Strona 1 z 1
xj 2,1 strasznie mi sie chłodzenie ciśnieniuje
: śr sty 17, 2007 8:58 am
autor: Stefan
witam,
mam problem, gdyż strasznie mi się ciśnieniuje układ chłodzenia, efekt z tego taki, że wywala płyn po jeździe w terenie...
raz mi wypadł jeden wężyk przy zbiorniczku wyrównawczym, a za drugim razem pękł mi wąż...
co może być przyczyną??
dodam, że mam nie oryginalny zbiorniczek wyrównawczy, bo poprzedni był pęknięty....
przy jeździe po mieście jest gicior...
: śr sty 17, 2007 11:07 am
autor: QBS
Włączaj ogrzewanie w terenie - powinno trochę pomóc 'doraźnie'.
: śr sty 17, 2007 11:47 am
autor: heniu
Może korek na chłodnicy nie puszcza
: śr sty 17, 2007 1:03 pm
autor: shalashaska
Ni to nie to.I nie ma nic do tego ogrzewanie.Sam mam 2.1TD i ciśnienie na rozgrzanym silniku to jest normalne.Ten silnik jak większość posiada zamknięty układ chłodzenia i podczas gdy złapie temperature(czyli około 85stopniC) ma otworzyć termostat.Powiedz mi czy dolewałeś wcześniej płynu przed tą awarią?Aha dolewając płyn włącz ogrzewanie by dokładnie odpowietrzyć całą instacje i broń Cię Panie Boże byś na zimnym nalał do fulla bo wtedy ciśnienie właśnie będzie szukać słabego miejsca do ucieczki.Rozgrzej silnik i dolewaj w zbiorniczku wyrównawczym.
Podejrzewam że prawdopodobnie nawalił Ci termostat i nie koniecznie umarł, wystarczy że się przycina.Ja wczoraj wymieniałem i zapłaciłem za nówke nie całe 30zeta.
: śr sty 17, 2007 3:23 pm
autor: QBS
shalashaska pisze:Ni to nie to.I nie ma nic do tego ogrzewanie.
Włączając ogrzewanie silnik mniej się grzeje = mniejsze ciśnienie płynu chłodniczeog.
: śr sty 17, 2007 6:41 pm
autor: szmo
a ja niechcę straszyć
sprawdż czty przypadkiem niemasz zamiast oleju jakiejś mazi (olejo wodnej )
może to byc początek końca uszczelki pod głowica
: śr sty 17, 2007 9:11 pm
autor: cezii
a ja niechcę straszyć
sprawdż czty przypadkiem niemasz zamiast oleju jakiejś mazi (olejo wodnej )
może to byc początek końca uszczelki pod głowica
Przychylam się do tej wypowiedzi . Zaobserwuj przy pracującym silniku czy do zbiorniczka nie idą bąble; możesz na
słabo rozgrzanym silniku

odkrecić korek i podejżeć.
Wspomniana wyżej maź może pojawić się bardzo późno , przy małych przedmuchach z uszczelki jest to niezauważalne.
Zwróć również uwage na dużą zmienność tych objawów to znaczy że raz tak się dzieje a raz nie bo to również świadczy o uszczelce ; nieszczelnosć może powstawać przy wyższych temperaturach.
: śr sty 17, 2007 9:16 pm
autor: shalashaska
QBS pisze:shalashaska pisze:Ni to nie to.I nie ma nic do tego ogrzewanie.
Włączając ogrzewanie silnik mniej się grzeje = mniejsze ciśnienie płynu chłodniczeog.
No wybacz żeby koleś jeździł non stop na ogrezwaniu.
: czw sty 18, 2007 10:25 pm
autor: Kudłaty
shalashaska pisze:QBS pisze:shalashaska pisze:Ni to nie to.I nie ma nic do tego ogrzewanie.
Włączając ogrzewanie silnik mniej się grzeje = mniejsze ciśnienie płynu chłodniczeog.
No wybacz żeby koleś jeździł non stop na ogrezwaniu.
Do lata jakoś wytrzyma

: pt sty 19, 2007 1:18 am
autor: misman
Pitolicie tam... Jeśli nie uszczelka pod głowicą, sprawdzono termostat i pompa wody zachowuje się jak sprawna - to z dużym prawdopodobieństwem jest to typowy objaw kończącej się chłodnicy. Zarośniętej, zakamienionej, drożnej nawet nie w połowie, nie oddającej ciepła jak należy. Stąd wzrost temperatury, cisnienia, i wywalanie chłodziwa.