xj 2,1 strasznie mi sie chłodzenie ciśnieniuje

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

xj 2,1 strasznie mi sie chłodzenie ciśnieniuje

Post autor: Stefan » śr sty 17, 2007 8:58 am

witam,
mam problem, gdyż strasznie mi się ciśnieniuje układ chłodzenia, efekt z tego taki, że wywala płyn po jeździe w terenie...
raz mi wypadł jeden wężyk przy zbiorniczku wyrównawczym, a za drugim razem pękł mi wąż... :-?
co może być przyczyną??
dodam, że mam nie oryginalny zbiorniczek wyrównawczy, bo poprzedni był pęknięty....
przy jeździe po mieście jest gicior...
!! FOR FUN !!

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Post autor: QBS » śr sty 17, 2007 11:07 am

Włączaj ogrzewanie w terenie - powinno trochę pomóc 'doraźnie'.
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

Awatar użytkownika
heniu
 
 
Posty: 1108
Rejestracja: czw lip 21, 2005 8:43 am
Lokalizacja: Kielce/Bilcza

Post autor: heniu » śr sty 17, 2007 11:47 am

Może korek na chłodnicy nie puszcza
Adrenalina uzależnia
MTM Profi

Awatar użytkownika
shalashaska
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: sob sie 19, 2006 5:16 pm
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: shalashaska » śr sty 17, 2007 1:03 pm

Ni to nie to.I nie ma nic do tego ogrzewanie.Sam mam 2.1TD i ciśnienie na rozgrzanym silniku to jest normalne.Ten silnik jak większość posiada zamknięty układ chłodzenia i podczas gdy złapie temperature(czyli około 85stopniC) ma otworzyć termostat.Powiedz mi czy dolewałeś wcześniej płynu przed tą awarią?Aha dolewając płyn włącz ogrzewanie by dokładnie odpowietrzyć całą instacje i broń Cię Panie Boże byś na zimnym nalał do fulla bo wtedy ciśnienie właśnie będzie szukać słabego miejsca do ucieczki.Rozgrzej silnik i dolewaj w zbiorniczku wyrównawczym.

Podejrzewam że prawdopodobnie nawalił Ci termostat i nie koniecznie umarł, wystarczy że się przycina.Ja wczoraj wymieniałem i zapłaciłem za nówke nie całe 30zeta.
Peugot; Nissan amera N15; Etz251

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Post autor: QBS » śr sty 17, 2007 3:23 pm

shalashaska pisze:Ni to nie to.I nie ma nic do tego ogrzewanie.
Włączając ogrzewanie silnik mniej się grzeje = mniejsze ciśnienie płynu chłodniczeog.
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

Awatar użytkownika
szmo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn lut 13, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: szmo » śr sty 17, 2007 6:41 pm

a ja niechcę straszyć
sprawdż czty przypadkiem niemasz zamiast oleju jakiejś mazi (olejo wodnej )
może to byc początek końca uszczelki pod głowica
był XJ 4 cale bambosze 32 MT
teraz ISUSU PICK UP

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » śr sty 17, 2007 9:11 pm

a ja niechcę straszyć
sprawdż czty przypadkiem niemasz zamiast oleju jakiejś mazi (olejo wodnej )
może to byc początek końca uszczelki pod głowica
Przychylam się do tej wypowiedzi . Zaobserwuj przy pracującym silniku czy do zbiorniczka nie idą bąble; możesz na słabo rozgrzanym silniku !! !! !! odkrecić korek i podejżeć.
Wspomniana wyżej maź może pojawić się bardzo późno , przy małych przedmuchach z uszczelki jest to niezauważalne.
Zwróć również uwage na dużą zmienność tych objawów to znaczy że raz tak się dzieje a raz nie bo to również świadczy o uszczelce ; nieszczelnosć może powstawać przy wyższych temperaturach.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
shalashaska
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: sob sie 19, 2006 5:16 pm
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: shalashaska » śr sty 17, 2007 9:16 pm

QBS pisze:
shalashaska pisze:Ni to nie to.I nie ma nic do tego ogrzewanie.
Włączając ogrzewanie silnik mniej się grzeje = mniejsze ciśnienie płynu chłodniczeog.
No wybacz żeby koleś jeździł non stop na ogrezwaniu.
Peugot; Nissan amera N15; Etz251

Awatar użytkownika
Kudłaty
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lip 10, 2005 5:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kudłaty » czw sty 18, 2007 10:25 pm

shalashaska pisze:
QBS pisze:
shalashaska pisze:Ni to nie to.I nie ma nic do tego ogrzewanie.
Włączając ogrzewanie silnik mniej się grzeje = mniejsze ciśnienie płynu chłodniczeog.
No wybacz żeby koleś jeździł non stop na ogrezwaniu.
Do lata jakoś wytrzyma :)20
Był Suzuk Był Jeep
Niedługo coś nowego .Już jaest LR Disco 300

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt sty 19, 2007 1:18 am

Pitolicie tam... Jeśli nie uszczelka pod głowicą, sprawdzono termostat i pompa wody zachowuje się jak sprawna - to z dużym prawdopodobieństwem jest to typowy objaw kończącej się chłodnicy. Zarośniętej, zakamienionej, drożnej nawet nie w połowie, nie oddającej ciepła jak należy. Stąd wzrost temperatury, cisnienia, i wywalanie chłodziwa.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości