Strona 1 z 2
reduktor - jak go używać ???
: śr gru 19, 2007 10:37 pm
autor: hary87
Witam wszystkich
Jestem tu nowy i mam takie pytanie, które pewnie dla wiekszości o ile nie dla wszystkich bedzie smieszne :p Kupiłem dopiero cherokeego wiec raczkuje w tych tematach, bede sie wglebial w forum w najbliszym wolnym czasie (ktorego obecnie niestety bardzo mi brakuje).

? W jakich warunkach można uzywac naped na 4 koła z reduktorem??? zeby nie uszkodzic sobie czegos :p?? wiem ze odpada jazda na asfalcie a wskazana jest śliska czy grząska nawierzchnia. Biegi mozna zmieniac normalnie tak??? <mam manuala tzw. traktor 2,1TD '91> A co na temat skrecania

?? Czy mozna skrecac i jakie moga byc tego konsekwencje???
Próbowałem znaleźć odpoiwiedz na to pytanie ale sprawnosc wyszukiwarki chyba nie jest najlepsza :/ a czytając posty o podobnej tematyce nie natknałem sie na to. Dlatego też prosze o pomoc- odpowiedź lub wskazanie miejsca- postu gdzie mogłbym sie czegos dowiedziec, z góry dzieki
pozdrawiam
: śr gru 19, 2007 10:59 pm
autor: Michał_1989
poprostu na reduktorze nie wjeżdżaj na asfalt reszte rzeczy możesz robić normalnie jakbyś jechał zwykłym samochodem ,nie ma żadnych konsekfencji

każda nie utwardzona nawierzchnia ,nie można jeździć na reduktorze po nawierzchniach utwardzonych typu asfalt,beton,kostka ect.
: śr gru 19, 2007 11:05 pm
autor: hary87
Aha a skręcac można tez calkiem normalnie?? do oporu???? czy tylko jakies delikatne skrety??? bo takie teorie tez slyszalem.
oczywiscie na nieutwardzonej nawierzchni.
dzieki

za odpowiedz pozdrawiam
: śr gru 19, 2007 11:07 pm
autor: hary87
chodzi oczywiscie caly czas o naped na 4 kola z blokadami, chyba z reszta tylko taki jest dostepny na reduktorze
: śr gru 19, 2007 11:12 pm
autor: TomaszRT
hary87 pisze:chodzi oczywiscie caly czas o naped na 4 kola z blokadami, chyba z reszta tylko taki jest dostepny na reduktorze
Jaką masz skrzynię rozdzielczą (jakie możliwe pozycje wajchy) ?
: śr gru 19, 2007 11:18 pm
autor: hary87
2H
4H
N
4L
jesli o to chodzi

moje pytania dotyczą 4L
bo na 4H to jest naped na 4 kola ale z wszystkimi mechanizmami różnicowymi jak w normalnym aucie tak??? że mozna na asfalcie jezdzic???
: śr gru 19, 2007 11:22 pm
autor: TomaszRT
2H - jazda po przyczepnej nawierzchni
4H - jazda po śniegu/lodzie/szutrze
N - holowanie auta
4L - jazda po błocie/piasku/śniegu gdy silnik nie daje rady na 4H
... na asfalcie tylko 2H
... Twoje auto nie ma centralnego mechanizmu różnicowego
... idą święta

: śr gru 19, 2007 11:27 pm
autor: hary87
aha a jak z tym skrecaniem na 4L

??
Skręcac można calkiem normalnie?? do oporu?? czy tylko jakies delikatne skrety?
: śr gru 19, 2007 11:29 pm
autor: klucz13
Ja bym nie skręcał bo swożnie się wycierają

: śr gru 19, 2007 11:33 pm
autor: hary87
klucz13 pisze:Ja bym nie skręcał bo swożnie się wycierają

przy małych skretach też????
: śr gru 19, 2007 11:34 pm
autor: TomaszRT
Możesz normalnie skręcać...
klucz13 pisze:Ja bym nie skręcał bo swożnie się wycierają

W Peepach nie ma tam łożysk?

: śr gru 19, 2007 11:37 pm
autor: klucz13
TomaszRT pisze:Możesz normalnie skręcać...
klucz13 pisze:Ja bym nie skręcał bo swożnie się wycierają

W Peepach nie ma tam łożysk?

A gdzie widzisz ŁOŻYSKA

: śr gru 19, 2007 11:45 pm
autor: TomaszRT
Ten za dużo skręcał

: czw gru 20, 2007 8:46 am
autor: SławekXJ
Nie róbcie sobie jaj z chłopaka bo będzie tylko po prostej jeździł

: czw gru 20, 2007 9:07 am
autor: jpi
jak się nie da skręcić to zawsze można przestawić np kinetykiem lub wyciągarką np jak tu pod koniec filmu
http://pl.youtube.com/watch?v=kc0_3p6NdWQ
ps a na poważnie musi być uślizg kół a skręcać do woli
: czw gru 20, 2007 9:12 am
autor: Misiek Cypr
Najlepiej wogole nie jezdzic, bo sie lozyska zuzywaja
Mozesz skrecac jak Ci sie podoba, na luznej nawierzchni tylko, musisz jednak wiedziec, ze skrecanie jest utrudnione ze wzgledu na brak dyfra miedzyosiowego.
Znaczy ze przod bedzie troche wyjezdzal na zewnatrz. Pocwicz sobie na jakims piaskowym placyku to zrozumiesz. Im szybciej jedziesz, tym przod mocniej wyjezdza, jak odpuscisz gaz, zakret sie zaciesni. Jak zrobisz to za szybko, to wykrecisz matola dookola

: czw gru 20, 2007 9:49 am
autor: mawey
hary87 pisze:chodzi oczywiscie caly czas o naped na 4 kola z blokadami, chyba z reszta tylko taki jest dostepny na reduktorze
Obawiam sie ze nie masz ani jednej blokady, nie wspominajac o kilku

: czw gru 20, 2007 10:16 am
autor: SławekXJ
mawey pisze:hary87 pisze:chodzi oczywiscie caly czas o naped na 4 kola z blokadami, chyba z reszta tylko taki jest dostepny na reduktorze
Obawiam sie ze nie masz ani jednej blokady, nie wspominajac o kilku

chyba że psychiczną

: czw gru 20, 2007 11:34 am
autor: Adamek
jpi pisze:jak się nie da skręcić to zawsze można przestawić np kinetykiem lub wyciągarką np jak tu pod koniec filmu
http://pl.youtube.com/watch?v=kc0_3p6NdWQ
ps a na poważnie musi być uślizg kół a skręcać do woli
Tak juz jest jak sie autobusem do lasu wjedzie

: czw gru 20, 2007 11:55 am
autor: jpi
Adamek pisze:jpi pisze:jak się nie da skręcić to zawsze można przestawić np kinetykiem lub wyciągarką np jak tu pod koniec filmu
http://pl.youtube.com/watch?v=kc0_3p6NdWQ
ps a na poważnie musi być uślizg kół a skręcać do woli
Tak juz jest jak sie autobusem do lasu wjedzie

ogólnie to baardzo śmiesznie wtedy było

: czw gru 20, 2007 11:57 am
autor: Adamek
Domyslam sie

: czw gru 20, 2007 4:49 pm
autor: mendelmax
hary87 pisze:bo na 4H to jest naped na 4 kola ale z wszystkimi mechanizmami różnicowymi jak w normalnym aucie tak??? że mozna na asfalcie jezdzic???
Absolutnie nie. Nie możesz jeździć 4x4 po asfalcie.
Skręcać możesz zarówno na 4H jak i 4LO jak ci się żywnie podoba, byle po śliskim.
: czw gru 20, 2007 6:47 pm
autor: jpi
mendelmax pisze:hary87 pisze:bo na 4H to jest naped na 4 kola ale z wszystkimi mechanizmami różnicowymi jak w normalnym aucie tak??? że mozna na asfalcie jezdzic???
Absolutnie nie. Nie możesz jeździć 4x4 po asfalcie.
Skręcać możesz zarówno na 4H jak i 4LO jak ci się żywnie podoba, byle po śliskim.

niektórzy nie mogą, inni natomiast owszem i to 365 dni w roku

: czw gru 20, 2007 7:19 pm
autor: Adamek
jpi pisze:mendelmax pisze:hary87 pisze:bo na 4H to jest naped na 4 kola ale z wszystkimi mechanizmami różnicowymi jak w normalnym aucie tak??? że mozna na asfalcie jezdzic???
Absolutnie nie. Nie możesz jeździć 4x4 po asfalcie.
Skręcać możesz zarówno na 4H jak i 4LO jak ci się żywnie podoba, byle po śliskim.

niektórzy nie mogą, inni natomiast owszem i to 365 dni w roku

Ja moge, ale po co

: czw gru 20, 2007 7:40 pm
autor: TomaszRT
Adamek pisze:
jpi pisze:niektórzy nie mogą, inni natomiast owszem i to 365 dni w roku
Ja moge, ale po co

Ty możesz ale nie musisz, a On musi.
