reduktory NP249 i NP249OD
: śr kwie 11, 2007 9:51 pm
Witam goscinnie na forum jeepowym,
Mam pytania dotyczace reduktorow serii 249 - internet przegrzebalem ale chcialbym potwierdzic pewne informacje u specjalistow a tez niektorych informacji nie odnalazlem...
1. NP249 (do 96) ma klasyczny (mechaniczny) dyferencjal centralny (planetarny) a visco sluzy jako jego "sterownik" przenoszac moment na odpowiednia os. NP249OD (po 96) nie ma juz mechanicznego planenetarnego dyfra a jedynie samotna visco co udaje dyfer? Czy to prawda?
2. Czy sa jakies kity do NP249 (przed 96) by uzyskac dodatkowo blokade centralnego dyfra? Podobno przekladnia planetrana jest taka sama jak w typowej NP242 a wiec moze da sie przeszczepic z jednego do drugiego wersje blokowana? Czy ktos to cwiczyl/rozbieral?
3. Czy - z realnych doswiadczen kierownikow - trakcja na sniegu, piasku, szutrze - przy uzyciu 249 jest znacznie lepsza niz 242 ( w trybie fulltime) czy porownywalna?
4. W jakich samochodach byl montowany np249?
pozdr.
domator
www.rally4x4.pl
Mam pytania dotyczace reduktorow serii 249 - internet przegrzebalem ale chcialbym potwierdzic pewne informacje u specjalistow a tez niektorych informacji nie odnalazlem...
1. NP249 (do 96) ma klasyczny (mechaniczny) dyferencjal centralny (planetarny) a visco sluzy jako jego "sterownik" przenoszac moment na odpowiednia os. NP249OD (po 96) nie ma juz mechanicznego planenetarnego dyfra a jedynie samotna visco co udaje dyfer? Czy to prawda?
2. Czy sa jakies kity do NP249 (przed 96) by uzyskac dodatkowo blokade centralnego dyfra? Podobno przekladnia planetrana jest taka sama jak w typowej NP242 a wiec moze da sie przeszczepic z jednego do drugiego wersje blokowana? Czy ktos to cwiczyl/rozbieral?
3. Czy - z realnych doswiadczen kierownikow - trakcja na sniegu, piasku, szutrze - przy uzyciu 249 jest znacznie lepsza niz 242 ( w trybie fulltime) czy porownywalna?
4. W jakich samochodach byl montowany np249?
pozdr.
domator
www.rally4x4.pl