Lock up i kick down...
Moderator: Mroczny
Lock up i kick down...
Witam! Śledząc ostatnie posty dotyczące automatu postanowiłem podzielić się z Wami również i swoimi problemami, a więc- zaczęło się od lock up-u- pewnego dnia przestał działać. Po lekturze forum przestudiowałem wszystkie możliwe przyczyny powodujące jego awarię czyli TPS, przewód nad pedałem hamulca, dopływ prądu na pin c14 w TCU, połączenie z elektrozaworem w skrzyni- wszystko OK. Podczas ostatnio sobotniej wymiany oleju wyjąłem zawory ze skrzyni i porównałem ze sobą ich pracę- dwa odpowiedzialne za zmianę biegów 1-4
po podaniu napięcia otwierają sie a trzeci odpowiedzialny za lock up zamykał się- czy ktoś moze sprawdzał je w ten sposób i czy tak właśnie powinny działac?
Druga sprawa to kick down, który też nagle odmówił współpracy- redukuje z 4 na 3 elegancko ale redukcja do 2 przy prędkości np 80km/h jest niemożliwa. Dodam, że redukcja wajchą działa jak najbardziej prawidłowo ale przecież od tego jest kick down. Dokonywałem już różnych regulacji linki, wymieniłem olej, przekładałem z drugiego autka TCU i TPS i wszystko bezskutecznie.
Nadmienię, że zapomniałem już o tym wszystkim, chociaż dużo czasu spędzam w tym samochodzie- do pracy i z powrotem ok 120 km, redukowałem sobie ręcznie, nie zapinałem lock upu aż trafiłem na forum i temat odżył! Dodam , iż rzecz tyczy się Jeepa Cherokee 4,0 z 1990 roku.
po podaniu napięcia otwierają sie a trzeci odpowiedzialny za lock up zamykał się- czy ktoś moze sprawdzał je w ten sposób i czy tak właśnie powinny działac?
Druga sprawa to kick down, który też nagle odmówił współpracy- redukuje z 4 na 3 elegancko ale redukcja do 2 przy prędkości np 80km/h jest niemożliwa. Dodam, że redukcja wajchą działa jak najbardziej prawidłowo ale przecież od tego jest kick down. Dokonywałem już różnych regulacji linki, wymieniłem olej, przekładałem z drugiego autka TCU i TPS i wszystko bezskutecznie.
Nadmienię, że zapomniałem już o tym wszystkim, chociaż dużo czasu spędzam w tym samochodzie- do pracy i z powrotem ok 120 km, redukowałem sobie ręcznie, nie zapinałem lock upu aż trafiłem na forum i temat odżył! Dodam , iż rzecz tyczy się Jeepa Cherokee 4,0 z 1990 roku.
Czujnik stopu znajdujący się przy pedale hamulca, ale nie ten od świateł stopu (nad nim znajduje się drugi czujnik stopu wysyłający sygnał do TCU skrzyni autom. i do tempomatu). Odepnij gruby przewód podciśnienia przy gruszce (element tempomatu sterujący przepustnicą gazu) tempomatu i dmuchnij w niego - jeśli nie poczujesz stanowczego oporu to masz źle wyregulowany czujnik o którym pisałem wyżej.
Napisz o rezultatach.
Napisz o rezultatach.
XJ 4.0 90'
Żeby mieć pewność iż ten czujnik jest sprawny musiałbyś odłączyć wtyczkę od TCU (komp skrzyni nad nogami pasażera) i w pozycji C10 sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka jest tam prąd. Jeśli jest to znaczy że wysyłany jest tam sygnał wciśnięcia stopu i lock-up nie uruchomi się.
Jak już będziesz miał wypiętą wtyczkę to sprawdź oporność cewki między stykami C14 i D7.
Ostatecznie możesz sprawdzić ją wyjmując kabel od cewki nr3 czyli C14 i podłączyć go pod prąd przez przełącznik. Wpinasz wtyczkę do TCU i przejażdżka. Jak osiągniesz prędkość co najmniej 70km/h to przełącznikiem podajesz prąd do cewki od lock-up i jak się uruchomi to skrzynia jest mechanicznie sprawna.
Powodzenia.
Jak już będziesz miał wypiętą wtyczkę to sprawdź oporność cewki między stykami C14 i D7.
Ostatecznie możesz sprawdzić ją wyjmując kabel od cewki nr3 czyli C14 i podłączyć go pod prąd przez przełącznik. Wpinasz wtyczkę do TCU i przejażdżka. Jak osiągniesz prędkość co najmniej 70km/h to przełącznikiem podajesz prąd do cewki od lock-up i jak się uruchomi to skrzynia jest mechanicznie sprawna.
Powodzenia.
XJ 4.0 90'
Nie wiem czy ja mam tak zrobić czy kolega @marcinv6enter pisze:Żeby mieć pewność iż ten czujnik jest sprawny musiałbyś odłączyć wtyczkę od TCU (komp skrzyni nad nogami pasażera) i w pozycji C10 sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka jest tam prąd. Jeśli jest to znaczy że wysyłany jest tam sygnał wciśnięcia stopu i lock-up nie uruchomi się.
Jak już będziesz miał wypiętą wtyczkę to sprawdź oporność cewki między stykami C14 i D7.
Ostatecznie możesz sprawdzić ją wyjmując kabel od cewki nr3 czyli C14 i podłączyć go pod prąd przez przełącznik. Wpinasz wtyczkę do TCU i przejażdżka. Jak osiągniesz prędkość co najmniej 70km/h to przełącznikiem podajesz prąd do cewki od lock-up i jak się uruchomi to skrzynia jest mechanicznie sprawna.
Powodzenia.
Jeśli ja, to poprosiłbym o jakiś schemacik ze stykami. Bo nie mam żadnego. Chodzi o te C10 C14 D7.
Jeep Cherokee 90' 4,0l
Na wtyczce kabelki są opisane tymi numerami co pisałemmynia pisze:Nie wiem czy ja mam tak zrobić czy kolega @marcinv6enter pisze:Żeby mieć pewność iż ten czujnik jest sprawny musiałbyś odłączyć wtyczkę od TCU (komp skrzyni nad nogami pasażera) i w pozycji C10 sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka jest tam prąd. Jeśli jest to znaczy że wysyłany jest tam sygnał wciśnięcia stopu i lock-up nie uruchomi się.
Jak już będziesz miał wypiętą wtyczkę to sprawdź oporność cewki między stykami C14 i D7.
Ostatecznie możesz sprawdzić ją wyjmując kabel od cewki nr3 czyli C14 i podłączyć go pod prąd przez przełącznik. Wpinasz wtyczkę do TCU i przejażdżka. Jak osiągniesz prędkość co najmniej 70km/h to przełącznikiem podajesz prąd do cewki od lock-up i jak się uruchomi to skrzynia jest mechanicznie sprawna.
Powodzenia.
Jeśli ja, to poprosiłbym o jakiś schemacik ze stykami. Bo nie mam żadnego. Chodzi o te C10 C14 D7.
Spróbuje przesłać ci ten schemat ale podaj e'mail
XJ 4.0 90'
Lock up mi działa
Tempomat nie.
Co do tempomatu , bo moze źle robię:
przełącznik na środkową pozycję (ON) , przy 100km/h przesuwam go jeszcze bardziej i przytrzymuję na 3 sekundy (zapamiętuję prędkość), przyciskiem na szczycie jest właczenie tempomatu.
Tak robię i tempomacik nie działa.
Dobrą mam procedurę ? Jeśli nie, to jak się go włącza. Jeśli dobrą, od czego zacząć ? W ten grubszy przewód już dmuchałem i jest opór (znaczy nie można wdmuchnąć w niego żadnego powietrza - jakby był całkowicie zapchany)
@enter - dzięki wielkie za schemat


Tempomat nie.
Co do tempomatu , bo moze źle robię:
przełącznik na środkową pozycję (ON) , przy 100km/h przesuwam go jeszcze bardziej i przytrzymuję na 3 sekundy (zapamiętuję prędkość), przyciskiem na szczycie jest właczenie tempomatu.
Tak robię i tempomacik nie działa.
Dobrą mam procedurę ? Jeśli nie, to jak się go włącza. Jeśli dobrą, od czego zacząć ? W ten grubszy przewód już dmuchałem i jest opór (znaczy nie można wdmuchnąć w niego żadnego powietrza - jakby był całkowicie zapchany)
@enter - dzięki wielkie za schemat


Jeep Cherokee 90' 4,0l
Przycisk przesuwasz na "on", a następnie wciskasz okrągły przycisk na szczycie przełącznika i po chwili tempomat trzyma już tą prędkość. Jeśli chcesz zwiększyć zadaną prędkość przesuwasz dalej ten przycisk off-on-+ , a jeśli zmniejszyć wciskasz ten okrągły na szczycie przełącznika.
Napisz jak naprawiłeś lock-up.
Napisz jak naprawiłeś lock-up.
XJ 4.0 90'
W sumie to nie naprawiłem
był sprawny
To jest moje pierwsze auto 4x4 i dopiero co poznaję o co w tym wszystkim chodzi. A co do Lock Up'u to przeczytałem w którym z postów, że po jego załączeniu przy dodaniu gazu nie występuję poślizg w obrotach silnika w stosunku do prędkości. I wczoraj dałem się przejechać fumflowi który ma mietka 4,2 benzyna w automacie. No i stwierdził że przy około 75km/h zapina się jakiś sztywny bieg , no i wtedy zajarzyłem, że to nie jest 4-ty bieg tylko własnie ten Lock Up. A sugerowałem się, że to 4-rka bo liczyłem ilość przełączanych biegów podczas moich jazd. I wychodziło, że mam ich 4. A gówno prawda,, jedynka bardzo rzadko mi się załącza podczas ruszania, albo na bardzo króciótko - i tu był właśnie mój błąd myślowy
W każdym razie jeszcze raz dziękuję za przesłany schemacik


To jest moje pierwsze auto 4x4 i dopiero co poznaję o co w tym wszystkim chodzi. A co do Lock Up'u to przeczytałem w którym z postów, że po jego załączeniu przy dodaniu gazu nie występuję poślizg w obrotach silnika w stosunku do prędkości. I wczoraj dałem się przejechać fumflowi który ma mietka 4,2 benzyna w automacie. No i stwierdził że przy około 75km/h zapina się jakiś sztywny bieg , no i wtedy zajarzyłem, że to nie jest 4-ty bieg tylko własnie ten Lock Up. A sugerowałem się, że to 4-rka bo liczyłem ilość przełączanych biegów podczas moich jazd. I wychodziło, że mam ich 4. A gówno prawda,, jedynka bardzo rzadko mi się załącza podczas ruszania, albo na bardzo króciótko - i tu był właśnie mój błąd myślowy

W każdym razie jeszcze raz dziękuję za przesłany schemacik

Jeep Cherokee 90' 4,0l
To wszystko ok.mynia pisze:U mnie przy 2tys obr/min mam jakieś 105-107 km/h -wg wskazań prędkościomierza. Także chyba wszystko jest ok.
A co do tempomatu to częstą awarią są przełamane kabelki przy przełączniku pod kierownicą. Więc jak nie możesz uruchomić tempomatu według mojego opisu to sprawdź te kabelki.
XJ 4.0 90'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości