reduktor - jak go używać ???

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
hary87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 6:56 pm
Lokalizacja: Knurów

reduktor - jak go używać ???

Post autor: hary87 » śr gru 19, 2007 10:37 pm

Witam wszystkich :)

Jestem tu nowy i mam takie pytanie, które pewnie dla wiekszości o ile nie dla wszystkich bedzie smieszne :p Kupiłem dopiero cherokeego wiec raczkuje w tych tematach, bede sie wglebial w forum w najbliszym wolnym czasie (ktorego obecnie niestety bardzo mi brakuje).

??? W jakich warunkach można uzywac naped na 4 koła z reduktorem??? zeby nie uszkodzic sobie czegos :p?? wiem ze odpada jazda na asfalcie a wskazana jest śliska czy grząska nawierzchnia. Biegi mozna zmieniac normalnie tak??? <mam manuala tzw. traktor 2,1TD '91> A co na temat skrecania ???? Czy mozna skrecac i jakie moga byc tego konsekwencje???

Próbowałem znaleźć odpoiwiedz na to pytanie ale sprawnosc wyszukiwarki chyba nie jest najlepsza :/ a czytając posty o podobnej tematyce nie natknałem sie na to. Dlatego też prosze o pomoc- odpowiedź lub wskazanie miejsca- postu gdzie mogłbym sie czegos dowiedziec, z góry dzieki :)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » śr gru 19, 2007 10:59 pm

poprostu na reduktorze nie wjeżdżaj na asfalt reszte rzeczy możesz robić normalnie jakbyś jechał zwykłym samochodem ,nie ma żadnych konsekfencji :)2 każda nie utwardzona nawierzchnia ,nie można jeździć na reduktorze po nawierzchniach utwardzonych typu asfalt,beton,kostka ect.
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
hary87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 6:56 pm
Lokalizacja: Knurów

Post autor: hary87 » śr gru 19, 2007 11:05 pm

Aha a skręcac można tez calkiem normalnie?? do oporu???? czy tylko jakies delikatne skrety??? bo takie teorie tez slyszalem.
oczywiscie na nieutwardzonej nawierzchni.

dzieki :) :D za odpowiedz pozdrawiam

Awatar użytkownika
hary87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 6:56 pm
Lokalizacja: Knurów

Post autor: hary87 » śr gru 19, 2007 11:07 pm

chodzi oczywiscie caly czas o naped na 4 kola z blokadami, chyba z reszta tylko taki jest dostepny na reduktorze

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr gru 19, 2007 11:12 pm

hary87 pisze:chodzi oczywiscie caly czas o naped na 4 kola z blokadami, chyba z reszta tylko taki jest dostepny na reduktorze
Jaką masz skrzynię rozdzielczą (jakie możliwe pozycje wajchy) ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
hary87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 6:56 pm
Lokalizacja: Knurów

Post autor: hary87 » śr gru 19, 2007 11:18 pm

2H
4H
N
4L

jesli o to chodzi :P moje pytania dotyczą 4L

bo na 4H to jest naped na 4 kola ale z wszystkimi mechanizmami różnicowymi jak w normalnym aucie tak??? że mozna na asfalcie jezdzic???
Cherokee 2,1TD '91, Grand Cherokee 4,0 LPG '95

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr gru 19, 2007 11:22 pm

2H - jazda po przyczepnej nawierzchni
4H - jazda po śniegu/lodzie/szutrze
N - holowanie auta
4L - jazda po błocie/piasku/śniegu gdy silnik nie daje rady na 4H

... na asfalcie tylko 2H
... Twoje auto nie ma centralnego mechanizmu różnicowego
... idą święta :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
hary87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 6:56 pm
Lokalizacja: Knurów

Post autor: hary87 » śr gru 19, 2007 11:27 pm

aha a jak z tym skrecaniem na 4L ????
Skręcac można calkiem normalnie?? do oporu?? czy tylko jakies delikatne skrety?
Cherokee 2,1TD '91, Grand Cherokee 4,0 LPG '95

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr gru 19, 2007 11:29 pm

Ja bym nie skręcał bo swożnie się wycierają :)20
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
hary87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 6:56 pm
Lokalizacja: Knurów

Post autor: hary87 » śr gru 19, 2007 11:33 pm

klucz13 pisze:Ja bym nie skręcał bo swożnie się wycierają :)20
przy małych skretach też????
Cherokee 2,1TD '91, Grand Cherokee 4,0 LPG '95

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr gru 19, 2007 11:34 pm

Możesz normalnie skręcać...
klucz13 pisze:Ja bym nie skręcał bo swożnie się wycierają :)20
W Peepach nie ma tam łożysk? :o :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr gru 19, 2007 11:37 pm

TomaszRT pisze:Możesz normalnie skręcać...
klucz13 pisze:Ja bym nie skręcał bo swożnie się wycierają :)20
W Peepach nie ma tam łożysk? :o :)21
A gdzie widzisz ŁOŻYSKA :o
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr gru 19, 2007 11:45 pm

Obrazek

Ten za dużo skręcał :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » czw gru 20, 2007 8:46 am

Nie róbcie sobie jaj z chłopaka bo będzie tylko po prostej jeździł :)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw gru 20, 2007 9:07 am

jak się nie da skręcić to zawsze można przestawić np kinetykiem lub wyciągarką np jak tu pod koniec filmu
http://pl.youtube.com/watch?v=kc0_3p6NdWQ

ps a na poważnie musi być uślizg kół a skręcać do woli
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw gru 20, 2007 9:12 am

Najlepiej wogole nie jezdzic, bo sie lozyska zuzywaja :)21

Mozesz skrecac jak Ci sie podoba, na luznej nawierzchni tylko, musisz jednak wiedziec, ze skrecanie jest utrudnione ze wzgledu na brak dyfra miedzyosiowego.

Znaczy ze przod bedzie troche wyjezdzal na zewnatrz. Pocwicz sobie na jakims piaskowym placyku to zrozumiesz. Im szybciej jedziesz, tym przod mocniej wyjezdza, jak odpuscisz gaz, zakret sie zaciesni. Jak zrobisz to za szybko, to wykrecisz matola dookola :)2
Ostatnio zmieniony czw gru 20, 2007 10:14 am przez Misiek Cypr, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
mawey
 
 
Posty: 111
Rejestracja: śr paź 05, 2005 6:25 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Kontaktowanie:

Post autor: mawey » czw gru 20, 2007 9:49 am

hary87 pisze:chodzi oczywiscie caly czas o naped na 4 kola z blokadami, chyba z reszta tylko taki jest dostepny na reduktorze
Obawiam sie ze nie masz ani jednej blokady, nie wspominajac o kilku :)21
XJ 4.0 HO, BFG MT 32", Lift 4"
"Błoto stwarza czasami pozory głebi" Stanisław J. Lec

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » czw gru 20, 2007 10:16 am

mawey pisze:
hary87 pisze:chodzi oczywiscie caly czas o naped na 4 kola z blokadami, chyba z reszta tylko taki jest dostepny na reduktorze
Obawiam sie ze nie masz ani jednej blokady, nie wspominajac o kilku :)21
chyba że psychiczną :)21
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw gru 20, 2007 11:34 am

jpi pisze:jak się nie da skręcić to zawsze można przestawić np kinetykiem lub wyciągarką np jak tu pod koniec filmu
http://pl.youtube.com/watch?v=kc0_3p6NdWQ

ps a na poważnie musi być uślizg kół a skręcać do woli
Tak juz jest jak sie autobusem do lasu wjedzie :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw gru 20, 2007 11:55 am

Adamek pisze:
jpi pisze:jak się nie da skręcić to zawsze można przestawić np kinetykiem lub wyciągarką np jak tu pod koniec filmu
http://pl.youtube.com/watch?v=kc0_3p6NdWQ

ps a na poważnie musi być uślizg kół a skręcać do woli
Tak juz jest jak sie autobusem do lasu wjedzie :)21
ogólnie to baardzo śmiesznie wtedy było :)2
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw gru 20, 2007 11:57 am

Domyslam sie :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw gru 20, 2007 4:49 pm

hary87 pisze:bo na 4H to jest naped na 4 kola ale z wszystkimi mechanizmami różnicowymi jak w normalnym aucie tak??? że mozna na asfalcie jezdzic???
Absolutnie nie. Nie możesz jeździć 4x4 po asfalcie.

Skręcać możesz zarówno na 4H jak i 4LO jak ci się żywnie podoba, byle po śliskim.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw gru 20, 2007 6:47 pm

mendelmax pisze:
hary87 pisze:bo na 4H to jest naped na 4 kola ale z wszystkimi mechanizmami różnicowymi jak w normalnym aucie tak??? że mozna na asfalcie jezdzic???
Absolutnie nie. Nie możesz jeździć 4x4 po asfalcie.

Skręcać możesz zarówno na 4H jak i 4LO jak ci się żywnie podoba, byle po śliskim.
:( :( niektórzy nie mogą, inni natomiast owszem i to 365 dni w roku :lol:
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw gru 20, 2007 7:19 pm

jpi pisze:
mendelmax pisze:
hary87 pisze:bo na 4H to jest naped na 4 kola ale z wszystkimi mechanizmami różnicowymi jak w normalnym aucie tak??? że mozna na asfalcie jezdzic???
Absolutnie nie. Nie możesz jeździć 4x4 po asfalcie.

Skręcać możesz zarówno na 4H jak i 4LO jak ci się żywnie podoba, byle po śliskim.
:( :( niektórzy nie mogą, inni natomiast owszem i to 365 dni w roku :lol:
Ja moge, ale po co :roll: :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw gru 20, 2007 7:40 pm

Adamek pisze:
jpi pisze:niektórzy nie mogą, inni natomiast owszem i to 365 dni w roku
Ja moge, ale po co :roll: :)21
Ty możesz ale nie musisz, a On musi. :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość