Strona 1 z 2
NP 231 na NP 242
: czw lut 19, 2004 10:15 am
autor: Stiopa
Tak czytam na ruskiej stronie o zamianie jednego reduktora na drugi i nie wiem czy dobrze rozumiem (do szkoły to już dawno chodziłem) , że trzeba zwrócic uwagę na liczbę frezów na wieloklinie wału wchodzącego ( żeby go nie musieć zmieniać ) i drugi problem jest z wajchą zmiany przełożeń . I to jedyne problemy przy takiej zamianie ? Robił ktoś może taką zamiankę ?Niby różnica niewielka ale ten full time ...
Mam padalca z 93 roku ale w wersji jeszcze z 92 , w związku z tym jest Common Track .A może kumpel z chameryki przysłałby NP 242 niemnogo dienieg ?
Wdzięczny będę za informacje .

: czw lut 19, 2004 2:31 pm
autor: mykelo
chyba Ci nikt nie pomoze...
Ja bym chcial ale kurde sie nie znam

: czw lut 19, 2004 2:35 pm
autor: Stiopa
: czw lut 19, 2004 2:57 pm
autor: mykelo
Musisz poczekac na Bociana albo Pirsa
Daje sobie reke obciac (lewa), ze beda wiedzieli
: czw lut 19, 2004 3:10 pm
autor: Stiopa
: czw lut 19, 2004 3:37 pm
autor: mykelo
to zadnej.
lewa krece interesem a prawa popycham mysz

: czw lut 19, 2004 3:50 pm
autor: raffik
raz robiliśmy taka zmote w aso jeepa w krakowie i raczej nie było problemów
problem z wieloklinem mozna chyba rozwiazac przekładajac planetarke z 231
: czw lut 19, 2004 4:13 pm
autor: mykelo
mykelo pisze:Musisz poczekac na Bociana albo Pirsa
Daje sobie reke obciac (lewa), ze beda wiedzieli
no
o raffikach zapomnialem

: czw lut 19, 2004 4:20 pm
autor: Stiopa
Dzięki Raffi . No to zapuszczę żurawia za ocean , za ile można NP242 w przyzwoitym stanie zanabyć i wysłać .
: czw lut 19, 2004 4:41 pm
autor: KAZ
Stiopa pisze:Dzięki Raffi . No to zapuszczę żurawia za ocean , za ile można NP242 w przyzwoitym stanie zanabyć i wysłać .
To jak sie juz dowiesz wszystkiego to daj cynk co za i le i jak moze jakieś hurtowe zamówienie złożymy......
: czw lut 19, 2004 4:44 pm
autor: mykelo
: czw lut 19, 2004 5:38 pm
autor: Discotheque
Jak bedziecie zamawiac w USA to ja sie podlaczam

ale z blokada

Zagadajcie z Wiktorem powiniene miec na miejscu NP242 od reki.
: czw lut 19, 2004 9:08 pm
autor: Wiktor
POWIEM TAK :
231 na 242 oplaca sie zamienic bo odczuwalem zmiany , auto po prostu wychodzilo.
Sama zmiana nie jest problematyczna bo sa 2 rodzaje skrzyn w naszych syfach - 30-40LE i 30-43LE japonskie oczywiscie.
Roznia sie srednica walka na wyjsciu na reduktor i w zasadzie tyle.
Wiec albo nada przelozyc walek z jednej do drugiej , albo planetarke w reduktorze.
Na avtogradzie pisza sowieci ze wajcha ma nie robic - nie prawda , zapialem 242 i jedyne co to kluczem 13 trzeba wyregulowac sobie skok wajchy zeby zapinac wszystkie polozenia na 242.
A jak kupisz 242 to 231 odsprzedasz chlopakom do "Wronglera" bo tam takie w wiekszosci sa zamontowane.
A jesli masz reduktor 231 to najprawdopodobniej automat masz 30-43LE.
Ogolnie polecam zmiane reduktora na 242.
: czw lut 19, 2004 9:23 pm
autor: Wiktor
aaaaa jeszcze jedna sprawa - mozna ale nie musi sie zmienic tej prowadnicy dla wajchy - chodzi mi o element ktory ma wyciecia na odpowiednie polozenia wajchy , zebys nie musial wrzucac full time czy part time na wyczucie , no i plasticzek z opisem tez jest wymienny.
Ale nie jest to konieczne do tego aby reduktor dzialal poprawnie - po prostu jak chce Ci sie to sobie to zmieniasz ......
: czw lut 19, 2004 10:02 pm
autor: KAZ
Taa a jak u mnie manual skrzynia to co se mam zrobić .... pewnie jeździć i tyle da sie zrobić

?
: pt lut 20, 2004 8:22 am
autor: Stiopa
: pt lut 20, 2004 8:23 am
autor: Stiopa
: pt lut 20, 2004 8:49 am
autor: KAZ
DObra kiedy ?

: pt lut 20, 2004 9:10 am
autor: mykelo
mialem dzis pracowac nie kasztanic
pomoge w przekladce
do mnie zamontujemy ororowanie z matiza i diody blue na antenke
: pt lut 20, 2004 9:11 am
autor: Stiopa
: pt lut 20, 2004 10:22 am
autor: Stiopa
: pt lut 20, 2004 10:41 am
autor: mykelo
Czyli co - przetlumaczcie jak dla debila
Teraz nie wolno po czarnym na 4
po zmianie ustrojstwa bedzie mozna?
Kur...odwrocone em...a, po co ja szedlem do liceum

: pt lut 20, 2004 10:50 am
autor: Stiopa
: pt lut 20, 2004 11:09 am
autor: Discotheque
mykelo pisze:Czyli co - przetlumaczcie jak dla debila
Teraz nie wolno po czarnym na 4
po zmianie ustrojstwa bedzie mozna?
Kur...odwrocone em...a, po co ja szedlem do liceum

Dokladnie. Po czarnym mokrym jak chcesz jezdzisz na 4.
W zimie na sliskim cherokee nie jest zbyt grzecznym samochodem a szczegolnie jak jest dupniete LSD i sie przycina. Wtedy co zakret na osiedlowej uliczce to bokiem jedziesz.
Na 4x4 full time naprawde kosmos roznica. Sniezyca i osobowki lataja 30-40km/h a ty spokojnie 70km/h. gorzej potem z hamowaniem przez te super precyzyjne hamulce XJ

Chociaz faktem jest ze przy 4x4 hamulce sa bardziej cywilizowane bo tak szybko nie zablokujesz samych przednich kol.
A roznica miedzy 4x4 full time a 4x4 part time to jak sojuz do challengera. Ze spietym miedzyosiowym zle sie jezdzi.
Najlepiej przejedz sie przed wydaniem x babilonow na zmiane z kims kto ma NP242. Pozamiatajcie troche po blocku i sliskim i sam zobaczysz.
Aaa i na koncu mala przestroga. Nie jezdzij na Part Time lub CommandTracu na 4x4 po suchym bo zle to sie skonczy naprawde.
: pt lut 20, 2004 11:10 am
autor: mykelo
A droga ta zabawa? Bo widze ze fajna
