Instalacja gazowa - pytania laika
Moderator: Mroczny
Instalacja gazowa - pytania laika
Witam,
Od tygodnia mam w Grandzie ZJ '95 założoną instalację gazową - IV gen. KME.
Przekopałem zasoby forum, ale nie znalazłem wyczerpujących wyjaśnień pewnych zagadnień.
Więc pytam...
1) Zawór nie "odbija" przy tankowaniu - instalator twierdzi, że jest to normalna sytuacja, panowie na stacjach tankowania mówią, że to niebezpieczne. Kto ma rację?
2) Czy Wasze instalacje są zmontowane "na pająka" - elementy leżą na linkach, przewodach odmy i układu chłodzenia - czy też może są jakoś przymocowane? (u mnie tylko mikser i "komputer" są przymocowane)
3) Nierównomierna praca silnika na gazie zanim osiągnie temperaturę roboczą ~90 stopni (chwilami wręcz "szarpanie"), potem jest mniej więcej OK. Czy to jest normalan sytuacja?
4) Instalacja IV Generacji KME - o ile powinno wzrosnąć spalanie na gazie - niektórzy twierdzą, że wcale inni, że 10-20% - czy jest jakaś reguła?
Od tygodnia mam w Grandzie ZJ '95 założoną instalację gazową - IV gen. KME.
Przekopałem zasoby forum, ale nie znalazłem wyczerpujących wyjaśnień pewnych zagadnień.
Więc pytam...
1) Zawór nie "odbija" przy tankowaniu - instalator twierdzi, że jest to normalna sytuacja, panowie na stacjach tankowania mówią, że to niebezpieczne. Kto ma rację?
2) Czy Wasze instalacje są zmontowane "na pająka" - elementy leżą na linkach, przewodach odmy i układu chłodzenia - czy też może są jakoś przymocowane? (u mnie tylko mikser i "komputer" są przymocowane)
3) Nierównomierna praca silnika na gazie zanim osiągnie temperaturę roboczą ~90 stopni (chwilami wręcz "szarpanie"), potem jest mniej więcej OK. Czy to jest normalan sytuacja?
4) Instalacja IV Generacji KME - o ile powinno wzrosnąć spalanie na gazie - niektórzy twierdzą, że wcale inni, że 10-20% - czy jest jakaś reguła?
Jeep Grand Cherokee Laredo 4.0 '95
Zawór MA odbijać!
Silnik MA chodzić jak na benzynie, zużycie paliwa ma być większe o ok 10-20%.
Jak instalator niechluja ( co wynika nawet z tekstu na temat zaworu w butli) to kable są luzem, zwykle są podpinane do różnych bardziej stałych elementów pod maską ( przynajmniej tak miałem w plaskaczu, ale to powinno być regułą).
Jedź reklamuj, niech robi porządnie i nie pyskuje.
Silnik MA chodzić jak na benzynie, zużycie paliwa ma być większe o ok 10-20%.
Jak instalator niechluja ( co wynika nawet z tekstu na temat zaworu w butli) to kable są luzem, zwykle są podpinane do różnych bardziej stałych elementów pod maską ( przynajmniej tak miałem w plaskaczu, ale to powinno być regułą).
Jedź reklamuj, niech robi porządnie i nie pyskuje.
Pozdrawiam
Plush
GG: 12108
Vitara '91 1,6B Fedima 31/10.5/15
Plush
GG: 12108
Vitara '91 1,6B Fedima 31/10.5/15
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 26
- Rejestracja: pn lis 08, 2004 2:09 pm
- Lokalizacja: Wawa i okolice Ciechanowa
ja specialnie mam zblokowany zawor wiec tankuje pod korek ,przy butli 60 wchodzi 56,nigdy po zatankowaniu nie zostawiam z pelnym bakiem, tankuje jak jade a nie jak wracam,poprostu nie wolna w gorace dni zostawiac butli z full gazem(dla mnie to zaleta bo dalej na butli jade i wcale sie nic nie dzieje). A czemu ty masz mikser(moze chodzi o parownik) przy KME 4 generacji?,czy cos ci sie nie pomyliło?-czy napewno masz wtrysk gazu?
mozesz miec zle dobrana dawke gazu(zla mapa zrobiona),czy sonda L jest OK?
najlepiej mniec 20% jest to mniej szkodliwe dla silnika i glowicy,czym mniejsza roznica tym gorzej dla silnika
mozesz miec zle dobrana dawke gazu(zla mapa zrobiona),czy sonda L jest OK?
najlepiej mniec 20% jest to mniej szkodliwe dla silnika i glowicy,czym mniejsza roznica tym gorzej dla silnika
Przy sekwencji spalanie może wzrosnąć o 5%, ale nie powinno przekroczyć 10%. Zdecyduj się jaką masz instalacje czy z mikserem czy wtrysk.
U mnie też nie odbija zawór przy tankowaniu tylko stopniowo zwalnia i to nie jest wina gazownika. Oni tego nie ustawiają tylko montują kompletną butle z wielozaworem.
U mnie też nie odbija zawór przy tankowaniu tylko stopniowo zwalnia i to nie jest wina gazownika. Oni tego nie ustawiają tylko montują kompletną butle z wielozaworem.
XJ 4.0 90'
Uporządkujmy...
Do: erikson
Instalację mam IV generacji - pomyliłem mikser z parownikiem - w końcu LAIK jestem
Do: enter
U mnie również przy końcu tankowania zdecydowanie spada szybkość napełniania. Nie wiem jednak czy jest to spowodowane przymykaniem zaworu czy po prostu napełnieniem butli na maksa.
Mam butlę 47l więc powinienem tankować około 38 l - na ogół wchodzi więcej....i to mnie niepokoi....
Problem nierównomiernej pracy silnika wyeliminowała na razie regulacja układu. Ale nie w 100%. Niewykluczone, że konieczna będzie wymiana listew (na gwarancji).
Zużycie gazu - szacunkowe (jeszcze za mały przebieg aby wyciągnąć wnioski) - faktycznie około 10% wyższe niż na benzynie
.
Pozdrawiam
Piotr
Do: erikson
Instalację mam IV generacji - pomyliłem mikser z parownikiem - w końcu LAIK jestem

Do: enter
U mnie również przy końcu tankowania zdecydowanie spada szybkość napełniania. Nie wiem jednak czy jest to spowodowane przymykaniem zaworu czy po prostu napełnieniem butli na maksa.
Mam butlę 47l więc powinienem tankować około 38 l - na ogół wchodzi więcej....i to mnie niepokoi....

Problem nierównomiernej pracy silnika wyeliminowała na razie regulacja układu. Ale nie w 100%. Niewykluczone, że konieczna będzie wymiana listew (na gwarancji).
Zużycie gazu - szacunkowe (jeszcze za mały przebieg aby wyciągnąć wnioski) - faktycznie około 10% wyższe niż na benzynie

Pozdrawiam
Piotr
Jeep Grand Cherokee Laredo 4.0 '95
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości