Strona 1 z 2
Cykajacy wtryskiwacz XJ 4.0
: pt sty 09, 2004 1:40 am
autor: Discotheque
Zatankowalem paliwo na wsiowej stacji i po odpaleniu furki na drugi dzien rano przy -12 zaczal cykac wtryskiwacz. Aktualnie od dwoch dni cyka zawsze po zapaleniu i postoju przez noc. Potem sie wycisza po nagrzaniu silnika i przegazowaniu, ale i tak slychac cichutkie cykanie.
Ma ktos jakis skuteczny sposob na przeczyszczenie tego badziewia?
Ruscy stosuja maczanie w TGF czy TFG. Specyfiku uzywanym w lotnictwie do czyszczenia instalacji paliwowych. Ponoc pare minut i caly wtrysk jak nowy. Jest jakis podobny specyfik ogolnodostepny? Wole sposoby typu wyjecie i przeczyszczenie niz wlewanie cudow do baku.
: pt sty 09, 2004 10:53 am
autor: banan
castrola specyfik do układu paliwowego...albo czyszczenie ultradźwiękami - ale to nada wyjąć i do firmy dać...ogólnie to olej to...
: sob sty 10, 2004 6:27 pm
autor: ---Ryba---
Samo przyszło, samo pujdzie.
: sob sty 10, 2004 8:22 pm
autor: Discotheque
Taaaaa... kupilem specyfik. Mialem wlac dwie kreski bo to sie rozciencza a we flaszce jest na 300 litrow paliwa
No i ....... kucha butelkolejek mi utknal we wlocie baku tam gdzie jest zwezka do Pb

i wlalo mi sie cale zanim wyszarpnalem
A w baku mialem 40-50 literkow Pb.
Fakt mniej po tym stuka

ale nadal na zimnym przez chwile stuka.
Przy okazji wymienilem sonde lambda na nowa i silnik ochujal

Chodzi cacy idealnie, rowniutko ale zaraz po zapaleniu wskakuje na 2000obr i po paru sekundach wsio jest wery najs. Nie podoba mi sie idea samowkrecania sie silnika na 2 tysiaki zaraz po zapaleniu rano kiedy jeszcze olej sie nie obudzil w silniku.
: ndz sty 11, 2004 1:24 pm
autor: XJeep
tez mam ten objaw, moj kolega od XJ 99 tez tak ma wiec raczej bym sie tym nie przejmowel

- mnie za to denerwuja nierownie wolne obroty!! niby wskazowka na obrotomierzu stoi jak zakleta a mimo to silnik pracuje tak see, skacze raz po raz> Nie wiem za bardzo co wymienic lub przeczyscic - silnik krokowy czy wlasnie sonde lambda - choc sonda szczytuje ponoc idealnie!!
Bocian!! jak bylo u ciebie z obrotami na wolnych przed wymiana sondy?? a jak po wymianie??
: ndz sty 11, 2004 1:50 pm
autor: Discotheque
W sumie to na benzynie chodzi o wiele rowniej tylko to wchodzenie na obroty po zapaleniu wrr... jeszcze mam problem z lejacym wtryskiem wiec sila rzeczy nie moze chodzic idealnie.
Szukam zakladu w 3city ktory mi ultradzwiekami potraktuje wtryskiwacze.
Czekam tez na info od ruskich. Idealnym zamiennikiem wtryskiwaczy sa wtryski od Wolgi kosztujace od 350-1000rubli za sztuke czyli smieszna cena. Chlopaki w Rosji to wkladaja i pyca. Czekam tylko na dokladne dane jakie to maja byc wtryski od jakiego modelu i przy kolejnej wizycie tam kupie sobie komplecik. Ich wydajnosc, opornosc, wielkosc sa identyczne z oryginalnymi Delco.
Nie lubie jak mi cos nie tak dziala w samochodzie.
: ndz sty 11, 2004 8:42 pm
autor: BĄKU
Bocian pisze:
Nie lubie jak mi cos nie tak dziala w samochodzie.
No to się przyzwyczaj........ za rok dojdziesz do wniosku, że mniej awaryjna jest uazowołga lub wołga. Bocian w Wołdze, no całkiem całkiem grandżowe rozwiązanie.

: ndz sty 11, 2004 11:01 pm
autor: ZBYCHU
z tym wskakiwaniem zimnego silnika na wysokie obroty to raczej nie jest problem z sondą bo sygnał z niej jest brany pod uwagę dopiero po rozgrzaniu silnika raczej to wskazuje na silnik krokowy wolnych obrotów lub coś Ci sie poluzowało przy wymianie sondy
: ndz sty 11, 2004 11:01 pm
autor: Discotheque
Spoko spoko, za rok, poltora jest w planie zmiana na dlugiego GR-a.
: ndz sty 11, 2004 11:03 pm
autor: Discotheque
ZBYCHU pisze:z tym wskakiwaniem zimnego silnika na wysokie obroty to raczej nie jest problem z sondą bo sygnał z niej jest brany pod uwagę dopiero po rozgrzaniu silnika raczej to wskazuje na silnik krokowy wolnych obrotów lub coś Ci sie poluzowało przy wymianie sondy
Kiedy on wskakuje na 2tys obrotow po kazdym zapaleniu, obojetnie czy zimny czy cieply silnik. Wlasnie sie zastanawiam co moglem uszkodzic przy wymienie sondy. Hmmm w sumie w poblizu jest tylko czujnik spalania stukowego.
: ndz sty 11, 2004 11:05 pm
autor: ZBYCHU
ta sonda jest jedno czy wieloprzewodowa bo nie pamiętam. Czyjnik spalania stukowego to na pewno nic takigo nie powoduje
: ndz sty 11, 2004 11:09 pm
autor: Discotheque
Sonda nietypowa bo trzyprzewodowa. Oryginalna miala kolory czerwony, czarny i szary a nowa czerwony, czarny i bialy. Wiec logicznie przelutowujac wtyczke polaczylem szary z bialym. Ale to nie ma wplywu.
Skakanie na obroty po zapaleniu stalo sie to przy grzebaniu pod maska. Przy wymianie sondy i zmianie oleju

: ndz sty 11, 2004 11:15 pm
autor: Discotheque
Teraz mnie naszlo. Ze to cos chyba z instalacja gazowa jest nie tak. Bo od czasu wymiany sondy nie pokazuje mi poziomu gazu w baku ( sterownik Bingo-S) i dwa razy sie zdarzylo ze zimny silnik po zapaleniu wskoczyl na 2 tys obr. i schodzac z nich przelaczyl sie na gaz. Mimo ze jest ustawiony na przechodzenie przy min 65C.
: ndz sty 11, 2004 11:20 pm
autor: ZBYCHU
Czyli jest to sonda która ma jeden przwewód sygnałowy przewarznie czarny i dwa od grzałki.Powinno być ok ale możesz jeszcze sprawdzić omomierzem jak pomiędzy czerwonym a białym jest przejście i ok 6 omów to grzałka.Tak czy inaczej w pierwszych sekundach pracy nawet przy gorącym silnikusygnał z sondy nie jest brany pod uwagę.Chyba że co się zdarza bardzo rzadko rozjechały się dane startowe lub co bardziej prawdopodobne czujnik temperatury nie kontaktuje albo padł
: ndz sty 11, 2004 11:24 pm
autor: ZBYCHU
Bocian pisze:Teraz mnie naszlo. Ze to cos chyba z instalacja gazowa jest nie tak. Bo od czasu wymiany sondy nie pokazuje mi poziomu gazu w baku ( sterownik Bingo-S) i dwa razy sie zdarzylo ze zimny silnik po zapaleniu wskoczyl na 2 tys obr. i schodzac z nich przelaczyl sie na gaz. Mimo ze jest ustawiony na przechodzenie przy min 65C.
to wyjmnij bezpieczniki z inst. gazowej i zobacz czy to coś zmieni choć nie podejrzewam że tak. Co do tego pytania o odpalaniu z gazu to jutro sprawdzę i Ci powiem.Przełącznik ma 2 czy 3 pozycje przełączania?
: ndz sty 11, 2004 11:25 pm
autor: ZBYCHU
acha jeszcae jedno odłączałeś akumulator?
: ndz sty 11, 2004 11:30 pm
autor: Discotheque
Nie, akumulatora nie odlaczalem. A w kabinie mam tylko przelacznik jak na tej fotce
http://www.kme.com.pl/bingos.jpg
czyli pelen automat.
Co do kolorow sondy. Czarny masa, czerwony + z przekaznika pompy, szary sygnal.
: ndz sty 11, 2004 11:46 pm
autor: ZBYCHU
Przełącznik jest zerżnięty z holenderskiego Princa. Spróbuj przytrzymać przycisk przez ok 5 sek. jak nie to jutro sprawdzę i zobaczę czy to ma taką funkcję. Co do sondy to coś mi nie pasuję i to też jutro sprawdzę.
: ndz mar 14, 2004 2:07 pm
autor: Discotheque
Pytanie do C&J czy tez C$$J lub do kogos
Wtryski z RR 3,5 rocznik 1987, sa te same wtryskiwacze co w XJ Renix.
Ponoc czesci do RR sa "bajecznie" tanie

, moze ktos wiec jakie koszta?
Te same sa tez w Volvo 740 2,3
: ndz mar 14, 2004 2:10 pm
autor: czesław&jarząbek
Bocian pisze:Wtryski z RR 3,5 rocznik 1987, sa te same wtryskiwacze co w XJ Renix.
pierwsze słysze
w rendzu 87 jest system wtrysku lucas-L czyli...lucas-bosch...czyli jakaś wersja beta

systemu boscha który kilka lat pózniej wszedł do audi V8

: ndz mar 14, 2004 2:18 pm
autor: Discotheque
Dorwalem spory katalog zgodnosci wtryskiwaczy do wielu marek i modeli. I wlasnie ten model RR i volvo i pare innych fur ma ten sam zamiennik. Rowniez jezeli chodzi o wydajnosc.
BUICK 84-95, CHEV, PONT 85-92, FORD, LINC 86-95, F TRK 85-95, JEEP 87-90, MAZDA 91-95 ,MERC 86,91-95, OLDS 84-94, ROVER 87, SAAB
86-90, VOLVO 83-86 - maja dokladnie ten sam model wtrysku
Katalog jest zajebisty, lacznie z fotkami wtryskow.
: ndz mar 14, 2004 2:23 pm
autor: czesław&jarząbek
hmmm...mam szukać?
: ndz mar 14, 2004 2:29 pm
autor: Discotheque
czesław&jarząbek pisze:hmmm...mam szukać?
Spokojnie relax

na razie macam rynek, chociaz z mila checia dowiedzialbym sie o cene.
: ndz mar 14, 2004 2:35 pm
autor: czesław&jarząbek
szukać w sensie informacji...

poszło na priv
: ndz mar 14, 2004 8:12 pm
autor: Micha
to nie musi byc zawor ftryskowy, to moze byc hydraulika ze zaworow sacych albo wydechowych. jak one cisnienia nie umjom trzymac, a niz sie olej do nich dostanie to stukaja przy sapalaniu, calkiem krotko.
micha