NP 231 na NP 242

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

NP 231 na NP 242

Post autor: Stiopa » czw lut 19, 2004 10:15 am

Tak czytam na ruskiej stronie o zamianie jednego reduktora na drugi i nie wiem czy dobrze rozumiem (do szkoły to już dawno chodziłem) , że trzeba zwrócic uwagę na liczbę frezów na wieloklinie wału wchodzącego ( żeby go nie musieć zmieniać ) i drugi problem jest z wajchą zmiany przełożeń . I to jedyne problemy przy takiej zamianie ? Robił ktoś może taką zamiankę ?Niby różnica niewielka ale ten full time ...
Mam padalca z 93 roku ale w wersji jeszcze z 92 , w związku z tym jest Common Track .A może kumpel z chameryki przysłałby NP 242 niemnogo dienieg ?
Wdzięczny będę za informacje . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » czw lut 19, 2004 2:31 pm

chyba Ci nikt nie pomoze...

Ja bym chcial ale kurde sie nie znam :)3
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw lut 19, 2004 2:35 pm

Buuuu..... :cry: :cry: :cry:
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » czw lut 19, 2004 2:57 pm

Musisz poczekac na Bociana albo Pirsa

Daje sobie reke obciac (lewa), ze beda wiedzieli
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw lut 19, 2004 3:10 pm

Lewą , lewą , bo prawą musisz interesem kręcić !

:)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » czw lut 19, 2004 3:37 pm

to zadnej.

lewa krece interesem a prawa popycham mysz :)21
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » czw lut 19, 2004 3:50 pm

raz robiliśmy taka zmote w aso jeepa w krakowie i raczej nie było problemów
problem z wieloklinem mozna chyba rozwiazac przekładajac planetarke z 231

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » czw lut 19, 2004 4:13 pm

mykelo pisze:Musisz poczekac na Bociana albo Pirsa

Daje sobie reke obciac (lewa), ze beda wiedzieli
no

o raffikach zapomnialem :)2
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw lut 19, 2004 4:20 pm

Dzięki Raffi . No to zapuszczę żurawia za ocean , za ile można NP242 w przyzwoitym stanie zanabyć i wysłać .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » czw lut 19, 2004 4:41 pm

Stiopa pisze:Dzięki Raffi . No to zapuszczę żurawia za ocean , za ile można NP242 w przyzwoitym stanie zanabyć i wysłać .
To jak sie juz dowiesz wszystkiego to daj cynk co za i le i jak moze jakieś hurtowe zamówienie złożymy......
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » czw lut 19, 2004 4:44 pm

Stiopa :o

Ales go sobie stjuninkowal :o

:)21 :)21 :)21
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lut 19, 2004 5:38 pm

Jak bedziecie zamawiac w USA to ja sie podlaczam :) ale z blokada :)
Zagadajcie z Wiktorem powiniene miec na miejscu NP242 od reki.

Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 311
Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE

Post autor: Wiktor » czw lut 19, 2004 9:08 pm

POWIEM TAK :
231 na 242 oplaca sie zamienic bo odczuwalem zmiany , auto po prostu wychodzilo.
Sama zmiana nie jest problematyczna bo sa 2 rodzaje skrzyn w naszych syfach - 30-40LE i 30-43LE japonskie oczywiscie.
Roznia sie srednica walka na wyjsciu na reduktor i w zasadzie tyle.
Wiec albo nada przelozyc walek z jednej do drugiej , albo planetarke w reduktorze.
Na avtogradzie pisza sowieci ze wajcha ma nie robic - nie prawda , zapialem 242 i jedyne co to kluczem 13 trzeba wyregulowac sobie skok wajchy zeby zapinac wszystkie polozenia na 242.
A jak kupisz 242 to 231 odsprzedasz chlopakom do "Wronglera" bo tam takie w wiekszosci sa zamontowane.
A jesli masz reduktor 231 to najprawdopodobniej automat masz 30-43LE.

Ogolnie polecam zmiane reduktora na 242.
TYLKO C*PY MAJA DŻIPY
XJ
askow@op.pl

Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 311
Rejestracja: ndz mar 09, 2003 10:26 pm
Lokalizacja: JELCZ-LASKOWICE

Post autor: Wiktor » czw lut 19, 2004 9:23 pm

aaaaa jeszcze jedna sprawa - mozna ale nie musi sie zmienic tej prowadnicy dla wajchy - chodzi mi o element ktory ma wyciecia na odpowiednie polozenia wajchy , zebys nie musial wrzucac full time czy part time na wyczucie , no i plasticzek z opisem tez jest wymienny.
Ale nie jest to konieczne do tego aby reduktor dzialal poprawnie - po prostu jak chce Ci sie to sobie to zmieniasz ......
TYLKO C*PY MAJA DŻIPY
XJ
askow@op.pl

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » czw lut 19, 2004 10:02 pm

Taa a jak u mnie manual skrzynia to co se mam zrobić .... pewnie jeździć i tyle da sie zrobić ???
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt lut 20, 2004 8:22 am

Dzięki Wiktor za wyczerpującą odpowiedź . :D
Może szukam kwadratowych jaj ale z tego co piszesz wynika , że warto to zrobić . A poza wszystkim , peep na jednym napędzie zachowuje się na śliskim jak fortepian , więc zapinam cztery buty i pewnie cierpi na tym cały napęd bo w mieście jest co chwilę szlaja i suche na przemian .Więc może lepiej mieć full time i wszystko w pyrdeli :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt lut 20, 2004 8:23 am

Kaz , kup flaszkę , ja kupię drugą , przyjadę i przełożymy automata z tego matiza co obok stoi . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » pt lut 20, 2004 8:49 am

Stiopa pisze:Kaz , kup flaszkę , ja kupię drugą , przyjadę i przełożymy automata z tego matiza co obok stoi . :D :D :D
DObra kiedy ? :)
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » pt lut 20, 2004 9:10 am

mialem dzis pracowac nie kasztanic :)21

pomoge w przekladce :)2

do mnie zamontujemy ororowanie z matiza i diody blue na antenke
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt lut 20, 2004 9:11 am

Może być przyszły łykend . :D
I nie będziemy się wtańcu pieprzyć - półtorej godziny i po robocie i po okowicie ! :)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt lut 20, 2004 10:22 am

No to fakty z Wiktorem ustalone , trzeba tylko diengi wysupłać i full time będzie jak ta lala . :D :D :D
Wracam do domu i kobietę na ulicę pogonię , żeby kasy nazbierała :)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » pt lut 20, 2004 10:41 am

Czyli co - przetlumaczcie jak dla debila

Teraz nie wolno po czarnym na 4
po zmianie ustrojstwa bedzie mozna?

Kur...odwrocone em...a, po co ja szedlem do liceum :evil:

:oops:
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pt lut 20, 2004 10:50 am

No dokładnie - po zmianie po czarnym , białym , mokrym i jakim tam jeszcze -będzie można na full timie śmigać , a jak się wjedzie w gówno to part time zapinasz i wtedy przód z tyłem na sztywno spięty idzie , tak jak do tej pory :D :D :D

Noo... ja do technikum rolniczego poszedłem (dwie klasy skończyłem)
i wszystkie zagadnienia techniczne - na zasadzie analogii z rozrzutnikiem obornika i ursusa C 330 - stoją teraz przede mną otworem .
Nie wiem tylko który to otwór . :o

:)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt lut 20, 2004 11:09 am

mykelo pisze:Czyli co - przetlumaczcie jak dla debila

Teraz nie wolno po czarnym na 4
po zmianie ustrojstwa bedzie mozna?

Kur...odwrocone em...a, po co ja szedlem do liceum :evil:

:oops:
Dokladnie. Po czarnym mokrym jak chcesz jezdzisz na 4.
W zimie na sliskim cherokee nie jest zbyt grzecznym samochodem a szczegolnie jak jest dupniete LSD i sie przycina. Wtedy co zakret na osiedlowej uliczce to bokiem jedziesz.
Na 4x4 full time naprawde kosmos roznica. Sniezyca i osobowki lataja 30-40km/h a ty spokojnie 70km/h. gorzej potem z hamowaniem przez te super precyzyjne hamulce XJ :) Chociaz faktem jest ze przy 4x4 hamulce sa bardziej cywilizowane bo tak szybko nie zablokujesz samych przednich kol.

A roznica miedzy 4x4 full time a 4x4 part time to jak sojuz do challengera. Ze spietym miedzyosiowym zle sie jezdzi.

Najlepiej przejedz sie przed wydaniem x babilonow na zmiane z kims kto ma NP242. Pozamiatajcie troche po blocku i sliskim i sam zobaczysz.

Aaa i na koncu mala przestroga. Nie jezdzij na Part Time lub CommandTracu na 4x4 po suchym bo zle to sie skonczy naprawde.
Ostatnio zmieniony pt lut 20, 2004 11:16 am przez Discotheque, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » pt lut 20, 2004 11:10 am

A droga ta zabawa? Bo widze ze fajna :)2
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość