyjaśnić wszystkie zagadnienia. To że nie wolno przełaniać dolotu powietrza do filtra i silnika to jest fakt i firma lub gość który to czyni jest amatorem i dyletantem albo z chęci zysku ew. pod naciskiem klienta który na własną szkodę żąda jak najniższej ceny montuje mixer z Koziej Wólki od pana Kazia za 40PLN który nie spełnia żadnych norm zamiast profesjonalnego mixera badanego na hamowni za ok 150PLN.
Za to że silnik pracuje tylko przy przesłoniętym dolocie w 95% winny jest zły mixer a nie reduktor chyba że jakiś baran od razu zamontował nie do tej pojemności co trzeba. Są przypadki w których rurę dolotu powietrza trzeba odwrócić i to się robi /instalacje I i II generacji/ ODWRÓCIĆ A NIE PRZESŁONIĆ!!! Kolego XJeep nie rozumiem co to jest to z czym masz problem "co dochodzi do kolektora ssącego"

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw sty 08, 2004 12:19 pm

zaczne od poczatku!! jestem totalny laik co do LPG wiec prosze o zrozumienie!!

"mikser" czyli to cos co dochodza do niego m.in weze z woda, mam podobno do pojemnosci 5 litrow, jest na nim napis "super" firmy ELPIGAZ, problem mam natomiast z parownikiem czy tam reduktorem ( jak to zwa tak ...) czyli "tym czyms co dochodzi do kolektora ssacego" hehe z jednej strony a z gory do filtra powietrza - I teraz pytanie!!

KTO MOZE MI PODAC PRAWIDLOWE PARAMETRY (WYMIARY ITP) reduktora do mojego silnika 4.0 litry z 1994 roku :)5 :)5

moj jak juz pisalem jest do d...y i strach w trase tym jechac, wlot powietrza mam caly czas przesloniety bo mi gasnie motor w czasie jazdy - czyli dostaje za duzo powietrza ktore to zdmuchuje gaz CHYBAAAA!! bo tylko sie domyslam :lol:
Domyslam sie rowniez za potrrzebuje mnhiejszy reduktor - ale JAKI

pomocy
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw sty 08, 2004 1:40 pm

XJeep pisze: Domyslam sie rowniez za potrrzebuje mnhiejszy reduktor - ale JAKI

pomocy

Jak masz za duzy reduktor to jak chcesz to ja sie pisze na zamiane :) ja mam taki srednio lekko za maly :)


A tak naprawde nie zmieniaj reduktora na mniejszy. To najglupsze co moglbys zrobic. No chyba ze chcesz zeby silnik pracowal ok ale chlal jak opetany( jak moj :) ) 26 litrow na setke po miescie.

Ale juz nowka sonda lambda pedzi poczta do mnie wiec mam nadzieje ze zejde do 22 :D

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » czw sty 08, 2004 1:44 pm

Ile dałeś za lambde ???
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw sty 08, 2004 2:12 pm

KAZ pisze:Ile dałeś za lambde ???
Jako ze mam ta najdrozsza 3 przewodowa tytanowa 5V to zaplacilem calkowite koszta 130PLN-ow, tylko na razie czekam na przesylke.
Inne sa tansze i kosztuja ok 99PLN.

Oczywiscie nowki pewex z gwarancja.

Szukajcie a znajdziecie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość