Strona 1 z 2

NP 231 na NP 242

: czw lut 19, 2004 10:15 am
autor: Stiopa
Tak czytam na ruskiej stronie o zamianie jednego reduktora na drugi i nie wiem czy dobrze rozumiem (do szkoły to już dawno chodziłem) , że trzeba zwrócic uwagę na liczbę frezów na wieloklinie wału wchodzącego ( żeby go nie musieć zmieniać ) i drugi problem jest z wajchą zmiany przełożeń . I to jedyne problemy przy takiej zamianie ? Robił ktoś może taką zamiankę ?Niby różnica niewielka ale ten full time ...
Mam padalca z 93 roku ale w wersji jeszcze z 92 , w związku z tym jest Common Track .A może kumpel z chameryki przysłałby NP 242 niemnogo dienieg ?
Wdzięczny będę za informacje . :D :D :D

: czw lut 19, 2004 2:31 pm
autor: mykelo
chyba Ci nikt nie pomoze...

Ja bym chcial ale kurde sie nie znam :)3

: czw lut 19, 2004 2:35 pm
autor: Stiopa
Buuuu..... :cry: :cry: :cry:

: czw lut 19, 2004 2:57 pm
autor: mykelo
Musisz poczekac na Bociana albo Pirsa

Daje sobie reke obciac (lewa), ze beda wiedzieli

: czw lut 19, 2004 3:10 pm
autor: Stiopa
Lewą , lewą , bo prawą musisz interesem kręcić !

:)21 :)21 :)21

: czw lut 19, 2004 3:37 pm
autor: mykelo
to zadnej.

lewa krece interesem a prawa popycham mysz :)21

: czw lut 19, 2004 3:50 pm
autor: raffik
raz robiliśmy taka zmote w aso jeepa w krakowie i raczej nie było problemów
problem z wieloklinem mozna chyba rozwiazac przekładajac planetarke z 231

: czw lut 19, 2004 4:13 pm
autor: mykelo
mykelo pisze:Musisz poczekac na Bociana albo Pirsa

Daje sobie reke obciac (lewa), ze beda wiedzieli
no

o raffikach zapomnialem :)2

: czw lut 19, 2004 4:20 pm
autor: Stiopa
Dzięki Raffi . No to zapuszczę żurawia za ocean , za ile można NP242 w przyzwoitym stanie zanabyć i wysłać .

: czw lut 19, 2004 4:41 pm
autor: KAZ
Stiopa pisze:Dzięki Raffi . No to zapuszczę żurawia za ocean , za ile można NP242 w przyzwoitym stanie zanabyć i wysłać .
To jak sie juz dowiesz wszystkiego to daj cynk co za i le i jak moze jakieś hurtowe zamówienie złożymy......

: czw lut 19, 2004 4:44 pm
autor: mykelo
Stiopa :o

Ales go sobie stjuninkowal :o

:)21 :)21 :)21

: czw lut 19, 2004 5:38 pm
autor: Discotheque
Jak bedziecie zamawiac w USA to ja sie podlaczam :) ale z blokada :)
Zagadajcie z Wiktorem powiniene miec na miejscu NP242 od reki.

: czw lut 19, 2004 9:08 pm
autor: Wiktor
POWIEM TAK :
231 na 242 oplaca sie zamienic bo odczuwalem zmiany , auto po prostu wychodzilo.
Sama zmiana nie jest problematyczna bo sa 2 rodzaje skrzyn w naszych syfach - 30-40LE i 30-43LE japonskie oczywiscie.
Roznia sie srednica walka na wyjsciu na reduktor i w zasadzie tyle.
Wiec albo nada przelozyc walek z jednej do drugiej , albo planetarke w reduktorze.
Na avtogradzie pisza sowieci ze wajcha ma nie robic - nie prawda , zapialem 242 i jedyne co to kluczem 13 trzeba wyregulowac sobie skok wajchy zeby zapinac wszystkie polozenia na 242.
A jak kupisz 242 to 231 odsprzedasz chlopakom do "Wronglera" bo tam takie w wiekszosci sa zamontowane.
A jesli masz reduktor 231 to najprawdopodobniej automat masz 30-43LE.

Ogolnie polecam zmiane reduktora na 242.

: czw lut 19, 2004 9:23 pm
autor: Wiktor
aaaaa jeszcze jedna sprawa - mozna ale nie musi sie zmienic tej prowadnicy dla wajchy - chodzi mi o element ktory ma wyciecia na odpowiednie polozenia wajchy , zebys nie musial wrzucac full time czy part time na wyczucie , no i plasticzek z opisem tez jest wymienny.
Ale nie jest to konieczne do tego aby reduktor dzialal poprawnie - po prostu jak chce Ci sie to sobie to zmieniasz ......

: czw lut 19, 2004 10:02 pm
autor: KAZ
Taa a jak u mnie manual skrzynia to co se mam zrobić .... pewnie jeździć i tyle da sie zrobić ???

: pt lut 20, 2004 8:22 am
autor: Stiopa
Dzięki Wiktor za wyczerpującą odpowiedź . :D
Może szukam kwadratowych jaj ale z tego co piszesz wynika , że warto to zrobić . A poza wszystkim , peep na jednym napędzie zachowuje się na śliskim jak fortepian , więc zapinam cztery buty i pewnie cierpi na tym cały napęd bo w mieście jest co chwilę szlaja i suche na przemian .Więc może lepiej mieć full time i wszystko w pyrdeli :D :D :D

: pt lut 20, 2004 8:23 am
autor: Stiopa
Kaz , kup flaszkę , ja kupię drugą , przyjadę i przełożymy automata z tego matiza co obok stoi . :D :D :D

: pt lut 20, 2004 8:49 am
autor: KAZ
Stiopa pisze:Kaz , kup flaszkę , ja kupię drugą , przyjadę i przełożymy automata z tego matiza co obok stoi . :D :D :D
DObra kiedy ? :)

: pt lut 20, 2004 9:10 am
autor: mykelo
mialem dzis pracowac nie kasztanic :)21

pomoge w przekladce :)2

do mnie zamontujemy ororowanie z matiza i diody blue na antenke

: pt lut 20, 2004 9:11 am
autor: Stiopa
Może być przyszły łykend . :D
I nie będziemy się wtańcu pieprzyć - półtorej godziny i po robocie i po okowicie ! :)21 :)21 :)21

: pt lut 20, 2004 10:22 am
autor: Stiopa
No to fakty z Wiktorem ustalone , trzeba tylko diengi wysupłać i full time będzie jak ta lala . :D :D :D
Wracam do domu i kobietę na ulicę pogonię , żeby kasy nazbierała :)21 :)21 :)21

: pt lut 20, 2004 10:41 am
autor: mykelo
Czyli co - przetlumaczcie jak dla debila

Teraz nie wolno po czarnym na 4
po zmianie ustrojstwa bedzie mozna?

Kur...odwrocone em...a, po co ja szedlem do liceum :evil:

:oops:

: pt lut 20, 2004 10:50 am
autor: Stiopa
No dokładnie - po zmianie po czarnym , białym , mokrym i jakim tam jeszcze -będzie można na full timie śmigać , a jak się wjedzie w gówno to part time zapinasz i wtedy przód z tyłem na sztywno spięty idzie , tak jak do tej pory :D :D :D

Noo... ja do technikum rolniczego poszedłem (dwie klasy skończyłem)
i wszystkie zagadnienia techniczne - na zasadzie analogii z rozrzutnikiem obornika i ursusa C 330 - stoją teraz przede mną otworem .
Nie wiem tylko który to otwór . :o

:)21 :)21 :)21

: pt lut 20, 2004 11:09 am
autor: Discotheque
mykelo pisze:Czyli co - przetlumaczcie jak dla debila

Teraz nie wolno po czarnym na 4
po zmianie ustrojstwa bedzie mozna?

Kur...odwrocone em...a, po co ja szedlem do liceum :evil:

:oops:
Dokladnie. Po czarnym mokrym jak chcesz jezdzisz na 4.
W zimie na sliskim cherokee nie jest zbyt grzecznym samochodem a szczegolnie jak jest dupniete LSD i sie przycina. Wtedy co zakret na osiedlowej uliczce to bokiem jedziesz.
Na 4x4 full time naprawde kosmos roznica. Sniezyca i osobowki lataja 30-40km/h a ty spokojnie 70km/h. gorzej potem z hamowaniem przez te super precyzyjne hamulce XJ :) Chociaz faktem jest ze przy 4x4 hamulce sa bardziej cywilizowane bo tak szybko nie zablokujesz samych przednich kol.

A roznica miedzy 4x4 full time a 4x4 part time to jak sojuz do challengera. Ze spietym miedzyosiowym zle sie jezdzi.

Najlepiej przejedz sie przed wydaniem x babilonow na zmiane z kims kto ma NP242. Pozamiatajcie troche po blocku i sliskim i sam zobaczysz.

Aaa i na koncu mala przestroga. Nie jezdzij na Part Time lub CommandTracu na 4x4 po suchym bo zle to sie skonczy naprawde.

: pt lut 20, 2004 11:10 am
autor: mykelo
A droga ta zabawa? Bo widze ze fajna :)2